תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:00
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה זה מסטרינג?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (275) › תצורת הדפסה
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  JS  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
מה זה מסטרינג?
הודעה פורסם: חמישי 23 אוג',01 06:28   
עוד 3 מילים
(מעט על עריכה דיגיטלית)


מה זה מסטרינג?

מסטרינג הוא תהליך הכנת מסטר והעברתו לפורמט שיאפשר ייצור סדרתי של מוצר אודיו: תקליטור, תקליט, די.וי.די. או קסטה.
באופן מסורתי, עריכה ומסטרינג מבוצעים באולפן מיוחד המצויד במוניטורים משובחים ובמערכת נגינת סרטים ועיבוד צליל המסוגלת לזהות ולתקן פגמים באיזון הצליל או בדינמיקה ושהתמחותו בסוג זה של תהליך ההקלטה. כמובן שתפקידו של טכנאי העריכה הוא לבצע את הקסם המיוחד ולהבליט את הטוב ביותר מתוך הערוצים המופקדים בידיו.

המרכיבים העיקריים במסטרינג הם:
1. ביקורת איכות
2. הערכת יכולתו של פרוייקט להוות תחרות לפרוייקטים אחרים בשוק
3. ידע, מיומנות, יכולת טכנית, ואמצעים שיתמכו בשיקול הדעת המקצועי ובביצוע הפעולות הנדרשות ליצירת מסטר סופי ותחרותי מכל הבחינות - כולל מן הבחינה הטכנית
מקובל בתעשיית המוזיקה שרוב טכנאי העריכה המובילים הוכשרו לעבודתם באולפני עריכה מבוססים לפני שרכשו לעצמם שם ויצאו לקריירה עצמאית. בישראל אין לחברות התקליטים אולפנים משלהן אבל בחו"ל אולפנים של חברות התקליטים או אולפנים עצמאיים שמבצעים פרוייקטים עבור חברות התקליטים (חברת תקליטים = תקציב) מהווים מקום הכשרה מבוקש ונחשב. בתעשיית המוזיקה וההקלטות, כמו בתחומים אחרים, התורה המקצועית, הקריטריונים לאיכות, הסודות הקטנים והביטחון העצמי מוטבעים בטכנאים הצעירים בעבודה קשה. לחשיפה לפרוייקטים מובילים, לעמידה בדרישות גבוהות, ולהתחככות בטכנולוגיה מתקדמת אין תחליף.

בשנים האחרונות מנצלות יצרניות חומרה ותכנה באופן מרשים פיתוחים בתחום הדיגיטלי ומבצעות סחרור מסחרי על החומר השיווקי שלהן תוך הגדרתו מחדש של המושג "מסטרינג". ביקור אחד בחדר עריכה מקצועי וליווי תהליך עריכת תקליטור יוכיח כי העתקות, קביעת עוצמה, וצריבות CD הם החלק הטפל של תהליך העריכה - אולם כיום השתרשה המחשבה שזהו העיקר. התהליך היצירתי, שבו למפעיל הציוד וכושר שיפוטו האסתטי חלק חשוב, נדחק הצידה בבליל המלל השיווקי שבו אנו מותקפים בצורה כה אגרסיבית במיוחד מהסיבה שאת אלו אי אפשר לשווק, למכור, או לקנות בכסף. הרבה יותר קל למכור את הרעיון הנואל שאם המשתמש התמים יקנה מספר רכיבי תכנה וישתמש במספר פריסטים שהוכנו מראש - תהליך המסטרינג מובטח בכיסו. במיוחד קל למכור את הרעיון שעם קצת ניסיון, חוש בסיסי, ואומץ לב הכל אפשרי. הרי כל אחד רוצה להרגיש כשרוני, אמיץ ובעל חוש הומור... ועל נקודות רגישות אלו בדיוק פורטות היצרניות מבלי רחם. ניסיון השנים הוכיח שדווקא בעולם שבו הכל אפשרי וכל האופציות פתוחות – אין תחליף לניסיון מקצועי והתמחות, כל אחד בתחומו, כולל בעריכה דיגיטלית. טכנאי הקלטה מסוגל לטפל בקלילות בעשרות ערוצים ולבשל אותם לתוצאה מוזיקלית מרהיבה – אולם לא בהכרח יהיה מסוגל לבצע את הפעולות הנדרשות לטיפול בשני ערוצי המסטר.

האם נראה לכם נכון שרופא המשפחה שלכם שאיבחן שיש לכם מחלה קשה יעיז גם לנתח אתכם אצלו במרפאה? לא ניראה לי שתתנו לו אפילו לפתוח את תיק הכלים! מדוע אם כן תתנו למי שאינו מומחה בתחומו לנתח את יצירת המופת המוזיקלית שלכם, לבתר אותה לבתרים, להוציא ממנה חלקים או לדחוף לתוכה את מה שאין? הרי לכל יד שנוגעת במסטר היקר שלכם - שעליו טרחתם כל השנה האחרונה - יהיה חלק בהצלחתה או כישלונה של קריירה מוזיקלית...

חשבו על זה!

_______________

JS


נ.ב.

אתם יודעים מה? לפעמים עדיף להשאר בבית (-:
אם "אולפן העריכה" או "טכנאי העריכה" משתמשים למעשה בציוד דומה לשלכם, במוניטורים קטנטנים, בתכנות זהות ובאותם פלאג אינ'ז בהם גם אתם משתמשים וללא ציוד יחודי למטרה המוצהרת - כל הנאמר בטל מעיקרו! איני ממליץ ללכת לאולפן עריכה, המכנה עצמו "מקצועי", ולהוציא ממון רב אם השירות הוא פחות ממושלם מכל הבחינות - אנושית, טכנית, וטכנולוגית. אמנם כישרון טבעי חשוב אבל מאמין טוב מקיים את כל המצוות, אי אפשר לקיים רק חלק ממצוות הבסיס ולוותר על אחרות.

YMMV
תיקי
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 9
הודעה פורסם: חמישי 23 אוג',01 15:42   
אז אני מקשה, שואלת:
- האמנם מי שעושה את המיקס שבו עשרות ערוצים, אכן לא מסוגל להתמודד עם שניים? האם הוא נדרש להכשרה מקצועית בנידון?
- האם המסטרינג, דיגיטלי או לא, יכול לשנות את המהות והמירקם של השיר, או?
- האם, באדיקותו כי רבה, יעז המסטר לעצור ולהודיע לקליינט כי המיקס כה גרוע, עד שאי אפשר ל'מסטר' אותו, או שימשיך להביע מחאתו האמנותית באמצעות כפתורים אין ספור?
- היכן הגבול שבין פיניש לשיר או תיקון של מה שעשה המיקסר?
- האם "טעם" מהווה שיקול בעבודת המסטר?
- האם הצורך במסטרינג קיים תמיד? אם כן, האם כל העבודה באולפן מפואר ומסחרי ככל שהיה, אינה שווה כקליפת השום?
- ו.. אם יורשה לי רבותי המלומדים, האם לא כדאי שכבר בזמן המיקס יישב "עושה המסטרינג" ליד "עושה המיקסים" והעם בציון ייצא מורווח??
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 23 אוג',01 17:18   
- האמנם מי שעושה את המיקס שבו עשרות ערוצים, אכן לא מסוגל להתמודד עם שניים?

כן - הדבר לא פשוט, מאסטרינג זה לא עוד טיפול ב2 ערוצים. זה טיפול ב2 ערוצים שאמורים להכיל ספקטרום שלם של תדרים ולא רק כלי אחד (ברוב המקרים). הטיפול הוא שונה לגמרי.

האם הוא נדרש להכשרה מקצועית בנידון?
אם את עושה מאסטרינג "ביתי" (מסיבות כלכליות או אחרות) ההכשרה תמיד תעזור. אבל ברמה המקצועית מאסטרינג כמו כל דבר בסאונד ניתן לפרש כ"בעיה" כאשר איש המקצוע הוא ה"פותר". ה"בעיות" של מאסטרינג שונות מאלו של האולפן ועל כן ההכשרה המקצועית מאפשרת לאותו אדם להכיר את הבעיות ולפתור אותם (כמובן שלא רק בעיות... טכנאי מאסטרינג טוב יכול לעשות שינויים מרחיקים לכת לחיוב ולא נקווה שלשלילה באיך הדברים נשמעים).

- האם המסטרינג, דיגיטלי או לא, יכול לשנות את המהות והמירקם של השיר, או?

ניתן לשאול אותה שאלה (בהקצנה) על אם ננגן קלטת או דיסק יהיה הבדל. קלטת טייפ היא קצת קיצונית משום שאני לפחות לא יודע על דבר חיובי בה אבל כך גם פה. הדיגיטלי שומר על המידע ובמקרה שהיה ברזולוציה גבוהה יותר (24ביט/48) הוא עובר המרה באיכות שגם כן משמרת את הכיוון. אנלוגי יכול להיות משומש בתהליכים למרות שהיום רוב הדיסקים שאני רואה, תהליך המאסטר עצמו הוא דיגיטלי משום שמדובר בתקליטורים.
לעיתים יעדיף היוצר להביא את החומר באנלוגי או אפילו להוריד חומר ממערכת דיגיטלית לאנלוגי כדי "לחמם" אותו, זהו כבר וויכוח וסגנון שכל אחד בו בעל דיעה אישית.

- האם, באדיקותו כי רבה, יעז המסטר לעצור ולהודיע לקליינט כי המיקס כה גרוע, עד שאי אפשר ל'מסטר' אותו, או שימשיך להביע מחאתו האמנותית באמצעות כפתורים אין ספור?

לא מכיר מקרה כזה. אבל, במידה והמיקס ממש מחריד נראה לי כי טכנאי טוב יתריע על כך וימליץ להחזיר אותו לעריכה "רצינית" או לא "למסטר" אותו. ולרוב אם המיקס הוא ביתי או באיכות "בעיתית" חבל להשקיע במסטר ורצוי לטפל בו בבית קצת כאשר הוא משמש לצרכים יותר אישיים מאשר מקצועיים.

- היכן הגבול שבין פיניש לשיר או תיקון של מה שעשה המיקסר?
בסאונד. לא בעוצמות הכלים (למרות שניתן לחדד), לא במבנה השיר או כל דבר אחר. המאסטרינג הוא כמו ניקוי של רכב שיכול לגרום לו להיראות חדש ולחדד פרטים שלא שמנו לב אליהם קודם לכן וכמובן לנסות ליצור סאונד שיהיה אופטימלי לכל מערכת שמע אפשרית...

- האם "טעם" מהווה שיקול בעבודת המסטר?

לא הבנתי את השאלה אבל כמו כל הסאונדמנים שבעולם הזה. כל אחד והטעם שלו. זו הסיבה מדוע אנחנו עובדים או מחליטים להחליף אנשי מקצוע. אם העבודה שלו מתאימה לראש שלנו אז אדרבה.

- האם הצורך במסטרינג קיים תמיד? אם כן, האם כל העבודה באולפן מפואר ומסחרי ככל שהיה, אינה שווה כקליפת השום?

מאסטרינג הוא תהליך שרצוי על הכל (במידה והוא נשמע טוב). מאסטרינג מקצועי ממקום מקצועי (MASTERDISK בNYC :smile: ) עולה הרבה אבל משנה עולמות. נניח את מקליטה שיר לתוכנית טלוויזיה הצורך במאסטרינג יורד. רק רצוי לדאוג שהדיסק יהיה בLEVEL סביר ולא נמוך מדי. במידה והקלטת דיסק באולפנים שעלו לך הון והזמנת נגנים מן השורה אז למאסטרינג יש ערך עליון. זה פרוייקט שאמור להיות משווק החוצה וכמו שאוכל במסעדה או קייטרינג אמור להיות גם טעים אבל גם להיראות טוב כך גם שיר טוב נשמע טוב. ויש הרבה דוגמאות.

- ו.. אם יורשה לי רבותי המלומדים, האם לא כדאי שכבר בזמן המיקס יישב "עושה המסטרינג" ליד "עושה המיקסים" והעם בציון ייצא מורווח??
זה רעיון שיכול לעזור ולאמלל את האיש הערבול... עין שניה תמיד יכולה להאיר אור חדש על דברים אבל מאסטרינג הוא תהליך שונה והזווית על הדברים שונה. אבל בכל זאת כדוגמאת הנושא. האם את מעוניינת שבזמן בדיקה שלך אצל רופא עיניים יהיה גם רופא המשפחה.. (זה הפוך קצת האמת). הדבר יכול דווקא להפריע ולא ניתן לעשות מאסטרינג עד שהחמור לא סגור ונשמע כבר טוב באולפן.
תיקי
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 9
הודעה פורסם: חמישי 23 אוג',01 19:30   
הארת את עיניי.
תודה, זה חשוב, למרות שכמעט קלעת למה שאני עושה ושבאמת לא צריך שם מסטרינג.. :smile:
אכן, בשאלה האחרונה שמתי מלכודת והנה נפלת בה, או שמא לא?
לשאלת אם הייתי רוצה שרופא אחד יהיה נוכח בזמן שרופא אחר מטפל, התשובה היא במאת האחוזים כן! ועוד איך. הייתי רוצה שיהיה ביניהם דיבור, ושכל אחד שמכיר את הבעיה שלי מכיוון מקצועי אחר, יתרום לחווית הפתרון המקצועי שאני זקוקה לו.
לא כך?
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שישי 24 אוג',01 03:37   
את צודקת מאוד השימוש ברופאים הטעות איומה שלי..
#cry
נכון שבניתוח לרוב נמצא רופא מרדים ומספר רופאים. אך הדוגמא האבסורדית שעולה לי להסביר את הדבר היא:
פסנתרן מנגן בעוד מכוון פסנתרים מכוון את הפסנתר (דמיוני הפורה...)
יש תהליכים שלא ניתן לעשות בו זמנית (תהליכים סידרתיים/SERIAL) כמו בכל דבר.
נקח את תחום הטלוויזיה.
את לא צריכה שהעורך (עורך וידאו לא עורך תוכן) יהיה נוכח בזמן הצילומים. הוא מקבל סצינות ומחבר אותם אבל הערך שלו לא ישנה בזמן הצילומים כשם שעורך ONLINE בזמן עריכת הOFFLINE גם לא ישנה.
היתרון היחיד של טכנאי המאסטרינג במהלך העבודה הוא יכולת ההתראה לגבי בעיות שיש סיכוי להתקל בהן במסטרינג (ב99% מהפעמים הוא לא יתקל אם מהנדס הקול הוא מקצועי מספיק כמו טכנאי המאסטרינג). בנוסף טכנאי מאסטרינג מקצועי יודע לתקן את הבעיות הללו בתהליך הסופי אבל זה פשוט קשה וזה סתם יגרום לו לעבוד יותר קשה.

או נקודת ראיה היא שאם יהיה נוכח במיקס הוא ינעל על כיוון מסויים. וההינעלות תגביל את יכולתו לחדש. אני לפחות לא מעוניין שהוא יהיה נוכח בתהליך. ניסיתי כבר למקסס דברים עם עורך/מפיק נוסף ולרוב זה נגמר בפיצוץ. אי אפשר ששני אנשים יעשו את אותה עבודה כאשר כל אחד הוא אינדווידואל ובעל טעם שונה.
  JS  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 24 אוג',01 04:17   
במצב שבו מיקס נשמע ממש ממש טוב גם ללא כל טיפול ועיבוד, הסיכויים טובים מאד שהוא ישמע ממש טוב ללא כל טיפול נוסף – קריא מסטרינג.
כשאנחנו באים לבצע עיבוד צליל נוסף על מסטר סופי תמיד קיים הסיכון שהחומר המוזיקלי ישמע טוב רק באותו החדר ודרך אותם המוניטורים שבהם אנו משתמשים לביצוע התיקון או הטיפול הנוסף. משום כך יש חשיבות עליונה לאיכות החדר והציוד בו אנו משתמשים למסטרינג, זאת הסיבה לחשיבות מערכת שמע משובחת אחת ומספר מערכות נוספות שמייצגות את "העולם האמיתי" וזוג אוזניים נוסף אובייקטיבי ומנוסה. אוזנו המנוסה של מישהו שיודע "איך זה ישמע בחוץ" חשובה לטכנאי הבישול לעין שיעור - ממש כמו שמוזיקאי מלווה את עצמו במפיק מוזיקלי ששומר עליו ועל יצירתו.

כל מי שנודד בעבודתו בין אולפנים שונים מכיר את תופעת ההסתגלות לסביבת האזנה חדשה ולרמקולים חדשים (אחרים) גם אם מדובר באולפנים שעלו הון לבנות והון להקליט בהם ובטכנאי מנוסה. זמן ההיסתגלות נמשך בין מספר שעות למספר ימים.
רעיון המסטרינג הוא בחינת חומר המוגש לעריכה באותה הסביבה בדיוק בה נבדק כבר מספר גדול של מסטרים אחרים לאורך שנים רבות. טכנאי המסטרינג משתמש בחדר העריכה ובמוניטורים שלו ככלים לביצוע כל אותן השוואות לתוצאות העולם האמיתי. ניתוקו של טכנאי העריכה מסביבתו המוכרת הפיכתו ל"יועץ" וגרירתו אל אולפן המיקסים תועיל כקליפת השום משום שללא כלי העבודה המקובלים עליו, ובמיוחד המוניטורים המוכרים לו, לא יוכל טכנאי העריכה לבצע הערכה אובייקטיבית הנסמכת על הציוד הנכון במקום הנכון ולחוות דעה מקצועית מבוססת.

מובן מאליו שבעריכה אנו מבצעים עיבוד צליל למכביר אולם חשוב להבין את הסיכויים והסיכונים הכרוכים בתהליך ולעולם לא לסמוך במאה אחוזים על הנשמע בחדר או אפילו על אזנינו! זאת הסיבה העיקרית מדוע כל (!) טכנאי ההקלטה והמפיקים הבכירים עדיין משתמשים בחדרי עריכה מקצועיים.
האם אותם אנשים שמוכרים עשרות אלפי אלבומים בישראל ואחרים שמוכרים מיליונים ברחבי העולם טועים? האם בעל המחשב הביתי יודע משהו שאותם מפיקים וטכנאים ומוזיקאים עדיין לא גילו?


_________________
JS
יודה
הצטרף: 08 דצמ' 02
הודעות: 20
הודעה פורסם: שני 23 דצמ',02 15:35   
תיקי, אין לי מה להוסיף על מלותיהם הנפלאות של מלומדי מלמעלה, אבל היתי רוצה להעיר על מה שכתבת בנושא גישה מוטעית ביסודה לנושא המאסטרינג.
את טוענת וקובלת בצדק מנקודת ראותך המוטעית "האם תמיד צריך מאסטרינג?"
"אם המוסיקה יצאה טפלה ודפוקה האם יאמר זאת המאסטר ויוותר על עבודתו"?
ומכאן הרעיון המוטעה ביותר, "מדוע לא ישב איש המאסטרינג כבר במיקס"
ובכן תשובתי אלייך, לשאלותייך התמימות אך המוטעות, כי אין לטכנאי המאסטרינג ולא כלום עם ענין המיקס, מפני שאז אולי נוכל לשאול מדוע לא ישב גם בהפקה המוסיקאלית שגם לה יש השפעה על הצליל הסופי.
הגדרת מאסטרינג בעיני על רגל אחת: תווך בין תוצאת המיקס האולפנית לבין מערכת השמע בבית,באוטו,בטלויזיה, בטרנזיסטור,בסופר מרקט, במעלית, אני לא סתם מציין את כל הגורמים הללו.
מדברייך משתמע כאילו אינך מבינה את חלקו הגדול והאומנותי הטכני של טכנאי המסטרינג, אבל כשאת חושבת לכמה מערכות שמע הוא צריך לכוון, אולי עכשיו מתחיל לפול האסימון, ואת מבינה כי כנראה אומנות העריכה הדיגיטאלית דורשת הרבה יותר מיומנות,טעם טוב,אוזן טובה ובעיקר נסיון, מאשר כל מה שטכנאי אולפן ההקלטות צריך לדעת.
לכן טכנאי מסטרינג טוב לעולם לא יתערב באיכותו של הלחן או המילים, לא יתערב בעבוד ולא יביע דעתו על המוסיקה. פרנק זאפה כתב והקליט מוסיקה שלאוזניים מסויימות נשמעת כו תקלה במכשיר, אז מה? לא נערוך מוסיקה כזו? ואם אני רוצה להקליט מוסיקה מעוותת לחלוטין עם כלי נגינה לא מכוונים באופן הקלטות סוג ז'
(לדוגמה טום וויטס) מה אז?
לכן תפקידו של טכנאי המאסטרינג לעניות דעתי, לקחת את המוסיקה באשר היא,
ולהתאים אותה להאזנה במערכת הביתית.
לא! טכנאי האולפן אינו מבין בזאת תפקידו לכוון מיקרופון, לכוון עוצמת כניסה להקלטה,
ושאר דברים שצריך לעשות באולפן ההקלטות.
לסיכום: אין מעניינו של טכנאי המאסטרינג לשבת במיקס, מפני שזה לא עניינו
להתערב בגרמי המוסיקה ובהפקה המוסיקאלית.
כל חומר מוסיקאלי חייב לעבור את התהליך הזה, ואין קשר בין איכות המיקס לבין הצורך במאסטרינג (כאילו שנאמר המוסיקה של סטינג אינה שום עבוד נתונים כי נוגנה על יד מיטב המוסיקאים והוקלטה באולפן הקלטות מהטובים בעולם על יד טכנאי מעולה.)
עריכת שני ערוצי מוסיקה למאסטר דורשת הרבה יותר כשרון וחוש אומנותי מאשר מיקס
של 64 ערוצים למה?
מה יותר קל? לצבוע את כל עמודי התמרורים בת"א שחור לבן, או לצייר תמונה אחת של פיקסו מטר על מטר?
חישבי על כך.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 23 דצמ',02 20:02   
פתאום עלתה לה מתהום הנשייה השרשרת הזו, דווקא כשאני בוחן מערכת "מאסטרינג" מבוססת תוכנה.
מאחר וסקירה מסודרת והוגנת תופיע בקרוב, אני אזרוק עצם שיואב צדק גם בנוגע למערכת הזו.
נראית טוב.
מכילה את הפונקציות הנכונות.
רגישה מבחינת הערכים המקובלים.
נותנת נקודת התחלה יציבה.

אבל
בלתי ניתנת לכיול
אינה חוזרת פעמיים על אותה תוצאה מול אותם ערכים.
משקרת ומייפה. (יעני - אין מצב FLAT ).

זאת ועוד - בקרוב
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 24 דצמ',02 08:35   
Y, y, y, what a mess.

The concept is SO distorted by now, that reading the thread I was almost convinced… :-)

“Mastering” was a term synonym 2 the “Cutting” process in the “analog” world.

When cutting 2 vinyl (plastic record), a special process was needed 2 overcome the medium’s limitations.

Bass response, level and s/n ratio, playing time, HF response, phase, were VERY limited when carving a physical groove in2 a plastic lacquer.

The “no more limits in digital” marketing lie is selling zillions of “mastering” packages, overlooking the truth.

Reducing bit rate from 24>16 (cd quality) is not a trivial task, not @ all.

In a recent project I mixed, me and a well experienced mastering engineer (in analog cutting as well) were sweating it out 2 get the master on 2 CD with no change in the sound.

It took us a few hours, using top equipment, trying all dither formats. We finally managed it in ANALOG only, recording in2 a top 16-bit converter.

I’m not saying it’s not possible in digital, but it’s not trivial with standard equipment, not @ all.

SR conversion will b the next problem, since we all move 2 96K. Kids, don’t try this @ home… (pls do try, and lis10).

Mixing and mastering monitoring systems are 2 different beasts. In mixing, the monitor is a magnifying glass, making it easy 4 the engineer 2 detect problems in certain fq ranges, and come up with musical and creative solutions.

The NS-10s are a gr8 example. Gr8 4 mixing, lousy 4 mastering, they do produce gr8 mixes in the right hands. Most mixing monitors follow the same philosophy.

Mastering monitors are VERY un4giving. They are useless for mixing since every little mistake will pop up in the process, driving the engineer mad, denying him of solutions that will b well acceptable as the mix progresses, masking the previous tracks.

The engineer’s role is different 2. The mix engineer is making his own creation, much like the composer, the producer, the artist and so on and so forth. Most mix engineers (myself included), still try 2 fix the snare when they master.

The mastering engineer is fresh, neutral, and impartial. His task is different. It’s a different war now. Think QC (quality control): Why is the controlling person different than the manufacturing 1?

The DIY attitude selling so many home studios is misleading:

“Now U can compose by urslef, perform by urslef, arrange by urslef, produce by urslef, record by urslef, mix by urslef, and master by urslef.”

What they DON’T bother 2 mention is that with so many specialized tasks @ hand most chances r U’ll end up being also the only 1 listening, by urslef.

The sales weasels have managed 2 throw the most popular A&R question in2 the consumer’s lap, like a hot potato:
“If we don’t use the XXX equipment, how many copies will we lose? – Sgt. Pepper was recorded on just 4 trax ,y’know. …And The White Album? There was NOTHING on the cover, NOTHING!”

While pros handle these questions with confidence, (and even joke about Spinal Tap with the A&R ppl in the process…) the innocent consumer is unknowingly spiralled down, believing he can indeed create the world’s next masterpiece with a $100 mic in2 a $100 pre > $500 virtual studio > $300 mastering suite, by himself.

I’m not saying it’s not at all possible. EVERYTHING’s possible. The question here is THE ODDS.

A good kick in the butt might get U 2 the top of the Everest, however 4 some strange reason most pro climbers won’t even try this method.

I guess they just like 2 mess around with all their fancy outfits, ladders, oxygen tanks, hooks, ropes and other stuff, boosting their ego and granting them sponsorship 4 loads’o’cash.

“…They never stop and think how SIMPLE it really is! Just buy my Iron-Boot-in-the Butt (™) system and get there in no time b4 everybody else! “

It’s only when 1 has witnessed the whole process, start-2-finish, 4 a good number of times, can he EVALUTE the risk involved in compromising a component in the chain, b it man or machine.

U may need mastering or not, that’s 4 U 2 decide. Just don’t believe U can race ur SKODA in the Camel Trophy .

You won't even finish the 1st day.

Instead, try a RangeRover with a skilled driver @ the wheel.

Peace,

Zooot
  JS  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
דברי חכמה
הודעה פורסם: שלישי 24 דצמ',02 11:33   
כיסינו עד כה את מרבית הנקודות שיכולות להאמר בנושא. נקודות רבות למחשבה - ולמעשה - עולות כאן ומוארות מכל זוית אפשרית ובכל שפה. השרשרת הזו נסגרת כדי שלא יתפזרו דברי החכמה שלכם בעודנו חובטים כה וכה בשיחים.
_________________
הפקה ומיקס
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון