תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דלתות זכוכית להפרדה בין חדר בקרה לסטודיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
דלתות זכוכית להפרדה בין חדר בקרה לסטודיו
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 07:20   
ראיתי שרטוטים רבים של אולפנים בהם בחרו להפריד את שני החדרים הקריטיים (קונטרול/סטודיו) ע"י שתי דלתות הזזה מזכוכית עם פרופיל אלומיניום. מסיבות שונות אני בוחן פתרון דומה אצלי אבל אני מוטרד מנושא ההפרדה האקוסטית, מהסיבות הבאות:
1. דלתות הזזה, עפ"י האינפורמציה שבידי, אוטמות את מרווחי האוויר בעזרת מברשות ולא בעזרת גומיות. בנוסף יש בהן יותר נקודות לאיטום (הרווח בין שתי הכנפיים)
2. זכוכית באופן כללי דורשת עובי גדול מאד ליצירת הנחתה משמעותית
3. האלומיניום בפרופיל הוא חלול, דק, ובסה"כ מהווה חלק לא קטן משטח הפתח.

אם כבר דלת זכוכית, מדוע בוחרים רבים בדלתות הזזה ולא דלתות פתיחה?
האם יש חומרים טובים יותר לפרופיל (למשל PVC כמו כאן?)
האם יש שיטות אטימה ספציפיות לדלתות אלה, מעבר להתקנה סטנדרטית?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 08:24   
אולפני דיבי בגרסת בית-ציוני-אמריקה עשה שימוש בהפרדה שכזו בין הקונטרול לאולפן.
והיא הייתה לא רעה בכלל. ההפרדה.
דלתות הזזה מאפשרות לחסוך מקום (פתיחה של כנף דורשת מרחב פנוי) תלוי במיפתח כמובן.
החששות, להוציא רמת הבידוד, הן גם מהחזרי קול מהזכוכית.
היא אתה חייב לבחור באופציה הזו דבר עם רונן בן טל מאולפני דיבי, אולי הוא זוכר מי ביצע את העבודה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 09:11   
בדלתות הזזה עושים 2 סטים של דלתות עם הפרדת אוויר ביניהם.

דלת כנף אוטמת טוב יותר מדלת הזזה.

בסופו של דבר ההחלטה נופלת רק כאשר יודעים כמה DB ובאילו תדרים
הדלת אמורה לבלום.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 12:42   
בנוסף לכל מה שנאמר, בפרויקטים דלי נדל"ן דלתות הזזה כפולות מועדפות עלי בדיוק משיקולי מקום\תועלת.

רק קח בחשבון שמערכת כפולה של דלתות הזזה מזכוכית זה לא סיפור זול כאשר משתמשים בזגוגיות מתאימות ובפרופילים מתאימים.
מכך, בהרבה מקרים דלתות כנף מתאימות יהיו בזבזניות יותר במקום אך זולות יותר לביצוע.
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 16:22   
תודה על הזמן והמידע...
אני אוהב את דלתות ההזזה גם משיקולי מראה - זה פתרון שנותן תחושה מאד פתוחה ואוורירית ומפחית את הנתק האמוציונלי בין החדרים ובין המוסיקאי לטכנאי. לפעמים הדברים האלה חשובים לתוצאה הסופית יותר מהביצוע.
לגבי רמת ההפרדה הנדרשת - זו שאלה מורכבת. מרבית ההקלטות לא ידרשו הפרדה גדולה בתחום הנמוך (גיטרה, שירה, עוד וכו'). הבעיה תהיה בהקלטת תופים, שאני עדיין לא בטוח שאוכל לבצע מבחינת ההפרדה כלפי חוץ.
בכל מקרה יהיו 2 סטים של דלתות זכוכית עם רווח אוויר של לפחות 10 ס"מ ביניהן, על קירות בלוקים נפרדים עם רצפה משותפת. הזכוכית תהיה זכוכית למינציה בעובי של 14-18 מ"מ (שונה מעט בכל דלת).

חייב ללכת לפני שהגעתי לחלונות הפלסטיק...
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 17:14   
באמת שניגנתי כבר כמעט בכל אולפן בארץ ובחיים לא הרגשתי שרמת הביצוע שלי עלתה או ירדה בגלל תחושת האווריריות שהדלת מייצרת.

אפשר להגיד שאוהבים משהו בלי לנכס לעניין הזה אידאולוגייה.
הניסיון שלי עם דלתות הזזה זה שאם לא משמנים אותן, שנה אחרי שהן מותקנות ונוסעות חלק, הן מתחילות לחרוק.
בקיצור, אני ממש לא ממליץ

ואם לעשות את העניין פשוט (ולסכם מה שנאמר):

דלת הזזה:
יתרונות: חסכונית במקום
חסרונות: מנגנון יקר, מרעיש אחרי קצת זמן, ככל שהדלת כבדה יותר נדרש מנגנון אחראי יותר (זה גם בדלת כנף).

זכוכית מרובת חסרונות ויקרה אבל באמת נותנת תחושת מרחב
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 17:22   
UV
על איזה קיר אתה מתכנן למקם את דלת ההזזה?
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 23:52   
שתי דלתות הזזה - אחת על הקיר של חדר הבקרה ואחת על הקיר של הסטודיו. בין הקירות יש רווח אוויר של כ-10 ס"מ. שני הקירות עשויים מבלוק 10 ממולא חול. מידות הפתח (עדיין לא נקבע סופית) 130 * 200 ס"מ. הזכוכית תיצור משטח מחזיר נאה לצד אחד המוניטורים אך זה היה קורה במידה מסויימת גם עם חלון הפרדה אולפני רגיל. זו בעיה שאני מתכוון לפתור עם וילון כבד או פנל אקוסטי נייד. אולי אוכל להעלות שרטוט בהמשך.

אני לאו דווקא נעול על הזזה, אבל דלתות זכוכית כן (תודה יורם על הנקודות שהעלית).
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 07 דצמ',08 23:58   
התכוונתי על איזה קיר של הקונטרול.
(קדמי או צדדי).

שים לב לא ליצור בעיית סימטריה בקונטרול.
תעלה סקצ'אפ.
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 08 דצמ',08 07:24   
הי יונתן.
תרשים.
מקווה שהלינק עובד.
אכן, אני יוצר בעיית סימטריה בקונטרול. בתכנון המקורי היה צריך להיות שם חלון ההפרדה - שגם הוא היה פוגע בסימטריה. היו הרבה שיקולים, ענייניים יותר ופחות, שקבעו את מבנה האולפן. כרגע זה נתון, גם אם יש פה דברים שאתה או אקוסטיקאים אחרים הייתם עושים אחרת.
ברגע שהחלטתי ללכת על זה לבד, ולא הלכתי ליועץ אקוסטי - האחריות היא עלי.
לעניין הסימטריה, כפי שאמרתי הוא יטופל בזמן המיקסים ע"י וילון / פנל אקוסטי וכו'.
שוב תודה על כל הזמן וההשקעה, שלך ושל אחרים.

מידות החדר הגדול:
אורך 4.65
רוחב 3.63-2.92
גובה 2.42 (לפני משטחים סופגים)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון