הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: ראשון 13 יונ',04 15:59
אז ככה בבית הספר שלי אני מנגן עם מגבר מאה וואט של פנדר
fm212
קיצר שאני מנגן על ווליומים יחסית חזקים אני צריך להתרחק מהמגבר מרחקים עצומים יחסית 4 -6 מטר בכדי שלא יהיו פידבקים ושריקות כאלה נוראיות
עכשיו אני רואה שבהופעות נגנים מנגנים במרחקים הרבה יותר קטנים מהמגבר (מדובר במגברים הרבה יותר חזקים) ואין להם שריקות ורעשים אגב אני מנגן בסטראט הבעייה נפתרת חלקית במצבי המבאקר או ע"י הורדת הווליום בגיטרה
עכשיו נשאלת השאלה איך אצל נגנים גדולים אין רעשים כאלה כאשר מדובר במגברים הרבה יותר חזקים 200 300 וואט
-האם ניתן לפתור את הבעיה ע"י מכשירים מסויימים או ע"י כיוון אקולייזר
Act Compatible
הצטרף: 21 דצמ' 02
הודעות: 470
מיקום: ירושלים
פורסם: שני 14 יונ',04 22:32
כתבת בהתחלה שיש שריקות ופידבקים.. יש להבדיל בין פידבק שקורה בין הפיקאפ לאלמנט שהמגבר פנדר מחובר אליו לשריקות , שזה נשמע כמו "פידבק" שקורה בין "האפקטים לעצמם"... ( זה נשמע כמו שמחברים את OUTPUT ל INPUT ששולח אליו, אגב עם קונסולה אפשר להקליט שריקות וצילצולים מטורפים.. למרות שאני לא יודע כמה זה בריא.. )
אם השנאי לא מקורי או לא תקין ו\או ברמות הגבוהות של דיסטורשן (מהאפקט... ) יש את השריקות הללו . אז אולי נסה שנאי יותר טוב (מיוצב וחזק או מקורי,) או שתנסה להוריד קצת DRIVE וקצת DIST ...
הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: שלישי 15 יונ',04 14:02
השנאי לא מקורי (האיבנז שלי התקלקל אז אני משתמש בסקאל ואכן הבעיה נגרמת רק ברמות גבוהות של דיסטורשיין
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
פורסם: שלישי 15 יונ',04 15:17
כשבאים לפתור בעיית פידבקים צריך לחפש נקודות תורפה במערכת כולה:
- גיטרה שלא אמורה להתמודד כראוי עם פידבקים מראש (ניסית לנגן דת' מטאל על גיטרת נפח פעם? אז אני מתכוון לדברים כאלה בדיוק - הגיטרה תקלוט מאוד בקלות תדרים ותגביר אותם שוב ושוב ליצירת פידבק... לצורך העניין אתה יכול גם לנסות לנגן עם דיסטורשן קטלני על אקוסטית מול המגבר, או בעצם עדיף שלא...).
- פיקאפים בעייתיים - במיוחד בעניין של potting, שאם הוא חסר או מבוצע באיכות גרועה או שניזוק בגלל תנאי טמפרטורה קיצוניים (אם שמו מעט מידי חומר והוא נמס בחום גבוה ושינה את המיקום שלו בתוך הפיקאפ כשהוא התקשה מחדש לדוגמא), עלול להשפיע ולגרום לבעיות שנובעות מתזוזה פיזית של חלקים בפיקאפ בעת חשיפה לווליום גבוה (דומה מאוד לסעיף הקודם, רק ששם היה מדובר בתזוזה של הגוף של הגיטרה או מיתרים יותר וכאן בחלק מהפיקאפ).
- אפקטים - עלה פה על נושא השנאי... בתור בדיקה פשוטה הייתי מנסה פשוט להפעיל כל מה שאפשר על סוללות ולראות את ההשפעה. בכלל, הרעיון בחיפוש אחרי בעייה הוא לעבוד עם כמה שפחות רכיבים, ולמצוא את הרכיב הבעייתי הראשון שמוסף וגורם לבעיות. תנסה את השיטה הזו...
- יותר מידי גיין - אם תרצה ואם לא, פידבק זה משהו שרוצים מאוד להשתמש בו לפעמים, ולעתים הוא דווקא יכול מאוד לעזור מבחינת "הבעה"... הפתרון של הורדת גיין לרמה סבירה יותר יכול לעזור, אבל שוב זה תלוי במה שאתה רוצה להשיג. מנסיון, הרבה נגני מטאל צעירים אוהבים לשים כמה שיותר גיין/דרייב כשלמעשה בשלב מסויים אתה מגיע לרווייה מבחינת מה שמשתנה בצליל וכל מה שאתה מוסיף זה יותר סיכוי לרעש/פידבק. חפש את הנקודה הטובה מבחינתך מבחינת מינימום בלאגן מסביב ומקסימום סאונד טוב.
עכשיו לרעיון האיקיו ומכשירים אחרים:
פידבק קורה כשתדר נקלט במערכת ההגברה, מוגבר, נקלט מחדש על ידי מיקרופון/כלי נגינה, מוזן שוב למערכת ההגברה, יוצא ממנה חזק יותר, נקלט מחדש, וכך הלאה. מכאן גם מגיע השם feedback. על הבסיס הזה ניתן לזהות פידבקים על ידי קפיצה גדולה מאוד של תדר מסויים במהירות עצומה וישנם מכשירים מונעי פידבקים שמזהים פידבק בדיוק ככה.
בעקרון על ידי הכרת הציוד שלך מספיק טוב וזיהוי התדר הבעייתי ניתן להקטין את הסיכוי לפידבק על ידי שימוש מדויק באיקיו, אבל זה לא פשוט בכלל ויכול להיות שזה יבוא על חשבון איכות הצליל שלך כמו גם על חשבון הגברת הסיכוי לקבלת פידבק בתדר אחר.
אני מקווה שעזרתי לך לפחות להתמקד קצת בצורת החיפוש שלך אחרי הגורם הבעייתי...
ואגב, פירוט יותר רציני על הגיטרה שלך ושאר הציוד היה יכול לעזור להתמקד בתשובות.