תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 01:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ראף מיקס בתהליך ההפקה - כמה להשקיע ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  gabimor  
הצטרף: 08 דצמ' 10
הודעות: 7
מיקום: רמת השרון
ראף מיקס בתהליך ההפקה - כמה להשקיע ?
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',18 09:47   
היי כולם, שאלה למפיקים שביננו:
אני כרגע בתהליך הפקה עצמית באולפן הביתי, אחת ההתלבטויות שאני חוזר ומתחבט בהן היא
כמה צריך להשקיע במיקס/סאונד תוך כדי תהליך היצירה (בניית העיבוד) וכמה להשאיר לממקסס המקצועי.

מצד אחד, ההתמחות שלי היא לא סאונד, מצד שני, אחרי X ערוצים כבר קשה להמשיך הלאה בלי איזשהו ראף מיקס (ופה אנחנו חוזרים לצד הראשון #smile

אז השאלה היא במה אתם נוגעים ומשקיעים כדי לקבל תמונה של השיר שתשאיר אותכם עם השראה וכיוון להמשך בלי להישאב לפינות טכניות מדי שמוציאות מה flow של היצירה.

ברור שהמושג "פינות טכניות מדי" הוא סובייקטיבי אז אני רק אציין שאני מגיע מעולם הנגינה/הלחנה/כתיבה/עיבוד, בעולם הסאונד וההפקה אני יחסית חדש (אבל מחוייב ללימוד ולטווח הארוך ומאוד נהנה מהתהליך #smile

מה דעתכם ?
יש מקום למורה/מנטור בנושא ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',18 11:39   
אתה מדבר טכנית ואילו הנשוא הוא יצירת אמנות. אם העשייה היא לשם הטכניות בלבד, המשך לספור זמן...
לעומת זאת, ביצירה, התמונה הסופית כן צריכה לעמוד בראש, ומהתחלה. כל מה שמגיע מההשראה, הדימיון, הסאונד וכל מה שבדרך, אמור להתחבר לתמונה שבראש, וגם להתאים לה.
הכפלות, תת-מיקס בין ערוצים, ואפילו מיקס מקדים, הם כלים ומהלכים בדרך שאמורים לעזור.
טכנאי מיקס לא יוצר את השיר, ומהלך העיבוד והתזמור מקדים אותו. כל מהלך כשר בדרך.

מפיק/מעבד טוב מסוגל לקבע, לפחות חלקית, את הסאונד והמיקס מהתחלה ותוך כדי התהליך.

נכון אתגרת את עצמך: "בלי להישאב לפינות טכניות מדי המוציאות מה-flow של היצירה"... זה הכיוון, אלא אם מדובר בנסייניות יצירתית, שגם לה יש מקום, אך לא בקונטקסט של השאלה שלך.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 931
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',18 12:23   
אני נמצא מהטרק הראשון במיקס, וכל טרק נוסף אני ממקסס בהתאם לטרק הראשון, או הקודמים אם זה בהמשך. אני רואה בזאת חלק מתהליך היצירה. ככה אני מקבל תמונה ברורה של מה שיש בכל רגע נתון. מכיוון שמעבר לפרוססינג הבסיסי, אני משתמש באפקטים של פילטרים, מודוליישן, דיליים וכו׳ בהתאם לאיך שאני שומע את התפקיד, ואפקטים אלו הם בעצם תפקידים נוספים שמעשירים את הסאונד ואף ״תופסים מקום״, וככה אני גם רואה מה חסר לי, ובכל רגע נתון אני יכול גם להחליט שהשיר גמור. זה קורה כאשר אני אוהב את מה שאני שומע ובכל ההשמעות הנוספות לא בא להוסיף כלום, ואז אני יודע שזה גמור.
אין ספק שלפעמים יש איזה שיר סורר שמתעקש לא להסתדר לי בדרך הזו, ואז אני חוזר אחורה, סוגר ערוצים, מקליט ערוצים נוספים, עד שהתמונה מסתדרת לי, והשיר עובד טוב מבחינתי. אבל כמובן דרך זו מחייבת שתהיה לך תחושה ברורה מתי זה עובד ומתי לא, שזה לא פשוט. אבל צריך להאמין לספקות הפנימיים ןלהתעקש עד שזה מגיע. כל זה כמובן תקף כאשר אתה גם היוצר, גם המפיק וגם הסאונדמן. גם אני בהתחלה הרגשתי חוסר ביטחון בנושא הסאונד וגם חוסר ידע מספיק איך להגיע ליעד המבוקש. אבל סמכתי על האוזן שלי שתוביל אותי ותדע לשמוע מתי זה טוב בעיני ומתי זה לא, ועם הזמן גם רכשתי מיומנויות בתחום, וביחוד בתחום העבודה In the box. בעיני ה״קופסה״ הזו היא מכונת יצירה פלאית.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
ה 500 $ שלי בנושא
הודעה פורסם: שבת 29 ספט',18 19:37   
אכן תחום סוביקטיבי לגמרי! קצת קשה לתמלל את זה בקיצור אך אצלי החלוקה היא כזו:

כל מה שקשור ל "פרזנטציה" כלומר: צידוד, חלוקה סטריאופונית, איזון עוצמות.. למה שקיים
אלו באים בחשבון בכל שלב ולרוב חייבים אותם תוך כדי בנית העיבוד וההקלטות
זה לא אמור להפריע ל"מיקסר" ליצור מזה מטעמים בשלב הבא - להיפך!
זה אולי עשוי לתת לו אינדיקציה טובה יותר על מה התכוון המשורר בעיבוד..
זה לא אומר שהוא ימשיך בכיוון שלך, סביר יותר שהוא יאפס פיידרים ויאתחל מחדש
אלא אם כן אתה גם המיקסר..

כל השאר הקשורים ל "גיוון..ייצוב..טקסטורה, עיוות, אפקטים והשמה מרחבית, איפנון קולי"
קיצר מה שמשתנה יכול לרוב לחכות לשלב המיקס, ובכל כלל יש כמובן יוצאים מן הכלל!
למשל אם הכלי אמור להשמע דרך אפקט כלשהו, אז זהו חלק מאופיו ונעשה בהתחלה.
שלא לדבר על מוקלט כך מההתחלה כמו למשל במקרה של ערוצי חשמלית

ויש גם בין לבין..

אצלי למשל לפני שמגיע למיקס כל ערוץ חייב לעבור:
א. "פילטר" שמסלק מהמשוואה את המיותר מההתחלה (HPF, LPF או שניהם)
ב. "נקיון צליל" (כולל עריכה והשתקה) להסרת רעשים היסים ואוירה מיותרת מגל האודיו.

מקווה שעזרתי MiXtRiM
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: ראשון 30 ספט',18 01:02   
במהלך היצירה/הפקה הרבה פעמים העיבוד יכול להשתנות, אתה משנה תפקידים, מקליט עוד תפקידים, מוריד אחרים, ופתאום הבאלאנס הראשוני שעשית לא כל כך תומך בעיבוד החדש שהגעת אליו, מה גם שיש נטייה להוסיף עוד ועוד עוצמה לדברים חדשים שנכנסים, ואז הם ממסכים על דברים שכבר היו שם ממהתחלה, כמו תופים/סיקוונסים/שירה.

מפעם לפעם כדאי לרענן את הראף מיקס, גם כדי שתוכל להתרשם אם העיבוד והביצוע קורים כמו שרצית, וגם כדי שפשוט תהנה להקשיב לזה או להשמיע לאחרים שאתה רוצה את דעתם. זה לא צריך להיות משהו דרמטי, פשוט לעשות מיוטים על הכל ולהתחיל לפתוח לאט לאט את כל האלמנטים ולשחק קצת עד שאתה מקבל תמונה מספקת של אותו שלב.

בצורה הזאת גם יהיה לך קל יותר להבחין אם חסר משהו או שצריך לדלל דברים.. או שפתאום תגלה שמשהו לא מבוצע כמו שצריך/כמו שהתכוונת וכדאי לשפר.

בד"כ כשאתה מרגיש שחלק מהתפקידים "נלחמים" על מקום או שאתה לא מצליח להרגיש את הפאנץ' שהיה בהתחלה, או שאתה נזכר שהקלטת איזשהו תפקיד שממש הרים את השיר ואתה לא כל כך זוכר מה הוא היה... זה הזמן לרענן את הראף.

שיהיה בהצלחה!
_________________
http://theshtikfactory.com/
DreadInnaBabylon
Act Compatible
הצטרף: 27 יונ' 10
הודעות: 60
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 30 ספט',18 14:02   
הי. דיסקליימר: אני שום דבר, רק גיטריסט מקליט... אבל להתפלסף אני יכול.

בואו נניח לרגע, שסובייקט א' הוא מוזיקאי יוצר גאון, עם תפוקה 100% מושלמת לכל הדיעות. בנוסף, א' הוא מיקסר גאון וכנ"ל. נדיר? כן. גם ניחן בסבלנות אינסופית, דבקות במטרה ומלא זמן.
במידה והוא חובש את שני הכובעים בבת אחת, האם התוצר שלו יסבול במידת מה? לענ"ד, בוודאי שכן, קצת או הרבה, שכן תשומת הלב שלנו כבני אדם היא מוגבלת, בייחוד בפעולות של זמן אמת. בנוסף, יש גבול לרמת הידע של כ"א, דברים שרואים מכאן לא רואים משם, היער והעצים, ועוד קלישאות (נכונות).
אז רובנו לא א', רוב הסיכויים שכמה אחוזים פה, כמה אחוזים שם... האם סביר שהתוצר יסבול עוד יותר? שוב, למעט ניסים (שקורים!), סביר להניח שכן.

אני גם הולך סולו, בהכל, בעיקר כי אני סוציומט ואגו מניאק, לא גאון בשום דבר (ואין לי מטרה מסחרית, בינתיים) אבל אני מודע שזו לא הדרך האידאלית להפקה שהינה ללא רבב, למרות שהיו דברים מעולם. אם אני כותב שיר, אני רוצה שהאנרגיה הרגשית והמוחית שלי תהייה שם בשלמותה, ברגע. אותו דבר לפעולות האחרות. מן הסתם יש חפיפה, ובנקודות אלו יש חשיבות יתר לחזון, לרעיון, לחלום.

כימיה בין אמנים זה דבר מסובך מאין כמוהו, ולפעמים דווקא הקונפליקט זה מה שגורם ליצירה לנסוק. גדלנו על מוזיקה משובחת, בה היתה חלוקת תפקידים ברורה משהיום, כשכ"א אמון על תחום התמחותו, ומפיק בעל נסיון, אוזן וכוונה מנצח על הכל. זה עסק קשה, זה עסק יקר ועוד חסרונות, אבל שאף אחד לא יגיד לי שהמתודה הזאת לא אחראית לאלבומים המושלמים ביותר שנוצרו!

גם אם למוצארט היה DAW, והיו תקליטים... אני מנחש שהוא היה משאיר את זה לאיזה חנון, למרות שאין ספק שהיה יכול להשתלט... פשוט כי לא היה לו זמן לזה.
מעניין, שרוב האנשים עדיין יבחרו לעשות outsourcing למאסטרינג, פה זה קצת יותר שחור ולבן.
בשביל הכיף, שכ"א יעשה מה בא לו, כמובן. אבל בואו לא נהייה אשליתיים, רק בגלל שיש לנו היום גישה קלה וזולה לכלי עיבוד, שפעם היתה פנטסטית.
_________________
שיר פשוט כפול משולש מרובע
  gabimor  
הצטרף: 08 דצמ' 10
הודעות: 7
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שלישי 02 אוק',18 17:46   
תודה לכולם! שכנעתם אותי להשקיע יותר בראפ מיקס תוך כדי תנועה#smile
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 03 אוק',18 17:56   
מייקל בראואר על ראף מיקס :


_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון