אקט מוסיקלי Audio and Music Technology
התלבטות לגבי רכישה של Line Array מוגבר
    מתוך הפורום הגברת ותאורת מופעים - PA
raziel
התלבטות לגבי רכישה של Line Array מוגבר
פורסם: ראשון 12 אפר',15 14:59
אני בונה סט מוגבר קומפקטי בלי מגברים עבור אירועים עד 500 איש במקומות סגורים. הסט אמור להיות רק סאב מוגבר+ זוג ליין ארי לצד. בגדול ההתלבטות שלי היא בין RCF HDL 20-A לצד + סאב תואם http://www.halilit.com/items/446516-RCF-HDL-20-A
לבין RCF NX L23-A http://www.halilit.com/items/447620-RCF-NX-L23-A

עקרונית ה - nx l23 צריך לעבוד 4way ולכן אצטרך את הבאס התואם בנוסף לסאב. הבעיה שלא תמיד אוכל להביא את הבאסים לאירוע.
השאלות שלי הם כדלהלן:
1. האם אוכל לעבוד בכל זאת בלי באס עם ה nxl23-a?
2. האם יש למשיהו המלצה/ לגבי הדגמים שכתבתי או אפילו המלצה לחברות אחרות?
* כדאי לציין שאני חייב לעבוד בצורה שהליין ארי יושבים על וונדאפ ולכן חייב שתהיה לי אפשרות לזה (בשני הדגמים שציינתי זה קיים).
תודה רבה
shaharv
פורסם: ראשון 12 אפר',15 17:53
1. שניהם יורדים מספיק נמוך בשביל להשמיע באסים, מן הסתם זה לא ישמע כמו סאב יעודי אבל לא צריכה להיות בעיה אם מייצרים תוכנית מתאימה בפרוססור וכמובן אם מדובר במוזיקה שלא מצריכה סאב של ממש (מוזיקת רקע בקבלת פנים)

2. שמעתי סט שלהם פעם בהדגמה שחלילית עשו, אני לא זוכר איזה משני הדגמים (ואולי את שניהם) מה שזכור לי זה גבוהים מאוד חריפים.

בכל מקרה, שים לב ששני רמקולים בצד הם לא ליין אראי, ואלא אם יש תיעוד של מצב פרוססיה ספציפי לרמקול בודד, המערכת לא תתנהג כמו ליין אראי.
לא הייתי מעמיד כזה רמקול בגובה שלא שם אותו מעל הראשים של האנשים באולם.
avig70
פורסם: ראשון 12 אפר',15 18:27
רק זוג ליין אריי לכל צד?

אח שלי, זה לא ליין אריי! אלא אם אתה מתכנן להוסיף עוד שניים לכל צד, אין לך מה להיכנס לזה בכלל, סתם יקר ולא נותן לך את היתרונות שלמענם קונים ליין אריי.

הכי קל זה למכור לך ציוד שאתה מפנטז עליו, גם אם ממש אין לך מה לעשות איתו. רד מזה. תעבוד עם רמקולים "רגילים", מכסה בקלות 500 איש במקום סגור.
raziel
לאחר שעבדתי עם סוג של 'ליין ארי' של מאקי אני לא מסוגל לחזור
פורסם: שני 13 אפר',15 00:00
למקררים לצד. א. בגלל הגודל
ב. בגלל הפיזור שלא אחיד - ברגע שאתה זז קצת מהרמקול אתה מאבד סאונד.

מהמאקי אני לא מרוצה כי יש שטח באמצע הרחבה שיש נפילה של סאונד(מסתבר שלא רק לי זה מציק אלא לעוד כמה בעלי מאקי) וגם כי אין אפשרות לחבר 4 לצד.

לא ציינתי שאני מתכנן לקנות עם חבר את אותו סט ובאירועים קצת יותר גדולים גדולים נחבר ל4 ליין ארי לצד.
כמו כן יש לי בעיה להניח את הליין אריי בצורה של סאב קייס וזוג ליין ארי כי זה יוצא בול באוזנים של האנשים. ולכן אני חייב אפשרות לסטנד בשביל להגביה שיהיה מעל האוזנים.
shaharv
פורסם: שני 13 אפר',15 00:59
לא נעים לי להגיד לך אבל למאקי hdl יש זווית פיזור רחבה יותר משל rcf ככה שלפחות על הצד התיאורטי, בבמה זהה ובהצבה זהה לrcf יהיה בור גדול יותר במרכז הבמה
raziel
יתכן. אך לrcf hd20 יש שני אלמנטים 10" בכל רמקול סה&quo
פורסם: שני 13 אפר',15 01:16
מה שאמור לתת יותר פיזור מהמאקי שבו יש אלמנט אחד בכל רמקול. ובקיצור רק אני חושב ככה או שאין בשוק ליין ארי מוגבר שייתן מענה לאולם עד 500 איש (ושתהיה אפשרות להעמיד על סטנד ולאחד 4 לצד)? אחת ההתעקשויות שלי לליין ארי בין היתר מגיע בגלל שאני עובד לא פעם עם ציבור חרדי שלא ממש מבין בסאונד אבל רוצה לראות ליין ארי, אחרת אני נחשב מיושן #think
ammihay
פורסם: שני 13 אפר',15 09:10
אני מבין אותך לגמרי לגבי הלך הרוח בארועים של הציבור החרדי...
אבל אם אתה בכל זאת מתעקש על ליין אריי (ואני חייב לומר ששמעתי מעט מערכות כאלה שנשמעו ממש טוב כולל מחברות מאוד יוקרתיות מהסיבה הפשוטה שצריך ידע ונסיון רב מאוד כדי לכוון מערכת כזו ולקבל את היתרונות שיש לה להציע) אבל למה דוווקא אקטיבי? תוכל לפתוח לך הרבה אופציות אם תלך על פאסיבי עם מגברים קלים. כך גם אם תרצה להחליף/לשדרג לא תשקיע כסף פעמיים על מגברים ופרוססיה
זו דעתי #smile
M0r3GuN
פורסם: שני 13 אפר',15 10:25
אני עם ammihay
גם אני עובד עם ציבור חרדי, זה באמת לא קל העניין הזה שהמראה יותר חשוב מהסאונד..
ממליץ על פסיבי..
אפשר למצוא לאבים ביד שנייה שיעשו עבודה מדהימה..

אגב לגבי צבע - הRCF נשמע לא רע בכלל, אבל אם אתה עובד באולמות שהמערכת במרחק גדול והקהל קרוב לבמה (בקיצור - בור באמצע) - תמיד אפשר לשים פרונטפילד פשוט - 10-12 אינץ'...

וכמו שנאמר - בלי כיוון טוב גם מערכת מדהימה לא תישמע מדהימה.. ועם כיוון טוב אתה יכול לגרום לכמעט כל מערכת להישמע כמו שאתה רוצה - ההבדל העיקרי יהיה בזמן שייקח לך להתרגל אליה.. (ברור שעדיף לך לקחת מערכת שאתה אוהב, אבל אם התקציב לא מאפשר....)
shaharv
פורסם: שני 13 אפר',15 13:55
ציטוט:
יתכן. אך לrcf hd20 יש שני אלמנטים 10" בכל רמקול סה&quo
מה שאמור לתת יותר פיזור מהמאקי שבו יש אלמנט אחד בכל רמקול.


ברמקול הזה הוופרים נותנים תדרים מתחת ל1 קילו, מה שאומר שכל מה שמעל מגיע מהשופר, שכנראה מכוון ל100 מעלות.
אפילו ששני וופרים יושבים אחד ליד השני בזווית, לא אומר שאחד "יורה" לצד אחד והשני לכיוון האחר, להפך, זה חלק מהתכנון של ארגז ליין אראי שמיועד לתת כיווניות ממורכזת יותר.
גם זוג וופרים אחד ליד השני לא מגדילים לרוחב את שטח הכיסוי אלא מחזקים את הכיווניות (לפי היחס בין אורך הגל והממברנה שמפיקה אותו)

במקרה שלך, פשוט לך וקח סט לבדיקה בתנאים אמיתיים. אתה מדבר פה על רכישה של מערכת ב150 אלף שקל (אם מחשבים את שלך ושל החבר פלוס סאבים), בלי בדיקה בתנאים אמיתיים קח בערבון מוגבל כל נתון וכל מילה בחומר פרסומי.
adamp
פורסם: שלישי 21 אפר',15 11:40
ציטוט:
במקרה שלך, פשוט לך וקח סט לבדיקה בתנאים אמיתיים. אתה מדבר פה על רכישה של מערכת ב150 אלף שקל (אם מחשבים את שלך ושל החבר פלוס סאבים), בלי בדיקה בתנאים אמיתיים קח בערבון מוגבל כל נתון וכל מילה בחומר פרסומי.


בסכום שכזה הייתי כבר הולך על מערכת חדשה פאסיבית רוצחת...
אני במקומך הולך על יד שניה אני ריאיתי מערכת של QSC WL2082 המוכר רשם 6 יח' לצד עם מגברים מקוריים ופרוססור מקורי של QSC
4 סאבים 850 ב 60 אלף והבן אדם עוד גמיש במחיר..
(אני במקרה מכיר את המערכת מדובר במערכת רוצחת)

זה פשוט בדיחה לזרוק סכומים של 150 אלף על מערכת מוגברת שתכסה אותה באלוהים יודע מתי..

אם תרצה אני יכול לתת לך טלפון של הבן אדם שמוכר את המערכת גם

אני אישית קניתי EAW 210
4 לצד .. אתה יכול להשתמש בהם כסינגל בוקס אתה יכול להשתמש בהם כסייד פילים באירועים עם להקות..
אתה יכול לשים אותם כ PA זוג לצד על סטנדט באירועים קטנים יותר כמה שאמרת במקומות סגורים בהצלחה בשיקולים אבל לזרוק כסף ליין אריי מוגבר ועוד בסכום הזוי זה פשוט אידיוטי לחלוטין..
raziel
אם שאלתם...
פורסם: שני 27 אפר',15 01:16
החלטתי לא לנטוש עדיין את ה 4 מאקי שלי. השגתי עוד 4 יחידות מאקי + 2 סאבים Rcf מחבר שקנה ולא משתמש בהם. אני בכל זאת מתעקש על מוגברים כי כל פעם אני משנה את הpa. לפעמים אני מגיע עם חתיכת מאקי אחת + סאב ולפעמים בלי סאב אפילו (כשלא משלמים כמו שצריך ואני מוציא רכב קטן). לכן אין לי כח לסחוב עגלת מגברים על כל שטות, או שלפעמים אני משכיר חלק מהציוד ואז כל פעם להוציא מגבר מהארון וכדומה זה סרט שאני לא רוצה להיכנס אליו. בכל מקרה כשארצה לאחד לpa גדול עשיתי קומבינה של 3 חתיכות לצד ועוד אחד על הריצפה (סה"כ 8 חתיכות בשני הצדדים). הבעסה שזה לא תמיד מספיק ולא ניתן להוסיף עוד חתיכות לצד, בניגוד לרוב המערכות שתמיד אפשר להוסיף עוד חתיכות.
בכל מקרה תודה למייעצים ולמי שלא עודד את ההשקעה המיותרת הזאת. מחלה קשה #faint לקנות ולקנות ובסוף למכור בגרושים כי כבר יצא משהו יותר חדש שכולם רוצים דווקא אותו ולא את הציוד ה'מיושן' שלך.
adamp
פורסם: שני 04 מאי,15 15:12
ראשית את עניין המשקל כבר פתרו היום עם מגברים קלי משקל
דבר נוסף אתה לא חייב לקנות RACK אתה יכול לקנות לכל מגבר קופסא משלו
לעניין העבודה עם סאבים או בלי אתה יכול לעבוד עם סאבים או בלי סאבים גם במערכת פאסבית ולחלק / לפצל את המערכת איך שבא לך באמצעות הפרוססור/ים.

שוב למוגברים אין שום יתרון מלבד ניידות קלה יותר אבל מול כמות החסרונות של המוגברים זה פשוט מתגמד..
מבחנתי מוגבר היום זה רק מוניטור או ממש לדברים קטנים במקומות סגורים.
Avodaraba
פורסם: שני 04 מאי,15 16:49
באופן אישי אני בחיים לא חוזר לארון מגברים.

- מיקסר קטן ונייד ככל האפשר והכל מוגבר עם כמה שפחות חיווט.
הלך מגבר? חצי מערכת מושבתת.
ארוע ממש קטן? למה לי לסחוב הרבה?
ammihay
פורסם: שני 04 מאי,15 20:55
אני דווקא מסכים עם adamp
דווקא מבחינת אמינות עדיף מגברים חיצוניים (שהם היום מאוד קלים ויש כאלה מרובי ערוצים. חוץ מזה שאתה צריך פחות כבלים ממוגברים ) אם מגבר שובק באמצע הופעה אתה יכול תמיד לאחד רמקולים לערוץ אחר (בהנחה שהוא לא עובד על המינימום שלו מבחינת ההתגדות) ולהמשיך לעבוד,עם רמקול מוגבר אכלת אותה...
לגבי מוניטורים זה עניין אישי, אני מעדיף מוגברים כי יש להם פרוססור פנימי והעבודה איתם יותר מהירה וקלה
אבל סטינו מהנושא של הפוסט...
adamp
פורסם: שלישי 05 מאי,15 08:29
אם הלך מגבר ברמקול מוגבר? אכלת אותה ביג טיים..
אם הלך מגבר במערכת פאסבית אני באופן אישי תמיד מחזיק מגבר גיבוי..
אני מאמין שלהחזיק רמקול גיבוי זה עולה קצת הרבה יותר.. וגם תופס מקום יותר

למה לא רמקול מוגבר?

נכנס לקלפ הרבה יותר מהר
האמינות של המגברים הרבה יותר נמוכה ממגבר חיצוני
העוצמה וההספקים ביחס לאלמנטים לרוב לא שווים או לא ניתנים לניצול טוב כמו במערכות פאסביות.

רמקולים מוגברים וחום זה לא הולך ביחד משמע לכל האפליקציות בתנאים קיציים רמקול מוגבר פשוט לא עושה את העבודה בכלל..

אין לך שליטה על המגבר בנוחיות כמו במערכת פאסבית אתה יכול לשים את המגברים והפרוססור איפה שבא לך אני משתדל לשים את זה בעמדת הסאונד..

סתכל כמה חסרונות מול יתרון אחד משקל שגם הוא כבר לא הכי פקטור..
raziel
...
פורסם: שלישי 05 מאי,15 10:08
אני לא חושב שהתשובה מוחלטת לגבי האם עדיף פסיבי או אקטיבי.
יש יתרונות וחסרונות בכל דבר השאלה מהי שיטת העבודה. אצלי למשל כל אירוע זה משהו אחר. לפעמים אני עובד עם חתיכה אחת ולפעמים עם שלוש ארבע. לפעמים עם סאב ולפעמים בלי. בשבילי להתחיל לעבוד עם קייס לכל מגבר ולחלק פרוססים וכל פעם חיווט אחר וכיוון אחר זה מסורבל ולא שייך..
בכללי אני לאט לאט מבין שיש היום הרבה מוצרים מוגברים שלא נופלים מפסיבי. לדעתי ההבדל היה נכון יותר לפני כמה שנים...
יש לי למשל מוניטורים rcf nx 700 watt rms מוגברים כמובן. וכל נגן/זמר שאני שם לו אותם רוצה לקחת אותם לבית #stop
כנל לגבי המאקי אני מאוד מרוצה מהם (הארגזים eaw אגב) איכות ועוצמה מצויינים. רק חבל שאי אפשר לחבר יותר מ4 לצד..
adamp
פורסם: חמישי 07 מאי,15 14:58
מוגבר כמוניטור זה בסדר גמור גם אני עובד איתם כמוניטורים...
אבל לא כ PA להופעות וכיוצא בזה..

אין כיום שום חיסרון בלעבוד עם מערכת פאסבית מלבד עניין הניידות.
Avodaraba
פורסם: חמישי 07 מאי,15 18:48
יש אנשים כמונו שחושבים אחרת והיתרונות של מערכת מוגברת
עולים על היתרונות (למעשה הם לרוב חסרונות אצלי) של פסיבית.

אני למשל לא מסכים עם שום דבר מהרשימה שנתת.

לא לעניין לשלול לאחרים את הדיעה ותורת עבודה של שנים של נסיון.
#stop
adamp
פורסם: שני 11 מאי,15 23:11
הייתי שמח לשמוע אם מה אתה לא מסכים?

אני לא שולל לאחרים את הדיעה חלילה אני מציג את העובדות כמו שהן
לגבי אם זה חיסרון או יתרון זה כבר בעיני המתבונן

מוגבר וחום לא עובד יחד (שים רמקול מוגבר בשמש מגיע ל 80 מעלות ההספק יורד לפחות בחצי)= עובדה

נכנס הרבה יותר מהר לקליפ ממגבר חיצוני= עובדה

העוצמה וההספקים במוגברים ביחס לאלמנטים לרוב לא שווים או לא ניתנים לניצול= עובדה

על עניין האמינות אני יכול לקבל את זה שזה שנוי במחלקות אף על פי שהמון יסכימו איתי בעניין זה
Avodaraba
פורסם: שלישי 12 מאי,15 00:19
ציטוט:
מוגבר וחום לא עובד יחד (שים רמקול מוגבר בשמש מגיע ל 80 מעלות ההספק יורד לפחות בחצי)= עובדה

שום דבר וחום לא עובדים טוב ביחד אבל אין לך שום אפשרות להוכיח לי שההספק יירד ב 50% וזו עובדה, מה גם שזה פשוט לא נכון.
הצבתי את המוגברים שלי בשמש הרבה פעמים.
הם עבדו בדיוק כמו בצל.

ציטוט:
נכנס הרבה יותר מהר לקליפ ממגבר חיצוני= עובדה

הזוי לחלוטין ואני ממליץ לך לבדוק טוב לפני שאתה אומר דברים כאלה.

ציטוט:
העוצמה וההספקים במוגברים ביחס לאלמנטים לרוב לא שווים או לא ניתנים לניצול= עובדה

ההפך המוחלט! כל המוגברים שברשותי או שעבדתי איתם מותאמים בדיוק כמו שצריך.
קח לעצמך קצת זמן בגוגל ובדוק את הדברים כמו שצריך.
כל חברה רצינית מפרסמת באתר שלה את הנתונים הללו.

כמו שאתה לוקח מגבר ספייר כך גם ברשותי מוגברים ספייר.
הלך אחד? מחליף בדקה את המוגבר.
אתה צריך לפתוח ארון מגברים ולעבוד עם מברגים, לדאוג לחיווט....

אני יכול להציב מוגבר אחד בודד עם מיקרופון ישירות לכניסה האחורית.
אתה צריך מגבר ומיקסר וכבלים בין כל הנל.

אתה מוגבל בכמות הרמקולים שאתה מסוגל לחבר למגבר אחד.
אני משרשר עם כבלים קצרים כמה שרק אני רוצה בכל צד.

כבלים של מערכת פסיבית יקרים להחריד, וככל שהם ארוכים יותר ההתנגדות
עולה ואתה מאבד כוח מהמגבר שלך.
אתה מחוייב שארון המגברים יהיה קרוב ככל האפשר לרמקולים.
כבלים XLR זולים מאוד ואני יכול להריץ מטרים רבים לפני שיש ירידה באיכות הסיגנל.

אם אתה עובד לדוגמה עם שני טופים לצד והלך לך מגבר הטופים אתה מושבת מבחינת סאונד והארוע נעצר עד שאתה מחליף מגבר.
אצלי פשוט יש רמקול בודד פגום, הארוע עדיין מתקתק ותוך דקה או שתיים
אני מסדר את העניין, ובארועים שלא צריך להפציץ סביר בכלל שאני לא אשים לב
שאפילו הלך רמקול....

אתה סוחב ארון כבד ומסורבל, ולמערכת גדולה במיוחד אפילו יותר מזה.
אני לוקח שני רמקולים יחסית קלים (תלוי במותג המדובר) אחד בכל יד.

אתה צריך קרוסאובר, פרוססור מסויים.
אצלי הכל כבר בנוי בתוך הרמקולים.

להמשיך?
adamp
פורסם: שלישי 12 מאי,15 00:54
ציטוט:
שום דבר וחום לא עובדים טוב ביחד אבל אין לך שום אפשרות להוכיח לי שההספק יירד ב 50% וזו עובדה, מה גם שזה פשוט לא נכון.
הצבתי את המוגברים שלי בשמש הרבה פעמים.
הם עבדו בדיוק כמו בצל.


נכון ששום דבר וחום לא עובד טוב אבל בניגוד למוגברים את המגברים אתה יכול להעמיד בצל ולרמקולים אין שום בעיה לעבוד בתנאי שמש קשים (כאחד שגר בעיר החמה ביותר בישראל, אילת אני אומר לך את זה)
ברמקול מוגבר אתה תקוע עם המגבר בתוך הקופסא שלרוב בצבע שחור (וגם ככה מושכת שמש) ברגע שהמגבר שלך יגיע ל 80 מעלות בשמש ההספק ירד בחצי, זה מנגנון הגנה שקיים כמעט בכל מוגבר... אולי הצבת את המוגברים בשמש כנראה שלא אימצת אותם או עבדת בווליום גבוה או משהו כזה.

ציטוט:
הזוי לחלוטין ואני ממליץ לך לבדוק טוב לפני שאתה אומר דברים כאלה.

הזוי הזוי אבל נכון לרמקול מוגבר הרבה יותר קל להיכנס לקליפ מאשר למערך פאסיבי..
אם זה בגלל דיסטרויישן או בגלל דיג'י דפוק שהחליט שהוא מפוצץ לך ב GAIN


ציטוט:
ההפך המוחלט! כל המוגברים שברשותי או שעבדתי איתם מותאמים בדיוק כמו שצריך.
קח לעצמך קצת זמן בגוגל ובדוק את הדברים כמו שצריך.
כל חברה רצינית מפרסמת באתר שלה את הנתונים הללו.

כמו שאתה לוקח מגבר ספייר כך גם ברשותי מוגברים ספייר.
הלך אחד? מחליף בדקה את המוגבר.
אתה צריך לפתוח ארון מגברים ולעבוד עם מברגים, לדאוג לחיווט....

אני יכול להציב מוגבר אחד בודד עם מיקרופון ישירות לכניסה האחורית.
אתה צריך מגבר ומיקסר וכבלים בין כל הנל.

אתה מוגבל בכמות הרמקולים שאתה מסוגל לחבר למגבר אחד.
אני משרשר עם כבלים קצרים כמה שרק אני רוצה בכל צד.

כבלים של מערכת פסיבית יקרים להחריד, וככל שהם ארוכים יותר ההתנגדות
עולה ואתה מאבד כוח מהמגבר שלך.
אתה מחוייב שארון המגברים יהיה קרוב ככל האפשר לרמקולים.
כבלים XLR זולים מאוד ואני יכול להריץ מטרים רבים לפני שיש ירידה באיכות הסיגנל.


לא אתה לא יכול לחבר כמה שאתה רוצה לצד מבלי לקבל דיליי..
98% מהרמקולים המוגברים מתהדרים בהספקים " נכונים בעליל"
יכול להיות שהמגבר שלך מוציא X אבל האלמנטים יכולים להוציא Y
כאשר היצרניות מפרסמות נתוני W גם RMS הם מתייחסות לנתונים המגבר בלבד.
ללא התייחסות לאלמנטים ולניצילות.
היצרנים מספקים לך הצרכן את הנתונים שאתה רוצה לראות ולא את הנתונים שאתה לא רוצה לראות ובמילים עדינות מעלימים עין...(מה לעשות שרוצים למכור)

אין לי מושג על מה אתה מדבר אתה לא חייב שארון המגברים יהיה קרוב אני עובד עם כבלי ספיקון של 25 30 מטר לפעמים מה לעשות כבלים יקרים אבל כן לפעמים יש צורך גם בזה.

אם אני עובד גם אם 4 טופים לצד והלך לי מגבר יש לי תמיד מגבר גיבוי שאני מעלה אותו יותר מהר ממה שיקח לך לנתק רמקול מוגבר ולחבר אחד חדש...
אבל נעזוב את זה בצד..

היום יש לך מגברים קלי משקל מגברים דיגיטליים שמסוגלים להרים לך הגברה שלמה.. 2 כאלה ואתה מסודר וגם פרוססור דיגיטלי שמכיל בתוכו כבר את כל שאר הדבר קרוס וכדומה..
M0r3GuN
פורסם: שלישי 12 מאי,15 10:05
Avodaraba
סתם כדי להבין-
אתה מחבר מערכת ליין אררי שלמה בלי פרוססור? פשוט משרשר מהבסים לטופים?

גם אני, כמו אדם, מסכים לגבי פאסיביים. זה פשוט הרבה יותר נוח למופעים גדולים\בינוניים.
נכון, לארועים קטנים נחמד שיש מוגברים (אגב, אשמח לדעת איך לעזאזל אתה מחליף רמקול בליין אררי באמצע הופעה).

למגברים בתוך ארון מגברים יש סיכוי מאוד נמוך להתקלקל. במיוחד כשעובדים עם LAB\CROWN וכו', ועוד כל מיני דיגיטאליים. לעומת זאת למגברים שבתוך הרמקולים יש נטייה להתקלקל, פשוט כי הם חוטפים הרבה יותר מכות וחשופים להרבה יותר גורמים מזיקים (שמש וכו').

דבר נוסף - ברור שפאסיביים של פרוטק יהיו פחות טובים ממוגברים JBL 715 סטייל.. אבל כשמשווים על אותם סדרי גודל של מחיר - הפאסיביים יקחו בהליכה..

ועוד דבר - כדאי להסתכל על סוג הClass של המגבר.. יש הבדל לא קטן בין הסוגים (D, H, TD וכו'..)
Avodaraba
פורסם: רביעי 13 מאי,15 00:35
לא אמרתי שיש לי ליין אריי, אמרתי שיש לי מוגברים.
shaharv
פורסם: רביעי 13 מאי,15 01:39
נאמרו פה כמה דברים שמצריכים חידוד, כי הם על הסף בין אגדה אורבנית לקשקוש:

המגברים אתה יכול להעמיד בצל ולרמקולים אין שום בעיה לעבוד בתנאי שמש קשים


לא בדיוק, יש ירידה בנצילות גם כשהרמקול מתחמם, ומהר יותר מכפי שאנחנו רוצים לחשוב. לא סתם לוופרים גדולים יש פורט אוורור.
מגברים כנ״ל, יש גבול ליכולת של הולכת החום החוצה מהמגבר, צל או לא צל, המגבר מייצר חום בהתאם להספק, ומערכת פינוי החום מסוגלת להעביר כמות מסויימת של חום החוצה, אבל יש כאן תלות בטמפרטורת האוויר עצמו, בלי קשר לצל. אומנם הוא עוזר, אבל מדובר במעלות ספורות מנסיוני. בתנאי קיצון מגברים יגיעו אל הסף התרמי שלהם גם אם הם בצל

אופטימי משהו עם ה80 מעלות האלה, בד״כ מדובר על פחות.
מנגנון ההגנה (אם קיים) לא מוריד את ההספק אלא מכבה את המגבר.
נפילה בהספק במגברים מסויימים היא תוצאה של החום על הרכיבים באופן ישיר ולא תוצר של מנגנון הגנה.



הזוי הזוי אבל נכון לרמקול מוגבר הרבה יותר קל להיכנס לקליפ מאשר למערך פאסיבי..
אם זה בגלל דיסטרויישן או בגלל דיג'י דפוק שהחליט שהוא מפוצץ לך ב GAIN


סורי, שטויות.
זו אגדה אורבנית שמגיעה מהעובדה שפעם, היה יותר קל לארוז מוגבר עם מגבר קטן, ובראקים היה קל מאוד להכניס מגברים גדולים וחזקים.
היום אין לזה כמעט משמעות, במיוחד כאשר מוגברים מסויימים כוללים גם פרוססיה דיגיטלית מלאה וניטור ממוחשב.
לצורך העניין, יש מערכות ליין אראי מהשורה הראשונה (טורים בינלאומיים, אפילו למטאליקה יש) שהן ״מוגברות״ לחלוטין, אבל לא צריך להתבלבל, אין קשר בין מיקום המגבר לעוצמה, אלא אפילו להפך כמו שהוזכר כאן בנושא הכבלים.

״דיסטורשן״ לא יכניס לך מגבר לקליפ, אלא הוא ינגן את האות הקטום שכבר מגיע אליו.
אם הדיג׳יי מפציץ בגיין, תשקיע במגבר שכולל פרוססור דיגיטלי להגנה, בדיוק כמו שיש לך לפני המגברים בארון.


98% מהרמקולים המוגברים מתהדרים בהספקים " נכונים בעליל"
יכול להיות שהמגבר שלך מוציא X אבל האלמנטים יכולים להוציא Y
כאשר היצרניות מפרסמות נתוני W גם RMS הם מתייחסות לנתונים המגבר בלבד.
ללא התייחסות לאלמנטים ולניצילות.
היצרנים מספקים לך הצרכן את הנתונים שאתה רוצה לראות ולא את הנתונים שאתה לא רוצה לראות ובמילים עדינות מעלימים עין...(מה לעשות שרוצים למכור)


שתי טעויות - האחת בהתיחסות האחת בקריאת נתונים.
כשאתה מרכיב מערכת מרמקולים פאסיביים ומגברים בארונות, אכן נתון ההספק חשוב להתאמה של חלקי המערכת.
כשאתה קונה מוגבר (מחברה רצינית) לנתון ההספק אין משמעות, מאחר ואין לך צורך להתאים בין מגבר לרמקול.
עוצמת מערכת לא נמדדת בהספק, אלא בנתון העוצמה המירבית.

אם אתה קונה מוגבר, תקבל את הנתון מהיצרן.
אם אתה קונה בחלקים, הנתון הזה מחושב מתוך נצילות הרמקול מול הספק המגבר. ההספק לבד הוא נתון חסר משמעות לעוצמה.



M0r3GuN
אפשר לחבר מערכות ליין אראי אקטיביות (תלוי בדגם) בלי פרוססור ״ראשי״ או מטריצה, מאחר ובכל ארגז יש פרוססור נפרד שעושה את אותה העבודה בדיוק.
יש מערכות שעובדות על עקרונות STEERING שפרוססור ״ראשי״ לא יכול בכלל להפעיל, ויש צורך בפרוססיה ברמת הארגז והאלמנט הבודד.

לעומת זאת, מה שאמרת על מגברים בארון וקלקולים, לא ממש... ארונות מגברים חוטפים לא פחות טלטלות לא פחות שמש ולא פחות חום, וזה בלי לדבר על צרות בהספקת חשמל.
raziel
....
פורסם: שלישי 19 מאי,15 22:30
בהמשך למה שנכתב פה אוסיף תובנות שלי באופן אישי:
כשאני בודק רמקול אני בודק את הנצילות שלו (db) . הוואט מבחינתי זה סתם נתון שלא קשור לעוצמה של הרמקול.
כמו כן אני עדיין לא מקבל ב100% את מה שכתוב על הנייר אלא אני משווה לרמקול אחר שלי שאני מכיר.
לא פעם שמתי לב לתופעה שרמקול A עם הספק יותר נמוך מרמקול B. או שבנתונים A פחות db מרמקול B. ולמרות זאת רמקול A יותר חזק מרמקול B. למרות שעל הנייר לרמקול B יש נתונים יותר גבוהים. למה? כי מנוע 2000 של מרצדס ומנוע 2000 של פג'ו לא יהיו אותו דבר! הרבה גורמים שמשפיעים על העוצמה...
לגבי מוגבר ופסיבי ככל שהזמן עובר אני דבק בעמדה שצריך לשבור סטיגמות שהיו נכונות פעם. הרבה חברות מוציאות אחלה מוצרים מוגברים עדיפים על פני פאסיבי. לכן כמו שאמרתי מאד תלוי במה מדובר.
למשל קילים עובד עם ליין ארי meyer sound מוגבר! סתם לידע כללי אם תרצו לפנק את עצמכם חתיכה מהליין ארי הקטן של meyer עולה 35,000 ש"ח #think #think
ועוד נקודה מעניינת ששמעתי שאני לא יודע כמה היא נכונה. לעובדים בטקטופ יש מערכות ליין ארי מוגברות של rcf ו db (למרות שהם יכולים לקנות מרטין במחיר שחיטה...)
assaf_kl
פורסם: רביעי 20 מאי,15 14:27
ראשית, ממש החכמתי מהשרשרת הזו - כל הכבוד לכל העונים - מעניין!

שנית - אני חייב (למרות שזה חסר תועלת) להביע את דעתי בנוגע לליין אריי המטופש באירועים חרדיים,
זה מדהים מגיע קלידן וברבע לאירוע של 400 איש ומקיף את עצמו בערימת ליין אריי שחוץ מלהיראות מליון דולר לא שווה שקל, הכל נמדד בלוגו שעל הציוד ולא במה הוא נותן והאם הוא מתאים להפקה.
לדעתי עקרון הליין אריי הוא בדיוק ההיפך ממה שצריך הסאונדמן להשיג באירוע כמו חתונה, המטרה המרכזית היא הגברת הרחבה, כשבליין אריי המטרה היא להגיע לפיזור שווה בכל האולם. אני לא רוצה בכלל פיזור שווה באולם - אני רוצה רחבה ורק רחבה. (למה סבתא גולדה צריכה לקרוע את הגון בשביל לדבר עם הנכדה שלה כששתיהן יושבות קילומטר מהרמקולים.

הייתי שם (לצערי) זה נשמע נורא, מסתובבים בשוק קשקשנים עם מערכות במאות אלפי שקלים שאין להם מושג איך בכלל מכוונים EQ, זה מצלצל על הפנים - העיקר שזה ליין אריי.

פעם עשיתי אירוע (לא חרדי) ל-700 איש באולם בבני ברק - להקה של-5 נגנים כולם עם אין אייר, ב-PA היו PRX 15" אחד בצד + בס SB250.
המערכת בקושי זזה, לא היתה חסרה טיפת עצמה והסאונד היה על הכיפאק.
באולם ליד התקיים אירוע ל-240 איש עם מגדלי ליין אריי מטורפים, מיקסר 32 ערוצים, לקלידן (4 ערוצי קלידים + שירה + מיק' לדרשות #think ) מיותר לציין שאי אפשר היה בכלל לנשום מרוב ווליום האולם ליד אבל הסאונד היה מזעזע.

ממש מעצבן אותי לראות אנשים שמפסידים את פת לחמם כדי לקנות מערכות מטורפות, מאלצים את עצמם להתחדש בכל שנה כשיוצא גימיק חדש ובסופו של דבר מרוויחים 400 ש"ח בערב (אחרי עובדים, דלק ורכב), הם מפסידים כסף - ולא שמים לב.

זהו, סיימתי, סליחה
raziel
///
פורסם: רביעי 20 מאי,15 15:13
ברשותך אחלוק עליך. אני מכיר מקרוב סאונדמנים שלא מוכנים להיפטר מהציוד הטראנטע שלהם ועוד מביאים טענות שהציוד הישן שלהם הרבה יותר טוב (וסאונד הרבה יותר חחחם #faint וכבר היום אין אף אחד שמייצר כאלו ואין להשיג)...
אני מבין ומסכים שלא צריך להשקיע ולקנות ציוד כל חודשיים בגלל שיצא משהו חדש אבל מכאן ועד להוציא לעז על המערכות ליין ארי החדשות זה כבר חוסר מקצועיות ובדיחה.
אכן יש סאונדמנים עם ציוד מטורף שלא יודעים לעשות סאונד וכן להיפך אך אין זה מעיד כלל על זה שהמערכת לא מתאימה.
לגבי הווליום והרעש המטורף שיש באולמות, מנסיון אישי לאחר שנים עם חרדים יש לחץ מצד המארגן והבחורים שרוקדים שיהיה ווליום מטורף וכידוע בעל המאה (המארגן והבחורים שיזמינו את הלהקה בחתונה שלהם) הוא בעל הדעה...
לעניין, אין לי ספק שמערכת ליין ארי מתאימה הרבה יותר לחתונות ולכל אירוע. מספיק להכחיש את זה. לאחר עבודה של כמה שנים עם מספר סוגי מערכות אין ספק שליין ארי זה משהו חדש ואיכותי לעולם הסאונד.
כל מערכת ששמעתי שהיא לא ליין ארי, פשוט כשאתה זז טיפה מהרמקול כבר אתה מאבד סאונד ולא שומע סאונד מהרמקול ישירות. כמו כן אתה צריך להפציץ ווליום כדי להגיע לסוף הרחבה (בליין ארי ממש לא נצרך להרים ווליום, כי יש רמקולים שמכוונים מראש לסוף הרחבה וכן יש פיזור מצויין).
כמו כן לא הבנתי את זה שהסאונד לא צריך להיות מפוזר גם לאורחים? לא יודע מה איתך אבל הלהקות שאני עובד איתם מנגנים באוכל מוסיקה יפה ואיכותית והאורחים מתענגים #clap . ולא פעם אני רואה שהם גם שרים. רק מה, צריך שיהיה בווליום נמוך (מה שמערכת רגילה לא יודעת לעשות כי אם תוריד ווליום הסאונד יגיע רק למי שקרוב למה אין פיזור כמו שצריך).
נוסף לזה, מערכת ליין ארי בד"כ גבוהה מהאזנים של האנשים. כשעברתי למערכת ליין ארי מיד שמתי לב שלא באים אלי להתלונן שכואב באזניים וגם המערכת לא נתקעת בשורה הראשונה של הרוקדים....
שוב אין בדעתי שצריך מייד לקנות כל חידוש שיש בתחום כי אז רק נפסיד. אבל לא לעשות אידיאולוגיה שהציוד הישן הרבה יותר טוב ויותר מתאים...
assaf_kl
פורסם: רביעי 20 מאי,15 15:34
raziel :
אני מכיר מקרוב סאונדמנים שלא מוכנים להיפטר מהציוד הטראנטע שלהם ועוד מביאים טענות שהציוד הישן שלהם הרבה יותר טוב


לא אמרתי לרגע שצריך לעבוד עם ציוד טרנטע, אבל עדיין אני סבור שאין שום סיבה להביא ציוד ליין אריי לחתונות, באולם אמורה להשימע מוזיקת רקע, ברמה שקטה ביותר, אנשים רוצים לדבר עם שכניהם לשולחן, אני באמת סבור שהמוזיקה אמורה להתנגן ברקע ברמת האווירה ולא מעבר.

razirel :
אני מבין ומסכים שלא צריך להשקיע ולקנות ציוד כל חודשיים בגלל שיצא משהו חדש אבל מכאן ועד להוציא לעז על המערכות ליין ארי החדשות זה כבר חוסר מקצועיות ובדיחה.


בפועל זה בדיוק מה שקורה חברות שעוד לא הבינו שהן מפסידות כסף בכל אירוע שבו הן מוציאות ציוד עסוקות במרדף אחרי עצמן בסגנון של "למי יש יותר גדול,, פתאום Midas Pro2 נהיה הסטנדרט בשביל להיות נחשב, למען השם ברינגר X32 עושה עבודה מצויינת בחתונות, ועם תג המחיר שלו יש סיכוי שגם תצליחו להביא כסף הביתה ולא רק לפרנס יבואני ציוד סאונד. אנשים משלמים שנים הלוואות על ציוד שהם כבר מזמן מכרו כי מישהו קנה משהו בקצת יותר ואז הוא "נחשב" יותר מקצועי. אני לא מזלזל בכלל במערכות ליין אריי אבח אני סבור שאין שום הצדקה להשקיע שקל יותר ממערכת פרונטאלית בחתונה שהרחבה נושקת להגברה.

raziel :
לגבי הווליום והרעש המטורף שיש באולמות, מנסיון אישי לאחר שנים עם חרדים יש לחץ מצד המארגן והבחורים שרוקדים שיהיה ווליום מטורף וכידוע בעל המאה (המארגן והבחורים שיזמינו את הלהקה בחתונה שלהם) הוא בעל הדעה...


בגדול אני מסכים איתך, אבל יחד עם זה הרבה פעמים סאונדמנים (כביכול) נוטים להעלות עצמה רק כדי לחפות על חוסר ידע ובאמת לרוב בעצמה העסק שמע טוב יותר, אם הם היו יודעים לכוון מערכת היו מקבלים תוצאה טובה יותר ברבע עצמה.

raziel :
כל מערכת ששמעתי שהיא לא ליין ארי, פשוט כשאתה זז טיפה מהרמקול כבר אתה מאבד סאונד ולא שומע סאונד מהרמקול ישירות. כמו כן אתה צריך להפציץ ווליום כדי להגיע לסוף הרחבה


מעולם לא נתקלתי בבעיה הזו ותאמין לי שהגברתי רחבות גדולות כאמור עם זוג PRX לכיוון הרחבה, מנורת ה-SIGNAL ברמקול בקושי נדלקה בכלל, הסאונד היה כיף ונעים - נכון המערכת הייתה פחות "סקסית" מבחינה ויזואלית.
adamp
פורסם: חמישי 21 מאי,15 14:59
תלוי באיזה סדר גודל אולם? אתה לא יכול לבוא לחתונה של 400 500 אנשים (לרוב מדובר באולם גדול)
עם טופ לצד + סאב לצד ולחשוב שתצליח לתת מענה וזה לא משנה עם זה דיג'יי או להקה..
אולם גדול= שטח רב יותר לכסות ובמקרים כאלה ליין אריי עושה את העבודה טוב יותר ועל זה אין ויכוח..
assaf_kl
לא נכון
פורסם: שישי 22 מאי,15 14:29
adamp :
לוי באיזה סדר גודל אולם? אתה לא יכול לבוא לחתונה של 400 500 אנשים (לרוב מדובר באולם גדול)
עם טופ לצד + סאב לצד ולחשוב שתצליח לתת מענה



זה פשוט לא נכון בדיוק ככה עבדתי במשך זמן רב וזה נתן עבודה מצויינת, כמות המחמאות שקיבלנו על הסאונד היא מטורפת, הקהל גם נהנה מהמוסיקה וגם נהנה מיכולת לדבר אחד עם השני כשמוסיקת הרקע נשארת ברקע ולא משתלטת על כל האולם.

אבל אצל החרדים כמו אצל החרדים הכל נמדד באיך הוא נראה מבחינה חיצונית, הסאונד בד"כ מזעזע הווליום מחריש - אבל הליין אריי נראה מצויין!

יאללה, cut the bullshit.
raziel
;;;
פורסם: שלישי 26 מאי,15 00:17
כמו שאני מריח יש כאן התכחשות לאיכות של הלין ארי לטובת טופ + סאב לצד. אני מסכים שבמחיר שמקבלים אין סיבה להביא יותר מטופ וסאב אבל מבחינה מקצועית ליין ארי זה עולם אחר(אתה תדבר ככה לאחר שתעבוד עם ליין ארי ). אגב, חוץ מבעיית הווליום אצל חרדים, הסאנד מקצועי והחברה אלופים ויש להם יתרון שהם עושים סאונד בשניות כשצריך. כמו כן הם באים עם ציוד איכותי. פעם זה היה נכון שהיו בשוק חברה שלא יודעים להתעסק עם eq אבל הם לא שרדו... זה שכתבת שהיום זה כבר חצי סטנדרט לבוא עם מיקסר מיידס פרו2 זה נכון ובעייתי ואותם חברה לא באמת מרוויחים אבל זה בעיה שלהם וזה לא סותר את זה שהם העלו את הרמה של ההגברה בחתונות.
כמו שנאמר ומנסיון אישי, אין מה להשוות בין ליין ארי למערכת שלא מפזרת ונזרקת ישר לאזנים של האנשים.
assaf_kl
פורסם: שלישי 26 מאי,15 07:35
אני ממש לא מתכחש לאיכות של ליין אריי (ועבדתי על מערכות רבות גם פרונטליות וגם ליין אריי) אבל אני עדיין טוען בתוקף שלחתונה אין שום תועלת בליין אריי על פני מערכת פרונטלית.
נכון שיש חבר׳ה טובים בעולם החתונות החרדי אבל יש גם המווווון מזעזעים שפער בין איכות הציוד שלהם לרמת הידע שלהם - בלתי ניתן לגישור.
ועל אלה שמכלים את כספם לריק על מותגים בלתי נצרכים - מסכנים הם ומשפחותיהם.
adamp
פורסם: שלישי 26 מאי,15 11:04
אני ממש לא עובד עם המגזר החרדי ואתה יכול להגביל את המערכת גם בליין אריי שאנשים יוכלו לדבר אחד עם השני כמוזיקת רקע..

אבל כשאתה בא לעשות חתונה או כל אירוע שאופי החתונה הוא לרקוד ולא לשבת ולדבר אחד עם השני לדוגמא ועליך לכסות שטח רב גדול אז פה בא לידיד הביטוי של ליין אריי...
giliati
שרשור מרתק
פורסם: רביעי 27 מאי,15 09:19
אני לא ציני , השרשור ממש מרתק
אני חייב לספר על חתונה שהייתי אחד מהמוזמנים בצרפת
בחתונה הייתה להקה מ ד ה י מ ה עם 5 נגנים ושני זמרים , הם התחילו לנגן בשעה 19.00 וסיימו ב 3.00 בלילה (מידי פעם הפסקה באוכל). הם שרו ונגנו את כל הסגנונות וזאת אחת החתונות הכי מרגשות ומהנות שראיתי.
למה אני כותב את זה פה?
החתונה הייתה באולם סגור (אוהל ענק) היו בערך 400 איש וההגברה שהייתה שם זה מיקסר אנלוגי (לא ראיתי איזה חברה) וזוג כן כן זוג רמקולי NEXO ו.....זהו! לא סאבים ולא ליין ארי . כמובן מלא מוניטורים על הבמה. בתאורה היו כמה תומסים וקצת תאורת לד.
הוולוים היה כיף,לא היה חסר כלום. אנשים שישבו (לא היו הרבה כאלה) יכלו לדבר אחד עם השני וכל מי שהיה ברחבה נהנה מאיכות סאונד מדהימה ועוצמה מספיק גבוהה.
מה שנהיה בארץ זה פשוט פוזה , כל עסקי הארועים נהיו שופוני מי שיש לו יותר גדול הוא יותר טוב.

זאת דעתי