הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
פורסם: שישי 06 דצמ',02 18:15
שאפילו אוהב ויולה דה גמבה פשוט התעניינתי:-)
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: שבת 07 דצמ',02 17:02
סחתיין יורם ותודה
ד"א, כבר הצלחת להוציא אובר טונים ווקאלית? :razz:
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
פורסם: שישי 03 ינו',03 16:02
כאן נותרו ללא מענה או בילתי מובנים לי אישית. בעצם, הנה רשימה:
1."לא הוזכר המונח מעטפת"
2."מי יכול לנחש איזה רכיב עילי ציפה ראמו למצוא במ"ס 20"
3.למה 12(חלוקת האוקטבה) ומה זה טון
4.למה המרווח בין רה לפה גדול מהמרווח בין לה לדו
5.מה עוד קרה באותו עשור(1885)
6.למה קוינטה שווה 702 סנט?
7.כל מיני מתמתיקות דוגמת "חלוקה מדרגה שניה". ובעיברית?
8. יורמלין - בעצם כל דמויי הציטוטים באים מדבריך, אז אני מניח שאתה גם זה שתענה אם וכאשר תבחר לעשות כן. רק עוד דבר 1 עורר את סקרונותי בהחלט: אילו מחלוקות נוקבות עם האסכולה האוטנתית הן מנת חלקך?
9. ואולי נ.ב:אילו סיבות גרמו לנגנים בתקופת הבארוק לנגן למעשה בחצי טון יותר נמוך?
אז
בתודה מראש - מבחינתי זה בואו נמשיך לדון בנושאים שמאוד מעניינים אותי. אז סליחה שאני מעורר מתים.
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
פורסם: ראשון 05 ינו',03 09:46
והתייחסות מפורטת:
1. נשמע מעניין - אולי נפתח דיון חדש בנושא אם כך?
2.מצטער, אבל לא הצלחתי להבין את הקשר לראמו,(אני מניח שאני פשוט לא יודע מספיק הסטוריה...) וגם לא מדוע אי אפשר לשמוע מי שאמור להיות אוקטבה מעל בסך הכל. לא?
346.מה שמוזר ולא נהיר לי עדיין זה כנראה גם מה שלא היה ברור לפיתגורס. יש הסבר?
לגבי להדורהפה- מה שניסיתי להבין זה מי החליט ועל סמך מה אילו צלילים הולכים להיות מזויפים לפי מה? כי הרי מכוונים שונה את הכלי לא רק לפי תקופת היצירה אלא גם לפי הסולם. פעם יש מי במול ופעם יש רה דיאז. היו אפילו צ'מבלים עם מערכת קלידים שחורים(לבנים) חצויה לשניים לצורך העניין. בקיצור- מה קורה עם הקלידים הלבנים? הם לא היוו בעיה אף פעם? התאימו באותם יחסים לכל הסולמות? (נדמה לי שזה לא תואם את הנסיון שלי בתור כנר נגיד)
9. טוב, אז כאמור - אנחנו באופן טבעי מתכווננים לפי הרמוניות זכות ולא מזויפות של הכיוון המושווה. אמת - אנשים לא מבחינים בזיוף לכאורה והוא לכאורה לא מפריע להם להנות מהמוזיקה, אך עם זאת, מעטים הם המוזיקאים שאינם מבחינים בכך כשמפנים את צומת ליבם לעניין. למשל ע"י השוואה -ונכחתי במעמדות רבים מסוג זה. המוזיקה נהיית גם יותר חריפה ברגע שיש צעדים גדולים וקטנים, וגם יותר הרמונית.
לגבי נגינה על כלים אוטנתיים - אני מניח שעל טעם וריח אין מה להתווכח, אבל יש בוודאי משקל לזה שהכלים האלו שונים בתכלית מהכלים המודרניים ולעובדה שאת הכלים האלו בדיוק דמיינו המלחינים. כך גם לגבי נורמות הנגינה. אני לא טוען לעצירת הקידמה. אבל אני כן טוען שלביצוע כזה יש הגיון גם מעבר לטעם(שעליו לא נתווכח) והוא בטח שמרחיב אופקים
5. אה בוודאי - קרו דברים רבים - פשוט הייתי בטוח שהתכוונת למשהו ספציפי.
(חתיכות בגודל עיפרון? אאווץ')
9. אז כיוונו יותר נמוך בחצי טון או שניגנו חצי טון נמוך ממה שכתוב?
7.? טוב, אני סתם נודניק, אבל מה לעשות שאני רק מוזיקאי ולא פיזיקאי מתמתיקאי, אלקטרונאי ואיש מחשבים?(והסטוריון) בכל זאת יש לי קומון סנס ואם יסבירו לי דברים בשפה פשוטה יש סיכוי שאני אבין..
ולסיכום כתמיד - שוב- תודה