אקט מוסיקלי Audio and Music Technology
הכפלת שירה מאסיבית - הכיצד?
    מתוך הפורום SoundBoard - סאונד מקצועי
ds-sound
הכפלת שירה מאסיבית - הכיצד?
פורסם: שלישי 29 ינו',08 16:24
שלום חברים,

אני מעוניין לבצע הכפלת שירה לזמר בודד, כך שיישמע לבסוף כמו מקהלת הצבא האדום.
מכיוון שהוא אדם בודד, ולא כמה עשרות סובייטים, כמובן שתהייה פשרה מסויימת, ואני ער לה.

הנסיונות האינטואיטיביים שלי הפיקו סאונד דל למדי, שסובל מבעיות פייזינג קשות.
אשמח לשמוע על טכניקות הקלטה מתאימות, ולקבל כל הצעה כיצד להרים את הפרוייקט כראוי.

תודה מראש,
עודד


שרשרת הסאונד שלי כוללת:
מיקרופון: קונדנסר JoeMeek JM47, קונדנסר Shure A16, דינמי AKG D880
קדם מגבר: הפרה-אמפ המובנה של RME FireFace 800
קומפרסור: VST + פולסאר II
מעבד נוסף: VST + פולסאר II
ממשק אודיו: RME FireFace 800
מחשב: כפול ליבה רב עצמה
תוכנה וגירסה: קיובייס SX3
תוספי תוכנה (עיבוד, כלי נגינה, אפקטים): מגוון רחב של VST, כל האפקטים של פולסאר.


נתוני החדר שלי הם -
אורך החדר: 4
רוחב החדר: 3
גובה החדר: 3
סביבת החדר (מגורים, כפרי, מסחרי כו'): דירה עירונית שקטה
האם החדר טופל? איך? טיפול בסיסי בתדרים גבוהים ע"י תמונות Snowhite

צופיפניק
פורסם: שלישי 29 ינו',08 18:09
להלן מספר שיטות שהתנסתי בהן בעבר:
1. הקלטה של אותו ביצוע עצמו במספר מיקרופונים שונים בו זמנית - יצרה אצלי בעיות פייזינג. אני משער שזה מה שאתה ניסית. רצוי להימנע.
2. הקלטה של הזמר מבצע את אותו התפקיד מספר פעמים, על אותו מיקרופון, והשמעת הביצועים השונים במספר ערוצים במקביל, רצוי עם צידוד שונה. (טכניקה דומה לזו שמשמשת להכפלת גיטרות וכלים אחרים)
שים לב שהוא מתחיל ומסיים את המלים ואת הנשימות באותו מקום בדיוק בכל ביצוע, אחרת זה לא נשמע "מהוקצע" ומקצועי. אם הזמן לא מדייק צריך להשוות את הטרקים השונים "ראש בראש" במצב עריכת אודיו ולקצר או להאריך מלים ידנית - קצת עבודה שחורה, אבל תורם למקצועיות של התוצר הסופי.
3. זו ללא ספק הטכניקה הטובה ביותר: אם אתה רוצה שהוא ישמע כמו מקהלה, אתה צריך קולות שונים כמו במקהלה אמיתית. הכי פשוט להקליט את אותו תפקיד במרווח של אוקטבה (ואם יש לו מנעד מתאים, אז אפילו במרווח של שתי אוקטבות - כנסיית השכל, למשל, עושים את זה כל הזמן אם אינני טועה) אבל תקבל את התוצאה הכי טובה ע"י הרמוניזציה של השירה ל-3 או 4 קולות שונים. הבעיה היא שצריך קצת ידע בהרמוניה ובקונטרפונקט כדי שזה באמת ישמע טוב, אבל יצא לי לשמוע גם עיבודי קולות שעשו אנשים ללא ידע מוסיקלי, "מהאוזן", שנשמעו לא רע ותרמו מאוד ל"עיבוי" השירה ולאפקט המקהלתי.
בהצלחה #thumbsup
ReuvenM
פורסם: שלישי 29 ינו',08 19:19
אם זה לא תפקיד הרמוני, אתה יכול להשתמש אפילו בקול והקלטה בודדת לתעשיית המקהלה.
אם הזמר עדיין זמין, הקלט אותו לכמה ערוצים, ערוץ בכל פעם, במרחקים שונים וזווית שונה מהמיקרופון (אותו מיקרופון נשאר במקום), ואם תעשה זאת עם שני מיקרופונים (הקלטה סטריאופונית) מה טוב, לתחושת הרוחב (=הרבה יותר ערוצים).
כתחליף, אתה יכול להעניק לערוץ אחד, מוכפל כמה פעמים, שינוי מופע-השהייה-החזרים קטנים ("אקו-ו-ו-" חדר/אמבטיה).
אם אתה רוצה גיוון בקול, שנה להם את הפורמנט מעט.
שים כמה ערוצים בקבוצה,הכפל את אותם ערוצים ושים בקבוצה שניה.
על קבוצה אחת שים קורוס איטי (עד 3 הרץ).
שים בקבוצה השניה קורוס מהיר (עד 7 הרץ)
מזג אותם לקבוצה נוספת (גהץ והכפל אותה אם צריך עוד 'חברי מקהלה') ושים עליה אפקט מרחבי אם נדרש, ואם יש במעבד המרחבי אפקט רברס (או בפלג אחר), שים אותו עליהם במעט וחלש, וזה יביא לך אולם עמוס בקוזקים.

את כל הנ"ל יכול לעשות גם פלג ensemble יעיל.

ראה בנוסף "כיצד לגרום לקהל אלפים לשיר שיר שלי?"
ds-sound
פורסם: שלישי 29 ינו',08 21:11
תודה על התשובות, אני אנסה את מה שהצעתם. #thumbsup
Kundara
פורסם: רביעי 30 ינו',08 00:00
פורמנט פורמנט פורמנט
sharonzaz
פורסם: רביעי 30 ינו',08 01:43
למרות שכבר ענו לך:

זה בדיוק מה שעשיתי בשבוע האחרון, בשני שירים שונים.

במקרה הראשון הכנסתי את המיק לקונטרול רום והקלטתי את הזמרת ואת עצמי שרים ביחד
את אותם התפקידים וההרמוניות כמה פעמים, כל פעם שרנו טיפה שונה וממרחק שונה מהמיק.

בשיר השני הכנסתי את הזמרת לחדר השירה ביחד עם החברה שלי וחזרנו על אותו התרגיל.
למרות שזו הפעם הראשונה שהחברה שלי שרה מול מיק (למעט ברכב או באמבטיה),
זה יצר בדיוק את הפייזינג הזה שנותן סאונד של ''מקהלה''.

אם אפשרי, תקליט עוד מישהו בבת אחת עם הזמר, אפילו אם זה אתה, ואפילו אם אתה רחוק מלהיות זמר.
זה עובד בדיוק כמו עם אורקסטרה - תקליט את אותו הכנר מאה פעם, ועדיין זה לא יישמע
כמו 16 כנרים, למרות שניתן לחקות את העניין בצורה משכנעת משהו.
(הכל תלוי במיקום וטיפול של כל אחד מהערוצים המוקלטים).

בהפקה אחרת, הקלטתי את עצמי פלוס עוד בחור ובחורה בכדי ליצור אפקט של קהל
ששר ביחד עם הזמר, כאילו בהופעה ממוצעת בבאר.
בטעות בזמן הקלטת אחד הערוצים הפלתי כוס על הריצפה - זה עבד כל כך טוב (ביחד עם הצחוקים שלנו על הנפילה)
שהשארתי את זה במיקס כי זה ממש תרם המון.

אי שלמות, זה מה שאתה 'אמור' לחפש.
כמה שהזמר ישיר קרוב ומדויק יותר בין הערוצים (עד גבול מסויים), ככה זה יישמע פחות משכנע.

נבצר מבעדי להעלות דוגמה לעת עתה, חתמתי על זה בחוזה עם הלייבל #sorry
נמרוד פר
פורסם: רביעי 30 ינו',08 09:52
Vocalign
MrSoundMan
פורסם: רביעי 30 ינו',08 10:05
לא ידעתי שיש גרסאת Vocalign לקיובייס. או שהיא מסוגלת ליצור מקהלה מזמר אחד.
frankzappa
פורסם: רביעי 30 ינו',08 11:20
להקת Queen השתמשו בטכניקה הזאת הרבה. הם הקליטו את עצמם שרים יחד בארבע קולות מול קונדנסר אחד באולפן, ואז חזרו על אותו הדבר בהכפלה שלוש או ארבע פעמים נוספות. וכך התקבל סאונד של מקהלת גוספל שלמה בשירים כמו: Sombody to Love
, Bohemian Raphsody, Fat Bottom Girls ועוד.
eyalamir
פורסם: רביעי 30 ינו',08 18:12
למעשה, הטריק המפורסם של קווין היה מעט שונה: שלושתם (פרדי מרקורי, בראיין מיי ורוג'ר טיילור. הבסיסט, ג'ון דיקון, לא שר) היו שרים ביחד כל אחד מהקולות, מה שגרם לכך שאנשים שרו גם תפקידים שלא היו במנעד הטבעי שלהם, וזה יצר את הסאונד ה'גדול', אך גם מאד קומי ופארודי ולא טבעי (לטובה, לטעמי), של הקולות של קווין.
acoustics
פורסם: ראשון 03 פבר',08 16:07
אתה יכול לקחת את ערוץ השירה להכפילו אפילו עשרות פעמים ובכל ערוץ לבצע שינויים קלים של פיץ' ,איקיו,קומפרסיה,דיסטורשן ולפזרם בתמונה הפנורמית.
moshikantebi
פורסם: חמישי 20 ספט',12 12:59
הכי פשוט זה לקנות TC-Helicon ובפעם אחת להוסיף הרמוניות.
idoflax
פורסם: שני 24 ספט',12 23:05
מה שהיו עושים בעידן האנלוגי היה להאט את הטייפ בעשירית אחוז או משו כזה להקליט את התפקיד שוב, ואותו דבר עם האצת הטייפ. ההכפלות, כשהיו מנוגנות בחזרה במהירות המקורית היו מקבלות פורמנטים שונים מהקול המקורי של הזמר, מה שהיה תורם לעיבוי התפקיד.
עכשיו, תודה לספרות 0 ו1, אנחנו לא צריכים לעשות את זה יותר, ואתה יכול פשוט לשים פלאג אין כמו waves ultra pitch shift ולשנות איתו את הפורמנט של ההכפלות.
כל ענייני מיקומים שונים של מיקרופון ומיקרופונים שונים זה נחמד, אבל אם אתה רוצה שזה ישמע כמו אנשים שונים, שינויי פורמנט זה המפתח.
אני מניח שמיותר להגיד שאם יש לך רק טייק אחד, אז הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה קורוס, או waves doubler וזה ישמע כמו קקה.
אני חסיד גדול של vocalign אבל שוב, אם אתה רוצה מקהלה, ולא טייטנס, אז אולי עדיף שהטייקים יהיו קצת לא מסונכרנים אחד עם השני...
1man_band
פורסם: שני 24 ספט',12 23:21
חבר'ה, יוצא לכם להסתכל לפעמים על תאריכים של הודעות ושרשורים?