תפריט
שלום Anonymous ::: 2017, 13:19
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הרכב מיתרים באוויר פתוח
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
  extra  
הצטרף: 21 ינו' 07
הודעות: 215
מיקום: מרכז
הרכב מיתרים באוויר פתוח
הודעה פורסם: חמישי 16 נוב',17 13:19   
אתגר (?):
הופעה במקום פתוח.
7 כינורות ב2 סקשנים, סקשן 3 ויולות, סקשן 3 צ'לו וקונטרבס אחד.
אין פיקאפים, אין אין-אירים. רוצים לפחות 3 מוניטורים.
קונדנסרים לא הומוגנים בעליל...

יכול להוסיף דינמיים בשביל חזרות למוניטורים אבל לא אשים מיק' על כל כלי.

מה אתם חושבים? איך הייתם מגבירים דבר כזה?
DreadInnaBabylon
הצטרף: 27 יונ' 10
הודעות: 44
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 17 נוב',17 12:36   
עם אמפיתיאטרון. #thankyou
_________________
שיר פשוט כפול משולש מרובע
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19049
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 18 נוב',17 17:51   
להגביר כלים אקוסטיים במקום פתוח, ועוד כהרכב קלאסי אמור להיות די פשוט (כל עוד אין תופעות טבע בסביבה). התחל מאפס ותן להם לנגן בתצורה שמוכרת להם. הקש מנקודת הקהל ושים לב אם יש משהו שדורש חיזוק, אבל בקונטסקט (כבר ראיתי שטכנאי הגביר כלי והוציא אותו מאיזון היצירה).
לא מבין למה הנגנים רוציםמוניטורים או שהם חובבנים. הגברתי קונצרט בפארק הירקון ובאיטליה ממש כך. היה נדרש חיזוק כללי למרחק, תוך שהוא שומר על האיזון בין הכלים. לרוב יושב לידך מישהו עם פרטיטורה שיודע כיצד זה אמור להישמע.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1684
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 19 נוב',17 09:42   
מה שראובן אמר.

מוניטורים, אם בכלל, לא לשמיעה של הנגנים את עצמם אלא לשמיעה של דברים אחרים, אם יש צורך ועדיף כמובן בלי.

לעשות את המיקס ע"י קירוב והרחקה של המיקרופונים יחסית למה שדורש החלשה או חיזוק.

ספוגים על המיקרופונים למקרה שיש רוח.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 605
הודעה פורסם: ראשון 19 נוב',17 15:28   
הפיתרון הפשוט ביותר במצב כזה לפי ראות עיני:
תמצא קונדנסרים כיווניים (שוטגאן וכו') ,4 יחידות ורצוי ששניים יהיו זהים.
שים את הזהים יותר על 2 הסקציות של הכינורות,השווה ווליומים והפרד אותם חלקית או בצורה מלאה בעזרת כפתור ה PAN בערוץ לפי שמיעה לשמאל ולימין.
את ה 2 הנוספים שים לסקציית הויולות והצ'לו במרחק שווה מכל נגן אך הכי קרוב שאפשר לסקציה ,נכון גם לכינורות.פה עדיף ללא PAN אבל תנסה בשטח ותחליט,אולי כן ואולי לא.
את הקונטרבס הייתי לוקח עם SM57 ,58 או משהו דומה קרוב לפתח התהודה ומשאיר אותו במרכז ללא PAN .
יכול להיות שתצטרך לחתוך נמוכים מהקונדנסרים בצורה אגרסיבית כדי לקבל ווליום סביר ואולי גם בתחומים אחרים תצטרך לחתוך. פשרה לגבי הסאונד אבל מונע פידבקים.
וכמו שנאמר על ידי יובל : רוחות = ספוגים על הקונדנסרים ולרוב גם HPF 80HZ (חיתוך סאב ומטה בערוצים)
בהצלחה
_________________
http://hofman.co.il
  extra  
הצטרף: 21 ינו' 07
הודעות: 215
מיקום: מרכז
מעולה
הודעה פורסם: שלישי 21 נוב',17 11:34   
תודה רבה!
אחלה טיפים.
dankatz
הצטרף: 01 ינו' 10
הודעות: 131
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שלישי 21 נוב',17 12:30   
בניגוד למה שנכתב כאן, כדאי מאוד לספק להם מוניטורים. נגני כלי קשת (גם המעולים שבהם) צריכים לשמוע את עצמם ואת חבריהם היטב על מנת שהאינטונציה שלהם תהיה מדויקת. הם גם חייבים לשמוע את הסקציות האחרות כדי להיות מדוייקים ביחס אליהן, אחרת יכולה להיות קקופוניה שלא מהעולם הזה. ואם יש גם רית'ם סקשן שמנגן יחד איתם, פוטנציאל ההרס גדול במיוחד. התוצאה עשויה להיות מביכה לנגנים וגם לך כאיש קול. אבל הקהל לא יודע מהחיים שלו ויחשוב שהנגנים לא מקצועיים. כדאי לקחת בחשבון.
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3739
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 21 נוב',17 14:30   
שליחה למוניטורים של מיקס או אפילו ערוצים בודדים של כלים, מצריכה למקם את המיק' באופן אישי/צמוד לכלים הרלוונטיים.
אין מצב לקבל מהמוניטורים Level משמעותי של מיק' רחוקים/'כלליים' בלי להכנס למלחמות עם פידבקים.

נ.ב. איך נגני הרכבי כלי קשת (וכלים אקוסטיים אחרים) מנגנים ביום-יום, בחזרות או בהופעות אקוסטיות?
באלה הם הרי לא זקוקים למוניטורים ומסתדרים יפה מאד. לא כך?..

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
dankatz
הצטרף: 01 ינו' 10
הודעות: 131
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שלישי 21 נוב',17 14:56   
בדרך כלל חזרות והופעות אקוסטיות לא נערכות באוויר הפתוח, שם הצליל נפוץ לכל עבר ואין הדהוד שרומז לנגנים איפה לשים את האצבע. כשיש קיר שמחזיר הד, אפשר להסתדר מצוין.

בהחלט עדיף דינמי על כל כלי או לכל הפחות על המובילים של כל סקציה (בכל זאת מדובר במספר מכובד של נגנים), ולוּ רק לצורך שליחה למוניטורים שימוקמו ליד המובילים כדי שיהיה להם ייחוס לסקציות האחרות. כך לכלל הנגנים יהיה מושג מהי האינטונציה והאינטרפרטציה (טרילים, גליסנדו וכו') השלטת.

האתגר כאן הוא לא רק לגרום לזה להישמע טוב, אלא שגם הביצוע יהיה טוב. זמר, אפילו טוב, שמופיע ללא מוניטור באוויר הפתוח יכול לזייף ללא הכרה. קל וחומר קשתן.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1684
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 22 נוב',17 13:21   
במצב של הרכב כלי קשת שמלווה כלים אחרים, קל וחומר עם תופים וכדומה - סביר שבאמת אין ברירה אלא לעבוד עם מיקרופונים קרובים ומוניטורים.

אבל במצב של הרכב קלאסי שמנגן לבד או עם כלי סולו אחד או שניים נוספים עדיף לדעתי לעבוד עם מיקרופונים רחוקים מה שאומר שאין כמעט אפשרות לשלוח את אותם מיקרופונים למוניטורים.

יש כל מיני מצבי ביניים ואז צריך להגיב בהתאם.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון