תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 01:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  aviramv2  
הצטרף: 07 ספט' 07
הודעות: 81
בייס דראם מלא ופאנצ'י יותר [מדריך וידאו] - MakeMusic.co.il
הודעה פורסם: חמישי 25 אפר',13 22:55   
קיק, בייס דראם, תוף רגל. לא משנה איך תעדיפו לקרוא לו, אין כמו אחד שמן ופאנצ'י שמרגישים כל מכה שלו ישר בחזה. כשהערוץ הזה נשמע טוב, הוא מקרין על כל מערכת התופים שלכם ועל כל הרית'ם סקשן. בין אם זאת מערכת שהקלטתם, דגימות תופים, או אפילו צלילים מסונתזים – הסרטון הזה יעזור לכם להוציא לאור את כל הדברים הטובים שחבויים בתוכם, בעזרת לא יותר מקומפרסור ואיקיו פשוטים וכמה צעדים קצרים וקלים. מומלץ להקשיב דרך אזניות או רמקולים


יותר נוכחות ופאנץ' מה-Base Drum שלכם (סרטון)
_________________
www.MakeMusic.co.il - טיפים, טריקים, מאמרים ומדריכי וידאו לאולפן הביתי
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6327
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 05:17   
yariman
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 551
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 16:18   
#thumbsup

עוד טיפ קטן וצנוע שאני יכול להוסיף, הוא שליחה לדיסטורשן.
זה עובד גם על סנר, ובכלל על דברים עם התקף מהיר/מהיר יחסית, שנרצה להוסיף להם עוד נוכחות וכוח.

יש סוגים שונים של דיסטורשנים/רוויות, חלקן מאופיינות תדר (כלומר בעלי אפשרות לשלוט בתחום אשר מוגבר ברוויה) ואלה יכולים לעזור מאוד כשאנחנו מחפשים להגביר תחושבה מסויימת (אוומף וגוף בקיק לדוגמה, או אולי קריספיות בסנר)ֿ

לפעמים כשקיק/סנר פשוט לא מצליחים לרגש אותי, במקום לעבוד שעות עם האיקיו -
שליחה אחת קטנה לדיסטורשן/רוויה חזקה, בווליום נמוך מספיק כדי שלא יהיה low fi, אבל מספיקה כדי שתיתן עוד אקסטרה פאנץ', שביחד עם הטיפול שהצעת + חלל ועיבוד על הגרופ - סוגרת לי ת'פינה
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
אורח
הודעה פורסם: שישי 26 אפר',13 20:20   
להוריד תדרים בטווח שהורדת אני לא כל כך אוהב אני אוהב להוריד בטוח הרבה יותר קטן כדי לא לאבד עוצמה אפשר להוסיף RBASS של וייבס אם אני לא טועה שככה קוראים לו..
ואת המנפח של ONE KNOB חח
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 11:14   
יש שם (לפחות) טעות אחת (ששמתי לב) :

אתה לא יכול לקבל סאונד קיק פאנצ'י עם התקף כל כך קצר.
זה בלתי אפשרי ונוגד את ההגדרה של פאנצ'יות (לפחות כמו שהיא ידועה לי - מכה
הדוקה ומהירה אבל בו בזמן עוצמתית וגדולה).

אם אתה במתחם של הקומפרסור, פאנ'ץ מתקבל דווקא ע"י התקף מקסימלי ושחרור
מינימלי.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 11:25   
1. להערות 3-4, אני חושב שאחד הדברים היפים שקורים במדריכי הוידאו האלה, הוא שכל הכלים שמוצגים הם כלים שמובנים בקיוביס.
זה מניב שתי מטרות ויעדים חשובים:
א) כל אחד יכול. לא צריך לרכוש או להתקין דברים יוצאי דופן שאצל אחד ישמעו ככה ואצל השני ככה.
ב) וזה הדבר החשוב באמת, זה נותן פוקוס על הטכניקה, על האוזן ולא על כלי העבודה. הטכניקה תחש יעילה כשהיא תשפיע בכל מכשיר, בכל קומפרסור ובכל סיקוונסר.
להציע טכניקות עם כלים שאינם מובנים בקיובייס (או בסיקוונסר אחר) זה אולי טוב אבל לא רלוונטי.

ב. אני חושב שיש בינכם כשל תקשורתי: התקף מקסימלי בפעולה הוא התקף מינימלי בזמן.
תבהירו אחד לשני לאיזה ערך הצמדתם ערכי מקסימום ומינימום.
  aviramv2  
הצטרף: 07 ספט' 07
הודעות: 81
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 12:30   
yariman :
עוד טיפ קטן וצנוע שאני יכול להוסיף, הוא שליחה לדיסטורשן.
זה עובד גם על סנר, ובכלל על דברים עם התקף מהיר/מהיר יחסית, שנרצה להוסיף להם עוד נוכחות וכוח.

יש סוגים שונים של דיסטורשנים/רוויות, חלקן מאופיינות תדר (כלומר בעלי אפשרות לשלוט בתחום אשר מוגבר ברוויה) ואלה יכולים לעזור מאוד כשאנחנו מחפשים להגביר תחושבה מסויימת (אוומף וגוף בקיק לדוגמה, או אולי קריספיות בסנר)ֿ

לפעמים כשקיק/סנר פשוט לא מצליחים לרגש אותי, במקום לעבוד שעות עם האיקיו -
שליחה אחת קטנה לדיסטורשן/רוויה חזקה, בווליום נמוך מספיק כדי שלא יהיה low fi, אבל מספיקה כדי שתיתן עוד אקסטרה פאנץ', שביחד עם הטיפול שהצעת + חלל ועיבוד על הגרופ - סוגרת לי ת'פינה

תודה #smile
עניין הדיסטורשיין הוא נושא בפני עצמו וזה בהחלט אחלה טיפ! אבל, לדעתי מגיע כתוספת צבע/אופי ופחות כדי להוציא את המיטב ממה שכבר קיים באופן טבעי בערוצים. וזו בעצם מטרת המדריך שהעליתי.

u_o :
להוריד תדרים בטווח שהורדת אני לא כל כך אוהב אני אוהב להוריד בטוח הרבה יותר קטן כדי לא לאבד עוצמה אפשר להוסיף RBASS של וייבס אם אני לא טועה שככה קוראים לו..
ואת המנפח של ONE KNOB חח

טווח התדרים שיורד הוא לא עניין של העדפה אישית אלא יותר עניין של מה שנכון לחומר איתו אתה עובד. בחלק מהמקרים יהיה נכון לחתוך יותר ובחלק פחות - הכי טוב להקשיב ולהחליט בהתאם לתוצאה אליה אתה מכוון. בכל הנמכה של תדרים אתה מאבד אנרגיה (=איבוד עצמה) ובעיניי זאת לא בעיה - בשביל זה יש אפשרות לשלוט על האות היוצא מהאפקט ולפצות בחזרה.
ההעדפה שלי היא תמיד לחתוך מה שלא עוזר לי מאשר להגביר את מה שאני רוצה לשמוע. זה תמיד נשמע לי טבעי יותר, ועוזר לי לשלוט במבנה ה-gain לאורך השרשרת בצורה טובה יותר. בנוסף, המדריך בא להדגים איך ניתן להגיע לתוצאות גם אם אין ברשותך את חבילת הפלאגינים של ווייבס (או כל חברה אחרת) מטעמי תקציב או אידיאולוגיה ומה שמודגם ניתן לשחזור גם בעזרת מכשור חיצוני עשוי ברזל ודם #smile

AriG :
אתה לא יכול לקבל סאונד קיק פאנצ'י עם התקף כל כך קצר.
זה בלתי אפשרי ונוגד את ההגדרה של פאנצ'יות (לפחות כמו שהיא ידועה לי - מכה
הדוקה ומהירה אבל בו בזמן עוצמתית וגדולה).

אם אתה במתחם של הקומפרסור, פאנ'ץ מתקבל דווקא ע"י התקף מקסימלי ושחרור
מינימלי.

בהתחשב בעובדה שכל הטרנזיאנט (יעפן, לא?) אורך קצת פחות מ-5 מילישניות, ערך ההתקף שיושם במדריך בהחלט מאפשר תוצאה פאנצ'ית. תקשיב ותגיד - זה לא פאנצ'י?
מסכים שכדי לנפח סאונד (ולא משנה של איזה כלי) כדאי לכוון ערכי התקף מהירים ושחרור איטיים והפוך עבור תוצאה פאנצ'ית.
לגבי מינימלי ומקסימלי - הרי הכל יחסי. אם הייתי מכוון את ההתקף לערכו האיטי ביותר ואת השחרור לערכו המהיר ביותר, מה הייתי משיג? עד שהיה נכנס לפעולה, נגמר השיר #smile

yoramilan :
1. להערות 3-4, אני חושב שאחד הדברים היפים שקורים במדריכי הוידאו האלה, הוא שכל הכלים שמוצגים הם כלים שמובנים בקיוביס.
זה מניב שתי מטרות ויעדים חשובים:
א) כל אחד יכול. לא צריך לרכוש או להתקין דברים יוצאי דופן שאצל אחד ישמעו ככה ואצל השני ככה.
ב) וזה הדבר החשוב באמת, זה נותן פוקוס על הטכניקה, על האוזן ולא על כלי העבודה. הטכניקה תחש יעילה כשהיא תשפיע בכל מכשיר, בכל קומפרסור ובכל סיקוונסר.
להציע טכניקות עם כלים שאינם מובנים בקיובייס (או בסיקוונסר אחר) זה אולי טוב אבל לא רלוונטי.

תודה רבה! אתה בעניינים אתה #smile
_________________
www.MakeMusic.co.il - טיפים, טריקים, מאמרים ומדריכי וידאו לאולפן הביתי
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 12:31   
ציטוט:
אני חושב שיש בינכם כשל תקשורתי: התקף מקסימלי בפעולה הוא התקף מינימלי בזמן.

התקף של 1 וקצת מל"ש הוא התקף מינימלי #smile (לא ברור לי מה התכוונת בזמן מול פעולה)
1 מל"ש של התקף (זה הערך שיש לקומפרסור בוידאו) ימעך לקיק את הצורה מיד
כשהוא יקרה.

ופאנץ' - שוב, על פי ההגדרה שאני מכיר, שלמיטב הבנתי היא המקובלת בכל העולם - לא
יכול בכלל להתרחש כך.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  aviramv2  
הצטרף: 07 ספט' 07
הודעות: 81
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 12:38   
AriG :
1 מל"ש של התקף (זה הערך שיש לקומפרסור בוידאו) ימעף לקיק את הצורה מיד
כשהוא יקרה.

ההתקף במקרה הזה מכוון ל-2.5 מל"ש, מה שנמצא שם על 1 זה ערך ה-hold (המינימום האפשרי בקומפרסור הזה). מאוד מתאים לחומר המוצג ומאפשר פאנץ'.
ד"א מהירות ההתקף המינימלית בקומפרסור של קיובייס יורדת עד ל-0.1...
_________________
www.MakeMusic.co.il - טיפים, טריקים, מאמרים ומדריכי וידאו לאולפן הביתי
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 27 אפר',13 13:05   
ידידי, 2.5 מל"ש זה התקף כמעט מיידי #biggrin (ולמרות שלכל כלי באשר הוא יש יצוג מוחלט
שונה מאשר כלי אחר - כלומר : 10 מל"ש בכלי אחד לא חייבים להיות בדיוק אותם
ה- 10 מל"ש בכלי אחר - המספרים מקורבים ומהיר זה "מהיר")

יש איזה ציטוט מכתבה בסאונד און סאונד שמסביר את זה ממש טוב (בקשר לתופעות
לוואי שקשורות לקומפרסיה. ההדגשה היא שלי, לא במקור)
:
...עוד בעיה נפוצה היא עם סאונדים פרקסיביים של בס, כמו תופי קיק, אשר יכולים לאבד
את תכולת הבס שלהם, אם אתם דוחסים אותם עם זמני התקף מהירים מ-50 מל"ש.

זה בגלל שהקומפרסור מתחיל להקריש את המחזורים הראשונים של צורת הגל,
אשר נראה שמשפיעים על התדירויות הנמוכות יותר מאשר התדירויות הגבוהות,
ומכאן - משנים את כל האיזון הטונאלי של הסאונד.

_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון