תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 09:41
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איפה אפשר ללמוד ניצוח(על תזמורת) כקורס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (10) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 884
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: חמישי 17 דצמ',15 22:16   
בנתיים לא נראה לי שחולקים עליך. תשובה טובה לדעתי.

אני באמת אלך לראות כמה קונצרטים עם מנצחים פוטנציאלים...

תודה
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1267
הודעה פורסם: שישי 18 דצמ',15 07:36   
אני חושב שיש דבר הרבה יותר חשוב מיכולות הניצוח והשליטה הטכנית של המורה הפוטנציאלי וזו האישיות שלו. אני יכול לתת לך 2 דוגמאות- איתן גלוברזון שכבר הוזכר פה הוא פנומן ברמה כמעט על אנושית אבל הוא טיפוס נוקשה ולא קל להסתדר איתו, לידו תמיד תרגיש לא יוצלח. אילן מוכיח לעומתו רץ שנים על המסלול של ניצוח על מוסיקה קלה ולא ״קלאסית״ ומנצח בעיקר את העיבודים שהוא עצמו כותב, כך שהוא כאילו לא בליגה של הגדולים בענייני ניצוח אבל הידע של הבנאדם והתובנות שיש לו על מוסיקה ותזמור הן מעולות ומועילות. כמוהו גם רפי קדישזון ואני מניח שיש עוד כמה ששכחתי. אני חושב שבהנחה שכך או כך קצב ההתקדמות שלך תלוי בעיקר בעצמך ובעבודה שתעשה באופן אישי, למה לסבול בשיעורים? יש הרבה ידע מסביב שקשור בעבודה עם תזמורות וגם סיפורים ואנקדוטות שמהן אפשר ללמוד הרבה איפה מתחבאים מוקשים בעבודה עם הנגנים, יחסי כוחות בתזמורת וכו׳. רק צריך למצוא את הסוג של מורה שיהיה מוכן לשתף בכל הדברים האלו בנוסף לחומר היבש.
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 884
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שבת 19 דצמ',15 00:04   
SAR יצא לך לך לנצח?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1267
הודעה פורסם: שבת 19 דצמ',15 03:06   
רק במסגרת הלימודים. באופן אישי לא מצאתי את החוויה מאד מהנה אם לומר בכנות. זה סיטואציה שעשויה להלחיץ. אני יותר טיפוס של לשבת לבד ולכתוב. אבל האימונים המפרכים בסופו של דבר מניבים פירות בכל תחום של מוסיקה שאתה בוחר לעשות.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 19 דצמ',15 21:52   
אני ניצחתי, גם על תיזמורת וגם על מקהלות.
ניצחתי בהקלטות ומול קהל.

מה בעצם השאלה?
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 884
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: ראשון 20 דצמ',15 09:32   
אין שאלה, סתם לקבל חוויות מהניצוח.
אם יש לך יורם אתה מוזמן לחלוק כל מיני קשיים.
האם היית צריך להחזיק קצר את הנגנים בזמן שאתה עובד עם סקציה אחרת?
עבדת עם ננים מקצוענים או חובבים?
אני אישית מהניסיון המועט, הרגשתי בדיוק שהשליטה בפרטיטורה זה בעצם הכלי שעליו את מנגן קודם כל, זה כמו הטכניקה שלך ואח"כ מה אתה יכול לעשות עם זה.
היה לי גם ניסיון אחד מאוד גרוע שבו לא כל הנגנים הגיעו ואז הייתי צריך לכתוב תפקידים מטרונספזים מהר מאוד למי שכן הגיע, כדי שזה ישמע כמה שיותר מלא. ואז זה גרם להמון באלגן.

כמו שכתבתי המטרה שלי היא לא להגיע לתזמורות מקצועיות, ואני גם לא מאמין שאגיע. תזמורות חובבנים או ילדים.
בראיון אחד לניצוח שהייתי, דרשו ממני לדעת לנגן על כלי נשיפה אחד לפחות כדי שאוכל לעזור במקרה שילד מתחיל לא ידע לתפעל את הכלי שלו כמו שצריך. אז התחלתי ללמוד טרומבון.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 20 דצמ',15 19:09   
היה נדמה לי ששאלת משהו על מוסד אקדמאי ולימודי ניצוח.

חוויות מעולם הניצוח?
תובנות? מסקנות? המלצות?

קטונתי.
ניצחתי על תזמורת באר שבע בהזדמנות אחת, על התזמורת הבינלאומית בהזדמנות אחת, על אנסמבלים משתנים (בעיקר בהקלטות ובטלוויזיה) די הרבה פעמים. אלו היו נגנים מקצועיים.
המקצועיות שלהם באה לידי ביטוי שהם באו, עשו מה שביקשתי והלכו.
לא היו שם סיפורי אגו וכיפופי ידיים.
זו בעיני מקצוענות.
כמובן שניצחתי על תזמורות נוער וילדים.
ההבדל העיקרי הוא שהחלק הראשון היה בעיקר עיבודים (בעיקר עיבודים שלי) ובעיקר חומר מוזיקלי ממחוזות המוזיקה הקלה.
עם תזמורות ילדים ונוער עבדתי על רפרטואר קים.

זה הבדל גדול מאד.

אבל אני לא בטוח שזה עונה לשאלה שלך לגבי שליטה או אולי שאלות אחרות
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 884
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: ראשון 20 דצמ',15 21:54   
אשמח דווקא לשמוע על הניסיון שלך עם תזמורות נוער. כמה היית צריך לשבת בבית עם הרפטואר הקיים כדי להיות מוכן, וכמה היית צריך להתמודד עם שליטה בסיטואציה הזאת.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 884
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שלישי 05 ינו',16 21:31   
שאלה אחרונה לגבי ניצוח- מישהו יודע מה השכר של מנצח? בתזמורת נוער הכוונה, בתי ספר וכולי. לא של תזמורת מקצועית.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 06 ינו',16 21:18   
בבתי ספר "רגילים" שכר העבודה מקביל בערך לשעת תקן של מורה.
ושעת התקן מתומחרת בהתאם לכל כך הרבה גורמים (וותק, תואר אקדמאי, גמולי השתלמויות והכשרות וכ"ו) שאינני יכול להעריך.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון