תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 23:35
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדרת Airwindows - מעבדים מסוג אחר [עדכון אחרון : 9-10-2017]
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
סדרת Airwindows - מעבדים מסוג אחר [עדכון אחרון : 9-10-2017]
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:05   
סדרת Airwindows מתכנסת תחת טופיק אחד. יש יותר מדי פלאגים וזה מתחיל
להיות מעיק (זה מעיק גם על משתמשים בפורומים המובילים).

אני אשתף כאן בסדרה כולה. מקווה שתמצאו אותה שימושית.

אריאל

------------------

העדכון האחרון כאן בפורום הוא מתאריך 9 לאוטובר 2017 והוא מוקדש
לקליפר הדגל של Airwindoes: ה-ADClip


http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?p=447511#447511
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindoes Console4
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:06   
הסיפור מאחורי המעבר לכל הפלטפורמות (במקום רק AU) גדול מדי מכדי שאפרט
(וזה סתם מתיש) אז בזמנכם החופשי אתם מוזמנים ךפשפש באתר של Airwindows.com.

ההתחלה היא עם Console4 : זו "ספינת הדגל" של Airwindows (או : כריס ג'ונסון).
מדמה ערוץ של קונסולה וגם אפיץ (אפיק צבירה - Bus #smile במילון, להפתעתי, גיליתי
שאפיץ זה "הביא למקומות רבים". אז הנה, יצרתי לכם מושג חדש #wink).
שמים על כל ערוץ ועל האפיץ... מביאים את הפיידר של הסיקוונסר ליוניגיין... ושולטים על
הווליום בעזרת קונסול4.

זכרו רק ש-Console מעדיף להיות Post Fader.

הוידאו בסוף הפוסט יסביר לכם גם למה (הוא על Console3)

מקשיבים ומחליטים אם "אוספים אותו עם חבריו או אוספים אותו אל אבותיו" (zooot©)

http://www.airwindows.com/


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Channel4 זה לא רק ערוץ טלביזיה - Channel4 Saturation
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:07   
כריס ג'ונסון (Airwindows) הולך על המודל החינמי בפול און.

הוא הולך לשחרר את כל הסט שלו (וזה הרבה) בחינם והיום הוא שיחרר את Channel4.

הפלאג הזה כולל זחלן אחד והוא בא לייצג את מה שכריס ג'ונסון קורא לו "יצוג - לא
אמולציה ! - של הרוויה ושל טיפול בגבוהים/נמוכים" שמפיקות - לדעתו - קונסולות
NEVE/API/SSL.

אני לא רוצה להכנס לתוך הטכנאות של הפלאג (Slew Rate למשל. שאני לא מבין עדיין
מה זה בכלל), אבל העסק פשוט : תכננו את מהלך ההגבר אליו... ושגרו את הזחלן לרוויה.
ואז שכפלו לכל הערוצים במיקס.

לא ניתן שלא לשמוע מה הוא עושה. גם על ערוץ אחד.

תראו :



ותהנו :

http://www.airwindows.com/channel4vst/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
AirWindows Pressure4 - קומפרסור לא שגרתי
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:07   
"מה כבר יכול להיות 'לא שגרתי' בקומפרסור ?"

אז זהו... שכלום.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

הפלאג הזה ספציפית הוא של AirWindows (כריס ג'ונסון - ה MAD PROFESSOR של התחום).

Pressure הוא קומפרסור שלא מנסה לדמות לשום קופסה, לא חיצונית ולא פנימית.

הוא נכתב כתוצר לוואי של אלגוריתם ש MJ כתב (ככה אני קורא לג'ונסון :
Mad Johnson - למרות שהוא הכי רחוק מהמפרופסור המוטרף שעלולים לחשוב).

הלא שגרתיות שלו היא שילוב של ממשק "כחוש" (עירום לגמרי) ושל מלא אלגוריתמים
שהולכים מאחורי הקלעים. הוא יכול להיות תלוי-חומר-מנוגן (מה שהמקצוענים קוראים
Programme-dependent) שזה אומר בפשטות שהוא מגיב ומכייל את עצמו בהתאם
לעוצמת החומר המוזן ישירות אליו.

למשתמש יש שליטה בשלושה פרמטרים, אשר מפיקים את כיול-המצלול, או "הצבע"
אפילו בלי לקמפרס בכלל (מה שנוהגים לקרוא לו Tone Shaping) :

Pressure - הכמות המעשית של קומפרסיה (0 עד 100 אחוז)

Speed - זה *לא* פרמטר התקף. זה אלגוריתם אשר מחשב יחס פנימי בין ההתקף
לשחרור. יש בו ערכים חיוביים וגם שליליים, לצורך שקלול התלות, ביחסים משתנים.

u-Iness (או בעברית : "מיוּאינֶס") - רמת התלות בחומר המעובד.

אז מה יש לנו :

* קומפרסור קלאסי שהוא לא אמולציה של כלום
* סאונד עשיר וחם
* הוא לא מנסה להיות כמו שום יחידת חומרה כלשהי
* Mu'iness - מה שאני קורא לו "סופר תלות בחומר המנוגן" (כאמור, כולל ערכים
שליליים אשר מאפשר לאחזר חלק מהפאנץ' שאבד בקומפרסיה)
* סאונד שקוף, אורגני
* רכיב של רוויה אנלוגית

לכו תביאו #thumbsup


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows ClipOnly - קליפר הכי פשוט... וגם הכי מתוחכם
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:08   
כולם בתעשיה מקליפים (יענו : קוטמים. לא באה בטוב המילה הזו, חייב להגיד... לדעתי.
קליפינג היא פעולה שהתוצר המוסיקלי שלה הוא יותר מסתם עריפת גל הקול).

כולם.

בין אם בצורה מכוונת (דיסטורשן מכל סוג וצרה) ובין אם בצורה מרומזת ועקיפה
(כמו ממירים מהקצה הגבוה).

בעוד שללימיטרים וקומפרסורים יש המקום שלהם, בהרבה יותר מקרים מאשר לא - יש
עדיפות לקליפרים. גם על ה- 2Bus וגם במקומות אחרים (כל קליפינג בהגדרה הוא
עיוות הרמוני ואנחנו רק צריכים לבדוק אם העיוות הזה מחמיא - מוסיקלית - לאודיו שלנו...
או שלא. לדוגמה, ידעתם שביט קראשר על החזרה של הריוורב שלכם יכולה לעשות
פלאים לריוורב ? לא מאמינים ? נסו...).

ClipOnly הוא קוד שנגזר מפלאגים אחרים של כריס ג'ונסון (אדון אייר-ווינדוז).
הפלאג עושה את הכל בעצמו, בלי שום התערבות שלכם.
"עליית הגג" (התקרה) שלו נקבעה על 0.2dB- (לא יעפיל מעבר לזה) וכל מה שאתם צריכים
לעשות זה לדחוף לו אות ולהקשיב מה קורה.

מה שמעניין הוא האלגוריתמיקה המעניינת שלו : בעוד שקליפרים אחרים נוטים - מעצם
פעולתם - לחולל הרמוניות גבוהות (של תדירויות גבוהות) שיכולות להיות קשות/מנקבות אוזניים...
...ClipOnly לוקח את ההרמוניות שמתחוללות ומבצע היפוך פעולה עליהן :
ההרמוניות הגבוהות שמתחוללות פוחתות בעוצמתן ככל שהאות שמוזרק אל הפלאג
חזק יותר (רואים את זה בוידאו שמצורף פה).

התוצאה תהיה קליפינג "רגוע" יותר, פחות - כאמור - "קשה", או מחוספס, או אפילו
מנקב.

הפלאג מיועד לשימוש אקסלוסיבי על ה-2Bus אבל אם אתם רוצים לבחון את
התחוללות ההרמוניות ועדיין לעבד אודיו בווליום שפוי... אין בעיה להביא לעוצמה
הנקובה, לפני הפלאג (כלומר לקטום את האות ביודעין - ולפי האוזן, בלבד. אין שום
מיטר/פקדי שליטה) ולפצות אחריו (להנחית את הווליום בכל מידה שתרצו, כדי
לבחון את הצבע המתקבל).

זהו.

נסו ותהנו #thumbsup

וכמו תמיד, תזכרו איפה שמעתם על זה בפעם הראשונה #wink


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows Density - קומפרסיה? רוויה? Tone Shaping? כולם !
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:08   
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

(תתעלמו מה-"2" פה. וגם מה-Audio Unit . זה אותו ממשק, פשוט לכל הפלטפורמות,
מק ו-PC, והשם הוא רק Density)

במהות, זה פלאג רוויה אבל הוא גם קליפר/Tone Shpaer או Low end phattener
או כל ארטיקולציה מילולית שתרצו (חפשו בסרטונים של סטיבן סלייט. הוא יוכל
לספק לא מעט כאלו #biggrin).

כריס ג'ונסון מתייחס אליו בתור "האלגוריתם החלקלק ביותר, מילולית, שיכול להיות
בצורה של פלאגין" :
עקומת ההעברה (Transfer Curve - עקומה המתארת "מה נכנס ואיך יוצא -
לאורך ציר הזמן") היא מסוג סינוס. עכשיו, אל תשאלו אותי מה זה אומר כי אני לא יודע.
מה שאני כן יודע זה שיש לכם מעבד רוויה, מרובה שלבי-עיבוד (יענו עובר כמה שלבי
עיבוד רוויה, פנימית), שיכול להביא את האות שלכם מעיוות קליל-כרוח-בריזה ועד
חרעת-עד-דלא-ידע (ולמען הסדר הטוב : זה לא "דיסטורשן גיטרות". זה פלאג דינמיקה
להקניית שומן וצבע)

צפו לגילוח מאסיבי (בהתנסות שלי. ולא רק שלי, אם להאמין לגולשים) של אותות-יעף
(בפיסות אודיו טחונות טראנזיאנטים) וכתוצאה מכך להעלאת מאסה רצינית בשומן
של האודיו שלכם, כל זה בלי העלאה נתפשת בווליום האובייקטיבי ( זה אומר בפשטות :
הסאונד נעשה "גדול יותר").

עוד שני פרמטרים שישפיעו על גוון האודיו (Tone Shape) הם מסנן מעבר גבוהים
(שעובד על החלק המעובד בלבד ,להמנעות מעיוותים מכוערים - מה שקורה כשמעוותים
אות נמוך עד סאבי) ופקד יבש/רטוב - לערבוב אודיו יבש ואודיו רטוב.

הייתי ממליץ לכם לתכנן (כרגיל) את מהלך ההגבר. זו נקודת ההתחלה, משם מעבדים
הלאה. אני ממליץ גם לעבוד עם פלאג כמו Perception של Meterplugs, מה
שמאפשר לכם לעבד את האודיו (Density יושב ב-"סנדוויץ' " בין שני פלאגים
שמפצים על העליה/ירידה בווליום כתוצאה מהעיבוד) ולא להיות מושפעים תודעתית
מהעלייה הנתפשת בווליום (יש פקד Out בפלאג, כן... אבל כשהפיצוי הוא מיידי
אתם נחשפים למעלות העיבוד בצורה נקייה וטהורה).

הפתיע אותי מאד לראות את רוברט באביץ' ברשימת אלו שבירכו על הפלאג. לא
יודעים מי זה ? כאן זה מקום טוב להתחיל. ברחבי הרשת תוכלו למצוא את הסרטון
שהוא עשה על איך הוא ממסטר על הציוד האנלוגי שלו
, מה שהפך ל- Gear Fest אגדי
ואולטימטיבי, לפחות אצל אלה שעושים מוסיקה אלקטרונית)


תהנו !

אריאל


http://www.airwindows.com/density-vst/


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Pyewacket - קומפרסור אולדסקול שמובא בצורה שונה
הודעה פורסם: רביעי 26 אוק',16 19:58   
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

הקומפרסור Pie לקח חלק בהקלטות היסטוריות באולפני אולימפיק בלונדון (אם יש מישהו
שהמידע הזה משפר את המוסיקה שלו... #smile).

Waves מידלו אותו ראשונים בסדרה של אדי קריימר (ככל הידוע לי הם היו הראשונים לפחות...).

כריס ג'ונסון (אדון Airwindows) החליט ללכת פה נגד הזרם היות והוא לא צריך - לשיטתו - "לדפוק חשבון"
לאף אחד בנוגע לאיך קומפרסור צריך לעבוד ומה אנחנו מצפים ממנו (מהקומפרסור).

זהו קומפרסור ידוע משנות ה-60/70 (כאמור) שלדברי ג'ונסון "ברגע שאתה מזהה את
הסאונד שלו, שום דבר לא יעזור : האירוע המוסיקלי מוּשר באינטנסיביות הזייתית".

(המממ... 'סדר... #smile).

אבל בואו נעזוב את הממבו ג'מבו ההיסטורי הרומנטי. ג'ונסון זיהה את מה שלדעתו
גרם ל-"אירוע המוסיקלי" להשמע כך ובדיוק בנקודה הזו הוא החליט לשים ז' גדול
בפרצוף של כולם : במקום "להגדיל" את הסאונד, "להשמין" אותו, שיהיה "מאסיבי"
הוא הלך הפוך וגרם לסאונד להיות דווקא "קטן" יותר. כמובן שלא מדובר בסאונד
רזה אלא בהשמת דגש על ברירוּת גבוהה לאותות היעף בלי להוסיף שומן אבל
תוך הוספת אנרגיה (וזה לא אותו הדבר).

זה לא קומפרסור של "גדול ושמן" אבל הוא כן "ברור ועוצמתי". יש פה הליכה נגד
עצם ההגדרה של קומפרסיה כמו שאנחנו מכירים, זה יכול להתאים לכם וזה יכול שלא.

אם אתם מוכנים לשלב אותו עם (להשחיל אותו אחרי) Density ו/או Pressure4
(של Airwindows), תקבלו קומפרסיה מרובת שלבים עם קשת רחבה של צבעים
(Density דוחף שומן ודחיסוּת, Pyewacket מנסה להסיר את השומן והדחיסות
האלו. ג'ונסון טען בפוסט שכך העסק עובד בקונסולות, אבל אני קצתי בארטיקולציות
שאין לי שום יכולת לבדוק....)

אישית, אני אוהב להשתמש ב-Density כשמיד אחריו מושחל Pyewacket (במקור
על שם טיל אויר-אויר באותו השם). שניהם ב-"בסנדויץ'" בתוך מערך Loudness Match.
כך אתם מקבלים עיבוד נטו בלי שום נטיה לפתח תפישה מעוותת כתוצאה מהעליה
הנתפשת בעוצמת הווליום. בצורה כזו אתם מבינים מהר מאד מה עושה הפלאג
הזה לאודיו שלכם.

הפלאג כאן : http://www.airwindows.com/pyewacket/


וידאו הדגמה :


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows TubeDesk - שפופרת קצת אחרת
הודעה פורסם: רביעי 01 פבר',17 09:48   


יד ביד עם השחרור של Kush Audio 458A, חברת Airwindoes (כריס ג'ונסון) יוצאת
עם TubeDesk.

יש פה ניסיון לדמות תהליכים מסוימים, שונים ממעבדים אחרים של Airwindows (פה
ספציפית מדובר בתהליך שבדימוי ספק הכוח. ג'ונסון כותב "TubeDesk הוא כל כך
אולדסקול שהוא מתנהג כאילו יש vintage tube rectifier ("מיישר זרם" - ממיר מתח
משתנה למתח ישיר - מבוסס שפופרת), מה שמקנה בבירור התנהגות של נפילת מתח
הקיימת במיישר הזרם" (כתבתי על תהליך נפילת המתח בטופיק של Kush 458A - א.ג).

כה אמר.

הצבע לא ספציפי, והוא לא ממודל אחר שום קונסולה/מעבד כלשהם.

זרימת העבודה לא שגרתית ויכולה קצת להציק, אם אתם מוכנים להשלים עם זה :
הממשק הוא FACELESS (חסר ממשק לחלוטין - רק הודעה שהמעבד נמצא שם).
עם השחלתו (ותלוי בחומר המוזן אליו) אתם אמורים להבחין ב-"מריחה" של אותות
היעף (קטימתם בצורה עדינה, או ברוטאלית, בלי איבוד - לכאורה - של פרטים
מהגבוהים ותוך שמירה על ווליום סובייקטיבי זהה).

הכיף מתחיל כשדוחפים אותו מעל 0dB. אז הוא פותח מבערים (וגם את מניפת
הצבעים שלו). החסרון הוא שאתם חייבים לדחוף אותו עם פלאג ווליום (כמו
DMG Audio TrackControl), לנטר את ה-Over שלכם (שיכול לנוע בין 3 דיבי
ועד-לא-ידע !) ואז להסיג את הווליום באותה הכמות כמו הכניסה... ולהקשיב.

בנוסף, ניתן לשרשר כמה TubeDesk לקבלת צבע מוחשי יותר.

תהנו !

http://www.airwindows.com/tubedesk/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
shpitz_yl
Act Compatible
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 128
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: רביעי 01 פבר',17 11:08   
מצד אחד, הגישה של הבחור ל DSP ולצד העסקי מרעננת. אני בעד
אבל מצד שני, התדירות שהוא משחרר פלאגינים חדשים לא הגיונית, כמעט כל שבוע הוא משחרר איזה פלאגין חדש. בגלל זה הפסקתי לעקוב אחריו, לא יכול להתמודד עם ההצפה הזאת כי זה די מוציא אותי מפוקוס.

הייתי רוצה לראות אותו בא עם איזה קונספט מגניב לאיזה סינטי (רק שזה בטח יהיה סיוט להשתמש בו בלי GUI שנוח לעין)

מעניין אם הוא מצליח לעשות כסף ב patreon
  DrDataMiner  
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1715
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 01 פבר',17 11:49   
ציטוט:
מצד אחד, הגישה של הבחור ל DSP ולצד העסקי מרעננת. אני בעד.

אבל מצד שני, התדירות שהוא משחרר פלאגינים חדשים לא הגיונית, כמעט כל שבוע
הוא משחרר איזה פלאגין חדש.

לא יכול להתמודד עם ההצפה הזאת כי זה די מוציא אותי מפוקוס.

בקטע שלו, אתה צודק לגמרי. אפילו אני לא מסוגל לעכל... לכן אני מפעיל את המנגנון
המיידי הנקרא "לאסוף פלאג אל חבריו... או אל אבותיו" (zooot ©). עובד לי כל פעם.
הוא שיחרר מלא דברים עד עכשיו ואני חושב שאני משתמש בשניים, גג שלושה (בעיקר
כשאני צריך חתימת מעבד מזערית, כי מעבד המחשב שלי נמצא הרחק מעבר לערוב
ימיו מבחינת כוח זמין ויכולת להתמודד עם קוד כבד דוגמת DIVA או KClip במצב
Tape או Tube).

בגלל הסיבה שציינת אפילו לא טרחתי לכתוב על פלאגים אחרים שלו שהם קטלניים
בפני עצמם לדעתי (מי אמר Fracture ולא קיבל ?...)
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון