ברשותי זוג רמקולים dynaudio bm6a משנת 2009
עברתי אתם הרבה, רמקולים מצויינים.
לאחרונה נתקלתי במספר בעיות, הראשונה, מציקה במיוחד ומסתבר גם כמחלה בדגם הזה, הטוויטר מפסיק לפעול בכניסת זרם נמוך (low level volume) והוופר מקרחץ מעט ( רעש זמני של רוויה) , סוגייה זו מתחרשת בשני הרמקולים.
בעיה זו מובילה אותי גם לבעיה השנייה, שהיא עייפות החומר, האם כדי להחליף את האלמנטים בחדשים? איני יכול להשוות אותם לתקופה שהם היו חדשים, אך היגיון החומר אומר שכן יהיה הבדל בין אלמנט חדש לישן ובכך נפגמת תמונת הצליל.
לגבי תקלת ה"ניתוקים" ,קראתי שרכיב ה-relay נדפק עם הזמן בכל הדגמים הללו ולכן יש להחליפו.
אשמח לעצות, תשובות, שאלות מאנשים שהתנסו בצרות אלו.
עייפות חומר ובלאי יש בכל רמקול.
אם ספציפית לדגם הזה כבר בדקת שיש רכיבים ספציפיים שמומלץ להחליף אין כל מניעה שתעשה כך עם רכיבים מקוריים בלבד ותקבל אותם כמו חדשים.
לגבי הקרחץ בוופרים חובה לבדוק שזה לא מגיע ממקור הצליל, חיווט (DC על הכבלים המחוברים לכניסה) או ספק הכוח של המגברים והמגברים עצמם. זו בדיקה מאתגרת ודורשת בעל מקצוע כשמדובר בתוך המוניטור.
אם מצאת שהקרחצים בוופרים זו בעיה כרונית ולא רק אצלך, ציין קישור להיכן ומה הפתרון המומלץ _________________ Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
פתחתי השבוע את הרמקולים ועברתי על ה-PCB, חיפשתי הלחמות קרות, קבלים מנופחים או כל דבר אשר נראה לי חשוד, גם מעבר הזרם במעגלים תקין ומגיע למערכת מתח נכון.
מן הסתם שהחיווט שלי תקין ומתוחזק באופן שוטף על ידי.
אני פשוט במחשבה של או לחדש את הרמקולים בעלות של 2000 שקלים במעורך (אלמנטים ורכיבי REALY) או להתחדש בזוג רמקולים אחר, אולי הגיע הזמן אחריי 7-8 שנים לרענן את האוזניים
בדיינאדיו שלי( BM15) קדחתי חור קטנטן בדיוק באותו מקום בכל אחד
והרכבתי בית פיוז מתברג בקלות (זה עם פתיחת מברג)
הפיוז מחובר בדרך לפלוס של הטוויטר
כך שכל פעם קצת לפני שהטוויטר "מת" הפיוז נשרף במקומו
לא הייתי צריך להחליף מעולם טוויטרים ואין להם תופעות מוזרות
בית הפיוז מודבק היטב ואטום עם סיליקון וגם סגור בלחץ עם אום (שייבה) מהצדהשני
השייבה מודבקת גם בסיליקון מחשש שתזוז בעתיד ותיצר רזוננס
כנ"ל עשיתי ב NS10
עם הלוק חשוב ואינך רוצה לפגוע במארז (לצורך מכירה בעתיד, אחריות עליו וכו')
אפשר לוותר על קדיחות ולהטמין את הבית פיוז בתוך הרמקול עצמו
העיקר שיהיה מוצמד היטב על בסיס ספוג וגומי שאינו מיצר רזוננס בזמן עבודה
(מובן שכך צריך לפתוח הרמקול כל פעם כדי להחליף פיוז-וזה בהחלט פחות נוח)
ערך הפיוז משתנה לפי המוניטור כמובן
נ.ב.: להבדיל מהרבה אולפנים שראיתי!
אני על כל המוניטור או על הוופרים לבדם לא הייתי רוצה לשים פיוז
רק משום שלא נשמע לי הגיוני להעביר אנרגיה כזו דרך כבל של פיוז בעובי של שערה
גם אם הוא עמיד ולא נשרף אני חושש שיהיו לזה השלכות על תדרים ועוצמה
(גם בלי נוסחאות על חתך רוחב הכבל זה עדיין הגיוני)
אנשים משקיעים מאות ש"ח על כבלים איכותיים לא כדי שבדרך יתקעו להם בהמשך כבל ברוחב שערה..
מכיר את הטריק, נתקלתי בו בעת תיקון רמקולים ישנים בעבודתי.
אך שוב, הטוויטר אינו שרוף אלא פועל רק שמתח הכניסה נפרץ, שלפי מה שקראתי זאת בעיה ברכיב ה-RELAY.
אגב, בעיה זו גם נפוצה בדגם שיש ברשותך.
אז, להחליף אלמנטים או להשקיע ברמקולים חדשים? HELP (: _________________ המוזיקה שלי
ממסרים לא אמורים להיות יקרים כל כך.
אם הקונוסים של הוופר לא התייבשו ונראים תקינים המקסימום שאפשר לעשות זה להחליף סליל והדבקתו בצורה מקצועית, האם כל אלה יחד עולים 2000 ש"ח?!
כנראה לא הבנת את נושא הממברנות כשקראת לזה תיקון מודבק.
אם כך גם החלפת הרמקולים עצמם אינה מתקבלת בהיגיון שלך, ומכאן הדרך לרכישת מוניטור אחר פתוחה לגמרי.
לידע כללי, החלפת סליל מקורי ושימוש בדבקים הנכונים לרוב טובה יותר בתוצאה מזו המבוצעת בסרט נע במפעל. _________________ Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
להשקיע 2000 שקל ברמקולים שעולים בערך 10000, לא נראית השקעה גדולה מדי במיוחד שאתה כבר מכיר ורגיל אליהם _________________ iMac | RME UCX | Dynaudio BM6a | Logic Pro X | http://www.myspace.com/elisegal