הצטרף: 29 אוג' 01
הודעות: 530
פורסם: שלישי 05 נוב',13 23:21
האמת שגם אני חשבתי קצת להתנסות .. מעולם לא נגנתי על קונטרבאס
בגיטרה באס יש לי רקע די עשיר ..
אין איזו אפשרות לשכור כלי? לראות אם זה בכלל מתאים
הצטרף: 23 ינו' 12
הודעות: 62
מיקום: מרכז
פורסם: ראשון 23 מרץ,14 18:31
ירון יקר
לצערי אתה טועה
אני נגן קונטרבס ואין דבר כזה להיות נגן פיציקטו או קשת
החוק הראשון שלומדים קונטרבס הוא לנגן רק עם קשת
והסיבה פשוטה.
בפיציקטו פחות שומעים אם אתה מדויק בצליל
ובקשת שומעים.
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: ראשון 23 מרץ,14 22:25
זה מעניין מה שנאמר פה. כי יש בעיה עם השיטות לימוד למי שרוצה ללמוד ג'אז בקונטרה, ואני אבהיר-
1. אינטונציה, היכולת לפגוע בצליל במדויק. זה דבר שבאמת הרבה יותר קל לעבוד עליו עם קשת, כי כך שומעים את הצליל יותר זמן וגם הרבה יותר ברור מפיציקטו.
2. מי שמלמד קשת טוב, הוא בדרך כלל(ואני אומר בדרך כלל! לא כולם) מרקע קלאסי חזק. וכאן הבעיה, שברגע שרוצים ללמוד את הדבר הכי בסיסי בג'אז -WALKIN- צריך רקע חזק בג'אז, מודוסים מתאימים, ארטיקולציות וסינקופות שקורות בד"כ בסגנון הזה.
3. הקלאסיקיים הארדקור יגמגמו שיבקשו מהם באופן כללי "לאלתר" ועוד WALKIN שזה אלתור לכל דבר.
לכן המסקנה היא ללמוד לנגן טכניקה בסיסית ואינטונציה ממורה לקלאסי ואח"כ שהפגיעה בצלילים מדויקת לעבור למורה לג'אז.
אחרת זה סתם חארטה בארטה, ואתה תמיד תשמע "כאילו" נכון ותנגן עם 30% טעויות במקרה הטוב.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: ראשון 23 מרץ,14 22:39
כמה דברים:
1. אתה לא יכול ללמד לא את זה ולא את זה: אתה יכול להציע לתלמידים כל מיני דברים אבל מה שחשוב זה מה התלמיד עושה.
2. אני לא מכיר באסיסט אחד (אם לדייק, אני לא מכיר נגן ג'אז אחד) שלמד TIME. אני מכיר רק מוזיקאים שתירגלו ותירגלו ושיפרו ושיפרו (או ש-יחי הקלישאה - נולדו עם זה).
3. כך גם לגבי אינטנציה.
לסיכום, אתה כל החיים לומד ומשפר את מה שחסר.
אני באתי לקונטרבס ממקום של קלאסי, ואולי היתה לי אינטונציה טובה, אבל חסרו לי כל כך הרבה דברים כמו טכניקה, וטיים, והבנה הרמונית, והיכרות עם השפה, והשתלבות עם נגנים אחרים...
ובמקביל, אחרי כמה שנים וכמה דלקות נאלצתי להפוך קשת, ואז שנים לתרגל ולשפר, צליל, גישה, שילוב, דינמיקה...
מה לא?
בקיצור - אני לא כל כך מקבל את המסקנה שלך, אלא אם נקודם המוצא היא שצריך ללמוד לנגן ג'אז תוך שנה...