תפריט
שלום אורח ::: Mon, 16 Dec 2019, 00:05
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

ה-JBL One 104 - סדרת מוניטורים רפרנס אקטיביים קומפקטיים

Friday, 25-10-19, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה

המטרה הושגה: מוניטור במידות קטנות וסאונד איכותי לרפרנס מיקסים ועריכה.

החברה בעלת מוניטין רב השנים הוציאה מוניטורים ייעודיים להפקות אולפן אישי ופרויקטים. המוניטורים בסדרת;One Series 104מעולים לכל מי שסובל מחוסר מקום ונפח מרחבי למוניטורים גדולים, מסאונד קטן  ולא אמין באולפן, וחסר לו רפרנס אמין יותר לבחינת תוצאות הפקה.

הרמקולים תוכננו מהבסיס ספציפית למטרות רפרנס אולפני מדויק, מציגים 60 וואט עם מגבר מובנה בעל נצילות גבוהה בקלאס D, שני דרייברים משולבים "4.5 ומפיקים סאונד מרשים ובעל עומק שאינו מוכר בגודל קומפקטי שכזה.

המוניטורים מיוטבים אקוסטית לעימוד שולחני נוח, וכוללים 3 סטים של כניסות כדי לאפשר חיבור לכל חיווט  ומכשירים פופולריים. בחדרים בעלי נפח קטן לא ניתן להשתמש במוניטור גדול ועוצמתי, כי מבחינה אקוסטית נוצרים גלים עומדים כיוון שאינם מתפשטים בחלל המצומצם, מה שגורם לעיוותים בתוצאה ומועקה נוראית על המפיק.

ה-JBL One Series 104 יעילים מאוד עבור אולפנים קטנים ומצומצמים בנפח האקוסטי, ומאפשרים ליוצרים את היכולת לשמוע את הפרטים הניואנסים באודיו כדי להגיע לתוצאה טובה ואמינה יותר במיקס ועריכה. אותו הסאונד הידוע מהרמקולים של JBL המככבים באינספור אולפנים, אולמות קולנוע וקונצרטים, כעת במארז קומפקטי ושולחני.


המטרה בסדרה זו הוגשמה עם סאונד נקי ועשיר בפרטים וללא צבע ותופעות נלוות ומלאכותיות, עם גבוהים קריסטליים ובס עמוק - כמו שמוניטור אמור להישמע. מעל הכל, הם גם מיוטבים מבחינה אקוסטית ולוקחים בחשבון העמדה בשדה שמיעה קרוב ועל שולחן, עם היענות חלקה גם מעבר לציר ההקרנה, מה שיוצר נקודת בקרה רחבה יותר.

המבנה בו יושב הטוויטר במרכז הוו'פר (coaxial driver) מציג סנכרון מדויק עם התדר הנמוך וביצועים מרשימים מחוץ לציר ההקרנה. מוצא הנמוכים פועל עם הדרייבר שלו להענקת בס מדויק בכל עוצמת שמיעה, כולל ירידה עד 60 הרץ ללא בעיה.

מוניטור הרפרנס JBL 104 מציע את כל הביצועים האלה גם בעוצמה גבוה, וזאת באמצעות מגבר 60 וואט יעיל, המזין 30 וואט לכל דרייבר בתיבה.



עם העיצוב עתיר הנצילות הזה, סדרת One מסוגלת להגיע ל-104 דיבי (שיא, לחץ קול) וזאת ללא עיוותים הקיימים ברמקולים במידות דומות. הישג מעולה! הוסף על כך את העיצוב החדיש והמידות הצנועות, היוצרים יכולים ליהנות מהאיכויות של JBL גם בחדר עבודה קטן ומוגבל בנפחו.

תכונות חכמות התואמות למטרה הינן כפתור ווליום חזיתי ונגיש להתאמות עוצמת האזנה, וזאת ללא פגיעה בשדה השמיעה תוך כדי פעולת הכיול. כמו כן יציאת האוזניות שבחזית המשתק את הרמקול ברגע שמכניסים אליהם תקע אוזניות לשמיעה אינטימית או בשעות שלא רוצים להפריע לסביבה, ובנוסף קיימות כניסות "1/4 ו-"1/8 (מאוזנת ורגילה) כדי לאפשר חיבור חיצוני של מקור צליל.

  • חדשות - NEWS
    RE: המאק פרו החדש - האם הוא רלוונטי לאודיו
    DrDataMiner: מה שבטוח זאת הצלחה פרסומית. אפל גרמו לנו לכתוב שרשור של 4 דפים באקט. מתי זה קרה לאחרונה? אמת. וזו בדיוק הסיבה שאני ה לשרשור המלא אחרון
  • הסלון
    RE: האם הציוד עושה את הטכנאי ?
    mixtrim: מסכים אבל דיוק קל א. "ההבדלים בציודים נעשים קטנים יותר ויותר". אם מדובר באותה הליגה של ציודים יתכן שכן, אבל בין הלי לשרשור המלא אחרון
  • SoundBoard - סאונד מקצועי
    RE: מדידה של רעש במעבדה
    nimrod_wagner: תודה ראובן לשרשור המלא אחרון
  • מש' Steinberg
    RE: חבור yamaha psrs770 לקיובייס 5
    ReuvenM: ה-PSR משנה את התוכנית/סאונד שלו בכל פעם. עדיף שתבחר סאונדים בתוכנה עצמה (כל ערוץ סאונד/תפקיד אחר), מתוך מודול וירטואלי, והמקל לשרשור המלא אחרון