תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ביקורת סודות הבישול דני קוריטו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (240) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  אביעדדרעי1  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 ינו' 06
הודעות: 1204
מיקום: יוקנעם
ביקורת סודות הבישול דני קוריטו
הודעה פורסם: שני 10 פבר',14 00:53   
שלום חברים

אני מכיר את דני כבר שנים מהיום הראשון שהחלטתי ללמוד סאונד בצורה מקצועית ודני היה מרכז המגמה במכללה שבה התחלתי ללמוד ב 2003 , מאז ועד היום אני חזק בתחום ויצא לי לעשות לא מעט הפקות אולפן וסאונד בהופעות חיות אני חושב כמעט לכל האמנים בארץ.

כיום אני מחזיק חנות לכלי נגינה וציוד בצפון הארץ וממש לפני כמה ימים דני קוריטו הגיע לביקור חפוז מאוד אצלי בחנות ונתן לי במתנה את הספר החדש שלו ״ סודות הבישול״

החלטתי שאני ניגש לספר בלי ציפיות היות ואני מכיר גם את ״ אומנות הרעש״ הספר הראשון שלו .
התחלתי בקריאה ופה זה המקום לווידוי שאיני איש של ספרים בכלל הספר האחרון שקראתי היה ״ ג׳ינג׳י חלק ב׳ בכיתה ג׳ .

התחלתי לקרוא בזמני הפנוי ( אחרי שהילדים כבר במיטה ואשתי מול עוד תוכנית בישול ) ומבלי לשים לב אני כבר אחרי 100 עמודים ......

הספר עשוי בצורה מושלמת שבא ממקום אישי של דני ומניסיונו הרב בתחום , הספר לא מלמד איך עושים סאונד או איך מפעילים מכשיר כזה או אחר הוא פשוט פותח את הראש לצורות הפקה שונות ולגישה אחרת כשמגיעים לשלב המיקס או לשלב כתיבת הלחן לשיר.
אני מאוד נהניתי לקרוא את הספר , זה הרגיש לי קצת שונה מ ״ עוד ספר על סאונד ״ בעברית

( אנחנו כבר יודעים מה זה גל קול ומה עושה קומפרסור)

בעקבות הספר חזרתי להתקין את תוכנת reason שביחד איתה מגיעה גם תוכנת ה record
שאני ממליץ עליה בחום .

בקיצור אני לא מנסה למכור כלום אלה להעביר ביקורת טובה על ספר טוב שקיבלתי

דני יישר כוח

אביעד
אריאל3
הצטרף: 17 אוג' 04
הודעות: 32
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שני 10 פבר',14 10:00   
מסכים איתך בכל מה שקשור ל 100 העמודים הראשונים של הספר שכתובים מצויין ומאוד מעניינים.
הבעיה היא ששאר הספר מרגיש כמו מדריך למשתמש ב - Reason...
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 10 פבר',14 22:03   
אם זה כך, אז זה ספר מצוין.

הספר הזה נהדר בשביל מי שרוצה לתת ברזי ההקלטה "הקלאסיים".
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
reso
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: שלישי 11 פבר',14 00:14   
קודם כל גילוי נאות: דני ואני יוצאי גלצ מאותה תקופה פחות או יותר. פרט לכך ולכבוד מקצועי הדדי לא יצא לנו לעבוד יחד מאז (וזה היה באייטיז...)

אני חושב שכל ספר שיוצא בעברית בתחום, ובודאי אחד מושקע מכל הבחינות כמו הספר החדש של דני הוא ברכה.

חשוב לזכור שכל ספר נכתב על ידי אדם, ולא מכונת מידע. הספר הזה משקף את כותבו, לטוב ולרע, ומסכם הרבה שנים של עשייה והוראה שדני עבר.

לטעמי, הספר מצויין, ויכול לתת הרבה לקורא הצעיר, ואפילו להאיר כמה פינות גם לזקנים כמוני. הוא מציג את זווית הראיה והשקפת העולם של דני בצורה יפה ומעוררת כבוד, וגם אם יש פה ושם קצת פרסומת סמויה, לפחות ברור שהכותב מאמין בלב שלם בכתוב.

אני ממליץ מאד
koryto
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 10 ינו' 02
הודעות: 145
הודעה פורסם: רביעי 12 פבר',14 09:40   
אביעד, תודה #sorry

אריאל3, שמח שנהנת מהשליש הראשון של הספר. בשאר הספר מופיעות דוגמאות שונות אותן בחרתי להציג בתוכנת ריזון, אולם 90 אחוז מהן ניתנות לביצוע בתוכנת ההקלטה המועדפת עלייך. היתרון היחסי של הצגת הדוגמאות בתוכנת ריזון הוא ביכולת לעקוב במסך אחד אחרי רצף סבוך של חיבורים והתנייות בזכות הממשק הגראפי אשר מדמה את העולם האנלוגי הוותיק. אם אתה שולט באופן סביר בתוכנת ההקלטה האהובה עלייך, לא תתקשה ליישם את הרעיונות הללו במיקס הבא שלך. זו גם הסיבה שבגללה דאגתי להסביר את הבחירה שלי בתוכנת ריזון להדגמת הרעיונות המופיעים בספר וכן את המלצתי שבמידה והקורא עובד זה מכבר על תוכנת הקלטה שאותה הוא מכיר, מן הראוי שימשיך להנות ממנה ולא יבזבזב זמן על לימוד תוכנה חדשה.

AriG רזי ההקלטה ה"קלאסיים" רלוונטים ברובם גם לתקופתנו ומאפשרים למי שרגילים לעבוד ולעשות מיקס "בתוך הקופסה" להשתמש בטכניקות ששימשו טכנאים בכירים בעידן האנלוגי וליישם אותם בסביבת העבודה העכשווית. רזי ההקלטה הקלאסיים הם לא געגוע נוסטלגי, מבחינתי זוהי מורשת שמאוד חסרה בעולם האודיו הישראלי.
מעבר לרצון להעביר רעיונות מתקדמים במיקס ומאסטרינג, ניסיתי להעביר את האני מאמין שלי בכל הקשור להתייחסות למוסיקה, הצטיידות והקלטה, בעיקר בכדי לשחרר את המוסיקאי בן זמננו מרצף המידע והסחות הדעת אשר מונעים ממנו להתרכז בדבר החשוב באמת והוא לעשות מוסיקה. מהיכרות עם הכתיבה שלך בפורומים של אקט אני בטוח שאתה יכול להתחבר למרבית הרעיונות הללו.

reso שלא כמו בשני הספרים הראשונים (מדריך הקיובס ואומנות הרעש) שמטרתם הייתה להעביר את המידע הידוע בשפה נוחה ונעימה לקריאה, "סודות הבישול" שכתיבתו ארכה מעל 5 שנים אכן מנסה להעביר את ההתמודדות כטכנאי ומוסיקאי יוצר באולפן "חדר השינה" בתקופה שבה תעשיית המוסיקה (או מה שנותר ממנה) מתנהלת בכיאוס וללא הישענות על היסודות המוכרים לנו מפעם.
לקחתי בחשבון שמאחר והפעם כתבתי את הספר מנקודת מבט אישית, ביקורתית (במידה) יהיו מי שיתקשו להזדהות עם חלק מהרעיונות שכתובים בו, אבל כאמור זה ספר אישי ולא ספר טכנולוגי כמו קודמיו.

זהירות נוסטלגיה,
כמי שחלקו יחדיו את חדוות חיבור הפצקורדים (בתקן ההזוי ביותר שנראה אי פעם ע"ג כדור הארץ) בארונות החיבור של אולפני גלי צה"ל שלרוב חסרו הגיון כלשהו בפריסה שלהם, אני חייב להודות שהחזרה לחיבור בין מכשירים בעולם הוירטאולי בעזרת כבלים עושה לי נעים. בנוסף, כמי שמכיר את התוכנה השולטת בעולם היצירה הישראלי Cubase על בוריה (אפילו כתבתי עליה ספר), כנראה שהייתי צריך לעבור חוויה מאוד עמוקה בכדי להשתחרר ולעבור לעבוד על פלטפורמה חדשה מעבר לשימוש החינני בכבלים (תוך זניחת ארסנל רחב מאוד של תוספי תוכנה חוקיים, כולל חומרה). אני יכול להעיד על עצמי שאין לי את היכולת להגיע בתוך הקופסה עם אף תוכנה אחרת (ואני מכיר מספיק) לתוצאה שאני מצליח להגיע אליה עם תוכנת הריזון. היחידה שדומה באיכות השמע היא הסקויה.
מעבר לכך מאחר ואני בעיקר איש חינוך, מצאתי דרך על ידי שימוש בתוכנת הריזון ליצור תוכנית לימודים של 32 פגישות שמצליחה להתעלות (מבחינת רמת ההבנה והתוצאות האישיות של כל תלמיד שהשתתף) על תוכניות הלימודים הותיקות שלהן הייתי שותף בעבר ושחלקן אף הועברו בבית הספר שאני עומד בראשו אשר נמשכו שנתיים ואף יותר.
_________________
www.record.org.il
www.recordshop.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון