תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 05:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לשדרג פראמפ או מיקרופון?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
  jam.sensation  
Act Compatible
הצטרף: 23 מאי 10
הודעות: 258
מיקום: אשקלון
לשדרג פראמפ או מיקרופון?
הודעה פורסם: שני 19 יונ',17 16:10   
יש לי תקציב צ'וקולוקים ליומולדת בסך 2000 ש"ח. הידד #smile
[+יש אופציית רכישה בארה"ב +אופציית איביי לבית של חברים ואיסוף]

היות ואני לקראת פרוייקט הקלטת אלבום ואני יודע כבר שהוא יהיה מבוסס אקוסטיות, אני מכוון לשיפור הסט-אפ שלי לצרכים האלה. רוצה להגיע למצב שאוכל להקליט אקוסטית אחת יפה ונוכחת שתדע להישמע טוב גם כשהיא נשארת לבד או כשהעיבוד פחות עמוס..

כרגע יש בארגז הכלים את הפראמפים של הכרטיס (FF400) ובחירה בין בלו בייביבוטל לבטה 58 (שבאופן מפתיע מנצח לרוב)
שאר העיבוד בפלאגינים
אני מתלבט מה יהיה יותר אפקטיבי:
-להשתדרג לפרה חיצוני בתקציב (Focusrite ISA One כנראה)
-לרכוש עיפרון טוב או זוג סביר
-אולי בכלל קונדנסר מנורתי (Avantone CV-12 ?)

רפרנס-החלומות הוא האקוסטיות באלבום Sea Change של Beck (שמסתבר שהוקלטו כולן על U47 ולכן הוספתי את המנורה כאופציה..)

מה חושבים?
גם המלצות אחרות יתקבלו בברכה
(בבקשה בלי הצעות בתקציב כפול #sorry )
_________________
אורן (ג'אם) ביטון
pig black
תומך
הצטרף: 21 פבר' 14
הודעות: 76
הודעה פורסם: שני 19 יונ',17 19:19   
הי, האינפוט שלי בעניין:
על אף שאפשר לקרוא לו "משעמם", לפיירפייס יש פריאמפים שקטים ונקיים יחסית.
באלבום שמבוסס אקוסטיות זו תכונה חשובה. קשה לי להאמין שתמצא שדרוג בטווח מחירים הזה. אם תשקיע בפרהאמפ ותשתמש בבטה 58 תצטרך הרבה גיין נקי.
אני הייתי משקיע במיקרופון, ישנם כמה C451 עם CK1 שמסתובבים, גם בבזאר וגם בפייסבוק. אף אחד מהם לא עובר את ה1500.
אפשר למצוא גם 4033 של אודיו טכניקה, אבל לא כולם אוהבים את הצבע שלו. לדעתי הוא עובד יפה על אקוסטיות, יש לו גבוהים מפורטים, על סף השרופים אמנם, אך הוא משתלב טוב עם הפרהאמפים של הפיירפייס שהם כהים יחסית.
מישהו בUSED PRO AUDIO בפייסבוק מוכר זוג SDC של ויולט בדיוק בתקציב שלך. אין לי ניסיון איתם, אולי מישהו ששמע יוכל לחוות דעה.
שווה לבדוק גם את Advanced Audio Microphone הקנדים.
המנורות מחוץ לתקציב שלך אבל הטרנזיסטורים בפנים. יש לי את הCM48FET שלהם ואני מרוצה ממנו.
בהצלחה
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2660
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שני 19 יונ',17 20:04   
פרהאמפ טוב יכול להפוך כל מיקרופון לקסם בשעה שמיקרופון רולס-רויס יפסיד משמעותית מפרהאמפ לא איכותי.
יחד עם זאת, אם התקציב הוא 2000 שקל, קשה לי לראות איך תשיג מהפך משמעותי כי פרהאמפים באמת טובים עולים הרבה מעבר לזה.

אז כנראה שאין ברירה אלא להסתמך על הפרהאמפים של כרטיס הקול.
בכל מקרה, עם ציוד כזה או אחר, התוצאה תקבע ברובה ע״י מה תעשה איתו, ופה תידרש להרבה ניסוי וטעיה עד שתגיע לאופטימום.

עריכה:
* ISA ONE הוא נחמד מאד, אבל הוא לא שדרוג מהפכני למה שכבר יש לך בכרטיס. היה לי אותו ונתתי אותו מתנה לחבר טוב #smile
* ה-Avantone, לגמרי.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Electro 4D, Korg CX-3 V2, Arturia Minibrute
  jam.sensation  
Act Compatible
הצטרף: 23 מאי 10
הודעות: 258
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: שלישי 20 יונ',17 00:11   
תודה חברים #smile

pig black :
אני הייתי משקיע במיקרופון, ישנם כמה C451 עם CK1 שמסתובבים..

כן, כשכתבתי "עיפרון טוב" זה היה הכיוון שחשבתי עליו
(וב"זוג סביר" - זוג C451 B או Oktava MK 012)

pig black :
פריאמפים שקטים ונקיים יחסית....קשה לי להאמין שתמצא שדרוג בטווח מחירים הזה

C172 :
ISA ONE הוא נחמד מאד, אבל הוא לא שדרוג מהפכני למה שכבר יש לך בכרטיס

טוב, בשוק היד 2 \ בי סטוק בארה"ב יש עוד כמה אופציות בטווח מחירים הזה..אבל זה באמת באותו סדר גודל ואני מבין מה שאתם אומרים

אוקיי, אז מיקרופון איט איז.

C172 :
ה-Avantone, לגמרי

עדי, אני מאוד מעריך את הדעה שלך. יש לך ניסיון איתו על אקוסטיות? בהדגמות ברשת נשמע שהוא באמת הכי נוטה לפלייבר הזה..
(אני חושש כי הוא זול יחסית לקטגורייה שלו ואני מעדיף מכשיר שטוב במה שהוא עושה מאחד שמתיימר ולא מספק סחורה)
_________________
אורן (ג'אם) ביטון
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2660
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שלישי 20 יונ',17 00:25   
אין לי נסיון עם ה-Avantone בכלל, אבל אני סומך לחלוטין על דעה של יואב שדמה בעניין הזה, ואם היו חסרים לי מקרופונים, זה האחד שהייתי הולך עליו.
יש לי הרגשה שהוא יעשה עבודה מצויינת בכל מה שתזרוק עליו.

יחד עם זאת, אם הוא לא יכנס למסגרת התקציב שלך, זה גם בסדר. יש מספיק מיקרופונים נחמדים שתוכל להשתמש, כמו ה-Aston שהוא יחסית זול ונותן תוצאות נפלאות! איתו דווקא יש לי נסיון כי יש לי אחד #smile

אין לי ממש מושג איזה סוג של מוסיקה אתה עושה, אבל אל תשלול מיקרופונים דינמים. אני דווקא יש לי fetish לדינמים, הרבה מעל קונדנסרים, אבל בשבילם באמת צריך פרהאמפ מעולה. (שירות אני עושה עם RE20 הרבה פעמים, וזה נפלא).

אגב, הפייבוריט שלי לאקוסטיות זה Sure SM81. קונדנסר קלאסי. אבל זה במאמר מוסגר כי אני מבין שהכיוון התקציבי שלך נוטה למיקרופון אחד שיעשה הכל ולא כמה מיקרופונים יעודיים.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Electro 4D, Korg CX-3 V2, Arturia Minibrute
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1191
הודעה פורסם: שלישי 20 יונ',17 00:44   
אנסה לעזור לך להתייחס לנקודה לא פחות חשובה שלא דובר עליה כאן עדיין:

האם השילוב של החדר שבו אתה מקליט + הגיטרה, נותן לך תוצאה קרובה למה שאתה מחפש, ככה, בלי ששמת מיקרופון והתחלת להקליט?

ז"א, בלי להכליל, אבל חלק נכבד מהאולפנים האישיים שמשמשים ליצירה, או שלא מטופלים בכלל, מה שמוסיף הדהוד שלא מחמיא בעליל לכלים אקוסטיים, או לחילופין מפוצצים בספוגים שפשוט הורגים לגמרי את ההדהוד הטבעי של הכלי...

ברפרנס שנתת, בנוסף לציוד הטוב ולנגינה הפנומנלית, חלק אינטגרלי מהסאונד ה"הכי טוב בעולם" (זו ההגדרה היחידה שעלתה לי בראש לראשונה כששמעתי את האלבום הזה) היה החדר שבו הקליטו את הגיטרה.

עכשיו, כמו שבאמת דובר מקודם, התקציב שאתה מדבר עליו, לדעתי לא באמת יביא לך את השדרוג שאתה מצפה לו, אולי אם תמתח קצת את התקציב תוכל להביא פריאמפ "צובע" בתקציב נמוך סטייל Golden Age 73 (למרות מה שנטען כאן שלצרכיך צריך פריאמפים נקיים, האקוסטיות ברפרנס שנתת הן הכל חוץ מ"נקיות".. מה גם ש"נקי" זה עניין של פרספקטיבה).

אני חושב שכדאי לך גם לשקול רעיון, אולי פחות פופולרי של להשקיע את הכסף הזה ולייצר 3 גובואים (מעין קיר לוח נייד על גלגלים, בטח אתה מבין למה אני מתכוון) שהם רפלקטיביים בצורה שתחמיא לגיטרה איכשהו, אולי להיוועץ עם איש מקצוע לגבי זה, ואולי זו תהיה השקעה יותר אפקטיבית מאשר מיקרופון או פריאמפ בתקציב הזה.

שיהיה בהצלחה!
_________________
http://theshtikfactory.com/
  jam.sensation  
Act Compatible
הצטרף: 23 מאי 10
הודעות: 258
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: שלישי 20 יונ',17 02:51   
C172 :
אין לי ממש מושג איזה סוג של מוסיקה אתה עושה

בימים כתיקונם אני עושה רוק צרוד וצווחני. גדלתי על החבר'ה ההם מסיאטל..ובזה אני טוב. יצא שכתבתי די הרבה שירים בשנתיים האחרונות - כולם בעברית וכולם הרבה יותר מיכה שטרית והרבה פחות כריס קורנל.. שזה לא איזור הנוחות שלי מבחינת ביצוע אבל כן מה שאני מתחבר אליו בשנים האחרונות. אז אני מניח שאפשר להגיד שאני עושה עכשיו רוק ישראלי רך עם שירות גרועות ודגש על טקסט #thankyou

ציטוט:
אל תשלול מיקרופונים דינמים

חלילה שאשלול מיקרופונים דינמיים - אני מת על מיקרופונים דינמיים. דיברנו על זה בג'ימג'ום ג'אקט ההוא אצל קובי פרחי לפני זמני-זמנים - ששנינו אוהבים מיקרופונים דינמיים וסולדים מסינת'ים עם דגש על "סטרינגז"..
אל תשלול אתה את הבטה 58 - זה מיקרופון מפתיע! ונעשו כבר אלבומים שלמים על פחות מזה

ציטוט:
הפייבוריט שלי לאקוסטיות זה Sure SM81

ניגשתי עכשיו לבדוק מחירים..לראות אם אני יכול להרשות לעצמי גם זוג כזה. ואני לא מוצא אותם במאצ'ד פר.. ואז זה
ציטוט:
The SM81 is not available in a matched pair set. The quality of the microphone is such that you can purchase two SM81's at random and know that they will be the equivalent of a matched set.

עם כל הסלידה שלי מתאגידים ומותגים - שור תמיד משדרת לי איכות בנייה ומוצר שישרוד אותך. אני פשוט אוהב את המותג הזה.
אם ארד מהאבנטון אז אלך על ההמלצה הזאת

ציטוט:
אם הוא לא יכנס למסגרת התקציב שלך, זה גם בסדר

האבנטון נכנס בכיף - 400-500 דולר בארה"ב

shtik :
האם השילוב של החדר שבו אתה מקליט + הגיטרה, נותן לך תוצאה קרובה למה שאתה מחפש, ככה, בלי ששמת מיקרופון והתחלת להקליט?

כן.
לא "Oceanway B" ולא הייתי מקליט בו תופים - אבל החדר מטופל ומגיב אחלה לגיטרה

ציטוט:
למרות מה שנטען כאן שלצרכיך צריך פריאמפים נקיים, האקוסטיות ברפרנס שנתת הן הכל חוץ מ"נקיות"

חד משמעית. אני השתכנעתי שהתקציב לא מאפשר פרה שיתן צבע וגריט ברמה שמצדיקה. עדיף כרגע להמשיך לצבוע עם הדמיות.. (גולדן אייג' כן בתקציב, אבל לא נשמע מעניין במיוחד)


אני עוד מתלבט אבל זו כבר התקדמות. עזרתם לי ממש.
אם לנסות לסכם את המחשבות שלי אז:
יורד מהרעיון של הפרה והולך על מיקרופון
השור:
-כנראה יחיה יותר מהשני
-יתאים לאקוסטיות גם מחוץ לפרוייקט הנוכחי
האבנטון:
-יותר מתאים לסאונד שאני רוצה להשיג באלבום
-סביר מאוד שיתגלה כשימושי לשירות וכלים אחרים

אחלה #thumbsup אתבשל על זה עוד כמה ימים ואחליט
תודה!
_________________
אורן (ג'אם) ביטון
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 599
הודעה פורסם: רביעי 21 יונ',17 14:54   
גם לדעתי בסכום הזה עדיף מיקרופון מכובד למטרה ולא פריאמפ.בתור בסיס וגם בהתחשב בסכום עדיף מיקרופון בודד ולא זוג קונדנסרים שנותנים אמביינס וסטריאו נעים במיקס שמאוד מתאים במצבים מסויימים אבל פחות סאונד ממוקד ומפוקס.אם לגיטרות שברשותך יש בס "מהודק" ולא משתולל הייתי ממליץ על מיקרופון עם ממברנה רחבה,יש המון ,תבחר אחד שיש לו סאונד טבעי לאוזנייך ככל שניתן ואינו מוסיף גבוהים או נמוכים מייפייפים.אם יש בסים לא נשלטים לך על עיפרון SDC דיאפרגמה קטנה כמו KM184 שנכנס בדיוק בתקציב משומש מאיביי,או אחרים באותו כיוון כגון PELUSO ,FLEA וכל ממשיכי דרכו של ה KM84 ,היענות ללא דגשים מיותרים בעיקר בתחום הגבוה,דבר שלטעמי לא מחמיא לאקוסטיות ורוב ה"עפרונות" אפילו האיכותיים שבהם סובלים מתכונה זו
_________________
http://hofman.co.il
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון