הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
פורסם: שבת 13 אוק',07 00:47
אני עובד עכשיו על האלבום שלי, מנסה לכוון את הסאונד לבריטי...
יש לי רעיון לגבי סאונד גיטרה ובס ורציתי לדעת אם למישהו פה יש ניסיון בזה.
המליצו לי להקליט בס בדיירקט בבית (יש לי ציוד טוב)
ואחר-כך ללכת לאולפן שיש לו מגבר AMPEG ולהעביר את ההקלטה
דרך המגבר , כשהמגבר בעוצמה גבוהה ולהקליט את הרמקול של המגבר.
ואחר כך לתקן את הפאזה עם הדיירקט.
הבנתי שזאת יחסית דרך פעולה שיגרתית
רציתי לדעת ממישהו שעשה את זה אם יש איזה שהם חסרונות
בעיות והאם עליי להקליט את הבס בבית בעוצמה חלשה יותר בשביל הREAMPING?
בנוסף האם מישהו פה ניסה להקליט חשמלית בבית בDI ואז ללכת לאולפן גדול
ולעשות REAMPING לחשמלית דרך מגברים רציניים?
ומישהו פה מכיר אולפן באזור המרכז שיש לו מגבר AMPEG וגם מקרופונים וציוד הקלטה איכותי? וגם מגברי גיטרה בכיוון..?
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 13 אוק',07 09:00
אם כבר אתה הולך לאולפן למה לא להקליט את הכל שם?
הסאונד הסופי הוא תגובה של המרכיבים השונים בשרשרת (כולל תגובה אקוסטית מסויימת במקרה של הקלטה עם מגבר) ומה שנשמע מתאים בDI לא בהכרך ישמע טוב דרך מגבר , הדרך הנוחה לך ולנגן תהיה לשמוע את הסאונד היעודי בעת הביצוע.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: שבת 13 אוק',07 10:35
גם אם תעביר הכל באופן שקןף לחלוטין, עדיין אתה מגיע להקלטה בה הבסיסט לא שמע את המגבר ולא הגיב אליו ליצירת הסאונד שלו.
לשם השוואה, נסה לחשוב (אם אתה גיטריסט) על הקלטת אלבום מטאל כשכל הגיטרות בסאונד דיירקט ו"נשים כבר את הדיסטורשן אח"כ" או (אם אתה קלידן) להקליט תקליט שלם בצליל של פסנתר ו"לבחור את הסאונדים אח"כ".
בעיה נוספת שתעמוד בדרכך היא תאום הפאזות, ובניגוד למה שאתה חושב לא מדובר רק ב"תיקון העיכוב" של המיקרופון המגיע לאחר צליל ה-DI.
אין נוסחא מדעית לכך, והתיאום נעשה לפי האוזן - ואם אתה לא יודע מה אתה עושה תקבל הרבה "בוץ" שיחסך ממך בעבודה עם מקור אחד בלבד (DI או מגבר).
בעיה נוספת כפי שכבר הזכירו היא תאום העכבות והאיבוד על הקווים.
אז נכון שרה-אמפינג הוא כלי עבודה מצוין להצלת מקרים אבודים, אבל לא הייתי בוחר בו מראש כתחליף רק כדי לחסוך כסף - הרי לשכור מגבר יעלה ממילא פחות, ויתן תוצאה טובה בהרבה.
_________________
Peace,
Zooot
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 256
מיקום: טורונטו
פורסם: שבת 13 אוק',07 11:42
טוב, את הרעיון לבס לפחות לקחתי מזה ששמעתי שככה עבדו בהפקה של נינט
ושם בטוח לא ניסו לחסוך בכסף...
מישהו אז אולי מכיר אולפן עם AMPEG טוב?
או מישהו שמשכיר?
למרות שאמרו לי שבסים שלו יפוררו לי את הטיח מהקירות בבית
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שבת 13 אוק',07 11:55
הפעולה היא פעולה די סטנדרטית באולפן ההקלטות. לא תמיד בצורה שתיארת אבל זה קורה בפועל. יותר בהקלטת בס מאשר בגיטרה אבל לא רק.
דרך העבודה שאני ממליץ עליה יותר מאחרות היא להקליט בבית במקביל גם למדמה מגברים מסוג כלשהו עם סאונד הקרוב לתוצאה הסופית הרצויה וגם סאונד דיירקט נקי. בדרך זו מצליחים הנגנים ליצור את סביבת היצירה הנכונה לנגינה ומשיגים בסאונד ה-DI את המאפיינים הנכונים לשליחה למגבר. ההגברה לאחר מכן תכיל את המרכיבים הדינמיים הנכונים.
באולפן חייבים לעבור דרך קופסאת חיבור שתתאם את מאפייני האות החשמליים בשליחה חזרה מ-Line לכניסת ה-Instrument המגבר. יש מספר קופסאות חיבור שכאלו הכוללות את פונקצית ה-Re-Amp.
תיקון הפזה נעשה ידנית לאחר ההקלטה, אין תיקון אוטומטי ו-DI בוודאי שלא עושה את זה. יש כאן בילבול קטן בידיעה מה ומי עושים מה.
היות ופזה במקרה זה היא תופעה של זמן, הפתרון לא יכול להיות אלקטרוני כמו הפיכת פזה. בהנחה שאנו מדברים בהקלטה דיגיטלית מסוג זה או אחר יש לגרור לאחור את ערוץ הרה-אמפ עד שיתאזן עם הערוץ המקורי. ללא איזון מופע זה יתקבל סאונד ללא פוקוס בעל אנרגיה נמוכה. לאחר האיזון הסאונד עשוי להיות מלא וחזק. משך השהיית המופע מיציאה->תיאום->הגברה->מיקרופון->הגברה->הקלטה משתנה משרשרת לשרשרת.
אני מכיר הרבה אולפנים שיכולים לעמוד במשימה אבל קח בחשבון שזה לא האולפן - זה הטכנאי.
זו רק דרך אחת מיני רבות, וזה אולי יותר זול אבל זה פחות כיף.
_________________
הפקה ומיקס
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: ראשון 14 אוק',07 02:05
לברק גביזון יש ראש של SVT עם בוקסה של 8X10
_________________
This one goes to 11!!!