תפריט
שלום אורח ::: Mon, 01 May 2017, 03:20
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

WA-87 - קונדנסר דיאפרגמה רחבה מ-Warm Audio

Thursday, 29-12-16, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה

הדגם הקלאסי והפופולרי 87' בזמינות כלכלית עבור כולם


ללא ספק, ה-'87 הקלאסי הינו הקונדנסר רחב-הדיאפרגמה הכי נפוץ בשימוש אולפני הקלטה לאורך השנים. מדובר באחד הדגמים הנחשקים שהפכו לחובה בכל אולפן הקלטות המכבד את עצמו - ייחודי, ומניב תוצאה שקשה להתווכח איתה.
ניתן למצוא אותו בהקלטות שירה, כלי הקשה ותופים בעימודים שונים, הקלטות גיטרה וכלי נשיפה ומה לא. במשך השנים המיקרופון עבר כמה שינויים, אך עדיין הנחשק מכולם היה הדגם המקורי בעל הסאונד החם והסלחני באופיו, וכזה ששלח בעלי אולפן לקצוות עולם כדי להשיג אותו, ומכאן שגם מחירו נסק לשחקים.

חברת Warm Audio החליטה להציב לעצמה רף גבוה ביצירת כפיל הולם, אך במקום לחקות את המעגל של ה-87' מדור אחרון, היא החליטה להיצמד למעגל המקורי שנוצר לפני כ-50 שנה, וליצור דגם שיהיה זמין כלכלית עבור כל השאר.

 Lens Kondensator

ה-WA-87 מציג רכיבי פרימיום נפרדים, כמו ה-FET המהולל של פיירצ'יילד, קבלי טנטלום, פוליסטר ו-WIMA עתירי חיים ונקיון צליל, וכמובן שנאי היציאה המפורסם של Cinemag.
המשימה היותר קשה היתה יצירת קפסולה "1 באיכות של גזר דין, מה שגרם לחברה להקים קו יצור משלה ל-Lens Kondensator - קפסולה בעלת ממברנה 6 מיקרון כפולה כמו ה-K-87 הידועה, כולל הציפוי הייחודי, ממש כמו בדגם 87' המקורי.

חשיבותו של מיקרופון-על איכותי באולפן הינה ללא עוררין, אך לרוע המזל קונדנסר אמיתי אינו מצוי בתקציב הממוצע ומאתגר כל טכנאי עתיר השראה. אמנם קיימים דגמי ביניים בשוק והם עושים עבודה משלהם, אך הקצה העליון פשוט לא בהישג יד, ואם מדברים על הדגם המקורי אז אפשר להמשיך לחפש...

וכאן נכנסת לתמונה Warm Audio עם מוצר נפלא, אמין ואותנטי לחלוטים, אך הפעם במחיר שיאפשר לכולם לגעת בוינטאג' משובח.
ה-WA-87 בעל גוף מצופה ניקל, מאפשר בחירת מירקמי קליטה, ומעולה לסביבות עבודה רבות, כמו אולפני הקלטה, במות מופעים, ותאטרון, ומתאים להקלטות שירה וכלי נגינה מכל סוג, ביניהם כלי נשיפה מעץ ומתכת, תופים וכלי הקשה וכלי מיתר למיניהם.

מעשית, כל אולפן זקוק לפחות לזוג קונדנסרים רחבי-ממברנה, וכעת הזמינות הכלכלית מאפשרת זאת. עם ה-WA-87 ניתן להקליט כל דבר ולזכות בתוצאה ברמה בינלאומית, כי הוא מוציא כל סאונד בצורה רחבה, גדולה, מחממת ובעלת גוון ייחודי, מה גם שניתן באמצעותו ללכוד אווירת חדר, במיוחד להשלמת הסאונד של מיקרופון סרט (ריבון) צמוד-מקור, במגבר גיטרה לדוגמה.

הוא אידאלי בהקלטת ויברפון, מרימבה וכלי נשיפה מעץ ויעניק את האוויר הנדרש סביב הצליל הדינמי. ובאותו עניין, גם תוף רגל, היכן ש-פאד המינוס-10 דיבי שעליו יעזור מאוד, או מסנן הנמוכים המוצע, שאף הוא עוזר בהעלמת רעידות מבנה וסאונד עכור.

גיווניות זו מתאפשרת גם בזכות הקפסולה בעלת מרקמי קליטה נבחרים, ביניהם ציר קליטה כיווני, רב-כיווני ותצורה-8 (דו-כיווני עם דחיקה בצדדים). היענות המיקרופון היא מ-20 ועד 20 אלף הרץ,  עם מחבר יציאה XLR בעל מגעים מצופים זהב 24K, והוא מגיע עם בולם זעזועים, התקן קשיח ומארז אחסון מעץ.

חדשות אחרונות
עשוי לענין אותך...
  • מש' Steinberg
    RE: צליל מתמשך
    noga0912: מצאתי , תודה לשרשור המלא אחרון
  • מקלדות, סינטים ושלטים - Synth
    RE: למה אין מקלדות שליטה פסנתריות נורמליות?
    aviadme: אני לא צריך את כל הטררם של workstations כמו סיקוונסר וצלילים שאני אף פעם לא אשתמש, צריך רק שיהיו דגימות מעולות, ומקלדת שקו לשרשור המלא אחרון
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: עוד קצת מהחינם הזה.. ואנחנו מסודרים!
    mixtrim: :welcome: שמח להגיש לכם עמוד נוסף בשרשור בקונספט חדש לגמרי, וכזה שמאתגר.. אותנו, כי הפעם- מלווים איתי את השרשור ומאחורי ה לשרשור המלא אחרון
  • פיתוח ותכנות יישומי אודיו
    RE: שפת C Sound והתוכנה שלה מישהו מכיר? {לינק מצורף}
    moishroom: אגב נסתי לבדוק אם אפשר להפעיל את הDLLים שהCABBEGE יוצרת והם לא עבדו לי בקיובס 5 היא לא מזהה אותם גם אם מגדירים את התיקיה שלהם עצמה לשרשור המלא אחרון
מקומי