Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: חמישי 25 יול',13 19:26
יש כמה חברה שכבר מציעים את השירות הזה, יש להם ניידת, הם סאונדמנים במקצועם, והם באים להופעה להקליט את הלהקה.
מה שאומר שאם אתם נשמעים פצצה על הבמה רוב הסיכויים שההקלטה תהיה טובה מאוד.
השאלה מה קורה שיש פאשלות, עד כמה זה ניתן לעריכה בגלל זליגות וכולי?
מי שלוקח שירות כזה זה כדי להביא הקלטה זולה יותר מללכת לאולפן? או כדי לשמר סאונד חי יותר(או שניהם)?
בקיצור אני אשמח לשמוע ממישהו שהתנסה בעניין הזה(להקה) ולא מישהו שמשווק את זה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שישי 26 יול',13 10:09
הכל נכון. זה די מבעס, כי אין לנו זמן להתמקצע(רק לקבוע חזרות שכולם יכולים להגיע באותו החודש זה בעיה). אני לא מאמין שנגיע לרמה מקצועית של להקליט אלבום בגלל זה. ולכן אולי כדאי להתפשר על זה. הייתה לנו הקלטה שבעל המקום סידר לנו אבל מן הסתם הבלנסים השתנו כל פעם והסאונדמן שחשבתי שיפרגן(כי הוא הציע להקליט) לא היה בכלל על הקונסולה בין השירים. אולי הוא סמך עלינו יותר מדי.
אני אדבר איתך בפרטי, בכל מקרה מדובר בעוד כמה חודשים. יש לנו הופעה בשבוע הבא ואז הפסקה ארוכה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
פורסם: שישי 26 יול',13 11:54
הקלטת הופעה בערוצים זה שווה אם אתה רוצה להקליט הופעה.
הקלטת הופעה זה לא הקלטת אולפן. לא יותר ולא פחות פשוט משהו שונה.
תחשוב בעצמך על כמה אלבומי הופעות שאתה מכיר. הם בד"כ עומדים בפני עצמם.
כשלמדתי ברימון, אילן מוכיח אמר באחד הקורסים שאחד הדברים הטובים ביותר והנוראים ביותר שקרו בעולם המוסיקה זו המצאת ההקלטה.
יש משהו קסום בהנצחת רגע שלא ישוב, ויש משהו מעוות בלהנציח אותו ולא לתת לו להיות חד פעמי...
בהופעה קורים דברים שלא קורים באולפן (ולהיפך). אם אתם בעניין של להפיק משהו מהאנרגיות האלו אז בוודאי ששווה - וכמו שנאמר כאן, אכן אפשרויות העריכה שלאחר ההקלטה הן רבות מאד.
ניתן להגיע לתוצאה יפה מאד, אבל זה כל זמן שאתם לא עושים את זה כפשרה להפקת אולפן, אלא כהפקה העומדת בפני עצמה.
זה אומר שלשם מכוון האופי של הסאונד הסופי וזה אומר שעדין יש תקציב שמיוחד לעריכות העלאות תיקונים מיקסים ומאסטרניג..
בכל מקרה אם חומר הגלם הראשוני לא מספיק מלוטש אל תצפה לגדלוות ונצורות. אם אין לכם זמן לחזרות כנראה שאתם אנשים עובדים. זמן עבודה = כסף.
את הכסף שתחסכו מהחזרות תשקיעו בשעות אולפן לתיקונים קוסמטיים.
לא חבל?
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שישי 26 יול',13 12:45
אלמנט טכני שיכול לשפר את הקלטות חיות, (ולהביא אותן לנקודת פתיחה טובה יותר לעריכות והעלאות) , ועל הדרך לשפר את הסאונד בהופעה ואפילו הקלטה פשוטה של board mix, הוא מעבר לאין איר.
אני מרגיש קצת כמו מטיף בעניין הזה, ומדובר גם בהשקעה כספית, אבל כל השקעה שעושים בתחילת הדרך, מחזירה את עצמה בתוצאה, ומונעת אכזבות בהמשך.
אני רוצה לחדד מה שנאמר פה על תיקונים להקלטות לייב.
יש המון עזרים טכניים לתיקון, כל עוד הביצוע טוב.
גיטרות מקליטים בנוסף גם דיירקט ואז אפשר להחליף ת הערוץ, דראמ רפלייסמנט זה מזמן לא מילה גסה, קלידים בטח שאין בעיה להחליף באלפן, וכדי ליצור נפח לביצועים בקלות אפשר להסיף ערוצי הכפלות של גיטרות וקולות ואפילו תפקידים נוספים כמו חיזוק בפרקשן או זמרי ליווי.
גם ווקאל אפשר להקליט מחדש מאחר וזה מקור שסביר שלא יזלוג למיקרופונם אחרים, במיוחד כשהניטור הוא באין איר.
השאלה היא כמו תמיד, עד כמה אתם מחוייבים לתוצאה וכמה אתם יכולים לחשוב מעבר לסטנדרט.
לגבי חזרות, בלי קשר, אבל אײַן לזה תחלף. להקה לא מתורגלת נשמעת ח_א על הבמה ועוד יותר כשמקשיבים להקלטה.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שישי 26 יול',13 16:14
אפשר בהשקעה קטנה יחסית היום להרים מערכת הקלטה שתהיה שלכם וניידת.
לא יודע כמה נגנים אתם, אבל אפשא להוציא תוצאות טובות גם בלי הפרדה ובלי מייקינג לכל טמטמם. במיוחד בג׳אז.
צרפו אליכם טכנאי עם הבנה מוזיקלית וסבלנות, מצאו לכם יום (שלם) ומקום יכילו את כולכם, שעתיים סט-אפ ויאללה להתחיל לנגן על ״סרט רץ״
בסוף היום יהיה לכם מספיק חומר בשבי שלושה דמואים.
זה לא בשמים