תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 14:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תולדות האקולייזר הפרמטרי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (240) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
תולדות האקולייזר הפרמטרי
הודעה פורסם: שני 29 אפר',19 10:00   
האקולייזר הפרמטרי

כנראה המעבד החשוב ביותר להקלטה, מיקס ומאסטרינג ואחת ההמצאות המשמעותיות ביותר אי פעם לאולפני אודיו, מעבד שהפך לסטנדרט תעשיה תוך כמה שעות.

האקולייזר הפרמטרי או בשמו השני ה Sweep Tunable EQ מתאפיין בשליטה בשלושה פרמטרים, כל פילטר באיקיו כולל:
-עוצמה (Amplitude)
-תדר מרכזי (Center Frequency)
-רוחב פס (Bandwidth\Q)

בלי אקולייזר פרמטרי למקסס או למסטר מוזיקה מודרנית יהיה לא כיף עד לא אפשרי..

האקולייזר הפרמטרי הוא המצאה של שני דיזיינרים מהמבריקים ביותר בהיסטוריה של תעשיית האודיו:

האחד הוא מר George Massenburg, טכנאי הקלטות בכיר, מפיק מוזיקלי וממציא אשר אחראי על הסאונד של מעל 400 אלבומים במעל 40 שנות קריירה, הוא זכה ב Grammy כטכנאי הקלטות ומיקס, ואחראי לסאונד של כמה יצירות מופת ובראשם (לטעמי) הלהקה Earth Wind & Fire.
בנוסף, Massenburg זכה פעמיים ב Tech Award וב Technical Grammy ונכנס ל Technology Hall Of Fame.

השני הוא מר Burgess Mcneal, מהנדס חשמל, טכנאי הקלטות ובעלים של מפעל לייצור תקליטי ויניל.

מקניל החל את דרכו כטכנאי הקלטות חובב בגיל 17 כשהוא מתזז בבולטימור עם טייפ מונופוני ומבצע הקלטות שונות לפי הזמנה כדי לשלם על לימודיו.

עם סיום לימודיו, מקניל הכיר בחור עם טייפ סטראופוני פשוט ושני קונדנסרים ובעזרת מכר משותף שעבד כעוזר מנהל של הסימפונית של בולטימור התחיל לבצע הקלטות עבור התזמורת בעיקר לצורך השתתפות בתחרויות.

למרות הנסיון המוגבל של מקניל וחברו בהקלטות הם זכו על עבודתם בפרס ״ההקלטה התזמורתית הטובה ביותר״ מה שנתן להם את הביטחון לפתוח ביחד את אולפן ההקלטות הראשון שלהם בשנת 1958.

כמה שנים לפני פתיחת אולפן ההקלטות מקניל התחיל להתנסות בתכנון ובניה של מגברי מנורות ובנה לאולפן הצנוע מיקסר מנורות פרימיטיבי לגמרי אבל עם טוויסט טכנולוגי משמעותי אחד, היה למיקסר כפתור פאנינג :-)
(וזאת בניגוד לבורר L-C-R שהיה מקובל באותם ימים)

האולפן הצנוע והקטן של הצמד שכן בבנין של תחנת רדיו מקומית והחזיק ציוד הקלטה בסיסי מאוד.

באמצע שנות השישים, כדי להתפרנס בצורה סבירה Burgess Macneal התחיל לעבות בשתי עבודות,
במשך היום הוא הפעיל ביחד עם שותף בית דפוס קטן לתקליטים במונו (!) ובלילה עבד כטכנאי הקלטות באולפן.

יום אחד הופיע באולפן של Macneal מר Dean Jensen (הידוע היום בזכות Jensen Transformers שבבעלותו) ואליו התלווה חבר הילדות והשכן שלו, George Massenburg, בחור צעיר שהיה אז רק בן 15.
זה לא לקח ל Burgess הרבה זמן להבין שמדובר בבחור חכם מאוד עם תשוקה עצומה לעולם ההקלטות בכלל ולציוד הקלטה בפרט.

השניים התחברו מיד ו Dean ו George התחילו לעבוד עם Burgess ולעזור לו לבנות קונסולה שהוא תכנן ובנה באותו זמן בשביל לקוח.

בגלל חילוקי דעות עם השותף, Macneal החליט להתפצל ולמכור את האולפן ואת בית הדפוס לתקליטים לחברה בשם ITI, חברה שעסקה באותה תקופה בפיתוח מצלמת קולנוע צבעונית קומפקטית והחזיקה לצורך הפיתוח והייצור בניין גדול בבולטימור ובעקבות החיבור עם Macneal התרחבה החברה ופתחה גם מחלקת אודיו.

להרכבת האולפן החדש והמשודרג במשכן של ITI היה חסר דבר אחד ומשמעותי, קונסולה.

נשיא ITI הציע ל Macneal ו Massenburg לבקר בתערוכת AES שהתקיימה ב NYC בשנת 1968 כדי לאתר קונסולה מתאימה לאולפן וכך היה,
רק שבתערוכה, נשיא ITI נרתע מאוד מהמחירים האסטרונומיים של קונסולות דאז ואמר לצמד, ״הרי יש לנו מחלקת פיתוח בחברה, למה שלא תבנו בעצמכם את הקונסולה לאולפן החדש ?״ Macneal ו Massenburg שמחו על ההצעה, חייכו זה לזה בהסכמה והתחילו בשלבי התכנון של קונסולת חלומותיהם.

השניים התחילו לתכנן קונסולה פורצת דרך שהקדימה בהרבה את זמנה, היו לה יכולות ניתוב מתקדמות גם בקנה מידה מודרני, כל כניסה יכלה להיות מנותבת לכל ערוץ, כל יציאה לכל כניסה וכו׳ והכל בלחיצת כפתור ובלי צורך בפאץ׳, בעוד Macneal עבד על הארכיטקטורה Massenburg עבד על האלקטרוניקה כולל ה Mic Preamps, ה Summing Amps וכו׳, רק דבר אחד מרכזי היה חסר, אקולייזר !

שניהם מצאו שהאקולייזר של Pultec ששלט אז בעולם נשמע מעולה אבל לא היה גמיש כמו שהם דמיינו את האקולייזר בקונסולה שלהם, אז בעזרתו של טכנאי נוסף שהיה עדיין סטודנט להנדסה באוניברסיטת פרינסטון, הם ניסו כל אפשרות להגשים את חזונם השאפתני וזה פשוט לא הצליח, כלום לא הלך, בדיעבד הרבה בגלל הנסיון לבנות את ההגברה של הפילטרים באמצעות IC Opamps פרימיטיביים מאוד שיוצרו באותם שנים ע״י Fairchild.

אבל בסופו של דבר, המחסום נפרץ.. Massenburg שעבד גם כטכנאי באותם ימים באולפן נהג לבדוק בסשנים שלו את הציוד שתכנן, לילה אחד בסוף סשן Massenburg חזר למעבדה אחרי ההקלטות ומצא את ״נוסחת הקסם״ שגרמה לזה לעבוד.. הוא פיצח את זה, ממש באותו לילה.

למחרת ב 8:00 בבוקר כש Macneal הגיע למשרד הוא מצא סכין תקועה בדלת שלו, נעוצה בתוך פתק מקרטון שעליו היה כתוב בכתב יד “That’s it, This works !”

האקולייזר היה עדיין גולמי לגמרי, הוא הרעיש ודיסטרש אבל זה עבד, הרעיון קרה. המעגל היה זקוק לעוד הרבה עבודה, שיוף ופיתוח כדי להפוך לשימושי בהקלטות אבל שם היתה פריצת הדרך הגדולה והומצא מה שאנחנו מכירים היום כאקולייזר הפרמטרי.

במקביל Massenburg ו Macneal עבדו על התכנון של שלבי ההגברה בכניסה וביציאה מהפילטרים,
מעגל ההגברה ביציאה מהפילטרים היה חשוב במיוחד מהסיבה שבאיקיו הזה הפילטרים עובדים ב Parallel ומסתכמים ממש כמו במיקסר על מעגל הגברה, עד היום רוב האקולייזרים המיועדים למאסטרינג עובדים ככה, כל פילטר הוא ישות עצמאית עם מגבר עצמאי שמוסיף לסיגנל הכללי את התדר הנבחר מהפילטר במקביל או מחסר את התדר הנבחר מהסיגנל הכללי ע״י הגברה של התדר וסיכומו לסיגנל בפאזה הפוכה.

מעגל ההגברה של Massenburg ו Macneal עבד נפלא ביציאה אבל הם לא אהבו בכלל את מעגל הכניסה והתקשו להשלים את הדיזיין, אז המהנדס הראשי של ITI הציע לתרום מנסיונו בתכנון מעגלי הגברה לוידאו ופיתח את מעגל הכניסה שעבד בצורה נפלאה עם מעגל היציאה של הצמד, היתה לו מעט סטורציה (THD) והוא נשמע מעולה בתוך האיקיו.

כאן שלב התכנון הסתיים והאקולייזר היה מוכן בשביל הקונסולה המדוברת, הצמד הבין שיש לו משהו מיוחד מאוד ביד, משהו שאין לאף אחד אחר.. Massenburg פנה ל Macneal ושאל אותו ״אתה חושב שאפשר למכור את האיקיו הזה כמכשיר עצמאי מחוץ לקונסולה?״ ענה לו Macneal ״חשבתי לשאול אותך את אותה שאלה בדיוק..! לדעתי כן״

השניים פנו ל ITI וביקשו מהם לתכנן ולייצר מארז חיצוני לאקולייזר שעד עכשיו נבנה כמודול לקונסולה וכך היה, הפאנל הקדמי של המכשיר כמעט ולא השתנה מאז ועד היום.

לא הרבה זמן אחרי, Massenburg ו Macneal לקחו את ההמצאה המופלאה שלהם והלכו איתה לתערוכת AES של שנת 1971, כדי להדגים הם לקחו איתם טייפ של Ampex ושני זוגות אוזניות,
בתוך שלוש שעות מפתיחת התערוכה התור להאזנה לאיקיו הגיע עד החניה שמחוץ לאולם (!)
ביום למחרת התור עבר את החניה והגיע לפינת הרחוב.. כולם רצו לשמוע את הפלא הזה, האקולייזר הפרמטרי הראשון ועוד במהדורת Outboard, היו כל כך הרבה הזמנות ש ITI לא יכלה לעמוד בביקוש ובהחלטה מודעת, כדי לשמור על המוצר ייחודי החליטה להגביל את היצור לעשר יחידות בחודש, שכולן כמובן נמכרו מראש ובקלות.

שם הדגם היה ITI ME (Mastering Equalizer) 230, הדגם היה בייצור כעשרה חודשים ובגלל בעיות מהותיות שנבעו מבקרת איכות לקויה הוחלף ל ITI MEP (Mastering Equalizer Pots) 230.

בזמן הזה הצמד התפנה לתכנן את מהדורת המאסטרינג של האקולייזר הזה שנקרא ITI MES (Mastering Equalizer Switches) 430, האקולייזר נבנה על Switches (בוררים) במקום Pots כדי לספק לטכנאי המאסטרינג תמונת סטראו מדויקת לגמרי כמו גם אפשרות לשחזור מדויק, קונספט שנשמר באולפני מאסטרינג מאז ועד היום. רק מכשיר אחד כזה אי פעם יוצר תחת המותג ITI והיה בשימוש עצמי בחדר המאסטרינג של ITI.

לרגל כנס AES ב 1972 שהתקיים בלוס אנג׳לס הגיש Massenburg את המאמר על האקולייזר שתכנן עם Macneal וטבע לראשונה את המונח Parametric EQ \ Sweep Tunable EQ, הוא מעולם לא הוציא פטנט על ההמצאה.

באותה שנה בתערוכה נגשו לצמד שני לקוחות שונים בבקשה לבנות לסטודיו שלהם קונסולות של ITI, מרוצים ונרגשים הם מיהרו חזרה למלון כדי להתקשר למשרדים בבולטימור לספר על החדשות המעולות, נשיא החברה ביקש לדבר עם מחלקת ההנדסה של החברה והבטיח להתקשר אליהם בחזרה, אחרי 20 דקות הטלפון צלצל ונשיא ITI בישר לצמד שמחלקת ההנדסה לא מעוניינת לבנות קונסולות..!

אחרי התקרית המוזרה הזאת Massenburg עזב מיד את החברה ויחד איתו איש המכירות הראשי שאמר ״אם אין לי מוצרים למכור למה אני כאן ?״, זמן קצר לאחר מכן גם Macneal עזב את החברה.

סביב 1975 ITI נכנסה לבעיות כלכליות חמורות ואולצה ע״י הבנק לסגור את שעריה,
נכסי החברה עמדו למכירה פומבית, Massenburg בעזרת Earth Wind & Fire קנה את האולפן, Macneal קנה חזרה את בית הדפוס לתקליטים ואז הגיע הזמן למכור את שאריות המפעל..

על הרצפה מתחת ליריעת ברזנט היו השאריות של פס היצור של האקולייזרים האייקוניים, Macneal קנה את כל מה שנשאר מפס היצור ב 75$ !

בביתם הפרטי של משפחת Macneal הייצור של האקולייזרים קם לתחיה, רק עכשיו זה קרה תחת שם המותג הפרטי שלהם Sontec.. בעוד אשתו מרכיבה את החלקים, Burgess השיג את הרכיבים ותוך זמן קצר הזוג שכר כמה עובדים לשעבר של ITI וחזרו לייצור מלא.

למרות הסאונד המבוקש של ה ITI 230, צמד הדיזיינרים Massenburg Macneal החליטו לערוך מקצה שיפורים לדיזיין המקורי במטרה להשיג סאונד טבעי, מהיר וניטרלי יותר עם רמת רעש נמוכה יותר בשביל ה Mastering EQ של המותג החדש.

כשטכנאים כמו Allen Sides אמרו ל Massenburg שלטעמם ה ITI ME-230 המקורי הוא לדעתם האיקיו הנקי ביותר שהוא אי פעם תכנן הוא ענה ש״לדעתו הם עישנו משהו״..

חלק גדול מהפיתוח ל Sontec החדש ישן נעשה בטלפון כי באותו זמן Macneal שהיה אחראי על הרכיבים היה בבולטימור ו Massenburg האחראי על הדיזיין שהה בלוס אנג׳לס,
את הPrototypes הם היו לוקחים לאולפן המאסטרינג של Doug Saks ועושים אצלו בדיקות האזנה ו fine tuning, מה שבמידה מסוימת אולי יכול להסביר למה טכנאי מאסטרינג רבים מחשיבים את ה Sontec להיות ה Solid State EQ הכי קרוב שהם מכירים בסאונד ל Tube EQ, כל שאר הציוד שהיה בשימוש בזמנו אצל Doug Saks היה מבוסס על מנורות.

כשהצמד סיים את הפיתוח של שלב ההגברה החדש לאקולייזר Massenburg אמר ל Macneal ״זה מעגל ההגברה עם הסאונד הטוב ביותר שאי פעם יוצר בעולם והוא ישאר בלתי מנוצח, לתמיד״, עד היום Macneal משוכנע שהוא צדק, אבל Massenburg כבר לא..

הקונסולה שנבנתה ב ITI בשביל אולפן ההקלטות נמכרה בסופו של דבר יחד עם שאר הציוד לאולפן הקלטות מיוחד שנבנה בתוך ספינת מגורים שעגנה בנמל בולטימור ונקרא Blue Seas Studio, הסוף הטרגי של האולפן היה כשהוא שקע למצולות ולקח איתו את הקונסולה היחידה שיוצרה אי פעם ב ITI והיתה מלאה באקולייזרים המדוברים.

ה Sontec MES 430 הראשון שנבנה נמכר לאולפן המאסטרינג Sterling ב NYC ומשמש שם עד היום בכל החדרים כ EQ המרכזי של כל בכירי הטכנאים, תוך זמן קצר הפך ה EQ לסטנדרט תעשיה עולמי באולפני מאסטרינג בזכות הסאונד והגמישות האדירה שלו ועד היום כל EQ חדש שנבנה לצרכי מאסטרינג מושווה באופן אוטומטי ל Sontec שנשאר ה EQ המבוקש והמעותר ביותר לאפליקציה הזאת.

במקביל לשותפות שלהם ב Sontec, ב 1982 פיתח Massenburg את המותג העצמאי שלו GML
ראשי תיבות של George Massenburg Labs, שכולל גרסה נוספת לאיקיו המפורסם אבל עם שינויים משמעותיים לדיזיין, המקביל ל MEP-230 שהוא איקיו להקלטה ומיקס אשר מבוסס על pots נקרא 8200, המקביל ל MES-430 שהוא איקיו למאסטרינג ומבוסס על Switches נקרא 9500.

מדובר בשני האקולייזרים הפרמטריים עם הסאונד המעולה ביותר ששמעתי אי פעם, שניהם מבוססים על אותו רעיון אבל כל אחד מהם נשמע ומגיב שונה לחלוטין ומעולה לדברים שונים.

ה GML 9500 הוא האיקיו המרכזי אצלי למאסטרינג מאז שפתחתי את TanTan ברמת-השרון, אחרי תקופת המתנה ממושכת מאוד, לאחרונה הצטרף אליו בהתרגשות אחיו הגדול ה Sontec MES-432 שנבנה בעבודת יד ע״י לא אחר מאשר Burgess Macneal, מר Sontec בכבודו ובעצמו, אתם מוזמנים לבקר ולהאזין לקסם הזה, צעד קטן לראק, צעד ענק למאסטרים !


הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 29 אפר',19 12:19   
מעניין מאוד ארן.
קראתי את זה כבר כשפרסמת. עכשיו קראתי שוב.

שאלות:
הנוב העליון הוא שלבינג לTOP? ואם כן, כמה ואיך? ידוע לך אם זה הגבר אחרי החיתוך כפיצוי?

איך היית מתאר את ההתנהגות של הSontec? איקיו אגרסיבי או רך (מילניה סטייל)?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
DuckTape
תומך
הצטרף: 21 ספט' 04
הודעות: 1270
מיקום: בסטודיו ( רב הזמן )
הודעה פורסם: שני 29 אפר',19 12:32   
קראתי בשקיקה.
אין עליך ארן
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שני 29 אפר',19 17:28   
ציטוט:

שאלות:
הנוב העליון הוא שלבינג לTOP? ואם כן, כמה ואיך? ידוע לך אם זה הגבר אחרי החיתוך כפיצוי?

יש ל Sontec 432 שלושה פילטרים של פיק (bell) אקטיביים שעובדים על מעגלי הגברה דיסקרטיים,

בנוסף יש low shelve ו high shelve פאסיביים (כמו שאתה מתאר, הגבר מפצה אחרי הפיצוי),
שני ה shelves הפסיביים חולקים את מעגל ההגברה הדיסקרטי הקלאסי של Sontec.

ציטוט:

איך היית מתאר את ההתנהגות של הSontec? איקיו אגרסיבי או רך (מילניה סטייל)?


רך מאוד, אין לי המון נסיון עם מילניה, היה לי בערך שבועיים את ה NSEQ-2 (בלי המוד של פרד פורסל) והוא נשמע לי יפהפה, הסונטק נשמע עוד הרבה יותר טבעי ממנו, כאילו אין תופעות לוואי של איקיו כמעט בכלל. מאוד מאוד טבעי.

ציטוט:

קראתי בשקיקה.
אין עליך ארן


תודה גדולה ! כיף שקראת :-)
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 29 אפר',19 17:45   
נראה שאתה מחזיק אגדה.

יצא לך במקרה לבדוק את הגרסא של IK? ממה שאני זוכר, ההדמיות של IK היו נשמעות לי ממש לא רע(באופן מפתיע ממש) ביחס לחברות אחרות.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 30 אפר',19 06:37   
ציטוט:

נראה שאתה מחזיק אגדה.

יצא לך במקרה לבדוק את הגרסא של IK? ממה שאני זוכר, ההדמיות של IK היו נשמעות לי ממש לא רע(באופן מפתיע ממש) ביחס לחברות אחרות.


כן לגמרי, הסונטק באמת אגדה, שילוב מאוד ייחודי בין מוזיקליות לניטרליות..

האזנתי לדמו של IK, זה נשמע לא רע אבל לא בר החלפה עם המכשיר לטעמי, קולגה שלי שניה לו סונטק בעבר אמר לי שהוא האזין לדגימות של המכשיר ב Nebula שעשה Alex B שמתקרבות מאוד למקור !

עדיין לא בדקתי את Nebula אבל זה בתכניות כבר זמן :-)
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: רביעי 01 מאי,19 21:33   
תודה רבה, מעניין מאד #thumbsup
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 01 מאי,19 22:05   
ציטוט:
האזנתי לדמו של IK, זה נשמע לא רע אבל לא בר החלפה עם המכשיר לטעמי, קולגה שלי שניה לו סונטק בעבר אמר לי שהוא האזין לדגימות של המכשיר ב Nebula שעשה Alex B שמתקרבות מאוד למקור !


בסופו של דבר, האמולציות אמורות להביא את הרוח של המכשיר והתנהגות כללית, לא סאונד. נבולה עוד לא ניסיתי בכלל בשום צורה. אני כבר ככ שבע פלאגים.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: רביעי 01 מאי,19 23:28   
ציטוט:

תודה רבה, מעניין מאד #thumbsup

בכיף :-) תודה שקראת !

ציטוט:

בסופו של דבר, האמולציות אמורות להביא את הרוח של המכשיר והתנהגות כללית, לא סאונד. נבולה עוד לא ניסיתי בכלל בשום צורה. אני כבר ככ שבע פלאגים.

לדעתי אנחנו כבר מזמן לא שם..
יש הרבה מכשירים ממודלים מדהים שאם אתה לא לוחץ אותם חזק או לחליפין לא מאזין על מערכת מוניטורינג שקופה ומפורטת במיוחד נשמעים כמעט זהה, או לפחות מספיק דומה כדי להוות תחליף ראוי לגמרי.

אם אתה רוצה לקבל את הרוח של הסונטק אבל לא את הסאונד אני ממליץ על Equilibrium של DMG (ולא רק לזה..)
תעביר את הפלאגין ל Analog Phase עם ה impulse response הכי ארוך שהסשן שלך מרשה, את ה Bells תעביר למצב 250 (הזוויות של סונטק 250 שבמובן הזה זהה לגמרי ל 432) ואת ה Shelves ל First Order, ככה יש לך סונטק דיגיטלי ושקוף.

גם אני עדיין לא נכנסתי לנבולה אז לא מדבר ממקור ראשון אבל קולגה שאני מאוד מעריך מאוסטרליה שהחזיק את המקור הרבה שנים כתב לי לא מזמן שלתחושתו ה Nebula מגיע ל 90-95% מהסאונד שהוא זוכר אבל גם הוא לא השווה אחד מול השני..

היום בסשן מאסטרינג הרמתי 6db של תדר גבוה סביב 15Khz על מיקס יחסית כהה, זה קורה בערך פעם בשנה, הסונטק עשה את זה בצורה כל כך טבעית שבדקתי כמה פעמים שהכפתור באמת במקום כי זה נשמע כמו בוסט של 3dB, לא הצלחתי עדיין לשחזר את ההתנהגות הזאת בפלאגין בעבודה על Mixbus, על ערוצים בודדים זה כבר הרבה יותר קרוב
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון