תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טיפים למאסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (375) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  mdma  
הצטרף: 15 דצמ' 02
הודעות: 36
מיקום: מרכז
טיפים למאסטרינג
הודעה פורסם: ראשון 01 יונ',03 11:21   
אתם מדברים על זה כלכך הרבה בפורום אבל לצערי לא נותנים טיפים למתחילים
מצאתי הרבה אתרים שמסברים איך לבצע מאסטרינג בצורה נכונה אבל כולם באנגלית :?:
אני מאוד אשמח אם אתם תוכלו לשפוך את הידע שלכם בנושא ואני יודע שיש לכם הרבה
אז בבקשה מי יהיה הראשון להתחיל?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 01 יונ',03 23:08   
אין סודות ואין שטחים אפורים.
מאסטרינג הוא תהליך שמשולבים בו שלושה גורמים המשלבים טכנולוגיה, ניסיון והבנת השוק והכי חשוב - טעם אישי (של הטכנאי וצוות ההפקה כולו).
או במילים אחרות: העברת קטע מוסיקאלי גימור ככל שזה נוגע לטרמינולוגיה המוסיקאלית.

זהו - באמת שאין פה סודות.
זה בדיוק כמו ללמוד בהתכתבות עיצוב פנים (אבל בדיוק - לא בצחוק).
אי אפשר ללמד כללים במאסטרינג משום שאין (יש לטכנאים הרגלים שהם יתאבדו לפני שהם ישנו משהו מהם אבל אילו לא כללים ולא חוקים אלא הרגלים).
אין שרשרת סאונד מוסכמת, עוד לא קם האדם בעולם שקבע איך צריך להשמע "סאונד טוב", אין תהליך אחיד, בניגוד למיקסינג, אין גם שרשרת פעילות נוחה יותר או פחות...
וביחוד, לב ליבו של התהליך מבוסס על האוזן והאופן שבו אני מנתח ומגיב למה שאני שומע ואת זה, עם כל הרצון הטוב, אני לא יודע איך מנסחים במילים (ולו ידעתי, היתי מוציא פטנט גם על הניסוח וגם על השיטה).

מי שעבר או העביר בחייו תהליך של מאסטרינג יוכל להעיד: יושבים אנשים, ומקשיבים, ומקשיבים, ומקשיבים כשנקודת המוצא היא שהעסק תמיד יכול להשמע טוב יותר, והאתגר הוא לשים את היד (או האוזן) על עוד בעיה ולנסות באמצעים הטכנולוגיים והכישרון, למצוא גם פיתרון.

אין רשימת ציוד לטכנאי המתחיל אבל ברור שמדובר בציוד שמתחיל ממערכת שמע ביתית ועד ציוד קצה עליון, וכמו כן בכמה אופציות של חללי רפרנס.
מאחר ולא מדובר בעבודה על ערוץ בודד, או כלי נגינה בודד, אלא על סך כל הסיגנל, מדובר גם בציוד שמותאם לעבודה בגל קול מאד מורכב.
אז: לא, EQ בקושי משחק פה תפקיד, והתפקיד הוא שונה מאד. לא צבע אלא לאכה. (גראפי בכלל לא ופרמטרי בקושי). ועיקר העבודה בו קשורה להשוואת גוון של מספר קטעים.
שוב, לא צבע. מדובר בגוון.
וגם מעבדי צליל ואפקטים "נורמאלים" שמיועדים לטיפול בתחום תדרים ומעטפת צליל יחסית פשוטה, לא מתאימים בד"כ לעבודה הזו והם בד"כ ייצרו שינויים גסים ונוקשים מדי בלי יכולת לשלוט על הנקודה המדוייקת שדורשת טיפול.
או, המצב ההפוך, שבו הטיפול הוא שמיכה לגוף כולו והמכשירים האלה מיועדים לתת סוג אחד של תשובה שמתאים לנקודה מסוימת ולא יתאים להמשך או לקטע כולו. (במיוחד שייש התייחסות משוונית למספר קטעים או תקליט שלם)

יש מספר תוכנות אשר יותר משהן מתיימרות לספק כלי עבודה ממשיים למאסטרינג, הן נותנות מעין BLOCK FRAME WORK לסדר פעולת למיסטור.
זה רע ואנטי אומנותי אבל זה קיים ויש טכנאים שנעזרים בזה.
לגבי הפלאגינים שמסופקים בחבילות האלה, ענין של טעם, נוחות, הרגלים וריח.

ו-WAVELAB או סאונד פורג' הן לא תוכנת מאסטרינג. ממש לא.
אפשר להעזר בהן במאסטרינג ע"י זה שכמה פעולות עריכה בסיסיות (וגם הרבה יותר מזה) הן בהחלט יודעות לעשות, והן יודעות להפעיל חבילות של פלאגינים מקובלים בתעשיה.


התהליך כולל מספר המרות ומספר תהליכים על הגל עצמו, תהליכי גימור שונים ברמת השיר כולו ואם זה תקליט שלם אז גם כל מיני תהליכי מאקרו (אני קורא להם שליכט) ושעות (שרק מגבלת התקציב והידיעה שיש נקודה שממנה כל המוסיף גורע = OVERDOING) גורם לאנשים ללכת מתישהו הביתה.

בסדר?
יש תשובה בפורום?
יש מזור למחפשים?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 02 יונ',03 08:20   
ועוד מילה, ברשותכם על מה שכן כתוב ברשת כי ממש הטריד אותי כל העניין הזה של "יושבים פה אנשים ושומרים לעצמם איזה סוד" אבל ברשת הכל כתוב...

אז, (במגבלות מנועי החיפוש והאינדקסים הקיימים) ביליתי כשעה ומחצה בלפתוח כמה עשרות אתרים שהמילה MASTERING והמילה MUSIC מופיעות בהן ולהלן כמה פרות קדושות לארוחת הצהרים:

1. ישנם אולפנים רבים בעולם המציעים שירות מיסטור.
אלה האומללים ביותר משום שזה שאני לא מצליח להסביר לך מה זה מאסטרינג זה מילא אבל זה שהאולפן לא מצליח להסביר ללקוח פוטנציאלי מה זה מאסטרינג זה כבר בעיה כי הוא מאבד את הלקוח.
אז בדף: "מה אנחנו עושים" רשומים מיני תהליכים שהם הדברים שאותם ניתן להסביר במילים (כמו מגדירים את ה-FADE המדוייק שאיתו השיר נכנס ויוצא) ועוד כל מיני שטויות שחלקן לא היו ולא נבראו אבל תכליתן להרוויח לקוחות.
מכל מקום, לפחות הם מתיימרים להסביר משהו.
נסה את זה לדוגמא:
ויש פה עוד ריכוז גדול של אולפנים. אני פתחתי כמה מדגמית. אולי אתה תעלה בחכתך את הסוד הגדול. בבקשה

2. כמו כל מוצר, האינטרנט סוחר גם בגרורותיה של המילה מאסטרינג וההצעות מכילות מדבקות (LEBEL) ל-CDR , שיווק, תוכנות וכ"ו.
הנה למשל תוכנה שמתיימרת להסביר מה היא עושה.
זה המקום להזכיר תוכנה שאינה בדיוק תוכנה אלא פלאגין נפוח, מרשים וכבד מאד של Izotope המוכרים והחביבים. ה- OZONE.
אני לקחתי פעם את המוצר הזה לבדיקת שטח ורק מפאת כבודם וכבודו של מי שתיווך בעיסקה ויתרתי על מתן ביקורת. הכל מקסים ויעיל ונוח אבל... אי אפשר (או לפחות אני לא יכול) למסטר ככה.
אבל אם אינך מכיר אז בבקשה.
אני לא מכיר טכנאי בתעשייה שמסוגל להתאים את עצמו לבית הכלא שתוכנות מהסוג הזה כופות עליו אבל הרבה יותר מהותי מכך - במשך למעלה מחודש לא הצלחתי למצוא כמעט נקודת פשרה אחת עם התוצאות שקיבלתי מהפלאגים שהיא באה איתם - והחבילה הזאת היא עוד הרע במיעוטו.
על הפריסטים המוכנים אני בכלל לא מדבר.

3. טוב, הרשת מלאה כמובן באתרים בסטייל של:
ALL U WANT 2 KNOW
ומאחר ואתה רוצה לדעת אז:
פה נחשפים כמה סודות
זו נוסחת הקסם עצמה
כאן ניתן ה-PASSWORD כולו.
וזה, לא תאמין, ה-MATRIX...

צחוק צחוק, אבל אלה בהחלט אתרים ראויים שנותנים לא מעט אינפורמציה אבל לא בתחום של מאסטרינג. שם פשוט לא כתוב כלום. אבל כדאי לקרוא בכל מקרה.

עכשיו, אני באמת מרגיש שמילאתי את חובתי המוסרית לקהילת הפורום והיקפתי את הנושא מכל קצותיו.
זה לא שאין מה ללמוד, אדרבא, יש ויש.
זה לא שאין תורה להעביר. יש
זה לא שאין סודות וטריקים... יש בלי סוף.

רק ששוב, אני נאלץ להזכיר את העניין הפעוט הזה. יש לרשת מגבלות. (לא גבולות).
יש דברים שלא ניתן ללמד ולא רצוי ללמוד או לנסות ללמוד בהתכתבות.

אגב, לבל אובן לא נכון, יש שאלות נקודתיות שבהחלט ניתן לתת עליהן תשובות.
ראה שרשראות NORMALIZING למיניהן.

אז, כרגיל אצלי:
שיהיה בהצלחה
  mdma  
הצטרף: 15 דצמ' 02
הודעות: 36
מיקום: מרכז
אתה צודק הכוונה שלי הייתה מה עושים אחרי המיקס
הודעה פורסם: שני 02 יונ',03 10:53   
מה הפעולות שאני צריך לבצע כדי לעביר את הקובץ לתוכנת עריכה (מאסטרינג)
האם אני הופך את כל ערוצים (23) בקיובייס ל-wav ואז מעלה אחד אחד לתוכנת עריכה

או שאני הופך את כל ערוצים בקיובייס ל-wav ושומר אותם כקובץ wav יחיד
ומעלה אותו לתוכת עריכה

אני יודע שאני לא כלכך ברור #smile אני מקווה שאתה מבין אותי

נ.ב
אמרת שסאונד פרוג' היא לא תוכנה למאסטרינג
אז מה כן ? אני לא מכיר משהו אחר
תודה רבה לך
בציפיה לתשובה
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 02 יונ',03 12:56   
mdma :
מה הפעולות שאני צריך לבצע כדי לעביר את הקובץ לתוכנת עריכה (מאסטרינג)
האם אני הופך את כל ערוצים (23) בקיובייס ל-wav ואז מעלה אחד אחד לתוכנת עריכה

או שאני הופך את כל ערוצים בקיובייס ל-wav ושומר אותם כקובץ wav יחיד
ומעלה אותו לתוכת עריכה


מסטרינג הוא תהליך של גימור וכמו כל גימור, הוא מתבצע על תהליך מוגמר.
כמו שגימור של רהיט לא עושים על חלקי עץ אלא על הארון כולו, כך גם מאסטרינג.
והכוונה היא שאת כל 23 הערוצים אתה ממקסס לערוץ סטריופוני אחד. (כללית - מאסטרינג עושים בד"כ על ערוץ L/R).

mdma :
אמרת שסאונד פרוג' היא לא תוכנה למאסטרינג
אז מה כן ? אני לא מכיר משהו אחר
תודה רבה לך
בציפיה לתשובה


נכון. אמרתי (וצדקתי).
משום שמאסטרינג הוא לא דבר שעושים עם תוכנה אלא עם האוזן.
סאונד פורג' היא פלטפורמה שבאמצעותה ניתן להריץ את הקטע הלוך ושוב לצורך התהליך.
יש כמה פלטפורמות יותר מקובלות אבל כפלטפורמה זה בסדר.
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שני 02 יונ',03 14:29   
T-Racks24 זו תוכנת מסטרינג טובה למדי אם אתה מחפש

עוד אני אוסיף שמסטרינג מד"כ עדיף שיעשה ע"י מישהו אובייקטיבי
מישהו שלא היה חלק בתהליך ההקלטה אם אפשר

בהצלחה
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 06 יונ',03 15:56   
אני מאמין שזה יעזור ולו במעט

ציטוט:
מצאתי הרבה אתרים שמסברים איך לבצע מאסטרינג בצורה נכונה אבל כולם באנגלית


חבוב , אם אינך מצליח להבין אנגלית מינימלית אז חוששני שאתה במקצוע \ תחביב הלא נכון...
עמית שטריקר
הצטרף: 06 ספט' 02
הודעות: 6
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שבת 05 יול',03 20:44   
תוכנות העריכה כמו soundforge או wavelab וכו' מציעות אמנם כלים פשוטים לעריכה וגם קצת פלאג אינס שיכולים קצת לקרב את התוצאה למשהו מוגמר, אבל אם אתה מדבר על מאסטרינג אמיתי תצטרך כלים קצת יותר רציניים מ L1 או כל שאר הירקות האלה, כמו קומפרסורים ואי קיויים המיועדים למאסטרינג שכמובן מפאת מקום ותקציב תצטרך לפתוח אולפן מאסטרינג..
אבל אם תדאג כמובן תדאג למקסס כמו שצריך,ואם באמת מדובר בפרוייקטים פשוטים ולא בהכרך מסחריים,תוכל להגיע לתוצאות סבירות בעזרת קצת לימיטינג כמו L1,L2 .רק תיזהר לא לרצוח איתם כדי "להשיג עוד ווליום" כי כמובן ההבדל בין פלאג אינס לציוד אמיתי בתחום הזה הוא יום ולילה ובסוף תקבל מעין עיסה לא ברורה (אבל עם הרבה ווליום) של מה שהיה המיקס שלך וכמובן


ל ה ק ש י ב !!

אם לא תקשיב לא יעזור גם הציוד הרציני ביותר שיכול להיות...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון