תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לוכד באסים.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  Isak.MOE  
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
לוכד באסים.
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 14:14   
שלום לכולם.

ישבתי אתמול וחשבתי על עודף הבאס שיש לי בחדר ולא ידעתי מה לעשות.
אז נראה לי שבאתי בהברקה מאוד נחמדה #smile
אולי המציאו את זה לפני (אני מתנצל מראש אם כן)
אבל עדיין רציתי להתייעץ ולשאול אם הרעיון הוא טוב או לא.
יתרונות וחסרונות ( אם יש בכלל)

או קיי
לפניכם תרשים (ממש מכוער) שעשיתי וגבי הלוכד.
כמו שאתם שמים לב באיור הלוכד ממול גב המוניטור (מכיוון שהבאס ריפלקס אצלי הוא מאחורי המוניטור)
זאת אומרת שישירות הבאס נכנס ללוכד.

אתם חושבים שזה רעיון טוב?

או שזה יכול להרוס לי משהו בסאונד..

תודה מראש איציק.

Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us">
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 14:26   
מה הרעיון?

מה הרציונאל של הצורה הזו?
(להזכירך, תדרים נמוכים לא "נכנסים ישר" לשום מקום. הם מתפשטים בחדר בצורה ספרית, במיוחד כשמדובר במוניטור).

ויותר מזה, איך זה בדיוק "לוכד" בסים?

עליך להבין היטב כיצד מתנהגים תדרים נמוכים בחלל סגור.
מה שאתה רואה בעין זה בד"כ לא מה שאתה שומע באוזן.
  Isak.MOE  
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 14:37   
וואלה אני לא כזה מבין בסאונד..
זה פשוט נראה לי הגיוני זה הכל.
אולי זה היה רעיון מפגר לא יודע..

והוא אמור לספוג באס ע"י כך שהלוכד נמצא בדיוק ממול לגב המוניטור וכך נכנס האויר ישר ללוכד ואני לא יודע איזה בדיוק חומר סופג באס אבל מה שיהיה בתוך הלוכד אמור ללכוד אותו.
ושוב אני לא יודע אני משער זה פשוט נשמע לי הגיוני.
ואם אני טועה אז חבל חשבתי שזה אחלה רעיון... #redface
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 15:54   
הרעיון הוא אחלה, הביצוע הוא המשונה. #biggrin
מה שאתה מתאר מזכיר נסיון ללכוד פיל עם דלי, באנאלוגיה פשוטה.
כדאי שתציץ בדגמים קיימים של מלכודות באס, זה עשוי להקל עליך לשפץ את המודל.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 16:32   
זה רעיון נחמד אך לא בטוח כמה הוא יעיל ובאילו תדרים.
אם בחדר שלך מסתובב גל עומד באיזור 40-50HZ
קח 4 קנקני מים גדולים וריקים כמובן שים אותם בפינות ותקבל
לוכד בס עדין באיזור תדרים אילו.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 17:49   
כפי שהעירו לפני - כל מנגנון הגוזל אנרגיה מהגל, במימדים המתאימים לאורך הגל המבוקש, הוא "לוכד".

אם המימדים של המתקן מתאימים לאורך גל של התדר העודף/תנודתי-עצמי בחדר שלך, ואם השילוב של סוג החומר והדרך שעושה הגל בתוך המתקן יפחיתו את כמות האנרגיה הרצויה - הרי לפניך "מלכודת בס" מן הדור הישן.

אך אתה צריך לחשב (או שאיש מקצוע יחשב עבורך) את התאמת הפתרון לבעיה.

אבל - רוב הפתרונות שאני רואה היום פועלים בעקרונות אחרים, אולי בגלל התקדמות רבה בתחום, אולי פשוט בגלל מצוקת השטח בחדר המודרני, ואולי מן הסתם בגלל מחירי הנדל"ן.

אתה יכול למצוא פתרונות הרבה יותר יעילים יחסית לגודל שהם תופסים, ואני משער גם שבגלל עלות החומר והעבודה - יותר זולים.
_________________
Peace,

Zooot
  Isak.MOE  
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 17:51   
החדר הוא חדר ממ"ד..(כן כן הבעיה הגדולה)

טוב אני מיואש.. #sad
עד שאני יפתור ת'בעיה אני הולך לקרוא הרבה #read
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
  Isak.MOE  
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 17:56   
Zooot :
כפי שהעירו לפני - כל מנגנון הגוזל אנרגיה מהגל, במימדים המתאימים לאורך הגל המבוקש, הוא "לוכד".

אם המימדים של המתקן מתאימים לאורך גל של התדר העודף/תנודתי-עצמי בחדר שלך, ואם השילוב של סוג החומר והדרך שעושה הגל בתוך המתקן יפחיתו את כמות האנרגיה הרצויה - הרי לפניך "מלכודת בס" מן הדור הישן.

אך אתה צריך לחשב (או שאיש מקצוע יחשב עבורך) את התאמת הפתרון לבעיה.

אבל - רוב הפתרונות שאני רואה היום פועלים בעקרונות אחרים, אולי בגלל התקדמות רבה בתחום, אולי פשוט בגלל מצוקת השטח בחדר המודרני, ואולי מן הסתם בגלל מחירי הנדל"ן.

אתה יכול למצוא פתרונות הרבה יותר יעילים יחסית לגודל שהם תופסים, ואני משער גם שבגלל עלות החומר והעבודה - יותר זולים.


אויי זוט אחי תודה רבה
חיפשתי פידבק קטן #thumbsup
טוב אולי הוא לא כזה מוצלח אבל סבבה אפשר לעשות משהו מיזה..חחח
( אולי אני ימציא משהו אחר יותר קטן)
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 18:38   
Nemesis Divine :
וואלה אני לא כזה מבין בסאונד..
זה פשוט נראה לי הגיוני זה הכל.
אולי זה היה רעיון מפגר לא יודע..

...

ואם אני טועה אז חבל חשבתי שזה אחלה רעיון... #redface


לא אמרתי רעיון מפגר. אל תיעלב.

חוץ מזה, אם לא תנסה - לא תצליח.

אתה יודע כמה שאלות מטופשות שאלתי בחיים שלי עד שהבנתי באמת כל מיני נושאים?

ציטוט:
והוא אמור לספוג באס ע"י כך שהלוכד נמצא בדיוק ממול לגב המוניטור וכך נכנס האויר ישר ללוכד ואני לא יודע איזה בדיוק חומר סופג באס אבל מה שיהיה בתוך הלוכד אמור ללכוד אותו.
ושוב אני לא יודע אני משער זה פשוט נשמע לי הגיוני.


בוא נעשה הפרדה בין שני דברים שהם שונים:

1. מלכודת בס.
2. סופג.

הראשון תפקידו להפחית אנרגיה בתדר מוגדר ומחושב, ובסביבתו ברוחב פס קטן יחסית.
השני תפקידו להפחית אנרגיה באופן גורף בתחום תדרים מוגדר וברוחב פס גבוה (כלומר, "סופג נמוכים" יהיה מתקן שיספוג במידה שווה ככל האפשר תחום רחב של תדרים נמוכים).

תדרים "נמוכים" בחדר (וגם זו הגדרה בעייתית בפני עצמה) מאופיינים באמצעות מה שאנחנו קוראים לו "גלים עומדים".

בקליפת אגוז, גל עומד נוצר כאשר יש התאמה בין אורך גל של תדר מסויים לבין מידותיו של "מסלול תנועה" מסוים בחדר (נקרא לזה ציר).

מסלול התנועה הזה מוכתב לרוב ע"י גבולות החדר (קירות, רצפה ותקרה) העשויים בד"כ חומרים קשיחים.

כאשר אותו גל "עומד" על ציר מסויים בחדר, נוצרים איזורים בהם המהוד נשמע באופן ברור מאוד ובו באים לידי ביטויי שינויי הלחץ באופן מקסימלי - איזורים אלה נקראים "טבורים" (antinodes).

כדי "ללכוד" את הגל עלינו לתכנן מתקן שיעמוד בשני קריטריונים עיקריים:

א. המתקן "יתרגש" באת מפגש עם הגל הנדון. במצב זה, עלינו לתכנן את מידותיו של המתקן כך ש"יתאימו" לאורך הגל אותו אנו רוצים ללכוד.
הארכיטקטורה הזו מושפעת בעיקר עפ"י נפח המתקן, קוטר ה"חור" ב"כניסה" למתקן ועוד.
עשה גוגל על המילה Helmholtz Resonator.

ב. המתקן יונח באיזור בו יהיה הכי אפקטיבי - באיזור ה"טבור".
בין היתר, "טבורים" נוצרים במפגש עם גבול (boundary) של חדר - כלומר בצמוד לקירות, תקרה, פינות וכו'.
לכן אין כ"כ משמעות לזה שהמתקן נמצא מול המוניטור.

הרעיון הוא לתפוש את הגל בכלכלתו, ולא "איך שהוא יוצא לאוויר החופשי".

ברווז לא טעים כשהוא רק נולד, אלא רק אחרי שהוא גדל ומשמין טוב.

זו בין היתר אחת הסיבות מדוע אנו לא פשוט חותכים את התדר הבעייתי ב-EQ, אוכלים סטייק טוב והולכים לישון.

מה ש"לוכד" את הגל הוא לא החומר אותו אתה ממלא במתקן, אלא גיאומטריית המתקן עצמו.

החומר רק "משכך" את המהוד הפנימי של המתקן, ותורם בהנחתה מהירה יותר של כמות האנרגיה האקוסטית במתקן.

Zooot :
אבל - רוב הפתרונות שאני רואה היום פועלים בעקרונות אחרים, אולי בגלל התקדמות רבה בתחום, אולי פשוט בגלל מצוקת השטח בחדר המודרני, ואולי מן הסתם בגלל מחירי הנדל"ן.
.


ללא ספק חלה התקדמות רבה בתחום, וללא ספק המניע להתקדמות הזו הוא מחירי הנדל"ן והצורך ביצירת פתרונות ראויים גם לכאלה שאין באפשרותם להקטין את כל פיאות החדר בחצי מטר כדי להחביא מתקני ספיגה בתוך קירות דמה.

איני מתנגד לפתרונות כאלה - כשאין ברירה אז אין ברירה.

אך לעניות דעתי, עדיין אין תחליף ראוי לרעיונותיו של הגרמני עם השפם.
(הכוונה להרמן וון הלמהולץ, לא להיטלר).
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 24 אוק',06 20:00   
ובינתיים, לשם ההשראה, מתוך אולפני blackbird בעיצובו של massenburg:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון