תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת BD, הכיצד?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (250) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  NYNY  
הצטרף: 13 מאי 04
הודעות: 15
מיקום: ת"א
הקלטת BD, הכיצד?
הודעה פורסם: שני 25 אוג',03 11:46   
שלום לכולם,

אני מקליט תופים באולפני הביתי, ומזה זמן מה (ככל שאני משתפר) אני שם לב שסאונד ההקלטה של ה-BD לא משביע את רצוני. התופים הם Pearl Export, אני מקליט את ה-BD עם AKG D112, וניסיתי כמה פרהאמפים על העסק - Bellari533 (מנורות), DBX386 (משולב מנורה/טרנסיסטורי) וגם פרה טרנסיסטורי אחד. הסאונד שונה, אבל המאפיינים הכלליים שלו דומים: הרבה נמוכים אבל חסר KICK, ומשחקי EQ, גייטים וקומפרסיה לא מביאים אותי לתוצאות שאני רוצה, ביחוד כשמדובר ברוק (כל המשחקים הנ"ל - בזמן המיקס בלבד. אני מקליט נקי).
מיקום המיקרופון: בתוך החור בצד הקדמי של ה-BD, מופנה כלפי המקום בו הפדל פוגע בעור האחורי (החור בעור הקדמי קטן, יחסית, וקשה להכניס את המיקרופון ממש פנימה).
האם כדאי לי להוריד את העור הקדמי לגמרי ולהניח את המיקרופון ממש ליד העור האחורי? האם כדאי לשים שמיכות בתוך ה-BD, או להעיף אותן משם? גם עצות כלליות בנושא יתקבלו בברכה.
תודה!
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 25 אוג',03 13:57   
מניסיוני הדל..
קרב את המיק' קרוב ככל האפשר לצד האחורי של הbd.קרוב לפדאל.
לגבי הkick..
פתרון יכול להיות לקיחת המיקרופון או השמת מיק' נוסף מחוץ לבייס דראם ולהעמיד אותו כ20 ס"מ ממקום פגיעת התפוח בעור ..(בויזואל זה נראה כאילו אתה מנסה להגביר את הפדאל בעצמו.).
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: שני 25 אוג',03 14:40   
תסיר לגמרי את העור החיצוני, שים בפנים כריות/שמיכות (אבל לא יותר מדיי, עד שתגיע למצב שאתה סותם אוזן אחת, ובאוזן הפתוחה, שתפנה לכיוון התוף, תשמע את הסאונד שאתה רוצה לשמוע).
קרב את המיקרופון עד למרחק של 25 ס"מ מהעור הפנימי, הצב אותו בין מקום פגיעת הפדל (אמצע התוף), לבין אחת הדפנות (ימין או שמאל). עכשיו סובב את המיקרופון כך שממקומו הוא "יסתכל" על מקום פגיעת הפדל.
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 30 אוג',03 01:39   
צחיפו למה להסיר את העור החיצוני ? אני מאמין שיצרני התופים שמו אותו שם מסיבה מסויימת שאינה קשורה ליופי.

אני מציע לך קודם כל להגיע למקור טוב ב KICK עצמו עוד לפני שמיקמת את המיק. כלומר, שיהיה מכוון כראוי, אם הוא בומי מדי ורועם באיזורי ה LOW MID אז לרכך עם כריות או שמיכות (פעם שמתי שק שינה וזה יצא לא רע בכלל), כשהגעת לסאונד שמוצא חן בעיניך כבר לא נותר יותר מדי מה לעשות, מה שאני עושה בדרך כלל זה זה AKG D112 כשהתפוח מוכנס עד חצי הדרך אל מול הנקודה בה פוגע הביטר (לא אבי) בעור התוף ואז מפנה טיפה כלפי מטה כדי להמנע כמה שיותר מזליגות של תוף הסנר ובכלל של שאר המערכת.
לעיתים כשה KICK נשמע ממש טוב בחדר אז אפשר גם לשים קונדנסר אחד במצב HYPER CARDIO כ 20 ס"מ (לא חקוק בסלע, שווה לנסות כל מיני פוזיציות ומצבים פולארים של המיק,) מהעור החיצוני (הו הנה ידעתי שיש סיבה למה לא להסיר את העור החיצוני) את שנייהם בדרך כלל אני מעביר בקומפרסיה עדינה ולא מורגשת כדי להגיע למקסימום כח ובנוסף (ואני יודע שיהיו היסתייגויות) טיפ שקיבלתי מיורם ואזן, טכנאי על (למי שלא מכיר, יורם חתום על קליטים כמו פאבליק אנמי ונוטריוס ב.י.ג) הטיפ אומר וזה באמת עובד שמערכות תופים בטאמים בפלורים ובעיקר בבאס דראמים רועמים שלא לצורך באיזור ה 250 HZ ולכן ברוב המיקרים נעשה לנו גומחה קטנה באיזור אבל שוב, לא הכרחי ולא מומלץ לבעלי לב חלש שלא מוכנים לקחת את הסיכון של הקלטה עם אי קיו.

זהו בערך
בום בום בום בום בום בום בום בום בייס דראם פצצות
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: שבת 30 אוג',03 19:43   
כמובן צריך לכוון את התוף עד לקבלת הסאונד הרצוי, אבל היות וה D112 מותאם להצבה בתוך התוף, אתה צריך לשים אוזן בתוך התוף כדי לשמוע אם זה הסאונד הרצוי...
היות והסיכוי שתשמע משהו אחרי זה לא גדול ממש, אתה יכול מראש לקחת בחשבון שכשיש עור חיצוני, הסאונד בפנים יותר באסי ועמום. לעומת זאת, אם תוציא את העור לא תצטרך לדחוף אוזן פנימה כדי לקבל תמונה נכונה יותר. מה שתשמע בלי העור החיצוני יהייה קרוב יותר למה שהמיקרופון ישמע.
אל תציב את המיקרופון מול מקום פגיעת הביטר, וזה מאותה סיבה שאם תציב מיקרופון שירה מול הזמר בלי פופר, תקבל מה שתקבל. הרעיון (בכל הקלטת תוף) הוא לכוון את המיקרופון בזווית של 45 מעלות מהעור, ואז הממברנה לא תקבל את שוק חייה עם כל הקשה. אני מציב D112 בחצי הדרך בין דופן התוף לבין מקום פגיעת הביטר, מופנה בזווית כלפיו. ככל שהמיקרופון "יסתכל" יותר על מקום הפגיעה, תקבל BD יותר פאנצ'י.
guygul
הצטרף: 04 יול' 05
הודעות: 6
מיקום: תל-אביב
הודעה פורסם: שבת 17 יונ',06 02:47   
נסה לשים מיקרופון נק מודבק ל BD מהצד של הביטר עם פד לפנים ולדחוף אותו בעדינות במיקס מלמטה
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 17 יונ',06 06:51   
112 מול קיק מכוון היטב נותן בקלות צליל שמיש עם קצת עודף במיד נמוך.

כיוון ובחירת עורות – בנושא זה יש בורות איומה. פגשתי יותר מדי מתופפים שבשבילם "לכוון את הקיק" זה לתאם את גובה הדוקרנים הקדמיים (ה"רגליים").

תופים מכוונים רע נשמעים פשוט מגוחך, ויהיה לך קשה להוציא מהם משהו סביר. במקרים כאלה ברור שהמתופף הוא חרש או רשלן או אדיש או שלושתם יחד, ולכן גם הבאלאנס שתקבל יהיה גרוע, שלא לדבר על דינמיקה.

וכאן אתה בידיים שלו למעשה -

יהיה מאד קל לבטהובן שעל הסט לגרום לתופים להישמע רע - שים לב לצרוף "מכוון היטב" במשפט הראשון, ושים לב לשיכול האותיות קיק > קקי.

דבר ראשון תכין לעצמך כוס תה, אם אתה לא מנוסה בכיוון טוב, זה הולך להיות תהליך ארוך.

דבר שני - קרא את זה .

דבר שלישי - דאג לצליל בחדר – אחרי שכוונת את הקיק היטב, גרור אותו למקומות שונים בחדר עד שישמע טוב.

אל תסיר את העור האחורי, רק דאג שהחור יהיה מספיק גדול כדי שהמיקרופון יוכל לעבור בו אם יעלה הצורך.

דבר רביעי - דבר עם המתופף, סכם איתו על הצליל אליו רוצים להגיע (אתה יכול להשתמש בציורים צבעוניים קלים או להדגים על בובות) ואל תעזוב את החדר עד ששמעת בפועל את המתופף מוציא את הסאונד המבוקש. גם לאחר מכן, חזור מדי פעם לחדר לוודא שאיינשטיין לא עבר לנגן ג'ז פתאום.

אשר למיקום ולעיבוד צליל –

בהתאם לשיר יש להדגיש או להצניע חלקים שונים בתוף – הסאב, ה"אומפ", המכה, האוברטון, ה"נקודה" וכיו"ב.

לא הגדרת מה אתה רוצה, כתבת " הרבה נמוכים אבל חסר KICK" – אולי תציין דוגמא של הצליל אותו אתה מחפש.

Peace,

Zooot
daconfused
הצטרף: 20 אוג' 05
הודעות: 123
מיקום: תל-אביב
הודעה פורסם: שבת 17 יונ',06 08:30   
שמתם לב שזה מאוגוסט 03?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 17 יונ',06 12:26   
וחבל ידידנו מתבשבש בהקלטות כושלות כבר 3 שנים, מוטב מאוחר מלעולם לא.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 17 יונ',06 13:11   
בדר"כ אני מתעצבן כשמעלים הודעות ישנות, אבל בשביל ההודעה של זוט זה היה שווה #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון