The Future of Sound Production: Exploring the Latest Innovations in Audio Technology
תפריט
שלום אורח ::: Tue, 17 Sep 2024, 12:42
logo המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine AI

acs - אטמים למוסיקאים בהתאמה אישית

Friday, 14-12-12, 00:00, מקור: Reuven Mansharoff ::: ::: נושא: הגברת קול, DJ @ 104092
אמנם כל אחד חייב להגן על האוזניים והשמיעה, אך מוזיקאים ועוסקים באודיו מאותגרים בקושי מיוחד, והוא לשמור על כלי העבודה החשוב מכל, האוזן, ובו זמנית לא לפגוע ביכולת להבחין באיכויות צליל ומובנות דיבור.
מוזיקאים, מפיקים, טכנאים ואמנים בתחום מוצאים את עצמם בסיטואציות שונות בהן הם נחשפים לרמות גבוהות של קול, לפעמים יהיו אלה לזמן ממושך ומסוכן, לעתים קצר אך מסוכן לא פחות, ובכל סיטואציה עשויה להידרש הגנה שונה, כמו לדוגמה בהאזנה לחומר מוקלט, הופעה על במה או להיות בתוך הקהל, נגינה בחדר חזרות, מועדונים וכדומה.

acs - אטמים למוסיקאים בהתאמה אישית

יותר עוסקים בתחום נחשפים לאחרונה לעובדה שתהליך הפגיעה הנו לרוב אל-חזור, נוצרה מודעות רבה לנושא  ומכאן שיותר ויותר משתמשים במיגון (באירופה אנשי המקצוע מחויבים ע"פ חוק)), כמו אטמים מנחיתי-עצמה בתוך האוזן. שהייה במועדונים או בקרבת הבמה במופעים, וגידול ניכר בקרב נפגעים בחדרי חזרות בהם לחץ הקול בחדר קטן, מערכות תופים ופידבק (ואפילו רגעי) עשויים להגיע לרמות  מזיקות ביותר, מחייבים הגנה מדרגה ראשונה והרבה משמעת עצמית.

מתברר ששימוש קבוע באטמים בעלי הנחתה שאינה פוגעת באיכות הצליל, וזאת בזמן אימון, הופעה או חשיפה למוזיקה במקומות ציבוריים, מגנה על השמיעה גם מתהליך הנזק המצטבר, ופגיעות אלה כידוע הינן או מידיות או נערמות לאורך זמן עד נזק בלתי הפיך. אמנם נדרשת תקופת הסתגלות עבור אלה שאינם מרגישים בנוח עם גוף זר, אך מוזיקאים רבים מדווחים שבעזרת אטמים מותאמים אישית ובנויים מחומרים נכונים הם שומעים את כלי הנגינה שלהם טוב יותר, כמו גם איזון סביבתי עם אלה המנגנים איתם.

acs - אטמים למוסיקאים בהתאמה אישית הגנת שמיעה איכותית מהווה פתרון מעולה למיגון  שאינו פוגע בחווית המשתמש. מנחיתי סאונד לינאריים מחקים את ההיענות הטבעית של השמיעה, כך שגוני צליל וניואנסים נשמרים וההנחתה מעבירה את אותו הסאונד - רק שקט יותר, וזאת להבדיל מאטמי מדף, אשר מנחיתים שרירותית ומעניקים תחושה של בידוד, או אי יכולת תפקוד מעשית עבור מוזיקאים וטכנאי קול. למעשה, אטמים רגילים (הנרכשים לרוב בבתי מרקחת) מעמעמים את מובנות הדיבור והמוזיקה, ומנחיתים יותר בתחום הנמוך והגבוה של הספקטרום.

כמות ההגנה הנדרשת היא פונקציה של זמן חשיפה, עוצמת הקול הממוצעת ושיאי עצמה אפשריים בסביבה נתונה. כמו כן יש כאלה שרגישים לאבדן שמיעה יותר מאחרים, ולמרבית המוזיקאים לא נדרשת מקסימום הגנה, לעתים הנחתה קלה עשויה להספיק.
בנוסף, וכדי להרגיש נוח עם הגנה קצרה או ממושכת, האטמים צריכים להגיע לאזור המתאים בתוך תעלת האוזן, אחרת המשתמש ירגיש בסאונד חלול בקול שלו עצמו בעת דיבור, שירה או נגינה על כלי נשיפה (occlusion effect). לשם כך נועדו האטמים המותאמים אישית עבור משתמש ספציפי, נוחות משולבת במיגון איכותי.

חברת קולרם מיוזיק , נציגת acs בישראל, מגיעה מתחום המטפל באנשים ששמיעתם נפגעה, כמו גם מוזיקאים שחייבים להבחין בצליל בצורה רגישה ביותר, ומציעה מגוון רחב של אטמים למוזיקאים בהתאמה אישית, כאלה העונים על צרכים שונים ומשתנים בתחום העיסוק.
מדובר באטמים היושבים בצורה הדוקה בתעלת האוזן ועשויים מחומרים בדחיסות כזו שרק תנחית עוצמה בעומק הדרוש. תואמים לצורת האוזן של הלקוח, הם מגנים ובו זמנית אינם מטרידים, וקיימת אפשרות לבחור את עקומת ההנחתה הרצויה. נעשה כאן שימוש בחומרים באיכות גבוהה כאשר כל אטם מקבל טיפול ידני לגימור מושלם.

acs - אטמים למוסיקאים בהתאמה אישיתכל דגמי האטמים עשויים מחומר סיליקון דחוס השומר על גמישותו, כך שבזמן תנועה של הראש או הלסת הם ינועו יחד עם האוזן מבלי שיפתחו רווחים, דרכם הרעש יכול לעבור. כמו כן החומר הסיליקוני והפילטרים עמידים בתנאים קשים כמו חום גבוה ולחות.
 בנוסף, האטמים קטנים וקומפקטיים - צורתם נועדה לסגור את תעלת השמע ועם זאת לא לבלוט, מה שמאפשר אף חבישת קסדה או אזניות גדולות מעליהם ללא תחושה של אי נוחות. אטמים למוזיקאים מגיעים עם פילטרים שונים השולטים בעקומת ההנחתה ועומקה כדי לאפשר הגנה על השמיעה תוך כדי שינוי מינימלי של הצליל המקורי באוזני המאזין.

דוגמה לאטמים עבור מוזיקאים היא  סדרת ER - אטמים עם מסננים המאפשרים הנחתה בכל התדירויות בעצמה שווה. הפילטרים הלינאריים מחברת acs מפיקים את רמת ההנחתה השטוחה ביותר מכל הדגמים הנפוצים בשוק,  וישנה אפשרות להחליף עצמאית בין פילטרים שונים באותו האטם ע"י פעולה פשוטה ביותר.

ההבדלים בין הפילטרים בקטגוריה זו הם בעוצמת ההנחתה הכוללת. לדוגמה, אטמי ER 9  - מומלצים בחשיפה לרעש קל ולנגני כלים אקוסטיים. הנחתה ממוצעת של 9dB; אטמי ER 15  - מומלצים לרוב המוזיקאים המבצעים מוזיקה מוגברת (הנחתה ממוצעת של 15dB); ו- ER 25 המומלצים לאומנים המופיעים עם הגברה חזקה וגם עבור מתופפים (הנחתה ממוצעת של 25dB).

בסדרת ה-Pro ניתן למצוא בין השאר את ה-PRO 15  אטמי איכות לנגני כלים אקוסטיים או נגנים בתזמורת, עם הנחתה לינארית ממוצעת של 12dBבעוד שבתדירויות הגבוהות יש קפיצה כדי להגן משיאים בעצמה של כלי נשיפה חזקים להנחתה ממוצעת של 15dB.
הדגם PRO 17 פופולרי בקרב מתופפים, DJ's, עבור מבקרים תכופים באירועים רועשים ובמיוחד זמרים המופעים עם הגברה. מדובר בפילטר עם ההנחתה הכי שטוחה (לינארית) בסדרה זו. ההנחתה הממוצעת הינה 17dB ואטמים אלה מאפשרים לשמוע את המוזיקה כמעט ללא עיוות, פשוט  שקטה יותר ב-17 דיבי. תכונה זו מצוינת לזמרים כי היא מאפשרת להם לשמוע את עצמם בצורה הכי טבעית שאפשר.

acs - אטמים למוסיקאים בהתאמה אישיתה- PRO 20 תוכנן עבור סביבה רועשת במיוחד, ומתאים לנגני גיטרה חשמלית, מתופפים ומהנדסי סאונד. בדרך כלל בסביבות המדוברות התדרים הגבוהים הם אלו שעצמתם היא הפוגעת ביותר. הפילטר באטם זה  מאפשר הנחתה חזקה של התדרים הגבוהים בעוד שבתדרים הנמוכים ההנחתה מתונה כך שנשאר קשר עם הסביבה.

הדגם PRO 27 תוכנן ממש עבור טכנאי סאונד, לצוותי אירועים ומוזיקאים המופיעים עם הגברה חזקה מאוד. פילטר זה מנחית לינארית dB23 בממוצע בתדירויות הנמוכות והבינוניות,  כך שעדיין נשמר קשר טוב עם הסביבה עם האפשרות להיות באזור רועש לאורך זמן. בתדירויות הגבוהות, היכן שנדרשת הגנה חזקה יותר, קיימת קפיצה בהנחתה עד ל-dB35.
 
ה-PRO 27 communication מהווה שילוב של הגנת הפילטר PRO 27  עם הדרייברים של  T3 (מוניטור תעלת אוזן). השילוב מאפשר לזכות בהגנה חזקה ביותר מבין הפילטרים בסדרת PRO,  ולשהות זמן ממושך בסביבה רועשת מאוד, תוך שמירה על קשר עם הסביבה, ובו בזמן ליהנות מהאזנה למוזיקה באיכות מובילה.

ראוי לציין שלהבדיל מחברות אחרות בתחום, קולרם מיוזיק מעניקה שירות מקומי עבור המוצרים, מה שחוסך זמן יקר בכך שאין צורך לשלוח אטמים ואזניות לחו"ל בכל מקרה שיידרש שירות.
מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים במחירים הזולים ביותר, אספקה מהירה - כמו לרכוש בארץ
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: VST ARSENAL 2024
    mixtrim: --------------- המיוחדים* ---------------- * - 15 פלאגינס מופלאים שתמיד חיכינו... לשרשור המלא אחרון
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    Variaudio
    מקסימוס: לא שומע את הסאונד של הvariAudio בתוך שולחן העריכה כשאני מזיז אותם לשרשור המלא אחרון
  • מש' Steinberg
    RE: מקצבים לקיובייס 13 Elements
    ReuvenM: ב-Cubase Elements 13 אין תמיכה מובנית במנוע יצירת מקצבים אוטומטיים כמו... לשרשור המלא אחרון
  • מוסיקה אלקטרונית
    kimchi SWAMP
    SallyT: inundated by the BAYOU לשרשור המלא אחרון