תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אני חושב שיש לי בעיה במאסטרינג או במיקס הסופי....
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
אני חושב שיש לי בעיה במאסטרינג או במיקס הסופי....
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 14:26   
שלום... יצרתי פרוייקט בקיובייס, במוניטורים שלי שומעים את זה כל כך טוב!...
אני מעביר את זה לאוטו שלי ששם הרמקולים חרא, ולהפתעתי אני שומע שכל פעם שיורד הבאסליין או הקיק במשך הסינגל, כל שאר הצלילים גוברים בווליום, בעיקר ערוץ השירה שהכנסתי בסינגל (האקפלה).
לאחר שאני שומע את הפרוייקט שלי וחושב שהבעיה ברמקולים הזוועתיים שיש לי באוטו, העברתי לשמוע רדיו ולהפתעתי אני שומע שבפרוייקטים של אמנים קצת יותר מקצועים מימני נשמעים טוב אצלי ברמקולים באוטו.
פתאום אין את העליות והירידות האלה בווליום כשערוץ הבאסליין / קיק מתנגנים או מושתקים.
פתאום הרמקולים שלי מסוגלים להשמיע את כל הצלילים ביחד כמו שצריך. הכל נשמע גבוה, חזק ובלי שום משחקים בווליום או כל בעיית סאונד אחרת.
אני יודע שהבעיה אצלי לא שערוץ הבאסליין / קיק גבוהים מידי. הם בווליום טוב!...
אני חושב שיש איזה טיפ שאני לא יודע אותו בתהליך המאסטרינג הסופי.
איזה מדחס ושיטה בסיסית לדחוס את הטראק או שמה רק את ערוץ הבאסליין והקיק...

בכל אופן.... אם למישהו יש כמה הסברים קטנים בשבילי, מה צריך כדי שהפרוייקט שלי ינוגן באוטו והכל יישמע כמו שצריך, איך שצריך, והכי חשוב - בכל מקום!

תודה רבה רבה לעונים....
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 14:53   
במשפט קצר אחד - אתה צריך להכיר את המוניטורים שלך.

כל מיקס, בכל מוניטור/רמקול, יישמע אחרת. צריך להכיר את המוניטור שלך ומה הוא מוציא, כדי לדעת לשנות (אם צריך) בהתאם את המיקס שלך בשביל שהוא יישמע טוב על רמקולים אחרים.

אתה יכול לנסות לשמוע את המיקס שלך ברמקולים אחרים, לשמוע את הבעיות שנוצרות, ולפי זה לתקן.
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 15:04   
מוניטורים טובים יותר יכולים לשפר את התוצאות בצורה משמעותית?
MrSoundMan
Act Compatible
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 2836
מיקום: טורונטו, קנדה
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 15:10   
טובים יותר ממה? לא ציינת מה יש לך עכשיו.

גם המוניטורים הטובים בעולם לא יעזרו אם לא תכיר אותם ותדע לעבוד איתם.
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 15:17   
יש לי Behringer 2031A....
אבל זה לא חשוב אם "אני צריך להכיר אותם"...
אני חושב שאני מתחיל להבין את הכוונה שלך...
תם
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 04
הודעות: 772
מיקום: טבאש
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 15:20   
התופעה שאתה מתאר נשמעת כמו קימפרוס יתר של כל המיקס.

אם אתה משתמש בקומפרסור רגיל תנסה להשתמש במולטי בנד קומפרסר בפעם הבאה, ובעזרתו לקמפרס את האיזור הנמוך בניפרד מכל יתר התדרים. כשאתה מקמפרס את כל המיקס ביחד אז הסיגנל כולו מתקמפרס כתוצאה מעליות קצרות ב Level הכללי (תפקידים כמו קיק או בסליין).

זאת תשובה די בסיסית, אבל אני לא יודע אם התכוונתה לזה או לא.
אני לא יודע מה הרמה שלך, אבל זה מה שקפץ לי לראש כשקראתי את מה שכתבתה.

בכל מקרה,
בהצלחה

וחג שמח
_________________
נגנבה גיטרה בס
http://www.facebook.com/event.php?eid=145050032231763
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
Re: אני חושב שיש לי בעיה במאסטרינג או במיקס הסופי....
הודעה פורסם: שבת 23 ספט',06 15:23   
agurvitz :
שלום... יצרתי פרוייקט בקיובייס, במוניטורים שלי שומעים את זה כל כך טוב!...
אני מעביר את זה לאוטו שלי ששם הרמקולים חרא, ולהפתעתי אני שומע שכל פעם שיורד הבאסליין או הקיק במשך הסינגל, כל שאר הצלילים גוברים בווליום, בעיקר ערוץ השירה שהכנסתי בסינגל (האקפלה).


a sound file would help us.

sounds like you were trying to compress the whole track.
do you have a compressor/limiter inserted on the main bus,
or processed the mix thru one?

if so, remove it, and get back to the mix.

add instruments, one at a time.
every time you add one, check how it sounds in context of the mix.
instruments will sound differently when solo'd/mixed.
refine the treatment of the instruments, and go over it again.

ציטוט:
אני יודע שהבעיה אצלי לא שערוץ הבאסליין / קיק גבוהים מידי. הם בווליום טוב!...
אני חושב שיש איזה טיפ שאני לא יודע אותו בתהליך המאסטרינג הסופי.
איזה מדחס ושיטה בסיסית לדחוס את הטראק או שמה רק את ערוץ הבאסליין והקיק...


there's no basic way, it's not always necesary, and it can cause many problems,
as you already know.
in order to better understand and use the gear,
it's best to assume there are no tricks (and it's true).
if you use the same gear in the same way on 2 different projects
the result will be different.

better monitors won't mix your song.
because it's there, you only need to know what to listen to.
for that you need to practice, to recognize problems in advance, and
while they happen.

search and read about masking, comppression, limiting, eq.
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 24 ספט',06 11:30   
תודה לעוזרים... אני בהחלט ישב על כל מה שרשום כאן...
אבל אחרי הכל.. אולי כדאי שאני אבדוק שוב את המערכת שלי באוטו #biggrin #Microwave
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 24 ספט',06 20:19   
תם :
התופעה שאתה מתאר נשמעת כמו קימפרוס יתר של כל המיקס.

לגמרי, מקרה קלאסי שתדרי הבאס גורמים להפעלה של הקומפרסור ו"חונקים" את כל המיקס

ציטוט:

אם אתה משתמש בקומפרסור רגיל תנסה להשתמש במולטי בנד קומפרסר בפעם הבאה, ובעזרתו לקמפרס את האיזור הנמוך בניפרד מכל יתר התדרים. כשאתה מקמפרס את כל המיקס ביחד אז הסיגנל כולו מתקמפרס כתוצאה מעליות קצרות ב Level הכללי (תפקידים כמו קיק או בסליין).


זה נכון, אבל לפני שאתה מוסיף עוד טלאי על המיקס שלך, תקשיב קודם למיקס בלי קומפרסור על המאסטר.

יש אפשרות גם שהרמקולים באוטו ו/או המגבר באמת לא מסוגלים לייצר תדרי באס נמוכים, ובמאמץ לייצור בתחום הזה הם נחנקים (בדומה לקומפרסור)

בלי לשמוע את המיקס קשה להגיד, אבל אם תנסה להשתמש קצת בהיי-פאס גם על החומר המאוד נמוך זה יוכל לעזור, ובנוסף כדאי למקסס מול חומר רפרנס, שיש לו באלאנס דומה לזה שאתה מחפש, בשביל שתדע שהלוולים של הבאס שלך הם באמת ביחס הנכון ולא סתם נשמעים לך טוב
plato
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
הודעה פורסם: שני 25 ספט',06 01:06   
קודם כל עדיף להימנע מקומפרסור על כל הקטע .
תקמפרס ערוצים בודדים על פי הצורך .
תקמפרס את כל הקטע רק אם זה מחייב .
בדרך כלל זה נובע ממיקס לא טוב.
כנס חזרה למיקס ותקן בעיות בתדרים הנמוכים ובדינמיקה שלהם .
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון