תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איפה אפשר ללמוד ניצוח(על תזמורת) כקורס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (105) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
איפה אפשר ללמוד ניצוח(על תזמורת) כקורס?
הודעה פורסם: שלישי 15 דצמ',15 09:41   
מה קורה אקטים?
בדרך לשדרג את עצמי, כבר ניצחתי בעבר על תזמורת קטנה עם צ'ארט והכל אבל ללא רקע אקדמאי בניצוח.
כרגע בגלל העבודה והמשפחה די בעייתי מבחינתי לקחת שנות לימוד(למרות שהייתי מאוד רוצה) במוסד אקדמאי.
יש חיה כזו?
המטרה להיכנס לניצוח על תזמורות ילדים או מבוגרים חובבנים.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 15 דצמ',15 13:05   
בדרך כלל (בעולם מתוקן) לוקחים שיעורי ניצוח כשעורים פרטיים, בדיוק כמו שיעורי פסנתר.

אם יש מנצח שאתה אוהב באופן מיוחד או איזור מגורים מועדף, אוכל אולי לעזור לך בכך שאפנה אותך למנצח שאולי יסכים לקבל אותך כתלמיד.

המעטפת האקדמאית חשובה משום שניצוח זה הרבה מאד דברים חוץ מניצוח אבל זה נכון גם לגבי גיטרה ושו"ת כך שזה לשיקולך.
orenrot
Expert
הצטרף: 02 פבר' 02
הודעות: 688
הודעה פורסם: שלישי 15 דצמ',15 19:12   
http://www.jamd.ac.il/external_choir_conducting

יש קורסים במחלקה ללימודי חוץ באקדמיה למוסיקה בירושלים,
אחד הקורסים הוא "ניצוח מקהלה והרמוניה" עם אחד האנשים המקסימים ביותר עודד שומרוני. למדתי איתו גם ניצוח באקדמיה (וגם קורסים אחרים), מאוד ממליץ לבדוק !
_________________
טכנאי מחשבים בירושלים

מוסיקה
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שלישי 15 דצמ',15 23:41   
כן זה ברור שזה בעייתי. בגלל זה אני מעדיף משהו כמו הסדנא הזאת, רק שזה ממש לא מתאים מבחינת היום-השעה-וגם המיקום(אני מהשרון).

שיעורי ניצוח פרטיים חשבתי כבר וזה המוצא האחרון מבחינתי, כי כמה שיותר קרוב ללעבוד עם סוג של מקהלה/תזמורת עדיף.

אבל לפי מה שזה נראה אין לי ממש ברירה. אלא אם כן יש עוד הצעות.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 16 דצמ',15 00:01   
אני לא בדיוק יודע מה עודד עושה בפועל.
20 מפגשים של שעור כפול, שבהם גם לומדים הרמוניה "מתקדמת", וגם מתנסים בניצוח מקהלה...
אני לא ממש בטוח שזה עובד.

אני למדתי קומפוזיציה וניצוח באקדמיה (בירושלים).
לקח כמה שנים עד שבאמת עבדנו עם תזמורת (מקהלה זה טיפה שונה).
היה מערך שלם מן הסתם של שעורים וחוץ מזה, שעתיים בשבוע הושפלתי מול מורה לניצוח.

וכמובן שלא יצאתי (ולא תכננתי) לצאת לקריירה של ניצוח (כי הלכתי על קומפוזיצייה) אבל מה שאני מנסה להגיד, זה שהנושא של ההתנסות, דווקא כשאתה עובד עם מורה שבעצמו מנצח, יש סיכוי שתוכל להתלוות אליו לחזרות ולעבוד מקרוב עם אנסמבלים.

אבל זה לא ריצה ל100 מטר.
זה מרתון.
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: רביעי 16 דצמ',15 04:50   
סתם מזכיר לי אנקדוטה, כשפעם בזמן הלימודים נהגתי ברכב והגעתי לרמזור אדום וניצלתי את הזמן להתאמן על תנועות הניצוח (איתן גלוברזון שאלוהים ישמור), ופתאום תפסתי בזווית העין זוג באוטו לידי בוהה בי בתמיהה...
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא לנצל את הזמן עד שאתה מחליט ולהקשיב המון למוסיקה עם פרטיטורה, לנגן חלק מהדברים על הפסנתר במפתחות שונים ולעשות הרבה סולפז׳ במפתחות שונים. בשביל זה לא צריך מורה וזה מה שעושה את ההבדל בין מנצח שרק מסמן כניסות ומנפנף את הביט בידיים כמו מטרונום לבין מנצח שממש מבין את המוסיקה שהוא מנצח עליה, מסוגל לשיר כל ליין של כל כלי בפרטיטורה ובסופו של דבר מסוגל לייצר חזון איך הוא רוצה שהעסק יישמע.
m.s.d
Act Compatible
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 1566
מיקום: הפרדס של חנה
הודעה פורסם: רביעי 16 דצמ',15 14:16   
כשהייתי קטן הייתי בטוח שניצוח זה הג'וב הכי טוב בעולם. חשבתי שצריך רק לנפנף עם 2 מקלות ולקבל על זה כסף.
היום אני חושב שהג'וב הכי טוב בעולם שייך לבחורה שמוחאת כפיים בלהקת פלמנקו #biggrin
_________________
MilliSecond Decisions
--------------------------
המציג אינו שחקן
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: חמישי 17 דצמ',15 00:05   
SAR אני באמת לא יודע למה צריך ללמוד ניצוח, אבל אחד מהמקומות שהלכתי להתראיין אמרו שזה נחוץ.
אולי יורם יכול להרחיב מה ההבדל בין מי שקורא פרטיטורות עם טרנספוזיציות ויש לו ניסיון בניצוח-לא אקדמאי-לבין מי שלמד?

לא מתוך זילזול, אחרת לא הייתי שואל על ללמוד את זה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 17 דצמ',15 02:07   
אני יכול להרחיב אבל SAR נתן לך את ההסבר. אין לי מה להוסיף.

איתן גלוברזון היה המורה שלי לקריאת פרטיטורות ומאז:
* אני קורא פרטיטורות מהדף.
* השערות שלי סומרות כשאני חושב על איתן גלוברזון...
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: חמישי 17 דצמ',15 03:47   
ציטוט:
SAR אני באמת לא יודע למה צריך ללמוד ניצוח, אבל אחד מהמקומות שהלכתי להתראיין אמרו שזה נחוץ.
אולי יורם יכול להרחיב מה ההבדל בין מי שקורא פרטיטורות עם טרנספוזיציות ויש לו ניסיון בניצוח-לא אקדמאי-לבין מי שלמד?

לא מתוך זילזול, אחרת לא הייתי שואל על ללמוד את זה.

אני אגיד לך מה דעתי הצנועה- אין דבר כזה ניצוח ״אקדמאי״ או ״לא אקדמאי״. יש מנצח טוב ומנצח לא טוב. מנצח לא טוב- לא שולט במוסיקה שהוא מנצח עליה, לא מסוגל לתקשר עם המוסיקאים בתזמורת בגלל אי שליטה בשפה (״קרנות, אפשר לנגן בבקשה מהמי בתיבה 58, לא, בעצם זה לא מי, רגע, איזה צליל זה...״), חוסר המקצועיות מוביל בהכרח לחוסר ביטחון, לחוסר כבוד מצד כמה עשרות מוסיקאים שיושבים מולו ומכאן לביצוע מחופף שנשמע יותר כמו חזרה מאשר ביצוע עם התכוונות. מנצח טוב- שולט בפרטיטורה, מכיר כל פסיק החל מהמבנה של היצירה, דרך הפרייזינג של כלי המיתר (סימוני קשתות) ועד הצליל האחרון של הטרומבון השני. אם חלה טעות סטואי הוא צריך להיות מסוגל להבחין מי הסקציה שטעתה ולשיר להם את הפראזה כמו שהוא שומע אותה בראש שלו. באופן הזה הוא יכול לפתח איזה אידיאל לגבי איך היצירה אמורה לדעתו להישמע, והוא מסוגל לתקשר עם הנגנים מכל הסקציות בשפה שלהם כדי להעביר את המסר ולהשיג את התוצאה.
עכשיו, איך אתה הולך להשיג את זה, זה כבר עניין שלך. אני חושב שאם הייתי רוצה ללמוד ניצוח היום הייתי הולך ללמוד פרטי. אבל זה עניין אישי לגמרי. בניגוד למקצועות אחרים שיכולים להיתרם מלמידה בקבוצה, ניצוח לדעתי הוא סוג של ״קרב״ בינך לבין היכולות שלך עצמך. מפגש אחד על אחד עם מנצח שאתה מעריך שייתן לך חומר לעבוד עליו וישתף אותך בתובנות שלו ובדרך בה הוא ניגש להתמודד עם היצירה הוא רב ערך בעיני. שוב, זו רק דעתי ואני משוכנע שיהיו מי שיחלקו עלי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון