תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 13:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פוסט האולפן שלי :)
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
  woof  
הצטרף: 03 דצמ' 16
הודעות: 5
פוסט האולפן שלי :)
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',17 10:54   
אהלן חברים,

אני הולך להתחיל את פרוייקט האולפן שלי.
אני אבנה אותו בעצמי ואשמח לקבל חוות דעת בכמה נושאים:

חדר למיקס ויצירה אלקטרונית.

אני אתחיל בנושא מבנה החדר:

החלל שבו אבנה נראה כך הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

זה מרתף.

אורך: 440 ס"מ
גובה: 240 ס"מ
רוחב: ? #smile

כאן מתחיל סיפור,

1. החלל לא סגור ואני רוצה לסגור אותו, האפשרויות שלי הן לבנות קיר שייצור רוחב חדר של בין 250-200 ס"מ
מכיוון שאני יודע שעדיף להמנע מגובה שווה בין הרוחב/אורך/גובה מה יהיה הדבר הנכון לעשות?

2. הקיר הולך להיות מגבס, מה אצטרך לעשות מבחנת עובי הקיר/בידוד כדי שיהיה איזה שהוא איזון בין הקיר גבס הזה לשאר הקירות (בטון) ולפני פתרונות אקוסטיקה.

3. ביחס לעמדת עבודה שלי (אפשר לראות בתמונה) איפה כדאי לעשות בקיר הגבס את הדלת ?


שאלות לגבי אקוסטיקה:

חומרים:

אני אבנה כמידת הצורך פאנלים מלכודות בס ופנאל לתקרה מעל עמדת עבודה.

האם צמר סלעים בדחיסויות שונות יכול להתאים (מבחינה אקוסטית, בטיחותית ובריאותית #smile ) לשלושתם ?

אם יכול: מה הדחיסות שמומלץ להשתמש למלכודות בס (טווח?)? ואיזה לפנאלים להחזרים ראשוניים, יבוש קירות ופנאל תקרה?
וכמובן אם זה בר השגה בארץ.

שאלות מתקדמות על הצבת אקוסטיקה בחדר, מדידות וכו' יעלו בשלב יותר מתקדם.

כמובן אם יש למישהו עוד משהו להוסיף בכל שלב אני אעריך מאוד.

אני מקווה ללמוד וכמובן שאחרים יוכלו ללמוד מפוסט זה #read

תודה לעוזרים.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 18940
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 11 ינו',17 10:39   
לגבי יחסים, ראה המלצות כאן:

לגבי סוג הקיר - קשה יהיה לחקות קיר בטון עם גבס, אבל אני לא בטוח במצב שלך כדאי. תלוי בתקציב ובחלל שיוותר בין הקיר לשאר המרתף מבחוץ, מומלץ לבלום עם קיר גבס כפול עם בידוד בתוכו, ולמסה כבדה יותר אפשר להשתמש ביריעות מתאימות כמו אלה שכאן.
מיקום עמדה מועדף הוא מול צד קצר יותר, כך שמאחוריך חלל ארוך יותר להתפשטות ופחות החזרים.
מיקום מוניטורים כך שלכל אחד תהיה סביבתו זהה לשני ככל האפשר.
דלת - בכל מקום שלא תפריע למנח המוניטורים, לציוד ולתנאי העבודה שלך.

יש בפורום ים שרשורים בנושא חומרים, סוגי בידוד ובלימה אקוסטית קיימים או כהכנה עצמית.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  woof  
הצטרף: 03 דצמ' 16
הודעות: 5
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 16:54   
האם עלי להתייחס אקוסטית בצורה שווה לקיר בטון לקיר גבס כפול+בידוד?

ז"א אני ממוקם בנקודת האזנה שלי מימיני קיר בטון ומשמאלי קיר גבס כפול+בידוד, האם השימוש בתמונות צמר סלעים בדחיסות (80) להחזרים הראשוניים משני צידי יהיה הגיוני? נקודת המוצא שלי היא שהקיר בטון יגרום להדהוד יותר חזק מהקיר גבס לכן אצטרך לספוג בו יותר? (אולי שימוש בצמר סלעים דחוס יותר? או עבה יותר?).

האם דחיסות צמר הסלעים מהווה אינדיקציה לספיגת תדרים? אסביר, האם צמר סלעים 120 סופג תדרים יותר נמוכים מצמר סלעים בדחיסות 80? או הוא בעצם גורם להנמכת יותר DB מאותו טווח התדרים?

נושא שלא ברור לי: האם מטרת מלכודת הבס היא לספוג את הגלים הנמוכים שבדרך כלל מגיעים לפינות או לגרום לגלים לא "להתיישב" בפינות מלכתחילה?

במידה ואנו רוצים לספוג אותם, האם לא הגיוני ליצור חלל אויר בין הפינה למלכודות? וכך ליצור חלל הדהוד פנימי שיגרום לגל להחלש ? בצורה כזאת:
פינה - מרווח של כמה ס"מ - צמר סלעים - מרווח נוסף - צמר סלעים - פלטת עץ.

אני שואל את זה מכיוון שיש את המלכודות הפינתיות הנפוצות בצורת משלוש (מה שלא מותיר חלל בין הפינה לספוג) ובעצם ממלא את הפינה.

שאלה נוספת אני שוקל להציב פסנתר אקוסטי בקיר שנמצא בחלק האחורי של החדר. אני נוטה להאמין שהוא יצור תהודה לא רצויה.
האם אמת בדבר? אולי מיקום אחר בחדר? (אולי באחד מצדי החדר ואחרי ההחזרים הראשונים?).
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון