הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 40
פורסם: חמישי 12 יול',01 06:50
אני תוהה, ישנם מיקסים שבהם הבאסים(the kick and the bassline) נשמעים חזקים, מאוד נמוכים ועוצמתיים, ובכול זאת, אינם מעמיסים על המיקס.
ברוב המקרים שמתי לב לשני דברים:
מרמקולים קטנים אפילו שומעים סאבים
ולבאס סאונד "תלת מימדי"
האם יש שיטות להוסיף באסים מבלי להעמיס על המיקס? (בדיגיטל)
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
פורסם: חמישי 12 יול',01 07:27
שאלה מצויינת.
בתחילת דרכי (לפני כשנה) שאלתי גם אני את אותה השאלה , והתשובה:
קח בייסליין שנמצא בתחום מסויים בלבד וקח קיק שנמצא בתחום תדרים נפרד לחלוטין , איך ?
הרבה eq , אם יש לך אנלייזר אתה פשוט לא תאמין כמה הוא יעזור לך בקטעים האלה ף עצה שקיבלתי ואני מעביר אותה הלאה (כי היא עובדת) לפעמים צריך אפילו לבחור סאונד אחר כדי שיתאים.
למשל:דאג שהבס לא יעבור את תחום ה 80 - 100 hz , דאג שהקיק יודגש באזור ה 110 hz ואחרון חביב , תדאג ששאר הכלים לא ייכנסו לתחומי התדרים האלה.
אתה פשוט לא תאמין איזה מיקסים כוחניים ייצאו לך.
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
פורסם: שישי 12 אוק',01 05:00
ניסיתי להשתמש בעצות הנ"ל במיקס ובאמת הבס דראם יצא פיצוץ אך הגיטרה באס יצאה מסכנה :irritated: למישהו יש איזה מתכון ל- e.q לגיטרה באס שתשב טוב במיקס עם עם סאונד שמן וברור?
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 20
פורסם: שלישי 23 אוק',01 19:46
מה שחיפש כותב ההודעה המקורית זה בדיוק מה שאני מחפש, אבל חיתוך התדרים המומלצים בהודעות התגובה לא ממש עזר לי. ואפילו להיפך. חיתוך תדרי הבאס מעל 100 hz העלים כמעט לגמרי את הבאס כשהמוזיקה נוגנה על רמקולים קטנים של מחשב (ולא על המוניטורים איתם עבדתי בשלב ההפקה), או אפילו על רמקולים מעט גדולים יותר, של מערכת מיני סטריאו. היה נראה כאילו הרמקולים הקטנים הסתפקו בשאריות הבאס שנכנסו לתחום שהם מסוגלים לנגן, אבל כל העומק של הסאב נעלם. ענין שנעשה די מתסכל כשניגנתי מוזיקה 'מקצועית' אחרת על אותם רמקולים, והבאס נשמע ברור ויציב, ועדין מופרד משאר הערוצים.
אז תווך של עד 100 hz לבאס הוא באמת מספיק? זה לא מציב אתגר לרמקולים הקטנים יותר?
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 23 אוק',01 20:11
יואב - הכוונה היא לא לחתוך את הסאב ב-100HZ עד לאין סאונד, אלא לעשות לו Notch ולעשות Slope הרבה יותר יציב , ובנוסף תנסה לחזק לו באיזור ה40-50 HZ בכמה DB שנשמע לך (אני אישית לא מחזק ביותר מ-3DB, אחרת-לחפש בס אחר/להקליט מחדש) .
בנוסף: אל תשכח להרחיק מהאיזור הזה את הBD ולעשות לו CUT בסביבות ה-90HZ. וששום דבר מהמיקס הסופי לא יחדור לתחום של ה-100HZ חוץ מהסאבים.
_________________
RS
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 23 אוק',01 21:56
כמה דברים להוסיף:
הכוונה ה-Notch שתחזיר את הSUB ל-0DB בסביבות ה-500Hz על מנת שתשמע את הפאנצ'יות שלו (אם יש), ואת ה-BD אל תחתוך לגמרי ב-90HZ אלא בHighShelf מתון, כדי שהSustain (מצטער על כל המושגים באנגלית , פשוט אני לא יודע איך לתאר את זה בעברית..) שלו ישאר, ויהיה עדיין עומק לקיק.
חוץ מזה, תבדוק משחק עם הפנורמה כדי שהם גם לא ישבו בול על אותו צד, ותבדוק את המיקס הכללי שלך, אולי הוא מהווה את הבעיה? אל תשכח שריבוי תדרים בולע תדרים אחרים.
_________________
RS
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
פורסם: ראשון 31 מרץ,02 02:05
קראתי את הת'ראד, ואכן זה נושא שמעסיק אותי זה זמן רב (ואנשים בהחלט יעידו שאני פריק של באסים וסאב-באסים). לעומת זאת אני מפחד שכשאני אגיע למבחן המציאות אני לא אוכל באמת לעשות את ההפרדה הזו.
האי קיו היחיד (לפרוטולס) שאני יכול לחשוב עליו הוא הסדרה של הQ1-10 של Waves. אני אוכל להגיע לתוצאות הנ"ל עם האי קיו הזה? (ד"א אין אפשרות לעשות את זה עם אי קיו פרמטרי נכון? מפאת חוסר השליטה ב Frequency המדויק וב-Q)
ועוד משהו - יש לי גישה לאי קיו גראפי (לא וירטואלי אל Rack) בעל 30 בנדים, שאותו אני יכול לחבר לכרטיס שלי ולתת אותו ב I/O על ערוץ אחד (למעשה אני יכול גם על שני ערוצי מונו נפרדים - לדוגמא קיק ובס) - שווה לעבוד איתו ולזנוח את האי קיום הדיגיטליים למיניהם?