תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיתוג בין רמקולים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
מיתוג בין רמקולים
הודעה פורסם: שבת 20 אפר',02 08:34   
שלום

בעתיד אני מתכוון לבנות איזו קומבינה קטנה שתאפשר החלפה בין זוג מוניטורים לרמקולים אחרים באולפן.

מה שרציתי לדעת זה האם המעבר החד בין זוג א' לזוג ב' בווליום גבוה יכול לגרום נזק לאיזהשהו רמקול?
אולי למגברים?
אני אשמח לקבל תשובה שכוללת גם על מוניטורים מוגברים וגם על מוניטורים לא מוגברים שאליהם מחובר מגבר. (ז"א שני זוגות ושני מגברים)
זאת מאחר ועדיין לא קניתי מוניטורים.

תודה מראש

דורון
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 20 אפר',02 16:35   
כמה דרכים למיתוג בין זוגות רמקולים באולפן. אציין את הנפוצות:
-רמקולים פסיביים @ מגבר אחד משותף (רצוי עם (-)משותף בשתי היציאות)
המיתוג נעשה ביציאת המגבר:
מפסק DPDT ( שש רגליים, לזרם גבוה, איכותי) אליו מחוברות יציאות המגבר בציר המרכז, ובשני הצדדים הממותגים מחוברים הכבלים שהולכים לרמקולים.
יתרון: זול, מגבר אחד, מיתוג פשוט
חיסרון: כבלי רמקולים ארוכים, המגיעים (לרוב) גם עד לנקודת ההפעלה של הטכנאי; ניצוצות במגעים ופיוחם בזמן מיתוג 'חי' (מכאן - "מפסק איכותי").

-רמקולים פסיביים @ מגבר אחד משותף (רצוי עם (-)משותף בשתי היציאות)
המיתוג נעשה ביציאת המגבר:
כנ"ל, אך במקום מפסק קיים ממסר (Relay) המבצע את פעולת המיתוג על פי מתח הפעלה נמוך.
יתרון: מתג הפעלה בשלט רחוק זמין ליד הטכנאי; כבלי רמקולים קצרים יותר (אין צורך לקרבם למיקסר).
חיסרון: ניצוצות במגעים ופיוחם כנ"ל (מכאן - ממסר איכותי).

-רמקולים אקטיביים - הווה אומר לכל אחד מגבר משלו - מובנה או חיצוני.
המיתוג נעשה ביציאת המוניטור (Monitor Out) במיקסר, בדרך לכניסת כל מגבר ייחודי (לעתים אופציה זו קיימת במיקסר עצמו).
יתרון: מיתוג רגוע כיוון שלא עובר זרם גבוה במגעים (מכאן - בלאי מופחת); זמינות ליד או על המיקסר; התאמה טובה יותר של מגבר/רמקול; יכולת שימוש במוניטור מוגבר ייחודי של יצרן.
חסרון: יקר (לא בהכרח), דורש מגבר לכל רמקול או רמקול מוגבר.
במקרה זה יש לוודא שאין קליק מיתוג בכניסה, שכן הלה יוגבר מאוד ועשוי להרעיל את הרמקול (ובייחוד הטוויטר) למוות. ענין של התאמת עכבה ויישום של נגד זליגה לאדמה (במקרה ואותה כניסת מגבר נשארת 'צפה' - לא בשימוש).
----> בכל הדוגמאות הנ"ל המינוס של המגבר משותף ועובר ישירות (ללא מיתוג) לרמקולים. במקרים מסוימים יהיה צורך להפריד את המינוס של כל זוג מהזוג השני.
----> בכל הדוגמאות ניתן ליישם שלט רחוק אלחוטי או חוטי.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שני 17 פבר',03 22:03   
המפרט-
3 זוגות מוניטורים לשדה שמיעה קרוב.
מגבר אחד לשלושתם.

לא הבנתי איך ליישם את ההסבר.
יש אפשרות להציג סכימה הלכה למעשה?
האם זה יותר פשוט להרכבה עם פוטנציומטר או עם מפסקים?

תודה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 17 פבר',03 23:39   
זה נעשה, במקרה שלך, באמצעות מיתוג. פוטנציומטר מהווה התנגדות משתנה, ופה מדובר בהחלפה (אלא אם התכוונת לבורר סיבובי, שאינו מומלץ במקרה הזה):
-1 מיציאת המגבר יש להוליך את הקווים, שמאל וימין לתוך מערכת מיתוג, כאשר המשותף (המינוס או ה'אדמה') מחובר בין המגבר ישירות לכל רמקול.
2- ניתן להחליף את המתגים (בשרטוט הם מסוג interlock)במערכת ממסרים מבוקרת אלקטרונית, מה שהייתי בד"כ עושה בכל אולפן.
3- המתגים או ממסרים חייבים להיות בעלי מגעים לזרם גבוה, אחרת ייאכלו במהירות וגם יעכירו את הסאונד

להלן שרטוט, אותו ניתן להגדיל ולהקטין באמצעות עכבר ימני.

ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 18 פבר',03 20:47   
השקעים בשרטוט הנ"ל הם להמחשה בלבד. אפשר להשתמש בכל שקע/תקע אחר, ומומלץ הדק/תבריג רמקול (כמו זה המצוי באחורי רמקולים, זמין ולא יקר, מגיע בדרך כלל בזוגות אדום/שחור) או שקע/תקע מיוחד לרמקולים. מחבר ה-TRS בשרטוט מומלץ פחות.
במקרה של זוג רמקולים בלבד, ניתן להשתמש במפסק שני מצבים רגיל (סוג toggle), לזרם של 5 אמפר ומעלה, מה שמפשט את המיתוג.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 19 פבר',03 00:28   
ציטוט:
(אלא אם התכוונת לבורר סיבובי, שאינו מומלץ במקרה הזה):


למה לא? (דבר שנראה שיפשט בניית מערכת ניתוב שתחליף בין מצב למצב)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 19 פבר',03 10:52   
זה באמת יפשט.
מה שהבאתי בשרטוט זו סכימת חיבור כללית (אני גם נגד השימוש בשקעי PL או TRS למטרה, אבל לא רציתי לסבך). אישית, תמיד השתמשתי בממסרים, כאשר השליטה (האלקטרונית) עליהם היא ישירות מהמיקסר, באמצעות פיקוד פשוט ביותר. זה איפשר מיתוג של כמה רמקולים מרחוק, כך שכבלי הרמקול נשארים קצרים ואינם מגיעים למיקסר, ליד הטכנאי, רק כבל שליטה פשוט, וכמובן מתח הפעלה.
לגבי בורר סיבובי, הבעיה היא מציאת הרכיב הנכון. "סלקטור" רגיל לא יעמוד בזרם הנדרש, מה גם שחלקם לא מנתקים מגע לפני החיבור למגע החדש (break before make), מה שיכול ליצור קפיצה בווליום או עומס יתר על המגבר לחלקיק הזמן של המיתוג, ואולי ניצוץ שיעיף איזה טוויטר.
כמובן שיש בורר סיבובי מסוג משובח, היוצר נתק לפני מגע חדש, ואשר מסוגל לתמוך בזרם גבוה. גם סוג המגע בבורר שכזה יהיה יציב, בעל חתך מגע רחב ואולי מצופה.
צריך למצוא כזה עבור ידידנו שאינם מבינים באלקטרוניקה. ומי שיוכל, יעזור מאוד.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
ממתג רמקולים מקצועי !
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 21:37   
אני מחדש שרשרת זו, לא כפרסומת (זה לא יהפוך אותי לעשיר) אלא כעזרה לכל אלו שחסר להם ממתג
רמקולים לאולפן או לחדר.
מיתוג בין שני מגברים וארבע זוגות רמקולים, מוצר תעשיתי, פנל יפה , נוח ופרקטי. חיבור ע"י מהדקים או מזלג.
רק 150 ש"ח, ו 50 ש"ח משלוח עד הבית.
פרסום היצרן [ ושימו לב למחיר בחו"ל)
יובל.
רישום והזמנה - בפרטית
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 23:18   
באשר לבוררים סיבובים, ניתן להשיג בחנויות חמשל מקצועיות, מפסקי "פקט" בוררים, עם שלל קטבים, מהסוג שמשמש כבורר פאזות
כך תבטיחו את עצמכם מהבעיה של יצירת קצר בעת המעבר ממצב למצב.
כמו כן הם מיועדים לעבוד בהספקים גדולים
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 23:37   
אפשר גם דרך המיקסר לעשות ככה, לא?
ז"א מהיציאה של קונטרול רום L+R החוצה למוניטורים האולפניים לדוגמה ומהיציאה של ALT להוציא למגבר שמגביר שני רמקולים גדולים שמיועדין לדאוו'ין.. #biggrin
כשרוצים להוציא להגברה של הדאוו'ין פשוט מעבירים ל-ALT 3+4. (יש איזה משחק עם ה-MUTE ו-SOLO במיקסר מאקי שלי)
השאלה היא האם אני צודק? לא ניסיתי את זה.
האם זה יכול להזיק (להעיף טוו'יטר) או שישמעו גם בזוג המוניטורים וגם ב-ALT ביחד?
(תסלחו לי שאני אומר דברים טיפשיים, אם בכלל, פשוט אני די עייף משום מה ואין לי כוח להתעמק...)

לצערי כבר אין לי את הרמקולים הענקיים והמגבר שלהם, ככה שכרגע אני לא הולך לעשות החלפות בין רמקולים. לפחות לא כרגע.
בכל מקרה זה מידע טוב שללא ספק אני אעשה בו שימוש בעתיד.
#thumbsup #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון