תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 22:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כל מה שרצית לדעת על מוניטור אולפן - 1, 2, 3, 4, 5
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (905) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5202
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 05 ינו',07 03:15   
לולי777
הצטרף: 10 מאי 08
הודעות: 33
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: שישי 16 מאי,08 07:37   
ראובן כל הכבוד,

כתבה נפלאה שמאד עזרה לי וכיוונה. אני חדש לגמרי בתחום הסאונד ובכל זאת היא פגשה אותי כל פכם מחדש והעשירה ביותר לצד הענקת כלים פרקטיים.

המון תודה
nimrodsiman
הצטרף: 09 פבר' 08
הודעות: 21
מיקום: London
הודעה פורסם: רביעי 05 נוב',08 21:56   
ראובן תודה רבה, העברת לי אחלה קורס
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 05 נוב',08 22:01   
ראובן אתה יודע שאבאל'ה מעריץ שלך, אתה יודע נכון ?
_________________
פייסבוק
Evish
msuiss
הצטרף: 18 יול' 08
הודעות: 16
מיקום: ירושלים
עלינו להודות, להלל ולשבח את מר מנשרוף!
הודעה פורסם: רביעי 23 ספט',09 14:08   
עלינו להודות, להלל ולשבח את מר מנשרוף!

מזה כמה שנים אני חבר באתר, אולם בהיותי בור, אני נוהג לקרוא, ללמוד - ופחות לכתוב... (שלא כמו בתחילת דרכי כאן - בכך יש להודות..).
הפעם, לאור הסיקור המקיף והמעמיק הזה, אני בהחלט יכול להבין סופסוף לעומק, מה עומד מאחורי
תעלומת המוניטורים.
מן הפורומים למדתי והיה לי גם די מובן, שבחירת מוניטור הינה אינדיווידואלית ומוניטור זול הוא בהכרח מוניטור לא איכותי וכו' וכו' וכו''... אבל למה? מה צריך לדעת?
למזלי האוזן שלי לא הוליכה אותי שולל לרוב, והודות לה {יש לי רק אחת...(-:} תוצאות היצירה שלי עד כה היו לרוחי, כך גם הביקורות.כמובן שהכל ביחס לזמן, נסיון, התקדמות וכיוב'

אז תודה רבה לך מורנו!
RIS
הצטרף: 14 אוק' 07
הודעות: 1
מיקום: 70800
הודעה פורסם: ראשון 22 אוג',10 21:15   
תודה רבה ראובן ! מאוד מעניין ומוסבר בצורה ברורה וקלה .
_________________
Jazz is Life is Jazz
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1088
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: שני 17 ינו',11 20:03   
שאלה שקפצה לי לראש היום כשגלשתי בין אתרי חברות המוניטורים.
האם יש יתרון\חסרון או סיבה למה בחלק מהמוניטורים יציאת\כניסת האוויר מאחור ובחלק היא מקדימה?
_________________
www.spawnofevil.com
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
מיקום: על קו כנרת באר-שבע
הודעה פורסם: שני 17 ינו',11 21:16   
אחת מתופעות הלוואי של פורטים בתיבות רמקולים, הוא רעש בתדרים גבוהים עקב ערבול וזרימת האוויר דרך הפורט.

אחת מהדרכים למתן את התופעה, היא לזרוק את הפורט בצד האחורי של הרמקול כך שתדרים אלה לא יוקרנו כלפי נקודת ההאזנה.

מצד שני, מי שיודע (ורוצה כלכלית) לתכנן פורטים כמו שצריך, לא זקוק לקומבינות האלה.
yanukav
תומך
הצטרף: 12 ינו' 04
הודעות: 944
ואם בפורטים עסקינן
הודעה פורסם: שני 17 ינו',11 22:38   
תודה ראובן, כפרה עליך !

אם הפורט אחורי או קדמי האם זה משפיע על הפאזה של תחום הנמוכים אותו הוא מספק,

ועוד שאלה לגבי בס, האם שימוש בסאב וופר יחיד יכול לגרום לביטול של תדרים מסוימים עקב חיבור הצדדים לרמקול סאב אחד במקרה שחיבור הצדדים למונו גורם לביטולים ( האם נכון יותר להשתמש בסאב וופר לכל צד )

תודה.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
מיקום: על קו כנרת באר-שבע
הודעה פורסם: שני 17 ינו',11 23:07   
ציטוט:
אם הפורט אחורי או קדמי האם זה משפיע על הפאזה של תחום הנמוכים אותו הוא מספק,


א. באורכי גל כאלה גדולים הבדל הפאזה (קדימה מול אחורה) אינם מהווים שיקול תכנוני למיקום הפורט.
ב. בעת הצורך ישנן דרכים חכמות יותר לשנות את פאזת ההקרנה של הפורט (כמו קו-תמסורת פנימי, וכיו"ב).

כפי שכתבתי קודם הסיבה העיקרית לפורט אחורי היא מניעת רעש תנועת האוויר.

ציטוט:
ועוד שאלה לגבי בס, האם שימוש בסאב וופר יחיד יכול לגרום לביטול של תדרים מסוימים עקב חיבור הצדדים לרמקול סאב אחד במקרה שחיבור הצדדים למונו גורם לביטולים ( האם נכון יותר להשתמש בסאב וופר לכל צד )


בכל מצב שאתה מציג מקורות צליל חדשים לחדר (סאב אחד, שני סאבים, שלוש סבתות וכל דבר אחר) הסופרפוזיציה בין הגלים בתחום האקוסטי עלולים לגרום לביטולים.

בתדרים נמוכים, כאשר אורכי הגל משתווים למימדי החלל, הגורם העיקרי לביטולים או הגברים הוא המיקום של מקורות הצליל ביחס לאזורי הצומת\טבור של הרזוננטים המרוגשים בחדר.

ולכן, כל עוד ממקמים את הסאב (או שני הסאבים) בצורה נכונה בחדר, ומפצים אלקטרונית על הבדלי הפאזה, אין בעיה ובהיבט הזה אין עדיפות לסאב אחד או שניים.

במידה ומדובר במערכת בעלת אלמנטים לווייניים בה הסאב מפיק גם תכולה ספקטראלית משמעותית מעל 100-150 הרץ ועד כ-700 הרץ, יש משמעות לריבוי סאבים מבחינת לוקליזציה סטריאופונית; אך אין קשר בין שיקול זה לנושא הסופרפוזיציה עליו שאלת.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון