תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:24
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
במה מתבטא ההבדל בין מוניטורים טובים לרמקולים טובים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
במה מתבטא ההבדל בין מוניטורים טובים לרמקולים טובים?
הודעה פורסם: רביעי 22 יונ',11 00:59   
כשהעניין הוא בעצם בעיקר הגדרתי, אצל חברות כמו B&W ודומיהם או חברות כמו Focal שמציעות מוצרים גם לקו האולפני וגם לביתי, במה מתבטא ההבדל?

אני מניח שהיצרנים המשובחים והלא זולים האלו שואפים לרמות הכי גבוהות שניתן ולכן הגיוני שבשני המקרים השאיפה תהיה להיענות תדרים רחבה, הענות טובה לטרנזיאנט, יחס אות לרעש מצוין, מינימום עיוות הרמוני וכו', או בקיצור - מקסימום אמינות ושקיפות.
אז איפה בעצם ההבדל? למה האחד מוגדר לשימוש ביתי או למערכת קולנוע והשני כמוניטורים לאולפן? האם זה בעיקר הפן השיווקי ופלח השוק שולט כאן?

אם כן מה הסיבה שבחלק מאולפני המאסטרינג הזוג העיקרי הוא דווקא רמקולים שמוגדרים כביתיים כדוגמת B&W?
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 22 יונ',11 03:09   
לדעתי האישית , בראש ובראשונה , כל רמקול זה עניין של העדפה אישית וחיבור ,
כעיקרון אם אתה מכיר היטב את המערכת הזולה שלך בסלון אתה יכול לעבוד גם איתה , הרי אין ממש חוקים בעניין הזה ,

לפעמים אתה עשוי לראות באולפנים הכי טובים בעולם ( שיכולים לקנות כל ציוד שרק יחפצו בו ) דווקא מוניטורים יחסית פשוטים ולא ממש יקרים כי זאת פשוט ההעדפה האישית של אותו בעל אולפן\ טכנאי...

ציטוט:
אני מניח שהיצרנים המשובחים והלא זולים האלו שואפים לרמות הכי גבוהות שניתן ולכן הגיוני שבשני המקרים השאיפה תהיה להיענות תדרים רחבה, הענות טובה לטרנזיאנט, יחס אות לרעש מצוין, מינימום עיוות הרמוני וכו', או בקיצור - מקסימום אמינות ושקיפות.


סה"כ זה די נכון , ובכלל הרוב הכמעט מוחלט של המערכות להן יאזינו בסופו של דבר הן - HIFI ביתי ולכן רמקול ביתי מאוד איכותי ומאוזן יכול לשמש גם למאסטרינג.

אבל יש עניין נוסף שעושה את ההבדל, אני מניח שאתה יודע שהציוד המיועד למאזין הביתי הוא לא תמיד השקוף , והמאוזן ביותר אלא לפעמים דווקא זה המיפה את הצליל שלפעמים צובע אותו בצבע מרשים שערב לאוזן, ובין השאר כמעט תמיד עם EQ קצת מחייך ( פחות מיד וקצת יותר מכל השאר ).

אם לכולם היה את אותו הציוד בכל העולם הכל היה מאוד פשוט ,
העניין הוא שלא כל המערכות שוות ואנחנו רוצים מיקס שישמע טוב בכמה שיותר רמקולים, אז לפי איזה רמקול נשפוט?

לפי זה המאוזן ביותר שיהיה לו את המכנה המשותף ביותר עם כולם זה שלא ידגיש כלום ולא יחסיר כלום , שיתן את המידע המפורט ביותר שאפשר , וכאן נכנס לתמונה המוניטור, או מערכת הבקרה.

המוניטור אמור לספק טווח תדרים יותר שטוח ומאוזן עם הרבה יותר פרטים במיד מרמקול רגיל והוא לא תמיד ישמע כל כך נעים כמו רמקול ביתי , למעשה אם מוניטור נשמע יפה מידי , אני מתחיל לחשוד באיכותו...

טווח תדרים רחב ביותר , שטוח ללא הדגשות מלאכותיות באף תדר , טווח דינאמי רחב , מינימום עיוותים , תחושת עומק גדולה ( קרוב רחוק ), אימאג' סטריאו רחב , תגובה מספיק מהירה , תיבה שלא מהדהדת יותר מידי , צלילים טבעיים ונאמנים למקור , גבוהים מפורטים שלא צורמים , תדרי אמצע גבוה מפורטים מאוד אבל לא מאונפפים , מיד נמוך לא בוצי ונמוכים פאנצ'יים שמגיעים כמה שיותר נמוך כדי שנדע מה הולך שם אבל כמובן גם כאן לא מוגזמים .

כל אלה חייבים להימצא במוניטור מהשורה הראשונה ,ויתנו לך סביבת עבודה לא מעייפת בסשנים ארוכים.

תראה את הדברים באופן כזה , תמיד תנסה לעבוד עם הרמקול הטוב והמפורט בעל הרזולוציה הגבוהה ביותר שיתן לך כמה שיותר מידע על הנשמע , באופן הזה רוב הרמקולים בעולם שאינם מן השורה הראשונה יהיו מתחתיך מה שיאפשר לך כמעט תמיד להיות בעמדת יתרון על המערכת הביתית הממוצעת ולתקן את מה שצריך לתקן עם כלי המנתח שבידך עוד לפני שזה מגיע לשם, אתה אמור לזהות את הבעיה ולהיות תמיד צעד אחד קדימה.
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 22 יונ',11 05:59   
tomshir כל מילה בסלע! #thumbsup
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: רביעי 22 יונ',11 09:06   
בחברת "דיינאודיו" יש כמובן גם את הליין הביתי ועשינו השוואה בין
רמקול ביתי שיש בו אותם רכיבים כמו הBM-6 וההבדל הי משמעותי
הדגם הביתי נשמע מאד נעים ויפה כי איזור ה MID היה די שקוע בפנים
לעומת הBM-6 שאיזור הMID היה הרבה יותר בולט או מה שאני קורא לו מאוזן.
בהחלט יש רמקולים ביתיים שנשמעים מאוזנים וטובים אך בדרך כלל הם יעלו
הרבה כסף.
חברות הרמקולים הביתיים מכוונים לאוזן הכללית ומביאים את הרמקולים שלהם
לכיוון של הדגשה בנמוכים וקצת פחות אמצע, כך למאזין הממוצע נשמע
מאד נעים ולא מעייף.
אותנו מענין ההפך מזה לדוגמא NS-10, מישהו היה שם רמקול כזה בסלון?
ודבר נוסף, הרמקול הביתי כמו המגבר הביתי אינו צריך לעמוד בפיקים חזקים
כי הוא מקבל אות כמעט קבוע וההבדלים אינם משמעותיים לעומת עבודת אולפן
שאנו יושבים ושומעים בעוצמה לא קטנה את ערוץ הקיק לבד, תחשבו על הפיקים
שהמוניטור צריך לעמוד בו.
לדעתי בשנים האחרונות אני שומע מוניטורים שנשמעים הרבה יותר קרוב לרמקול
ביתי מאשר לעבודה שאיתם הם צריכים לעשות, גבוהים מבריקים ולא נכונים
איזור אמצע שקוע ואיזור נמוך מעורפל וקשה להבנה.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: רביעי 22 יונ',11 17:19   
ציטוט:
אותנו מענין ההפך מזה לדוגמא NS-10, מישהו היה שם רמקול כזה בסלון?


שזה רק מחזק את טענתי, כי עד כמה שאני יודע, המוניטורים ה"אגדיים" האלה (שאני לא סובל אותם #smile ) התחילו כרמקולים לשימוש ביתי.

טומשיר תודה על התגובה המפורטת והמושקעת, אבל הדברים האלה לא חדשים לי, ועדיין הדוגמא שהבאתי של אולפני מאסטרינג בהם משתמשים ברמקולים שהייעוד המקורי שלהם הוא שימוש ביתי לא ברור לי, למה זה קורה? במאסטרינג, כמו שאני רואה את זה, נשאף לשקיפות הגבוהה ביותר של מערכת שמע בתוך חדר מאוזן כמה שיותר (כמובן שעם עדיפות לעוד כמה אופציות שמע לצרכי השוואה ואימות).

אולי פשוט יצא ל-B&W שם של רמקולים שקופים ביותר?
אני נראה לי מפנים שטעם אישי והרבה יחצנות או "העתקה" נותנים משקל יותר גדול ממה שחשבתי.

ציטוט:
ודבר נוסף, הרמקול הביתי כמו המגבר הביתי אינו צריך לעמוד בפיקים חזקים
כי הוא מקבל אות כמעט קבוע וההבדלים אינם משמעותיים לעומת עבודת אולפן
שאנו יושבים ושומעים בעוצמה לא קטנה את ערוץ הקיק לבד, תחשבו על הפיקים
שהמוניטור צריך לעמוד בו.


על זה משום מה לא חשבתי #thumbsup

תודה לכולם.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 23 יונ',11 07:09   
לגבי העוצמות והפיקים, זה קורה גם בבית, מוסיקה קלאסית אמר מישהו?!
ציטוט:
אני נראה לי מפנים שטעם אישי והרבה יחצנות או "העתקה" נותנים משקל יותר גדול ממה שחשבתי.

אמרת הרבה, אחרת "רמקול" מזמן היה משתנה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: חמישי 23 יונ',11 08:15   
ציטוט:
לדעתי בשנים האחרונות אני שומע מוניטורים שנשמעים הרבה יותר קרוב לרמקול
ביתי מאשר לעבודה שאיתם הם צריכים לעשות, גבוהים מבריקים ולא נכונים
איזור אמצע שקוע ואיזור נמוך מעורפל וקשה להבנה.


תאזין ל Genelec 8040a, ולא מדובר במוניטור יקר להחריד.
סה"כ 8K לזוג אם אינני טועה, והוא מוניטור כמו שמוניטור צריך להיות.
יש לי את ה 8030a שקניתי מטעמי מגבלות חדר דאז, והם גם עושים את אותה עבודה
רק ללא ההיענות לתחום הנמוך כמו ששמעתי ב 8040a.

מסכים איתך לגבי Dynaudio, אני מאוד אוהב את ה BM6a ו BM5a
והרכישה הבאה שלי בהחלט הולכת להיות Dynaudio.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: חמישי 23 יונ',11 09:30   
יש פילוסופיה ברורה לרמקולים "ביתיים" וגם מדדים אובייקטיביים. כאן מדובר ברמקולים ביתיים שעברו תהליך מו"פ רציני, ולא כאלה בשקל תשעים שהצליחו "במקרה".

אחד הפרמטרים החשובים הוא ה-Off Axis Response של הרמקול. לא קל לייצר רמקולים בעלי היענות תדר טובה גם ב-Off Axis.

אחת הטעויות הנפוצות היא לחשוב שמי שיושב בנקודת האזנה מקבל רק את היענות ה-On Axis של הרמקולים (בגלל שהרמקולים "מכוונים" אליו), אך בסופו של יום המאזין מקבל אינטגרציה של ה-On Axis (דרך הצליל הישיר) ביחד עם ה-Off Axis (דרך ההחזרים מהקירות).

בהנחה שאנו נמצאים בחדר רפלקטיבי (כמו סלון טיפוסי); אם היענות ה-Off Axis של הרמקול אינה טובה, לא מספיק שהיענות ה-On Axis תהיה טובה מכיוון שיש סופרפוזיציה בין ההיענויות - אחת משפיעה על השניה בסיכום.

מכך, שבסביבה רפלקטיבית (כמו בסלון) יש משמעות גבוהה יותר להיענות ה-Off Axis של הרמקול.

תכונה זו גם משפיעה ישירות על הגודל הפיסי של איזור ההאזנה האופטימאלי (יעני Sweet Spot).

בחדר בקרה, להבדיל, יוצאים מתוך הנחה כי קיים טיפול אקוסטי בולע יחסית (גם במה שאנו מחשיבים חדר בקרה "חי") וכי אזור ההאזנה האופטימאלי הוא קטן יחסית, ממוקם היטב וברור. מכך שאפשר להשקיע יותר משאבים ביצירת רמקול עם היענות On Axis מעולה, גם ע"ח היענות ה-Off Axis שלו.

חשבון פשוט - You win some, you lose some.

אין בכך להגיד שרמקולים אולפניים "אינם מתאימים" לסלון או להיפך; רק להבין שאכן יש יעדי תכנון שהם שונים.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 07 אפר',12 07:29   
רמקולים טובים - נשמעים טוב.
מוניטורים טובים - נשמעים נכון.

עכשיו השאלה היא, אתה רוצה לעבוד או לעשות חיים? לפי זה תבחר.

#lol
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שבת 07 אפר',12 20:55   
פעם הייתה כתבה ב SOS שבדקה שני רמקולים ביתיים לעומת שני מוניטורים
המסקנה שהם הגיעו אליה היא שההבדל הגדול ביותר היה בזה שהמוניטורים שמרו על אותה היענות ללא עיוות גם בווליומים גבוהים יותר

ללא ספק אפשר למצוא רמקולים לא יקרים שמספרים את האמת
_________________
iMac | RME UCX | Dynaudio BM6a | Logic Pro X | http://www.myspace.com/elisegal
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון