תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פריקוואנסי ריספונס בין 6 " ל 8 ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  rotemd1  
הצטרף: 25 ינו' 03
הודעות: 184
פריקוואנסי ריספונס בין 6 " ל 8 ?
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',05 17:13   
עשיתי חיפוש ולא הצלחתי למצוא תשובה לשאלה שלי...

אז ככה.. קודם כל הפריקואנסי ריספונס של 8 אינץ הוא הרבה יותר גדול משל 6 " עכשיו אתם אומרים לי שבחדר שלי במממ"ד 4 על 5 בערך .. אני אמור להיות עם מוניטור 6 אינץ" .. אבל הריקוואסני ריספונס שלו מגיע לפחות משל 8.. איך אני אמור להגיע לסאונד ממש רציני איתו?
_________________
Why drink and drive ... when u can inject and fly.. :-)
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',05 17:40   
גודל הממברנה קשור ליכולת הרמקול ליצר תדרים נמוכים, אבל לא רק, צורת ומבנה הארגז , טכניקות של bass reflex וכו...
דבר שני לא ברור על מה אתה מבסס את טענותיך, אם לפי הסתכלות על נתוני יצרן אז מדובר במושג נזיל ביותר.
האופציה הכי טובה היא לשמוע את הרמקולים המדוברים בסביבת העבודה, ואם לא אז לפחות בחנות בהשוואה בין 2 הדגמים.
NiTRoX
הצטרף: 07 ינו' 02
הודעות: 340
מיקום: ת'א
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',05 18:43   
חדר גדול יותר;-).

תשמע, רמקול טוב הוא רמקול טוב, גם אם הוא קטן יותר. אותו דבר לגביי חדר.
ורמקול גדול יותר בטח לא יעזור לך אם הוא ימרח לך נמוכים על כל החדר.
אם ממש ממש קשה לך להתפשר, אתה צריך חדר גדול יותר.
הכל כאן עניין של עלות מול תועלת.
  rotemd1  
הצטרף: 25 ינו' 03
הודעות: 184
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',05 19:50   
זאת אומרת שעם החדר שלי לא מתאים בעצם ל 8 אינץ" אז כדיי להביא 6 אינץ" וזה לא בהכרח אומר ש6 אינצ" פחות טוב מ8.. והאם אני יכול להגיע לאותם תוצאות.. יש לי הרבה חברים עם חדר קטן ו8 אינץ והם מוצאים אחלה תוצאות ... ואפילו ללא אקוסטיקה.
_________________
Why drink and drive ... when u can inject and fly.. :-)
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
אני רוצה להבין משהו...
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',05 20:28   
בד"כ יש שני הבדלים בין 6 ל8 ".

תחום תגובה
ועוצמה

נכון?

אז באופן תאורטי, בווליום הנכון אני יכול לקחת מוניטור 15" ושלושה סאבים, וזה אמור להשמע טוב, לא?

או במילים אחרות - כל עוד אני לא מפוצץ בוולים, איפה ההבדל האקוסטי בין הרמקולים?

האם זה כמו מגבר מנורות - שחייבים לפתוח חזק בשביל סאונד?

משהו פה חסר לי
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
מנו סויסה
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 29 ינו',05 18:48   
זה לא נכון לומר שאלמנט "8 יורד יותר נמוך מ"6 . בכל הקשור לאלמנטים, כל מקרה לגופו.
אם תכנס לספציפיקציות של שני אלמנטים בקטרים שונים של אותו יצרן תגלה שבמקרים רבים מבחני הענות תדר של היצרן החמיאו דווקא לקוטר היותר קטן
הדבר נכון גם לגבי הגברה אין קשר בין הקוטר להספק ישנם אלמנטים בקוטר "10 בהספק של 300W ולעומתם אלמנטים "18 בהספק של 50W
נכונה גם העובדה שרמקול בהספק גבוהה יגיב אופטימלית בהגבר חזק
לנתוני האלמנטים נוספים עוד עשרות פרמטרים ( אקוסטיקה, ארגז, באס רפלקס,דאמפינג ועוד )
שכולם משוכללים במבחני המוצר המוגמר

מה שבטוח זה שלא ניתן ללמוד חלקית את הנושא ולהסתמך על פרמטר אחד כמו קוטר רמקול
ולקבוע באופן גורף שקוטר מסוים יותר טוב או פחות טוב

אני הייתי ממליץ לך לבחור את הרמקול שהכי קרוב לטעם האישי שלך ואחר כך לגרום לחדר שלך להשמע כמו החדר שבו שמעת ואהבת את הרמקול
_________________
מנו
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 29 ינו',05 21:18   
מנסיוני לפחות ההבדל בין 8" ל6" זניח.
הוא מתבטא בנמוכים קצת ובעוצמה (חדרים גדולים יותר ועדיין לא ענקיים בהם אתה מעוניין להשמיע ללקוח את החומר מNear Field).

אבל עדיין ההבדל בין 6,8 לרמקולים ייעודיים גדולים הוא עצום. עדיין לטעמי לפחות לתרגם נמוכים לעולם האמיתי על מוניטורים של שדה-קרוב דורש היכרות ודמיון עם הרמקולים.
ברוב המקרים הטיפול קשה ודורש בחירה קפדנית של מה שהולך באיזור הנמוך שבתוכו מתחלק לכמה תת-חלקים.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 29 ינו',05 22:01   
בהתחשב בצורה היותר רחבה של ההבדלים בין הרמקולים (ולא התיחסות שטחית רק לקוטר הוו'פר), אני חייב לציין כאן שיוצא לי לשמוע הבדלים, לעתים חשובים בדרך השיקול או הבקרה.
כמובן שזה שונה אצל כל אחד ולאן האוזן שלו מתביית בהשוואות אלה, והאקוטסיקה של החדר וטווח/מרחק הפיזור בין השאר (והשאר, לצערי כולל גם את הציוד והחיווט!).
במקרים שיצא לי להבדיל, היתה זו הרגישות שלי לגיטרה בס שזיהתה כמעט מיידית את ההבדל, ובמקרה מסוים היה מדובר באותו יצרן וטכנולוגיית ארגז, רק במידות שונות.
כמה זה משנה בכל מקרה, קשה לקבוע מכאן, במקרה שלי מדובר לרוב בזמן ההקלטה עצמה, והתתיחסות לסאונד במקור.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון