תפריט
שלום אורח ::: Thu, 21 Nov 2019, 02:56
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הטסטר
  POD X3 Bean  
  מדמה שרשרת הגברה ואפקטים לגיטרה ומיקרופון  
מאת: ReuvenM הוגש ב: 23/07/08 נערך:18/12/15 
צפו: 33521 :: סקירות נוספות מ-ReuvenM
דירוג לדיווח: 5 :::
דרג את הדיווח
נסיון עם פריט זה: "היה לי אותו זמנית"
נסיון עם מוצר דומה: "נסיון רב"
ניקוד:
9
דירוגים נוספים:
איכות צליל
ציון
שימוש/הפעלה
ציון 7
אמינות
ציון 9
איך התמיכה?
ציון
בעד
■ מגוון עצום

■ סאונד משכנע

■ עיבוד מיקרופון עצמאי

■ חיבוריות למחשב

■ כפתורי חומרה לכל מצב

נגד
■ חיבורים מכל עבר

פרטי רכישה נציגים בארץ: חלילית
מקור הפריט: מיוזיק שופ
מחיר: ₪2790  
המחיר נכון ל-22/7/2008
ה-X3 הינו חבר מכובד במשפחה של מדמי POD - מולטי אפקטים ומדמי שרשרת-הגברה לגיטרות. המשפחה הזו חוללה מפנה אצל הגיטריסטים, מופיעים או בהקלטות, והשאלה היא האם עוד POD אחד היה נחוץ.
 במבט ראשון מתברר שה-X3 הוא יותר מענה ישיר לבקשות של משתמשי פוד קיימים ועתידיים מכל פורום מכובד וגם באתר החברה. נראה שהחברה שמה לב לבקשות המגיעות מ'העם' ויישמה את רובן (אולי כולן) בדגם ה-X3, כולל תוספת לעיבוד קולי עבור אותם נגנים שגם שרים, וזה הישג לא מבוטל, וחיוניותו דורשת בדיקה.
 בנוסף החברה לא פסחה על השימושיות הנדרשת כיום בסביבת המחשב, ושילבה ממשק USB המאפשר הקלטות וגם עריכה של הקביעות בצורה גרפית וברורה על מסך המחשב.
 בזמן הקצר שהמכשיר היה ברשותי לצורך הבדיקה, היה זה אך הגיוני שאבדוק את יכולות עיבוד הגיטרה ונישת השירה, מעבר לזה לא היה לי זמן מספיק.
 ובכן, התכונה החזקה של המכשיר היא אוסף עצום, והייתי אומר בזהירות גם "הכל-כלול", של דגמי ההדמיה האיכותיים של החברה, ביניהם מגברי גיטרות, ארגזים (בוקסות), פדלים ואפקטים אולפניים. ובמכשיר הזה החברה שמה את כל הארסנל (ראו תיאור בחדשות האתר).  השאלה היא כיצד כל זה בא לידי תפקוד ותפעול בשטח. תכונה חדשה וחזקה נוספת היא  העיבוד הדואלי, אם לכניסת מיקרופון או שתי גיטרות.
 
 כאשר לרשותך שפע של קביעות ויכולות שינוי, סביר שתתאים את הסטאפ של המכשיר למצבי העבודה שלך, כאן החברה שילבה כמה קביעות מוכנות מראש לעבודת אולפן או במה או שניהם או שירה +גיטרה, או עיבוד כפול/מקביל (שתי שרשראות הגברה עצמאיות לגיטרה) וכו', כאשר בכל מצב קביעות ההתאמה הקווית (חיבוריות, עכבה וכו') נלקחים בחשבון כדי לאפשר לגיטריסט התחברות מהירה ללא צורך בקופסאות התאמה, כניסות מיוחדות וכדומה. למעשה יש חיבוריות מספקת בהחלט, רק מה שהפריע לי זה שאין מקום אחיד ממנו יוצאים ונכנסים כל הכבלים (בדומה לעוד מכשירים מהסוג הזה), אלא שכל דופן במכשיר כמעט נלקחה בחשבון כאתר למחברים. ויזואלית ועל השולחן זה קצת מעיק, אך בהתחשב בכך שמעמד (סטנד) יהיה יותר טבעי למכשיר (אלא אם לוקחים את הדגם הרצפתי שלו) וגם שלטענת החברה יש צורך בהפרדה תחומית כדי למנוע רעשי השראה והפרעות אחרות בין כניסה ליציאה ומתחם אנלוגי ודיגיטלי, אפשר להתנחם במצב.
 
 מבחינת תפעול המכשיר די מוכר למי שמכיר את הפודים, אך למשתמש חדש יקח כמה דקות לקלוט את הראש הממשקי, ומתברר שיש מחשבה מאחוריו, כולל יישום של "כפתורי פדלים" המשנים את מעמדם ותפקודם בהתאם לפריסט הנתון. לא רק, כל מדמה שרשרת הגברה גורם לכפתורי המגבר הייצוגיים בחזית לתפעול ישיר של הפרמטרים, כך שמצד המגברים או האפקטים הגיטריסט מרגיש מיד בבית עם כפתורי חומרה ולא סמני מסך בלבד.
 כאן אני מציע לבלות כמה דקות עם חוברת ההפעלה המצורפת כדי ללמוד את התפקודים השונים של כל מערכת ההפעלה, הלחצנים וכפתורי החומרה הייעודיים. יש שם הגיון, בממשק זהו, אך לחדשים מומלץ לקלוט זאת מהכתוב. זה תהליך קצר ביותר, ומכאן והלאה הגישה והניווט מהירים, כך שאפשר לחבר ולחרוש במהירות.
 
 השאלה עם מדמי שרשרת הגברה או פדלים, הפועלים במתחם הדיגיטלי, היא איזה סאונד יוצא מכל המכשיר הזה, שכן רבים ה'מולטים' שאמנם מציעים שלל גוונים וכל אפקט שבעולם, אבל הסאונד יוצא קטן-משהו. להוציא כמה מקרים בודדים (ואולי זה היה בכוונת השרשרת הספציפית), ובחיבור למערכת הגברה, הצלחתי לקבל את הביצים הנדרשות ללא הנחתה בדינמיקה או בתקורה וזה היה די מעודד, שכן השימושיות של מדמה מגברים קמה ונופלת בסעיף הזה. ניסיתי גם בהתחברות למערכת הקלטה והתוצאה הייתה דומה, רק שכאן יש להזהיר: אלא אם אתה משתמש בדגם הרצפתי המגיע עם פדל רגישות (או מחבר למכשיר פדל חיצוני לכניסת הפדל המתאימה), או שאתה מחובר למערכת הקלטה מנוטרת לימיטר: התוצאה מהמכשיר היא בהתאם לכל שרשרת הגברה במציאות (מגבר +בוקסה+קביעות רגישות ודרייבר וכו') כך שאם אתה עובר מקביעה אחת לשניה, וודא קודם לכן את העוצמה המתקבלת מאותה שרשרת הדמיה, אחרת תחטוף מכה של ווליום...
  

 הסאונדים עצמם מוכרים לכל גיטריסט מודרני, וההפקה שלהם עומדת במבחן המקור בצורה אמינה למדי, אם זה יהיה סגנון רוק, בלוז, מטאל או אקוסטי, שרשרת של מגבר/בוקסה/מיקרופון או רק אפקטים.
 הבעיה היא שיש מבחר אדיר, (וטוב שכך, כי חלק מהסאונדים לא שמישים עבורי בהיותם יותר יכולות של עולם הדיגיטל ופחות מהעולם של הגיטרה, חלק מהמעובדים האלה היו מדהימים וקצרו תשואות) כולל קומבינציות, כולל התכונה החזקה של ה-X3 המציע שתי שרשראות עיבוד עצמאיות, מה שמאפשר חיבור מיקרופון לשירה ועיבוד נפרד (תואם שירה) ובלתי תלוי בגיטרה, או הכפלת שרשרת הגיטרה לכדי שתי מערכות הדמייה עצמאיות. מה שנותן קיר סאונד שקשה להיפרד ממנו. מבחינת נוחות, קומפקטיות ואפקטיביות, שימוש במדמה-על שכזה פותר לגיטריסט בעיות סחיבה של מגברים, התאמה חיבורית, שלל פדלים ומה לא, כיוון שכל דגמי החברות והאפקטים הידועים, מקובלים והוינטאג' כלולים במכשיר.
 האם המכשיר מתאים לכל אחד? אולי לא, כי יש כאלה שתמיד ירצו לראות חומרת-פדלים מול העין ולדעת בבטחון מי מהם פעיל, מה גם שסט העיבוד שלהם תמיד קבוע. אלה שמחפשים גיוון ללא הגבלה (הפירוש של "גיטריסט" :) ) יפטרו מהר מכל פדל וכבל מיותרים.

תגובות על המוצר ודירוג נוסף

דרג את הדיווח!
בחר  
⊲ לא מספיק       מעולה ⊳
1 2 3 4 5

  • גיטרות - Guitars
    אתר גיטרה חדש
    gil60c: עולם הגיטרה של גיל, אתר גיטרה חדש, חינמי וללא כוונת רווח. מטרתו היחידה היא קידום הנגינה בכלי האהוב עלינו. הכל אודות גיטרה. לשרשור המלא אחרון
  • חדשות - NEWS
    RE: המאק פרו החדש - האם הוא רלוונטי לאודיו
    TanTan: הדחף לשיחה הזאת הוא קנאה פשוט כי לרובנו אין את הכסף לדברים האלה אז אנחנו מעדיפים לתפוס אותם כמותרות או כלא משתלמים (&qu לשרשור המלא אחרון
  • DIY, אלקטרוניקה וחיווט
    RE: החלפת סילניום רקטיפייר בגשר דיודות
    t-kol: אם כבר קנית,אין בעיה להחליף ולהשתמש בגשר דיודות, אבל חשוב, את סנף ה מינוס - להשאיר מנותק ואז למעשה עובדות בגשר רק שת לשרשור המלא אחרון
  • אקוסטיקה, סביבת עבודה
    RE: רעש מקיר משותף בדירה
    noiseatnight: לאחר הוצאה של כמעט כל מכשיר חשמלי מהשקע בבית של השכן בדירה הצמודה, גיליתי שהבעיה הייתה המקרר שלו - יש לו מקרר ישן, גדול ומרעיש שצמוד לשרשור המלא אחרון
  • /* פרסום היה כאן */