תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מורים למוסיקה בבתי ספר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  yaron  
הצטרף: 27 אוג' 01
הודעות: 18
מיקום: ירושלים
מורים למוסיקה בבתי ספר?
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 00:26   
הייתי מעוניין לדעת אם יש מורים למוסיקה מבין אנשי הפורומים המלמדים בבתי ספר יסודי ,חט"ב ותיכון.אם כן הייתי שמח לשמוע על מערכי שעורים בנושאים שונים תאוריה ,האזנה מודרכת ,תולדות המוסיקה הקמת הרכבים הכנה לבגרות במגמת מוסיקה, מוסיקה ומחשבים המלצות להשתלמויות למורים ועוד...

ניתן אולי להקים פורום מיוחד למוסיקאים שמלמדים בבתי ספר ולהחליף רעיונות ושאלות בתחום.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 01:15   
יכול להיות שיש כמה מורים המלמדים מוזיקה או בביה"ס או במוסדות להשכלה גבוה/מוזיקה וקונסרבטוריונים.

מהידע האישי שלי הנושא בביה"ס מאוד פרוץ, כולל הבגרות עצמה ואין סטנדרטים.
ישנם 2 ביה"ס שאני יודע עליהם שעובדים ע"פ תוכנית של רימון ש"מכיר" בלימודים במגמות אלו ונותן לתלמידים יוצאי המגמות פטורים מקורסים בסיסיים ועוד "הטבות" שמקצרים את הלימודים.
אם אני לא טועה יש גם הכרה דומה עם האקדמיה למוזיקה בת"א ובי-ם אבל אני לא בטוח.

בכל מקרה הייתי מייעץ לך לפנות לרימון או ביה"ס או מוסד להשכלה גבוה בנושא למוזיקה בתקווה שהם יוכלו לעזור בבניית תוכנית לימודים ואולי הכרה שלהם כמוסד (כי בגרות במוזיקה בפני עצמה למעט יחידות באוניברסיטה לא ממש בעלת ערך).

בהצלחה.

לגבי הפורום במידה ויהיו מספיק מורים אני מנחש שיפתח פורום בנושא אבל דוגמא לפורום שלא קיים מסיבות של "כוח אדם" הוא פורום פוסט-פרודקשן ווידאו (מה לעשות אין יותר מדי כאלה פה... בנתיים)
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 03:20   
האיש שלך כאן הוא יורם, ובקרוב הוא גם יגיב לבטח.

אני אישית מלמד ילדים בבית ספר יסודי, במסגרת של עמותת הורים.
אבל אני לא יכול לאמר שאני מלמד שם לפי תוכנית מסודרת (אני מלמד קצב הקשבה הדדית ונגינה ביחד דרך תופים לילדים בגיל הרך).

מעבר לזה יוצא לי לערוך סדנאות בנושא מוסיקה הודית קלאסית למגמות מוסיקה בתיכונים...

הרושם שלי שאין היום תיכון שמכבד את עצמו שלא מקיים מגמת מוסיקה מכובדת או מכובדת פחות.
מלמדים במגמות האלה בעיקר ג'אז, כך שהרמה של הילדים טובה וגבוהה בדר"כ.
שווה לך לפנות לתיכון כזה, לברר מי רכז המגמה לנסות לשתף איתך פעולה.
מדובר בדר"כ במוסיקאים מוכשרים שבחרו במשימה הקשה של לימוד מוסיקה בעיקר מתוך אהבה לעניין ואני בטוח שתמצא אוזן קשבת ועזרה.
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 07:03   
תיכון ועל תיכוני.
איך אפשר לעזור?

Rock_Artist :
מהידע האישי שלי הנושא בביה"ס מאוד פרוץ, כולל הבגרות עצמה ואין סטנדרטים.

או קי... אפשר לראות את זה ככה ואפשר גם לראות את חצי הכוס המלאה. (אני מתייחס לתיכון). מוסיקה היא אחד המקצועות הבודדים שנלמדים בביה"ס שהמורה רשאי לבחור את תכני הלימוד,ללמד לפיהם בתקן אשר גבוה ב15% מתקן השעות הרגיל, לכתוב את בחינת הבגרות לבד, לבחון את התלמידים (כלומר להיות הדודה המעצבנת שעושה ששש!!!), לבדוק את הבחינה, לתת עליה ציון, ולבסוף, לתת את ציון הבגרות הכולל.
וככה גם צריך להיות. => חופש אקדמאי מוחלט.
יש פיקוח. כל מה שרשמתי למעלה מחייב אישור של המפקחת שבניגוד למי שהיה שם עד לפני שנתיים, היא אדם רציני ומעמיק ביותר.
וזה שיש חאפרים? אז מה, במתמטיקה אין חאפרים?

Rock_Artist :
ישנם 2 ביה"ס שאני יודע עליהם שעובדים ע"פ תוכנית של רימון ש"מכיר" בלימודים במגמות אלו ונותן לתלמידים יוצאי המגמות פטורים מקורסים בסיסיים ועוד "הטבות" שמקצרים את הלימודים.
אם אני לא טועה יש גם הכרה דומה עם האקדמיה למוזיקה בת"א ובי-ם אבל אני לא בטוח.

בכל מקרה הייתי מייעץ לך לפנות לרימון או ביה"ס או מוסד להשכלה גבוה בנושא למוזיקה בתקווה שהם יוכלו לעזור בבניית תוכנית לימודים ואולי הכרה שלהם כמוסד

הייתי ממש מיעץ לך שלא.
אין קשר בין בתי הספר לבין האקדמיות.
אפילו בין בית הספר התיכון שליד האקדמיה בירושלים לבין האקדמיה אין שום קשר (ופעם הם היו באותו בניין ומעוד שנתיים שוב הם יהיו באותו בניין). וטוב שאין.
אוניברסיטה זה מקום שבאים אליו אנשים מבוגרים ע"מ להתמחות בדיסציפלינה מסויימת מאוד, בשלב שבו הם עשו את הבחירה שלהם ולפחות בשלב הנוחכי של חייהם הם בחרו במוסיקה.
הם אנשים בוגרים, אחראים לעצמם ולכספם, בשלים הרבה יותר והכי חשוב, רשאים לחזור בהם מהחלטתם.
תיכון זה עסק שונה לגמרי וחוץ מארבעה בתי ספר (תיכון אלון, ביה"ס למדעים ואומנויות, תלמה ילין והתיכון שליד האקדמיה), רב הוראת המוסיקה בגיל התיכון מתבצעת במגמות מוסיקה בתוך תיכונים עיוניים רגילים.
מרבית בני הנוער בישראל, בכל מגזריו, הולכים לבית הספר כי הם צריכים ע"פ אזורי רישום ובוחרים בבית הספר את מקצועות ההרחבה שמוצעים להם שם.
יש לי בעניין הזה המון מה לומר אבל זה המצב.
ולכן, נבחרים תכנים מסויימים. ולכן, רמת המשמעת, דבקות באימונים וכ"ו שונה לחלוטין.
לא תלמד בתיכון שיעור על סוגיות באינטרפטאצייה וזהות בארוקית אצל בניו של באך, ולא תלמד באוניברסיטה קורס כללי כמו "תולדות הרוק".
ולכן, משום שהדברים כל כך שונים, תתיעץ עם מי שמקביל לך בדיסציפלינת הלימוד.
לגבי "שווה", ו"כדאי" וקרדיטיטאציה למינהם, זה לא מענייני. אני מקווה שהתלמידים שלומדים אצלי עושים זאת כי הם רוצים ללמוד ולא בגלל שזה מקנה להם איזהשהו קרדיט (זה לא) ועוד בחיים (וישבתי בלא מעט בחינות קבלה) לא קיבלתי מישהו לאנשהו בגלל שהוא הגיע אם מכתבי המלצה.

Rock_Artist :
כי בגרות במוזיקה בפני עצמה למעט יחידות באוניברסיטה לא ממש בעלת ערך.

אני חלילה לא בא לעשות כאן חרקירי פומבי :sma: אבל אני ממש לא מבין מאיפה הבאת את הדבר הזה.
אם כוונתך לומר שהמקצוע לכשעצמו במתכונתו התיכונית חסר ערך, אז בנוסף למה שרשמתי למעלה, אני חושב שזה ממש לשון הרע.
אם הכוונה שלך שהרמה נמוכה, אני גם לא יודע מאיפה אתה מביא את זה.
אם אתה מתכוון שזה לא יעיל... אז לידיעתך, גם לא יעיל ללמוד בתיכון מחשבים (אלא אם הגעת לשרת בממר"ם) משום שעד שאתה משתחרר ומתאפס על עצמך, כל מה שלימדו אותך בתיכון השתנה כבר פעמיים.
דווקא מוסיקה, תודה לאל, זה מדיום שנשאר פחות או יותר יציב בעולם המערבי מאז המאה ה-12.

זהו. נרגעתי.
שתי הערות נוספות בנימה מחוייכת ומפוייסת :snipersmile:

א) בשביל להתעסק עכשיו בתוכנית לימודים אני לא צריך רק הודעה נוספת או אפילו שרשרת נוספת, אלא פורום נפרד.
כמו שרשמתי, מותר ללמד היום על מה שרוצים. עזרי יבוא ללמד אצלי השנה על מוסיקה הודית טטיאנה ברקוביץ' תתן שיעור במבנה הפסנתר ויצירות מופת.
פלורליזם וחופש אקדמאי מוחלט. אני מחוייב רק לרמה ולכן, אני יכול רק לספר לך מה עושים אצלנו ואת זה אני מעדיף לעשות בפגישה או בטלפון. (איף יו דונט מיינד).
ב) הנושא של פורום מורים עלה בין ראובן וביני בהקשר אחר ובמקום אחר בסייבר והוא יוקם במתכונת שקיימת פה כשלשני האדונים המוזכרים יהיה זמן וכשבמשרד החינוך יפנו לכך את התקציב שהבטיחו לפנות. קרוב לוודאי עניין של חודשיים שלושה. הוא יהיה בתוך השרת ובמרחב הכולל של משרד החינוך ואם לא ירגיזו אותי יותר מידי אז יהיו קישורים הדדיים עם הפורום.

וזהו באמת.
צאו להפסקה
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 12:54   
הלוואי וכל הגורמים/מורים שמלמדים בביה"ס את הנושאים הללו היו משקיעים בתלמידים ובחומר הלימוד כמוך... אבל, זכיתי לראות ולשמוע דברים שהם הרבה מתחת לתת-רמה.

אני מתנצל מראש שאני רואה את הדברים באופן "תאכלס" של מה זה יכול לעזור (לי) מזווית התלמיד.
אבל בתור תלמיד לשעבר באחת מהמגמות הללו אני יכול לומר שאת עיקר ההשכלה שלי רכשתי באופן פרטי בשלבים אלו. אז נכון כנראה שנפלתי על "מגמה גרועה" אבל האפקטיביות של זה לחיים אינה גבוה במיוחד כאשר למדת את כל מה שלמדת במגמה ויותר באופן מפורט יותר ופרטי.

בסופו של דבר, הדבר הטבעי בשרשרת החינוך המוזיקלי (אם התלמיד אכן רואה במוזיקה כהמשך מקצועי לחייו) הוא ללמוד הלאה או במוסדות אקדמיים או... ברימון (ואני לא נכנס למי מה ומו לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו).

בכל המוסדות הללו ניתנת ההזדמנות גם לאנשים שלא למדו מוזיקה באופן "מסודר" ולכן ישנם גם קורסים בסיסיים ביותר עבור אותם תלמידים ש"נמחקו" (צבא..) או כאלה שפשוט לא למדו.

הכרה של מוסד כלשהו בלימודים באחת ממגמות בביה"ס הספר חוסכת גם זמן וגם כסף - רווח אדיר.

אז נכון שאני רואה את הדברים מזווית אינטרסנטית של תלמיד לשעבר במגמה כזאת (מעניין מה קורה שם עכשיו #smile ) אבל כמו כל חופש (שניתן במידה זו או אחרת למגמות הללו) יש כאלה שמנצלים אותו לרעה ומי שמפסיד זה התלמידים.

נכון שהדיעה שלי אינה באה מזווית ראיה של מורה או מנסיון בהוראה אבל כאשר אני שואל מה הרווחתי גם ברמת התוכן שלמדתי במגמה שלי לפחות התשובה היא שום דבר.


ומחשבים... למרבית האירוניה גם למדתי. אז נכון ששפות תכנות מתיישנות אבל החוקיות הלוגית נשארה. זה נכון שבסופו של דבר הרמוניה/תיאוריה מערבית בכלל נותרה ללא שינוי במשך הרבה יותר שנים (וספק אם תשתנה) אבל כמו שאפשר להצליב את מרבית חוקי ההרמוניה בין אם זה ג'אז, רוק או פופ יומיומי כך גם הבסיס הלוגי של כתיבת אלגוריטמים או מבני נתונים נותר ללא שינוי מהותי, רק השפה והכוח השתנו.

בברכת חג שמח,
RA.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 18:06   
אי האב ארסטד מיי קייס. (הכנסתי את המזוודה למעצר)

שמעתי על חנות למחשבים באזור ראשון שדפקה שורה של לקוחות.
ממחר, עוברים לחשבוניות עם חרוזים!!!

ובנימה מעשית. אני אשמח לעזור בשיחת טלפון נינוחה. תן לי מייל ונדבר.
  yaron  
הצטרף: 27 אוג' 01
הודעות: 18
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 26 ספט',02 22:25   
תודה למשיבים
YORAMILAN שלחתי לך מייל .

ROCK ARTIST ללימודי מוסיקה בבית ספר תיכון או יסודי אין שום רלוונטיות לגבי מוסדות להשכלה גבוהה מבחינת הכרת המוסד בתוכנית הלימודים של בית הספר. עם זאת כמוסיקאי שלמד בתיכון במגמה למוסיקה הדבר רק פיתח בי את הרצון להתעסק במוסיקה ואף סייע לי בלימודי האקדמיים.


אשמח לשמוע מעוד מורים למוסיקה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון