תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מדריך: המלצות לתצורת עבודה יחסית לרעש
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (225) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  E.T  
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
מדריך: המלצות לתצורת עבודה יחסית לרעש
הודעה פורסם: רביעי 15 ינו',03 19:07   
שלום לכם חברים יקרים.
אני עובד על מוסיקה אלקטרונית באולפן הביתי שלי, כאשר צורת העבודה היא בעיקר עבודה על ערצוי מידי, על מספר סינתיסייזרים במקביל, מיקסוס על הקונסולה האנלוגית פלוס שימוש באפקטים (שליחה ב - UXA חזרה ל - RTU), כאשר יש קטעים במידי שמבחנתי גמורים, אני מקליט אותם למחשב כאשר צורת ההקלטה היא שליחת ערוץ בקונסולה ל - BUS אליו מחובר הכניסה של הכרטיס קול, במידה ויש על הערוץ המסוים אםקט אני מוסיף גם את האפקט לאותו BUS. הכרטיס קול בו אני משתמש הוא GINA 24/96. והתוכנה אליה אני מקליט היא הקיובייס 5.1 כך שאני מקבל את כל הערוצים שהיו במידי לערוצי אודיו וממשיך בעבודת אודיו נוספת בתוך הקיובייס.
ישנן מספר בעיות שאני נתקל, בהן דרושה לי עזרתכם:
כאשר אני מקליט אני מקבל היס יחסית גבוה מידי. שנית, נכון לעכשיו אני לא משתמש בקומפרסור לימיטר או גייט. הייתי רוצה המלצה על מכשיר שישמש כמתווך בין הקונסולה לכרטיס הקול , ובעזרתו אני אוכל להוריד את ההיס ולקבל צליל נקי ככל האפשר, וכן ישמש להקלטת הצליל בצורה אולטמטיבית מבחינת עוצמת הכניסה (נורמלייז + לימיטינג). חשבתי על ה - TC פיינלייזר, אך הוא דיי יקר ויש בו המון פונקציות שאני לא בטוח שאני צריך. הייתי רוצה את המלצתכם במכשיר שיוכל לעזור לי בעייה שתיארתי.כאשר החשוה מכל היא בעיית ההיס. אני יודע שאת חלק מהדברים אני יכול לעשות אחרי ההקלטה בעזרת פלגינים אך אני לא מאמין בלהקליט משהו לא טוב ואחר כך לסדר אותו, אלא להקליט מראש בצורה הטובה ביותר.
תודה מראש איתי
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 15 ינו',03 19:25   
מה שאתה מתאר קשור אולי לכיוון לא נכון של רגישות הכניסה בכרטיס הקול יחסית לעוצמת היציאה בקונסולה, אבל קשה לדעת ללא פרטים נוספים כמו סוג הקונסולה וסוגי הכניסות/יציאות בה ובכרטיס הקול. נסה לעקוב אחרי כל סאונד מרגע היוולדו ועד לרגע כניסתו חזרה להקלטה בכרטיס הקול - באיזה שלב מתווסף הרעש? נסה לדאוג שכל סאונד שנכנס לקונסולה יהיה בGAIN מתאים וודא תמיד שכל ערוץ (במיקסר הדיגיטלי של מערכת ההפעלה ובקונסולה) שאינו בשימוש יושתק. וודא גם שעוצמת הכניסה לאפקט שבו אתה משתמש מכוונת למקסימום לפני העיוות (עם טווח ביטחון) ועוצמת החזרה של האפקט לרמה הדרושה. לגבי קומפרסור, הוא עלול דווקא להדגיש היס קיים, כך שלא בטוח שזה מה שאתה צריך. למיטב הבנתי (המוגבלת משהו) במידי אתה יכול לקמפרס ע"י הוראות מידי פשוטות בסיקוונסר ללא צורך בפלאג-אינים.
yohayblo
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 519
Re: דרושות המלצות...
הודעה פורסם: רביעי 15 ינו',03 19:27   
E.T :
אני יודע שאת חלק מהדברים אני יכול לעשות אחרי ההקלטה בעזרת פלגינים אך אני לא מאמין בלהקליט משהו לא טוב ואחר כך לסדר אותו, אלא להקליט מראש בצורה הטובה ביותר.
תודה מראש איתי


זאת הדרך.

אל תרוץ לקנות ציוד שיפתור לך בעיות של ציוד אחר.
ההיס הוא לא מובן מאליו.
יש לי הרגשה שמשהו בשרשרת הסאונד שלך גורם לעניין הזה.
בדוק היטב בצורה מובנית את הציוד שברשותך - החל בסינטים, קבלים, מיקסר - כל רכיב בו עובר הסיגנל.
באם תתקשה - אני בטוח שיעזרו לך כאן בפירוק השרשרת לרכיבים (מה שנקרא בעגה המקצועית - "לפרק את האמ-אמא") בדרך לפתרון.
#thumbsup
יוחאי.
  E.T  
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 04:06   
קצת יותר על הציוד שאני משתמש בו, קונסולה של sound craft ghost כל המכשרים מחוברים לליין כאשר רגישות הכניסה עומד, על כולם, על מינוס 20dbu. למעשה רוב המכשרים אינם נמצאים על הווליום המכסימלי ובהם נכלל, VIRUS B, JP 8080, AKAI S5000, NORD MODULAR, YAMAHA EX5, SH101. האמת אני לא מבין גדול לגבי יחס האות היוצא של כל אחד מהמכשירים.
הכניסה של הכרטיס קול (gina 24/96) מחוברת ליציאה מהגרופים כך שאת ההקלטות אני עושה ע"י שליחת כל ערוץ בנפרד לקונסולה, מה שאמור לפתור לי את הבעיה של רעשים ממקומות אחרים, שזה אמור להיות ישירות מהליין להקלטה. מכשירי האפקטים mpx500 שבו ה -
INPUT TRIM הוא בווליום מכסימלי, והיציאות מהקונסולה נמצאות על חצי, כנ"ל הכניסות. המכשיר אפקטים השני הוא BOSS SE50 שבו ה- input נמצע על 0. במידה ויש אפקט על ערוץ, אני גם את האפקט שולח ל - grp להקלטה. בדרך כלל המיקס אצלי לא עובר את ה-0vu בקונסולה.
היציאות והכניסות בכרטיס קול נמצאות על האפשרות של 4dBU+
(קיימת גם האפשרות של 10dBV-). בניסוי שעשיתי נוכחתי לדעת שמספר גורמים משפיעים בעיקר על ההיס הגבוה והם: יציאות הערוצים של הג'ינה, ערוצי הוירוס :???: , והחזרות ממכשירי האפקטים. דבר נוסף שגיליתי, שמשפיע בצורה קיצונית מאד, הוא ששליחת מכשירי האפקטים ל - GRP גורמת להיס חזק מאד שחוזר מהג'ינה רק לערוצים 1+2. ככל הנראה זה הגורם העיקרי. ניסוי נוסף שעשיתי היה להעלות את הרגישות כניסה בקונסולה ל - 30- ולהגביר את ווליום המכשירים למכסימום כך שבעצם ווליום המיקס הכללי עלה ובכך יכולתי להשיג ווליום יותר חזק בכל כניסה.
יש פה דברים שלא כל כך מובנים לי, שכן אני לא מבין מה הקשר בין שליחת האפקטים לכרטיס קול דרך ה- GRP ובין כמות ההיס הנוראית שנוצרת שכן במיקס הראשי הם לא נמצאים ברמה כזאת. אולי אני יוסיף שהקיובייס אצלי נמצאת בזמן הקלטה במצב של monitoring global disable כדי למנוע פידבקים למינהם. אני מקווה שהכל פה לא יצא סלט ואוכל לקבל עזרה ולהגיע לסאונד נקי.
תודה מראש איתי (מצטער על האורך).

נ.ב
בניסוי נוסף נתקבלו הממצאים הנ"ל
ה lexucon mpx 500 גורם גם כן לרעש רב (הפסיק כאשר ביטלתי את הכניסה שלו או כאשר לחצתי על כפתור ה RUNING = BYPASS
כאשר כל הכניסות על CUT עדיין יש רעש חלש שמתבטל לגמרי במידה ואני לוחץ על SOLO בכל מקום שהוא :???:
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 04:26   
קודם כל , אחלה קונסולה #thumbsup

דבר שני שאולי יישמע טיפשי משהו אבל אצלי פתר הרבה בעיות רעש , החיווט.
איזה כבלים משמשים אותך ? פשוטים או יקרים ? איזה מחברים , בשקל או ב 20 שקל המחבר ? , מה האורך שלהם ? מותאם מהמרחק בrack לכניסה למיקסר או ארוך במטר ממה שצריך ?

יכול להיות שאתה מודע לזה ויש לך כבלים איכותיים אבל אם לא , הייתי מתחיל לחפש שם.
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 09:39   
איתי,
כל הנאמר מעלי חשוב ביותר, ואני אנסה לשפוך עוד קצת אור על הבעיה ונקודות התורפה.
יחס-אות-לרעש זה מונח, תהליך וחוק, בעבודה של כולנו - מידי בלבד, מידי +אודיו ואודיו בלבד.
בוא נבהיר שמתחת לסף מסוים של עוצמה, כל מחוללי הרעש הסביבתיים (תיכף) משמשים כ-ים סוער בתוכו האות טובע, עד למוות המוחלט, בו רואים רק גלים.
עוד נזכיר, שברמת אות מקסימלית מסויימת, האות עצמו מגיע לשיא יכולתו, ואז הוא לא יכול לעלות יותר או שנקצץ כאשר הוא עובר במקומות נמוכים ממנו.

למה הדבר דומה, למעבר בדלת בעלת גובה מסוים; אם אתה גבוה ממנה ואין ביכולת להתכופף (דחיסה), תחטוף זפטה בראש, ואפשר שהוא יקוצץ (אני מגזים). אם אתה נמוך מדי, אז אתה ממלא רק חלק מהמעבר בדלת, ואילו בשארית חולף אוויר.
דומה הדבר לציוד שדרכו אנו מעבירים צליל.
כל מוליך - מהמחבר, דרך הכבל, עבור בכניסת המיקסר, דרך הערוץ, עבור בקבוצות, דרך המסטרים, חלוף בכניסות הכרטיס דרך הממירים, עבור במיקסר הוירטואלי וחזור כל הדרך... - כולם חייבים להיות מותאמים לאות העובר דרכם, או שנתאים את האות העובר דרכם כך שיתאים בדיוק לדלת הדמיונית: לא נמוך מדי, כדי שהרוח לא תעבור (רעשים שמיד אתאר), ולא גבוה מדי כדי שלא יקוצץ = קצת פחות מהמקסימום.

טעות טיפוסית תהיה להעמיד את עוצמות האות, או ההקלטה שלו, ברמה אותה רוצים אותו במיקס - לא ולא ולא!
כל תפקיד חייב (רצוי ומומלץ) להיות מוקלט במקסימום ההינף שלו, וכשאני אומר מקסימום זה אומר:
עד הסוף, היכן שהוא מתחיל להיחתך ואז לרדת קצת.

בוא נראה אילו רעשים קיימים בסביבה:
- רעשי מגע של מחברים והלחמות
- רעשי קרינה משדות מגנטיים (מנועים, ספקים, תדרי רדיו ומחשב)
- רעשים תרמיים מרכיבי אלקטרוניקה ומוליכים
- רעשים קוסמיים
- רעשים אקוסטיים סביבתיים

והיכן נקודות התורפה?
- כל נקודת כניסה ויציאה של צליל - המעברים דרכם הוא עובר משלב אחד לשני או ממכשיר אחד לשני.
- כניסת המקרופון/ליין (קו)
- שליחת אפקט (בעייתית ברוב המיקסרים)
- הפיידר
- הלחצנים השונים בערוץ
- הניתוב
- הבאסים במיקסר (המוליכים אל הקבוצות)
- החיווט הפנימי
- נקודות ההשחלה (! - גם כשאין אינן מחובריות כלל)
- המסטרים

וכן הלאה:
- כניסות ורגישותן בכרטיס האודיו
ומכאן הכל עובר למתחם הוירטואלי, שם נעלמים הגורמים הסביבתיים (קרינה, רעשים תרמיים והולכה), וכאן אנו נשארים עם התאמות של יחס עוצמת אות לסף רעש, כך שביציאה מהעולם הוירטואלי אל החומרי, לא יעמוד האות על תת-רמה, בה יוכל לטבוע בים של היס.

- "אוקיי, הצלחת להפחיד אותי, ומה אני עושה עכשיו?"
שומר על הגיינה, או נזהר.
זה בהתחלה דורש קצת חשיבה, אך לאחר מכן זה הופך להרגל. #smile

דרכי פעולה מוצעות:
- פנה את כל החיווט ונתק כל ציוד, כך שרק מקור צליל אחד יעבור בשרשרת הסאונד (אין הנחות כאן) - מהתחלה ועד הסוף. כאילו אתה מקליט רק כלי אחד בשיר מסוים. אם מדובר במידי בלבד, השאר רק מודול אחד מחובר.
- ברגע שאתה מתרכז באות ובמערך חיווט יחיד, אתה יכול לאתר בעיות ונקודות תורפה בקלות, לעומת מצב שבו כל אחד משפיע על השני ולא יוצאים מהסבך.

התחל במסע האות, באחד המסלולים:
- אם אתה מתחיל במידי ולאחר מכן 'מרנדר' אותו לאודיו, הקלט את התפקיד במידי (סיקוונסר) ווודא שהאות היוצא מהמודול/סינתי הוא במקסימום האפשרי לפני קיטוע (שוב, לא משנה כמה תרצה אותו במיקס הסופי). העבר את זה למיקסר ועקוב אחר מהלך האות כך שיישאר ברמה עליה דיברנו (עד הסוף וקצת למטה).
אם אתה שולח ב-AUX, שלח כשהכפתור שליחה על לא פחות מ-3/4 הדרך וכוון רגישות כניסה במכשיר האפקטים על מקסימום (-10) ורגישות יציאה על (+4) [טעות קלאסית של יצרני אפקטים ומעבדי צליל היא לחצני הכניסה והיציאה, הבעיה לא אצלכם!).
החדר מקסימום אות למכשיר האפקטים (הוא יעבוד כך נכון יותר מבחינת האפקט!), והשתדל למצוא את עצמך נדרש להוריד כל הזמן בחזרת האפקט במיקסר (מגיע אות בריא מהאפקט).
המשך את השרשרת דרך המסטרים (ראה בנוסף בעניני יחס אות לכרעש וכיווני מיקסר כאן בפורום).
- אם אתה מתחיל עם מקור אודיו, דאג שרגישות הכניסה של מקור הצליל תהיה נכונה (ברמות שדיברנו עליהן), והקלט במקסימום אפשרי בערוץ. לא משנה כמה זה אמור להיות במיקס.

כללית, הנטייה צריכה להיות:
שליחה חזקה של אות חזק כדי שיצלח את המים הגועשים..
קבלה של אות חזק, מה שיגרור רצון להנחית בכניסה (סימן שהמסלול נכון מבחינת עוצמה).

דרך הבדיקה של אות יחיד, נסה למצוא נקודות בעייתיות בשרשרת, ואפשר שאפילו תקלה טכנית.
מעל הכל - אנא קרא את הכוונתי לגבי קביעות עוצמת המוניטור ודרך חיבורו (כאן בפורום) - זה חשוב ביותר לגבי הבקרה העצמית שלך והתייחסות לגבי כל מה שנאמר כאן.
בהצלחה
  E.T  
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 15:05   
ראובן
תודה תודה ושוב תודה #smile
אני יעבוד על הנושא בתקווה לטוב האמת שכבר אתמול במשך חצי לילה עשיתי ניסויים שונים כדי לנסות למצא את "הנפשות הפועלות" והגילויים הכי מסעירים היו שהוירוס מכשיר בילתי ניסבל ביחס לאחרים , הקלטה עם monitoring בקיובייס מעלה את הרעש (לא ממש מובן למה) ואולי הדבר החשוב מכולם היה שגם כאשר כל הערוצים היו על mute וגם לחצתי על כפתור הline שמבטל למעשה את הערוץ כולו נישאר רעש מסויים (לא היס יותר כמו השראה) שניפסק רק בביטול שליחת ה mix A ל control room העניין הוא ששליחת mix B אינו גורם לכך
* כל הניסויים נעשו בווליום גבוהה מאוד ללא אות משום מקור שהוא
SL
בנוגע לכבלים שאני משתמש אז אומנם הם לא כבלים של אלפי שקלים אבל גם לא כבלים של שקל אחד כאשר ליציאות /כניסות המחשב + חלק מהמכשירים אני משתמש בכבלים די טובים cordial , clotz בקריאה של חוברת ההדרכה של הקונסולה גיליתי שחשוב שלא יעברו חוטי חשמל מעל חוטי האודיו ואת זה אני צריך לבדוק
ראובן
אם אני מקליט כל ערוץ למחשב במקסימום אות זה לא אומר שאני יצטרך לעשות level mix מחדש בקיובייס :question:
שוב תודה
איתי
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 17:23   
מה שבדקת מהווה סימן טוב למה שחיפשנו.
יש להבחין בין רעש עבודה של מכשיר לבין רעשי סביבה פרזיטיים שמתלבשים על האות.
רעש סביבה יכול להיות (במקרה שלך במיוחד) רעשים של הקרנה, קרינה, השראה, 'אדמות' (כאן=> בפורום), וזה מסביר את מצב הוירוס, ואפשר שטיפול נכון כפי שהמלצתי כאן בנושא אדמות וחשמל יפתור את הבעיה.
רעש מובנה הינו רצפת הרעש המינימלית שיש בכל מכשיר או ציוד, פסיבי או אקטיבי (חשמלי או שלא). דוגמא לרעש מובנה הוא ההיס (ראה הגדרות בפורום מונחים).

בזכות פעולות הבידול שתעשה, חיבור וניתוק (מעצבן, אבל עושים את זה פעם אחת ולתמיד, או עד שמצטרף ציוד חדש למשפחה), תוכל לאבחן בעיות עתידיות, למנוע אחרות, וכל צעד מבורך שיביא פתרון בשרשרת סאונד אחת, ישפיע על כל הציוד באולפן שלך. שרשרת אחת דפוקה והכל בשניות יכול להתדרדר לחגיגה של רעשים..
אל תיתן להם להשתלט עליך, כי על פניו לא נראה שיש לך ציוד בעייתי.

לגבי השאלה האחרונה, פשוט תתיחס לכך שכל מקור צליל המשתתף ביצירה שלך, צריך להיות מובל אל המיקס כמו חתן אל הכלה - במיטבו ובשיא אונו.
אם במהלך העבודה אתה נדרש (מכורח אופי ההפקה שלך) לשמוע את הכל במצב מיקס מסוים (אחרת זה בלגן שמיעתי כמובן), אז צור מיקס ארעי, אם בקיובס או במיקסר הברזלי (תלוי לאן הכל הולך לפני שמיעה במוניטור). ככה עובדים. זה מה שנקרא מיקס-מוניטור או rough mix.
בכל מקרה - ש-תמיד האות, בצורה המוקלטת שלו, או יותר נכון "המונצחת שלו" היכן שלא תהיה במערכת, יהיה חזק ובריא, שכן אחר כך זה עשוי להיות שליפתו מתוך רעש. עדיף שתצטרך להנחית אותו במיקס מאשר להגביר. הנה כלל:
- אם אתה מוצא שאתה צריך להגביר תפקיד מסוים כל הזמן (ולא מסיבה אומנותית דווקא), רוב הסיכויים שמקור האות חלש.
שוב - תמיד עדיף להיות במצב של עודף במקור ולשאוף להוריד (פיידרים..), מאשר להגביר. דוגמאות:
להנמיך ברגישות הכניסה בערוץ, כי הכלי מגיע חזק =>טוב
להגביר רגישות כניסה כי הכלי מגיע חלש =< לא טוב, רצוי שהכלי ישלח מעצמו יותר.
תרגם את זה עכשיו לכניסה/יציאה מכל מכשיר אחר, כולל וירטואלי.
בצורה זו אנו מגיעים למטרה שבכותרת = יחס אות שמצוי הרבה מעל הרעש. הרבה שאפשר #smile
  E.T  
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
הודעה פורסם: חמישי 16 ינו',03 19:20   
לצערי זה יחכה כמה ימים (יש לי ללמוד למבחן רצחני בפיזיולוגיה)
ראובן אני ניסיתי לימצא את הדברים שכתבתה לגבי אדמות וחשמל ולא מצאתי /במידה וניסית להוסיף לינק זה לא עבד
כמו שציינתי הכל ידחה בכמה ימים אבל בהקדם אני יכנס באמ אמא של הקרביים של האולפן
ואחזור עם ממצאי הניתוח
כרגיל המון תודה על היחס אתה-> :angel:
איתי
  E.T  
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
פתרתי את הבעיה
הודעה פורסם: שלישי 06 מאי,03 23:20   
טוב, אמנם לקח הרבה זמן ופירקתי את כל האולפן לגורמים כדי לאתר את בעיית ההרקה שגרמה לי לזמזום הקל. אני מדווח על הממצאים, מאחר ואולי אנשים נוספים יתקלו בבעיה דומה.
ספק הכוח של הקונסולה, המגבר ומספר מכשירים נוספים ישבו על אותו ה - rack, ספק הכוח גרם לבעיה שעברה לכל שאר המכשירים על ה - rack, הפיתרון היה להעמיד את ספק הכוח על הרצפה ללא מגע עם מכשירים נוספים !
תודה לכל מ שניסה לעזור
יום עצמאות שמח
איתי
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון