לעמוד הראשי

 אלמנה שחורה - האלבום החדש


על האלבום השני של הלהקה המיתולוגית

מאת: מולי אלון - אקט מוסיקלי

אחרי שנתיים של עבודה אינטנסיבית קשה, בקרוב ישחררו "אלמנה שחורה" את אלבומם השני שהקליטו תחת ניצוחו של המפיק המוסיקלי לירון שפר.
מדובר בתהליך קשה ומפרך שעברה הלהקה, כולל חתימת חוזה באולפני "זאזא", וזמן רב של מחשבה ותכנון בניסיון להגיע לסאונד הנכון והמדויק.

- לאן נעלמתם כל כך הרבה שנים ?
החלפנו נגנים כמו מטורפים ועברו שנים עד שהגענו להרכב המגובש הנוכחי, גם הופענו המון וחרשנו במות בכל הארץ, בעיקר עבדנו על האלבום החדש ועל בחירת החומרים.

- מי אלו אלמנה שחורה ? להקת רוק מיתולוגית ? אלטרנטיבה חדשה ומרעננת ? להקת שוליים ?

אנחנו תופעה, כל מה שנשאר מאז זה השם והלוגו, אנחנו אוהבים לעשות מוסיקה לשם היצירה, החברות והעשייה המשותפת, לעלות ולקרוע במות, היכולת להגיד את מה שהאזרח הקטן רוצה להגיד במסנג'ר.

- איך נוצר החיבור שלכם עם "זאזא" ?

חברות תקליטים לא רצו אותנו, הגענו למצב שלא אכפת לנו, יש חומרים ואנחנו נכנסים להקליט אלבום לבד, לקחנו את לירון כטכנאי ומכאן השאר היסטוריה.

- איך העבודה עם מפיק מוסיקלי השפיעה על ההקלטות והיצירה? נתנו לכם יד חופשית ?

החומרים שלנו, הרעיונות שלנו ואפשר לשמוע אותנו בפנים, אבל המילה האחרונה הייתה של לירון המפיק, שהיה קשוב ואנושי ונתן לנו להתבטא בצורה מושלמת. לפעמים דברים עמדו על המאזניים והיו מאוד קשים לפיתרון, נזרקו גם שירים שלמים לפח בדרך. אבל בסוף יצאה תוצאה בריאה של יצירה משותפת ואנחנו יותר ממרוצים. הרבה בזכות לירון.

- איזה סאונד הולך להיות לאלבום ? איפה השקעתם ומה חיפשתם ?

התמונה הכללית של האלבום היא מאוד גדולה, הפקה מאוד מגוונת בעלת הרבה צבעים שבחרנו לכל שיר בקפידה ובפינצטה ישבנו וחשבנו על הגוון שיעטוף מרמת שירה לגיטרות תופים ומקלדות. ביחד עם לירון המפיק שלנו עבדנו על מרקם של סאונד בהתאם לקונספט עוד לפני ההקלטות בכלל. עשינו גם שופינג, סנר חדש, מקלות, גיטרות, אפקטים, מקלדות. הכול מראש.



- והתהליך ? מה באמת קרה באולפן ?

קודם כל הקלטנו על מכונת 2 אינצ' גיטרות בס ותופים, זה חלום לעשות תקליט כזה, הבאנו ציוד ברמה עולמית, עד שגיטרה אחת בלי הכפלות פשוט הספיקה. חיפשנו דווקא עומק ולא נפח, הרבה מנורות. בהתחלה חלמנו על תזמורת ענקית, אבל לירון דרש כלים חיים, אין כינור – אז אין כנר!! אין VST באלבום, את זה החלפנו בסינטים אנלוגיים מצוינים.



- מה לגביי הציוד ? לירון, באיזה ציוד השתמשת ואיך נערכת מבחינה טכנית ?

לירון : "היה חשוב מאוד ללהקה שהאלבום יישמע כמו ההופעה, הלהקה הזאת תופרת הופעות משוגעות בכל מקום בארץ, לא רצינו שפתאום בהופעה הקהל ירצה לשמוע את האלבום, ויחפש צלילים שבחיים הוא לא יקבל על הבמה אלא משהו הרבה יותר אמיתי וחי. השתמשתי בציוד קצה עליון אולדסקול בלי התחכמויות, כל השירה בנוימן
U-87 , כל הגיטרות Messabugi dual rectifier עם דינמי וקונדסר בחדר.
הרבה ישן טוב וקלאסי
' אבל גם הרבה מחשבה. הקלטנו פסנתר עם דיסטורשן שיצא מאוד חם ומעניין, כמו כן הקלטנו שני אקוסטיות באותו החדר בו זמנית גם בשביל לתפוס את האנרגיה והרגש שנמצא בחדר.
חשוב לציין שהכל בושל על SSL6000E הקונסולה האגדית, ונעשתה הרבה עבודת סינתזה מעולה ע"י איתמר אשפר. כמובן, החשוב מכל, תענוג לעבוד עם נגנים כאלה, פשוט מעולים, יצאנו יחד להרפתקה מעניינת של יצירת אלבום ופשוט זרמנו".
לירון עשה את כל המיקסים, עובד בזאזא כבר 15 שנה, התחיל כעוזר טכנאי. "הקונסולה והמוניטורים הם הילדים שלי" הוא מכריז.

- יהיה גלגל"צי קליט ומתוק ?
אנחנו לא היהודים ולא אביב גפן, אין דארקנס. לאף אחד פה אין באמת מושג מה זה שיר טוב, השירים יכולים להיטחן בתקשורת ובמדיה, וזה יעזור לנו להגיע להכרה אבל הרחוב בסוף ייקבע, המצב ת'כלס בשטח, ההופעות וההיענות. אנחנו נשארים אנחנו.

- נו אני מת לשמוע, מתי יוצא ?
השנה מתשיהוא ...

 

חזרה לעמוד הראשי

א.ק.ט.
הכתבות משמשות כמידע עיוני בלבד, ואין לראות בהן המלצות או הצגות דיעה.
אין המערכת אחראית לתוצאות משימוש בחומר הנקרא כאן.
כל הזכויות שמורות ())
כל הזכויות שמורות לא.ק.ט. הנדסת קול בע"מ. אין להעתיק, לצלם, לשכפל, לתרגם ולשדר בכל דרך ואמצעי
קטעים מהכתבה, אם בחלקם או בשלמות, ללא רשות כתובה מהמערכת. רבות מושקע בדיוק החומר
המוצג, אך אין העורך, המערכת או המפיקים אחראים לתוכנו. הדיעות המובעות הן של
הכותבים בלבד, ואינן בהכרח של המערכת. אין המערכת אחראית על חומר
שנשלח אליה. המערכת שומרת לעצמה את הזכות לסרב
לפרסום, ללא הודעה מראש
.Privacy Policy musical-act.com