תפריט
שלום אורח ::: Sat, 19 Jan 2019, 22:29
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

סדרת המוניטורים S החדישה מ-Adam Audio

Monday, 24-12-18, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה

חמישה מוניטורים בתכנון מתקדם וחדשני, עם טווח ופרטים מדויקים בסאונד, עוצמה ואיכות צליל טהורה, ועמידות גבוהה מהרגיל.

ה-S Series הינה סדרת מוניטורים לרפרנס אולפני, ומהווה את ספינת הדגל של חברת ADAM Audio, יצרנית הרמקולים הייחודיים לבקרת סאונד אולפנית, להקלטות, מיקס ומאסטרינג וגם רפרנס עבור אולפני שידור מקצועיים.
הסדרה כוללת חמישה דגמים בגדלים שונים: S2V, S3H & S3V וה- S5H / S5V (כאשר ה-H מסמן רמקול מיוטב לעימוד אופקי, וה-V לדגמים עומדים/אנכיים).
מדובר במשפחת רמקולים המשלבת שנים של חדשנות הנדסית במפעלי החברה, בשילוב טכנולוגיית תכנון ממוחשבת מתקדמת ביותר - שונה לגמרי מתכנון סטנדרטי של רמקול מדף.

החדשנות בסדרת S באה לידי ביטוי ביישום וו'פרים ודרייברים לתחום האמצע מסוג חדש לגמרי, מוליכי גל בעיצוב מתקדם עבור הטוויטרים (ודרייבר תדרי האמצע בדגם S5), וכמובן מנוע DSP (מעבד אות דיגיטלי) חדיש השולט על ייטוב נקודת הקרוסאובר, אופציות צבע בסאונד ופוטנציאל הרחבה של המערכת.

כתוצאה מכל המאמץ הטכנולוגי הזה הגיעה סדרה של רמקולים בעלי היענות תדרים מדוייקת, ופיזור גלי קול רחב ועקבי, מה שמאפשר פרטים מועשרים בתחום הבס והאמצע, וביצועים גבוהים בתוצאה הכללית.

הסדרה מיועדת לתפקד בתחום תדרים רחב, כמתבקש כיום, יותר מהדגמים הקודמים של החברה, כך שתחתית הנמוכים הורחבה ביעילות, ותחום האמצעי, הכל כך קריטי מבחינת פרטים והרגיש לציבוע בכל רמקול בר-קיימא, מציג כעת הרבה יותר פרטים בסאונד. בזכות כל אלה תפוקת ההספק והעוצמה הגבוהה יותר  אפשריים כעת, ובו בזמן עם פחות עיוותים בצליל.

בנוסף, סדרת ה-S מציעה חיבוריות דיגיטלית לצד החיבור האנלוגי המסורתי, מה שחוסך עוד תיווך בסאונד המגיע מעמדות מחשב וציוד דיגיטלי.

הדרייבר של התחום הנמוך מיוצר בטכנולוגיית ELE™ ו-SMA החדשנית, והכל מתוכנן מהיסוד; קונוס כוורת בעל מסה נמוכה אך עדיין עמיד ביותר, מגנט בעל נצילות גבוהה בעל קירור עצמי (חשוב להגנת הסליל) ומעטפת בעלת אבדן סביבתי נמוך, מערכת ריכוך ומתח ליניארית, סליל סימטרי מאוורר ומרכב חדש לדרייבר.

החדשנות הזו מאפשרת לדרייבר לעמוד בתנועות קיצוניות באופן ליניארי ללא מעיכת הקונוס, בעוד העיצוב, במחשבה על אוורור נאות, מנחית מעיכה בהספק. אפילו תעלות הרפלקס לבס והפתחים תוכננו לגמרי מחדש.

כל אלה יחדיו מציבים דרייבר לתדר נמוך המסוגל להפעיל לחץ קול גבוה וברמת עיוות נמוכה יותר, ומאפשר למאזין לעבוד עם סאונד גלמי, לא דחוס ומעוות, ברמות עוצמה גבוהות ולמשך זמן ארוך יותר ללא תופעת העייפות הידועה באולפן.


אם נסתכל על הדרייבר לתדרי האמצע גם בצורה קרובה יותר, הוא בקוטר 100 מ"מ וכלאיים בין תצורה כיפה לקונוס, מה שמציע את היתרונות של שני התכנונים; פיזור מצוין, עיוות נמוך, הספק גבוה והיענות שטוחה.
למעשה, חלק מהחדשנות של הוו'פר מיושמת גם כאן, כולל  מערך המגנט הליניארי החדש, מעטפת הרמקול עצמו, ריכוך, שיכוך והמרכב.

הטוו'יטר, שפותח בטכנולוגית S-ART, מציב מוליך גל מעוצב ספציפית ומהוה חידוש נוסף בפיתוח החברה בתחום דרייבר סרט מואץ (ribobon) - נס הפיתוח של ADAM Audio, ועם נתוני עמידות הדוקים יותר.

מוליך הגל עשוי גריסת אלומיניום לשיפור הפיזור, ההקרנה ותמונת הסאונד, כך שגם נקודת השמיעה המוקדית הורחבה. דגמי ה-S5 אף מציגים מוליך גל בעיצוב דומה על דרייבר תדרי האמצע.

האסתטיקה של הסדרה משקפת את מורשת החברה בכל הקשור לאיכות המבנה והנדסת חומרים, אך היא גם פרקטית מאוד. הארגז העבה והכבד מפחית רעידות לא רצויות הגורמות לציבוע הסאונד, והקצוות המעוגלים מנחיתים שבירה של גלי הקול. בדגמי S2V ו-S3 קיימים גם עוגני תליה המאפשרים להם להיות מנותקים פיזית מהמשטח.

מודל מעבד האות הדיגיטלי (DSP) החדש מבוסס על מעבדי SHARC מדור אחרון, ומעניק נקודת מעבר (קרוסאובר) מדויקת בין הדרייברים לאחידות והעשרה של היענות התדרים, הטווח הדינמי והרזולוציה, כמו כן איקיו לייטוב המרחב שבו המוניטורים מותקנים, וחיבוריות דיגיטלית לציוד ממוחשב, יחד עם יכולות התרחבות עתידיות.

ראוי לציין שהסדרה זכתה לתשבחות ומועמדת לפרסי טכנולוגיה, ביניהם נזכיר:
Sound On Sound, Innovation Award, DJ Magazine, TEC Award, Professional Audio, Resolution Award

  • פלגינים חינמיים מומלצים
    RE: וירטואלטֶזָע'כֵן - חדשות וירטואל 1-2/2019
    DrDataMiner: היה היתה חברה ששמה BigTickAudio. בשנת 2007 יצא סינתי וירטואלי מאד פופולארי ששמו Cheeze Machine. הלה היה String Machi לשרשור המלא אחרון
  • כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards
    RE: רכישת ציוד לאולפן בתיכון בדגש על כרטיס קול
    Dror_Shi: חסרים המון פרטים. את/ה אומר שיש חדר מוסיקה וציוד הגברה לא רע. האם יש מיקסר עם כניסות מיקרופון? אם כן, אתה צריך רק כרטיס לשרשור המלא אחרון
  • אקוסטיקה, סביבת עבודה
    RE: כמה אמורה לעלות דלת פנים אקוסטית סטנדרטית?
    Vintage: לכמה DB אתה צריך את הדלת? לשרשור המלא אחרון
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: עוד קצת מהחינם הזה.. ואנחנו מסודרים!
    mixtrim: הוקפץ כחלק מתהליך העריכה שמתרחש עדיין בימים אלו - אתכם הסליחה (העבודה בעיצומה ויתווספו בהמשך שני פוסטים חדשים לגמרי שיחליפו א לשרשור המלא אחרון
עשוי לענין אותך