תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 14:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המרדף אחרי העוצמה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (180) › תצורת הדפסה
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: חמישי 09 אוג',01 09:44   
עשיתי עכשיו בדיקות של טונה של שירים בסאונד פורג',
ועכשיו אני לגמרי לא מבין את המרדף של כל עושי המוזיקה "לעשות את השיר חזק בווליום".

90% מהשירים שבדקתי (ובדקתי ממש הרבה) הWAVE הכללי (לא הפיקים של הסניירים), לא עבר את ה -6db.

אז למה להתאמץ כל כך להעלות את הווליום של השיר?

זה הרי רק עושה בעיות:
מועך את התופים, מעלה רעש רקע שהיה מוסתר בווליום הרגיל, ועוד ועוד.

תגידו לי בבקשה מה אתם חושבים,
כי אני נראה לי בקצב הזה פשוט משאיר את השירים שלי כמו שהם ולא הורס יותר...
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 10 אוג',01 18:28   
Loudness is determined by peak/average RATIO.
Pls read the mastering thread.
A 6dB peak/average ratio is quite extreme, considering master headroom calibration on most platforms is 14-18 db.
A 6 dB p/a ratio is mostly used since radio processors r designed 2 maintain AVERAGE level, thus killing any oh-mama-r-U-f___e.n.-nuts compressed material.
Less than 6dB, and ur material will b clamped on the Radio.

Peace,
Zooot
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 14 אוג',01 04:40   
ציטוט:

בתאריך 2001-08-13 02:16, Yogimeister כתב:
First of all ... Zoot ... by Ratio do you mean Difference? as in your peaks normalized at 0dB and RMS at -6dB?





Hi bro Yogimeister,

Well, describing ratio as dBs, is actually describing a difference since dB is a ratio unit by definition.

In the case of peak 2 average ratio:
If U were 2 measure level using average and peak meters simultaneously, and if the peak meter would show 0dBfs (full scale) and the RMS meter would show –6dB than we can say the difference between the readings is +6dBfs, and the p/a ratio is 6dB.

dB (with no units attached like dBm or dBv) is a ratio. With a unit attached it’s also a ratio but referenced 2 a known and accepted “zero” reading.

4 ex: dBSPL is a ratio between the reading and the threshold of human hearing.


Peace,

Zooot.
Yogimeister
הצטרף: 28 יול' 01
הודעות: 35
הודעה פורסם: שישי 17 אוג',01 11:05   
*Slap on the forhead*

Forgot dB is a Ratio unit ....

Yogi
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 09:51   
כמו שצויין כאן עוצמה חזקה יכולה לגרום לסאונד מחריד ו"מעוך".
ה"מעוך" נובע מחוסר מאסטרינג (או דווקא לעשות משהו שישמע גרוע ויש כאלה).

הסיבה שכולם חפצים בעוצמה יחסית עליונה (כמו כל התקליטורים) היא שהמוצר הסופי אמור להיות אצל כולם... חנויות דיסקים, אוטו (רדיו/דיסק/קלטת), בבית אצל השכנה ואיפה לא...
הרבה מאוד פעמים אם תנסה לקחת פרוייקטים שלך שנמצאים בעבודה להשמיע לאיזה משהו בטייפ-דיסק שבמטבח על כוס קפה תגלה שאתה צריך להזיז את החוגה של העוצמה עד הסוף וגם אז לא שומעים שום דבר.
חוסר עוצמה יכול להוות בעיה ומגבלה לשימוש בכל מקום.
הגברה ע"י MAXIMIZER אונסת את האות להגיע לעוצמה וגורמת למעיכה ופגיעה. לכן תהליך מאסטר טוב ידע לשחק עם הגורמים וליצור סאונד מעודן בעוצמה גבוה שישמע אופטימלי בכל מכשיר.
מהבדיקות שלי לדיסקים מחו"ל (וקצת מהארץ) למעט בריטני ספירס שכולה דחוסה בRATIO מטורף (איש קול טוב יודע לכסות גם על אנשים כאלה... :smile: ) דיסקים טובים נשמעים טוב ונראים טוב.
2 דיסקים שאני ממליץ לנתח/להסתכל עליהם מאותה זמרת שמכילים כיוונים שונים והכל נשמע מדהים הם אלניס מוריסט אני לא זוכר את השמות אבל האחרון שיצא והאחד לפניו. האחד יותר אלקטרוני וגם כן נשמע מעולה והראשון יותר רוק וקאנטרי קצת (לטעמי) ונראה ונשמע גם כן בריא.

ולא תמיד העוצמה שקובעת... הרבה תקליטורי ג'אז וקלאסי נמצאים בעוצמות נמוכות מאוד.
וכאן גם דיסק שרצוי לראות ולהעריץ הוא דיסק של וריאציות גודלברג (של באך') בביצועו של גלן גולד מ1950 (ומשהו). הקלטה ישנה אבל בכל זאת נשמעת מושלם למעט קצת רעשי רקע (איסים נוסטלגים בעיקר).
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',01 22:39   
אחת הטעויות הבסיסיות בהערכת התחושה של עוצמת הקלטה הוא לשפוט אותה על ידי שעוני עצמה meters. אסור לרגע אחד לשכוח שהאוזן רגישה מאד לתדרים מסויימים ואינה רגישה לאחרים ולכן לתכולה ההרמונית של מיקס ואפילו לתכולה ההרמונית של הערוצים חשיבות לא פחותה מאשר לעוצמה הכללית. יצירת דינמיקה במיקס גם היא חשובה משום שהאוזן האנושית שופטת שינויי עצמה באופן יחסי ולא אבסולוטי. יצירת מרחב דינמי שבו החלקים השקטים חלשים והחלקים הסוערים חזקים מחזקת את תחושת העוצמה במקומות הנכונים. שימוש לא נכון בקומפרסורים ולימיטרים מצמצם את התחושות האלו, פוגע בדינמיקה הפנימית של קטעים מוזיקליים, ומעייף את האוזן.

לא תמיד מה שניראה חזק על השעון גם נשמע חזק למרות שלמוח יש דרך לשכנוע עצמי. עבודה נכונה בהכנת מסטר חייבת להביא נתונים אלו בחשבון ולפצות על כל טעות שנעשתה בשלב הבישול מכל סיבה שהיא.

דוגמה טובה לעבודת מסטרינג שמשלבת בין עצמה ודינמיקה אפשר למצוא באלבומה החדש של Tool. להקה שאי אפשר להגיד עליה שהיא שקטה...

_________________
JS
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון