תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 14:20
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  jambo7  
הצטרף: 02 אוק' 04
הודעות: 129
מיקום: tel aviv
היסטורית - איך הצליחו לנגן בהרכב ללא לימוד תאוריה וכו'
הודעה פורסם: רביעי 03 ינו',18 10:31   
שלום
סבא שלי היה נגן בלהקה שכונתית בשנות ה 30, 40 , אז העולם לא היה כפר גלובלי הלהקות נגנו באירועים של הקהילה, הנגנים היו תשבי השכונה כולם הכירו את כולם המלחין היה השכן ממול המתופף היה אח של והזמר היה הספר ששר ללקוחות וכדומה . אם נלך יותר רחוק בהיסטוריה נראה שבעבר היו להקות שבטיות שכולם היו מאותו שבט ששרו ונגנו סביב המדורה בלי חוקים ובלי תיאוריות . היום אני לומד לנגן בשביל התחביב , אני רוצה קצת לאלתר בלוז בשל כך אני צריך ללמוד פוזיציות סולמות וכד', ואני שואל איך נגנו אז ? סבא שלי וקודמיו לא ידעו שקיימים בכלל תווים וסולמות הם לא ידעו מה זה תאוריה מוזיקלית אז איך הם בכל זאת הקימו להקות נגנו ושרו יחד בהתאמה, מעניין.
_________________
אני לא יודע לכן אני שואל
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: רביעי 03 ינו',18 13:23   
התאוריה המוזיקלית היא עתיקת יומין. התאוריה המערבית לפי מה שידוע לי מגיעה אחורה עד ימי הביניים (כמובן שהיא הייתה שונה). יש עדויות לזה שהתקיימה תאוריה מוזיקלית במסופוטמיה העתיקה העדויות מתוארכות לסביבות 1500 לפנה"ס. ישנם גם עדויות לתאוריה מוזיקלית ביוון העתיקה. בתרבויות שבטיות ישנם גם כן חוקים של מה מותר ומה אסור ולכן המוזיקה של כל תרבות שומרת על אופי שייחודי לאותו השבט. ישנם גם רמזים לזה שהיו כבר סולמות בתקופה הפרה היסטורית (יודעים את זה לפי המבנה של הכלים ששרדו). ככה שתאוריה מוזיקלית הייתה במשך אלפי ואולי מיליוני שנים.

לגבי השאלה שלך על סבא שלך והלהקה שלו, אם הם באמת לא הכירו תווים וסולמות אז כנראה הם פשוט למדו את השירים עצמם או משמיעה או שמישהו לימד אותם.

עכשיו, בלוז היא מוזיקה עם אופי מסויים וחוקיות מסויימת. אם אתה רוצה ללמוד לאלתר בלוז אז אתה צריך לדעת את החוקיות של הסגנון הזה אחרת זה לא ישמע בלוז.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון