תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:43
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » דגימות ולופים - Samples & Loops
  radomsk  
הצטרף: 04 מאי 02
הודעות: 338
מיקום: תל אביב
the memphis horns - שאלה טכנית לגבי שימוש בAKAI
הודעה פורסם: ראשון 13 אפר',03 02:30   
שלום לכולם #smile

אני די מרגיש שאני מפספס משהו בשימוש בAKAI ואני בטוח שתוכלו לעזור לי...
ברשותי 3 דיסקים בפורמט AKAI שנקראים: The Memphis Horns - מדובר באוסף הקלטות של חצוצרות.

כשאני משתמש בהם, אני פשוט פותח אותם עם KONTAKT ובוחר איזשהו SOUND ומנגן עליו ואז מדובר בצליל סטטי שמשתנה בהתאם לקליד שעליו אני לוחץ במקלדת (PITCH שונה).

לפי-דעתי ניתן לטעון חצוצרה בצורה יותר חכמה, כך שמשחק עם MIDI CONTROLLER מסוים (למשל) בעצם ינגן צליל אחר (למשל משיכה של צליל החצוצרה או הצליל שנוצר כשמזיזים את הדבר הזה בחצוצרה שאני לא יודע איך קוראים לו ושיוצר את הצליל המגניב של החצוצרה #smile).

בכל-אופן, בגדול מאוד... אני לא חושב שאני יודע איך עובדים עם SAMPLER AKAI ולפי-דעתי אני מפספס איזה משהו בנגינה על חצוצרה (למשל) כך שזה יישמע אמיתי...

אני בטוח שיש איזשהו טריק בשימוש בסמפלר שייתן לחצוצרות שאני מקליט עם MEMPHIS HORNS להישמע יותר אמיתיות...

נא עיזרו לי,

סהר
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: ראשון 13 אפר',03 19:16   
אני אנסה לעשות לך קצת סדר בראש.
אני לא רוצה להתייחס ספציפית לספרייה הזו,מפני שאני לא מכיר את הנתונים שלה לעומק,אבל אני אנסה להסביר איך בנויה ספריית אקאי.
איררכיית המידע היא זו:PROGRAM>KEY GROUP>MULTISAMPLE>SAMPLE.
כלומר כל פרוגרם(או PATCH או SOUND בשמות אחרים)מחולק לאיזורים על המקלדת.כל איזור מכיל דגימה רב שיכבתית.כל שיכבה היא בעצם דגימה בודדת שמוטרגת(מלשון טריגר) ע"י לחיצת הקליד בVELOCITY שונה.כלומר,כמה שיש יותר איזורי מקלדת(ומכאן שכל אזור מכיל מנעד קטן יותר של צלילים)וכמה שיש יותר שכבות(הדגימות הבודדות שמרכיבות כל אזור,שמיד אסביר מה משמעותן)כך הספרייה איכותית יותר..ספרייה בעלת KEYGROUP כל חצי טון ומכילה 4-5 דגימות בכל MULTISAMPLE נחשבת איכותית מאד.המשמעות היא שכל חצי טון נדגם בנפרד(יותר ריאלסטי מאשר "למרוח" דגימה בודדת על פני חצי אוקטבה..)ואתה מקבל עומק ביצועי גדול יותר.
השכבות שדיברתי עליהן הן החשובות מבחינתך.בספרייה בעלת 4-5 דגימות בכל מולטיסמפל בדר"כ השכבה העליונה(הVELOCITY הגבוה ביותר)מיועד להטריג דגימת ארטיקולציה אופיינית לאותו כלי.בספריית גיטרה זה יכול להיות סלייד,ובספריית חצוצרה זה יכול להיות SHAKE(מן TRILL של טון וחצי מאד אופייני לחצוצרה).השכבות הנמוכות יותר מכילות,לרב,דגימות של הכלי בעוצמות נגינה שונות.
השאלה האם הספרייה שלך מכילה דגימות ארטיקולציה או לא.אם הספרייה מקורית אתה יכול לבדוק זאת בספרון המצורף.אתה יכול גם להטריג את השכבות הגבוהות(נגינה בVELOCITY גבוה) ולראות מה קורה.אם היא לא מכילה, אין לך הרבה מה לעשות בנדון.השינויים שניתן לבצע על דגימה קיימת הם רק ברמת המעטפת(מעטפות,פילטרים ואפקטים כאלה ואחרים-זה מה שכל הסמפלרים/מודולים עושים).מה שעוד ניתן לעשות(וזו האפשרות העדיפה בעיניי),הוא לקחת RIFF מוכן מהספרייה(ובספרייה שלך קיימים כאלה בשפע),לבצע לו טרנספוזיציה ושינוי מהירות כדי שיתאים לשיר שלך ואז...להתעלל בקובץ,לערוך אותו,בקיצור לעשות איתו מה שבא לך.התוצאה תיצא הרבה יותר ריאלסטית מאשר לנסות לנגן חצוצרה על המקלדת.

נ.ב-הספרייה הזו היא של צמד MEMPHIS HORNS שכולל גם טרומבון,ולא רק חצוצרה..
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » דגימות ולופים - Samples & Loops

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון