תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פוליטיקה באתר אקט מוסיקלי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » חובת קריאה לכל משתמש

דיונים פוליטיים באקט מוסיקלי. כן או לא?
כן
31%
 31%  [ 31 ]
לא
68%
 68%  [ 66 ]
סך-הכל הצבעות : 97

mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:01   
ציטוט:
כדאי שתבדוק את המקורות שלך.


הנה. ואנא, אם אתה טוען שהנתונים האלו אינם נכונים, אל תתקוף את המקור. פשוט הבא נתונים שסותרים את זה.
ארגון בצלם על הרוגים פלסטינים בשטחים
האירגון העולמי לזכויות האדם וגם כאן
הארגון העולמי לזכויות האדם - על המצב בשטחים ואותו מידע בעברית

ציטוט:
היצמדות בצורה עיוורת לעמדתך לא תקרב אותך להבנת המציאות.


אני רק רוצה להיות בטוח שהבנתי נכון: הנתונים שהבאתי לגבי (אזרחים) הרוגים פצועים ופליטים = היצמדות עיוורת לעמדתי, וחמלה עיוורת = המציאות. נכון ?


ציטוט:
יש ידידים ויש אויבים. הפלשטינאים לעולם לא יהיו לנו ידידים


אני לא טוען שהפלסטינאים הם ידידים. הדבר היחיד שהתייחסתי אליו הוא הטענה שישראל נוהגת בחמלה עיוורת, כלומר רחמים וסלחנות כלפי כולם, ללא אבחנה. לא הבעתי שום עמדה כלפי הפלסטינים, חיזבאללה או שאר אויבים המקיפים את מדינתנו הקטנה.
DuvDuv
הצטרף: 16 יונ' 06
הודעות: 8
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:01   
Zooot :

קצת התבלבלת DuvDuv.

דווקא רובו של הדיון כולל "רצפי המילים הארוכים ביותר" עוסק בצו השעה, במצב האזורי ובסכסוך, ואפילו תוקף את הזכות "לחורר את הסירה" בשם חופש הביטוי.

ודווקא אתה הסטת אותו ממסלול זה, כשבאין משקל אחר לדבריך התחלת לקלל, כתחליף לדיון.

לגירסתך, הדיון מיותר - כל עוד ינהגו לפי דעתך, "היודע יותר טוב".

וכרגיל, לא נימקת - רק תקפת אישית את נושאי התפקידים (ובמקרה אני לא מתפעל מביצועיהם גם).

המדינה הזאת הוקמה על בסיס הדיון, מעמיק ונוקב. האידאולוגים הקיצוניים ביותר משני הצדדים נשענו על עמדות מנומקות, והתעמתו בויכוחים אין קץ.

ואתה תוקף את הדיון עצמו - "איש מעשה שכמוך".

וכך בעמדתך אתה מנכר אפילו את אלה התומכים בדרכי הפעולה שאתה תומך בהם, שלא לדבר על מתנגדיך.

ראינו כבר חברות שהתנהלו לפי עיקרון "מה יש לדון?", וראינו את התוצאות.

אם הייתי מחפש חור בסירה, הייתי דווקא מחפש אותו דווקא מתחת למושב שלך.

Peace,

Zooot


אפילו במעט לא התבלבלתי, זוט.

אשריך שיש לך את האנרגיה למולל מילים כדי להסביר את דעותיך בצורה "נאורה" ו "מנומקת". בלתי נלאה משהו אך לא מועיל במיוחד (גם הסטורית) כשמדובר בהתפקחות של ציבור הוזה.

לא קללתי. הצעתי אפשרות (מאחוריה אני עומד גם כעת) שסוכני אויב עושים שימוש ב"חופש הביטוי" לדעות ה"שמאל" ה"נאורות" על מנת לזרוע בלבול ומבוכה בעם ישראל וזו אמת, גם אם הפונדקאי בסופו של דבר מתברר כבחור נחמד מתל אביב. השימוש במילים קשות רלוונטי ומגיע מאוחר מדי כשהרכרוכיות חרבנה כמעט כל פינה טובה. (יוצאת מן הכלל קללת ימש"ו לגבי קופי ענן, אותה אני רוצה להרחיב בהזדמנות זו לעבר כל בני משפחתו)

בעניין הציניות לגבי היותי "איש מעשה" - שמא תחשוף כעת את עשייתך הלאומית מעבר לאורך הרוח שאתה מגלה כלפי התבוסתנים בהודעותיך כאן. הארכת והיית עדין בהודעותיך לעומת הטחת הביקורת הגלויה והבוטה שלי שאין בה כל פסול (גם אם תגיב כעת בהודעה ארוכה וערוכה להפליא)

איני מנכר את התומכים בדרך התקיפה, התומכים האמיתיים יודעים שמברבורים לא תבוא הישועה והגיעה שעת המעשה - המעשה משמעו בחירה נכונה במנהיגים בעלי שיעור קומה במקום בכרטיסני קו 5. לגבי החור בסירה תחת המושב שלי - תגובה כה צפוייה.. #sleep


mandela :

באמת הארת את עיני, סלחנות נוצרית וחמלה עיוורת, ממש נכמר הלב...

אם עובדות מעניינות אותך: מאות אזרחים לבנוניים נהרגו במלחמה הזו, אנשים שלא היה להם שום קשר ללחימה. מאות אלפים נאלצו לברוח והם עכשיו פליטים חסרי בית.
בעזה נהרגו ביולי 78 פלסטינים שלא עסקו בלחימה. 36 מהם קטינים. 20 מהם נשים.

מסתבר שזה עובד ממש לא רע, הקטע הזה עם הלחי השנייה. טוב, מה לעשות, צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים.


יש צורך בהכנת שעורי בית. אין ספק שהיותך בעל נפש אצילה מביא אותך לכדי רחמים, העניין הוא היכולת לדעת היכן מסתיימים הרחמים ומתחילה ההגנה על הבית. למרות שנדמה לך כי מדובר בדיעה שלך מקורה האמיתי בגישה נוצרית (השטנית) המטיפה לסלחנות עיוורת והיא המקור לגל ההתיפיפות השוטף אותנו ושהביא לאיום קיומי על עולמנו כפי שאתה מכיר אותו. צא ולמד.
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
Re: re:
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:12   
חגי דוידוף :
אני חייב להודות שאיש אטום כמוך מעולם לא ראיתי
אתה עסוק מידי בפלט האין סופי שלך מכדי להקשיב.
אתה פשוט מייאש אותי, אתה חושב שאתה יודע משהו עלי ועל מי שאני?
ציטוט:
"בוגדים", "תוקעי סכין בגב האומה", "נאצים", "משתפי פעולה עם האויב", "פשיסטים" - הרי את הביטויים האלה אתם שומעים בוקר וערב אפילו בדיון הציבורי -

אתה יודע לקטלג אותי על פי שלל הסטיגמות הנבובות והקלישאות שמוכנות לך על קצה הלשון לכל דורש/ושאינו דורש. המילים הללו לא יצאו מפי.

חגי, אנא קרא היטב את השרשרת. זוט לא טען שאתה או דובדוב אמרת את הביטויים האלה. הוא נתן אותן כדוגמאות לביטויים שאנחנו רואים באופן שיגרתי בדיונים באינטרנט מחוץ לאקט המוזיקלי, ושכעת ביטויים שמתקרבים לרמה של ביטויים אלה פלשו אל הדיון.

האם לא אמרת חגי את הדברים "צריך טיפול", "צא מהבנג אחי"?

האם דובדוב לא קרא לך חגי "מחבל" ויתרה מזאת "פעיל חמס או חזבלה" שזה כבר מגוחך ברמה של הכינויים אשר מצוטטים להלן כדוגמאות למה שאנחנו רגילים לראות באתרים ישראליים אחרים שדנים בפוליטיקה?

ומה אתה יודע על האנשים שאמרת להם "צריך טיפול" ו"צא מהבנג אחי"? כנראה שלא חשבת שזה יעליב אותם.

ומה דובדוב יודע עלייך שהוא העיז לקרוא לך "מחבל" ו"פעיל חמס או חזבלה"? (אפילו לא איית חזבאללה נכון, שזה מעיד עוד משהו קטן על רמת הדיון שנתרמה בהצהרה זו) כנראה, שהוא מאוד נעלב ולתקוף חזרה בנקמה אפילו זו הדרך היחידה שהוא יודע להגיב כשהוא נעלב.

הדיון פה היה מאוד פורה, והייתה קריאה לשלום בית במסגרת הדיון, וכעת ישנו בלבול אפילו בין הקריאה של אנשים לשלום בית פה בינינו והופכים את זה לקריאה לשלום עם לבנון כשאף אחד לא ניסה לעשות הקבלה זו. זה מעיד שיש אנשים שלא באמת קוראים את מה שנאמר ובאים להוציא קיטור. רבים מאלה שקראו לסדר היום בדיון הם גם אנשים שתומכים בהחלט במלחמה שלנו נגד לבנון, אבל רק בגלל שקראנו לשלום בית עושים מאיתנו שמאלנים מהצד הקיצוני ביותר עיוורים ונאיביים שוב רק כדי להתסיס. די, תסתכלו לעצמכם בעיניים ותראו שאמרתם דברים שמיותר לומר אותם בדיון תרבותי, ואז אולי תוכלו לתקן את עצמכם ונוכל לחזור למסלול תקין.
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
surreal
Act Compatible
הצטרף: 04 ספט' 03
הודעות: 436
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:16   
בחיי נהיה פה ממש קומדיה (?) של טעויות...
_________________
חתולים זה שימחה...
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:22   
ציטוט:
לא קללתי. הצעתי אפשרות (מאחוריה אני עומד גם כעת) שסוכני אויב עושים שימוש ב"חופש הביטוי" לדעות ה"שמאל" ה"נאורות" על מנת לזרוע בלבול ומבוכה בעם ישראל וזו אמת, גם אם הפונדקאי בסופו של דבר מתברר כבחור נחמד מתל אביב. השימוש במילים קשות רלוונטי ומגיע מאוחר מדי כשהרכרוכיות חרבנה כמעט כל פינה טובה. (יוצאת מן הכלל קללת ימש"ו לגבי קופי ענן, אותה אני רוצה להרחיב בהזדמנות זו לעבר כל בני משפחתו)

מעניין דובדוב, שאתה קורא לחגי ודווקא חושד בו כאחד מהאנשים שמנצלים את חופש הביטוי למטרה זו, כאשר אם היית קורא את הדברים באמת, היית מבין משרשרת זו בבירור שחגי מחזיק בדעות ימניות למדי, יותר ממני ומזוט, שגם אנחנו מחזיקים בדעות ימניות בסך הכל.

הרכרוכיות חרבנה כל פינה טובה? איך לקלל אנשים עוזר? זה רק מרחיק אנשים מהתמקדות בעובדות ובמצב הקיים במציאות ומכניס אותנו למלחמה פנימית, שרק תפגע ביכולתנו להתאחד ולהתמודד עם אויב מבחוץ. לא רק זאת, אתה אפילו קיללת את אותם אנשים בשרשרת שבאו להביע עמדה קרובה לשלך, ודווקא באלו בעלי הדעת השמאלנית יותר לא נגעת, וזאת בגלל שאותם אנשים שקיללת ביקשו ממך ומאחרים להפסיק לקלל. זה הפך אותם פתאום לשוחרי שלום נאיבים.

האם אתה באמת מעוניין להגיע למסקנות מלומדות או שאתה פשוט רוצה למחוץ מורלית כל אדם שמתנגד לדעתך (בלי אבחנה אפילו בדעתו) ולכן לקלל נראה לך הכרחי?
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
Gantlett
Supporter
הצטרף: 06 יול' 02
הודעות: 1173
מיקום: Down Under
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:31   
mandela :
הנה. ואנא, אם אתה טוען שהנתונים האלו אינם נכונים, אל תתקוף את המקור. פשוט הבא נתונים שסותרים את זה.

מצטער ידידי, אבל אתה מפספס את הרעיון המרכזי כאן. אין לי את היכולת להביא את הנתונים הסותרים את עמדתך, ממש כשם שהנתונים שהבאת אתה אינם שווים כקליפת השום. נתונים אלה - מי בדיוק אסף אותם? אתה? מנין לך שהם מדויקים? הוכח לי את דיוקם ואוריד בפניך את הכובע. הוכח לי כי מי שאסף אותם חף מהנטיה שלך להיצמד לעמדתו בצורה עיוורת ובכך גם לספק נתונים "מרעישים".

בהתעלמותך מחוסר יכולתך להוכיח עובדה זו או אחרת בנושא זה אתה מוכיח את עיוורונך והיצמדותך העיקשת (=עיוורת) לעמדתך.

אתה מסרב להתייחס להנחות (וטיעוני מבוססים בחלקם על הנחות ממש כשם ששלך, אם להיות כנים) שמציעות (ואני לא מדבר כרגע על אלה שמוכיחות חד משמעית) סתירה לעמדתך הנחרצת.

מדוע בעצם?

mandela :
הדבר היחיד שהתייחסתי אליו הוא הטענה שישראל נוהגת בחמלה עיוורת, כלומר רחמים וסלחנות כלפי כולם, ללא אבחנה.

ישראל נוהגת ברחמים בצורה שאף מדינה אינה נוהגת, ולא רק בגלל הביקורת הנוקבת שהיא חשופה אליה. ישראל נוהגת בסלחנות מול מדינות הבזות לנוהג זה, קוראות להשמידה ומזלזלות בערך החיים.

יש לנו ערכים, מילה שנשכחה מזמן לצערינו, אך למזלינו יש עוד רבים שזוכרים אותה ואת משמעותה.

אם אזרח חף מפשע נהרג במבצע צה"לי, זה רק משום שלא היתה ברירה - לא הבחינו בו קודם לכן או הוא נכח במקום בניגוד לרצונו (ראה ערך חיזבאללה). ותתפלא אולי לשמוע, אבל אני פתוח לחלוטין לשמוע כל דבר על מקרים בהם יש חשד סביר למעשה מכוון שכזה. כזה אני - פתוח, לא עיקש.

בכך שאתה מתעלם מערכיו של צה"ל והעם היהודי באופן כל כך עיקש ובוטה אתה עושה לי מין סיבוב כזה בקיבה שלא ממש עושה לי נעים. בכל פעם שאני נתקל בגישה כזו אני שואל את עצמי בלב נחמץ "על ברכי אילו ערכים גדלו האנשים האלה ששייכים לעם שלי וגדלו בארץ שלי? מה בדיוק לימדו אותם הוריהם והורי הוריהם?". חבל שאתה לא מאמין בצדקת בני העם שלך, אפילו בקצת. #ugh

מדוע אתה משקיע כל כך הרבה מאמץ בלמצוא רשעות בבני עמך במקום לתמוך בהם ולחזק אותם בזמן מלחמה עם אויב מרושע?
_________________
DuvDuv
הצטרף: 16 יונ' 06
הודעות: 8
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:34   
בועז תשמע אתה באמת איש טוב. החלטתי כך ע"י שימוש בכפתור "הצג את כל ההודעות של משתמש זה"

יש לך איזו טעות בקריאה, שום דבר שאי אפשר לתקן בקריאה חוזרת. צא מזה.

לגבי ההתבטאויות שלי ששרפו אצלך הרבה פיוזים - תנוח דעתך, אני לא אשתתף יותר.
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:34   
ציטוט:
יש צורך בהכנת שעורי בית. אין ספק שהיותך בעל נפש אצילה מביא אותך לכדי רחמים, העניין הוא היכולת לדעת היכן מסתיימים הרחמים ומתחילה ההגנה על הבית. למרות שנדמה לך כי מדובר בדיעה שלך מקורה האמיתי בגישה נוצרית (השטנית) המטיפה לסלחנות עיוורת והיא המקור לגל ההתיפיפות השוטף אותנו ושהביא לאיום קיומי על עולמנו כפי שאתה מכיר אותו. צא ולמד.

גישה שטנית?

אתה יודע מי עוד קרא לדת מסוימת שטנית? המוסלמים באיראן ובארגוני הטרור קוראים לדת היהודית שטנית. הנאצים שהיו נוצרים, כל הסלחנות של הדת הנוצרית לא עזרה כשהם החליטו להכניס גזענות ולהצדיק הוצאת חברים מסוימים של האנושות מכלל הסלחנות על בסיס הלאום שלהם. כל הקריאה הזו לדברים כ"שטניים" לא מבהירה שום דבר ורק מהווה דלק לשנאה עיוורת שמובילה אנשים לרצות להרוג ולהשמיד ללא אבחנה או סיבה מוצדקת. אפילו אם זה הרוב המוסלמי (דבר שאינני בטוח בו כלל) למשל שקורא לנו שטן זה לא כל המוסלמים. ישנם הרבה מוסלמים שלא תומכים במילה ג'יהאד ולא קוראים ליהודים צאצאי השטן.

ברגע שאתה קורא לצד השני שטן, אתה כבר לא פועל מתוך הגנה עצמית - אתה פועל מתוך שנאה עיוורת והכללה גורפת כלפי אנשים ואוכלוסיה שאתה לא מכיר.

זה נכון שצריך להתגונן מפני ארגוני הטרור ואיראן, אבל מכאן לדמוניזציה של הצד שני, רק מדמה אותך לאויב שאתה מנסה להתגונן מפניו.
_________________
The sunny garden where we kissed was made of tiny dots
http://boazpeleg.com
http://magentic.net
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
Re: re:
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:37   
חגי דוידוף :

אתה פשוט מייאש אותי, אתה חושב שאתה יודע משהו עלי ועל מי שאני?


לצערי, כן, מהתבטאויותיך למדתי עליך דבר או שניים, כמעט יותר ממה שהקיבה שלי יכולה להחזיק.

ציטוט:
ציטוט:
"בוגדים", "תוקעי סכין בגב האומה", "נאצים", "משתפי פעולה עם האויב", "פשיסטים" - הרי את הביטויים האלה אתם שומעים בוקר וערב אפילו בדיון הציבורי -

אתה יודע לקטלג אותי על פי שלל הסטיגמות הנבובות והקלישאות שמוכנות לך על קצה הלשון לכל דורש/ושאינו דורש. המילים הללו לא יצאו מפי.


א. כרגיל, "נכשל בהבנת הנקרא":

לא טענתי שמילים אלה יצאו מפיך - מילים אלה באו להראות שאתה לא היחידי המקלל כתחליף לדיון.

ב. "על ההיתממות":

א-ב-ל, אם כבר היתממת ועיפעפת בריסים, הרי שעל הדעה הזו:

DuvDuv :

על פי התגובות שלו לאורך השרשרת אין ספק שמדובר בערבי מוסלמי פעיל חמס או חזבלה. לא לשכוח שרבים מהם מתחזים ליהודים ומנסים לייצר תסיסה וכעס בדיונים באתרים ישראלים כמו פה.

הדרך הנכונה היא להתעלם מהתגובות המתסיסות כשם שמתעלמים מנביחות כלב או רעש אחר ולהמשיך בדיון ענייני לגבי הדרך בה יש לנער את העץ כדי להפטר מפירות רקובים כאלה.


הגבת מיידית וישירות ב:

חגי דוידוף :

Re: יש דברים שלא אומרים בקול
#smile


וסימן החיוך אינו מותיר ספק באשר לתמיכה שלך בנכונות הדעה, העושה שימוש במילים כגון אלה הר"מ - ומכאן שאמרת גם אמרת, ויותר מדי.

והרמיזה אפילו גרועה מהאמירה עצמה, שכן היא באה לחזק אותה מצד אחד, ולהסתיר אותה מצד שני, כביכול - אין שום פסול בדעה זו, רק למה לומר אותה בקול, די בהבנה שבקריצת עין, "בינינו השותפים לרעיון", מעין "הלכה ואין מורין אותה", שיש לומר אותה רק בקרב "אנשי שלומנו", בחדרי חדרים.

היתממות היא חרב פיפיות, היא פועלת לשני הכיוונים - לכן לו היית ממשיך להתעקש ולהתמם, רק היית מאפשר למתנגד לך לשלוח נאמר, "אזהרה לגבי פרטים שאין לפרסם בקול", ובה רשימה ארוכה של תכונות האופי שלך למשל, ומכאן הבהרה זו.

הראה איזשהו שריד לעמוד שידרה, וקח אחריות לגבי הדעות שהיבעת.

ישר ואמין אתה לא יוצא כאן.

Peace,

Zooot
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 17 אוג',06 11:58   
אירגון בצלם מפרסם נתונים על מה שמתרחש בשטחים, בין היתר גם לגבי ישראלים שנהרגו ע"י פלסטינים וגם לגבי הפרת זכויות אדם של הפלסטינים עצמם, למשל עונשי מוות ברשות הפלסטינית. האם אתה טוען שהנתונים שלהם זה פשוט אוסף של שקרים ?

הנה קישור ל ידיעה בעיתון "הארץ". אז אמנם זו ידיעה ישנה שלא מתייחסת למה שקרה בחודש יולי, אבל אולי זה יתן לך מושג על נתונים "אמיתיים". עיתון הארץ אסף נתונים בעצמו, ולקח נתונים מצה"ל, השב"כ, משרד החוץ, ו..כמה מפתיע, ארגון "בצלם". זהו לא ארגון של שמאלנים יפי נפש שרק עסוקים בשנאה עצמית. המדינה עצמה מתייחסת לדוחו"ת של "בצלם" ברצינות.
אבל זה היה לי די ברור מה תהיה התשובה.

ציטוט:
מדוע אתה משקיע כל כך הרבה מאמץ בלמצוא רשעות בבני עמך במקום לתמוך בהם ולחזק אותם בזמן מלחמה עם אויב מרושע?

אני לא משקיע הרבה מאמץ. והסיבה שאני עושה את זה, היא קודם כל בגלל שאני חלק מהמדינה הזו, ואני מרגיש צורך להתריע מפני מה שמתרחש כאן. חשוב לי איך תיראה המדינה שבה יגדלו אולי הילדים שלי. חשוב לי מה תהיה ההיסטוריה שלהם.

ציטוט:
בכך שאתה מתעלם מערכיו של צה"ל והעם היהודי באופן כל כך עיקש

אני לא מתעלם משום ערכים. נכון שצה"ל זורק כרוזים לפני שהוא מפציץ אזרחים. נכון שהפלסטינים לא עושים את זה לפני פיגוע (למרות שנסראללה דואג להודיע על כוונותיו בנאומים המפורסמים שלו). אז מה ? זה הופך אותנו לנוצרים מלאי חמלה ? ממש לא. ראה הנתונים שאליהם קישרתי. אתה באמת חושב שלא נהרגו מאות אזרחים בלבנון ? אתה חושב שלא נהרגים ילדים ונשים בשטחים ? הרי צה"ל בעצמו מודיע על מקרים כאלה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » חובת קריאה לכל משתמש

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23   הבא
עמוד 21 מתוך 23

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון