תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ההגדרה או ההבדל בין מלחין, מעבד ומפיק מוסיקלי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת
  yula  
הצטרף: 29 ינו' 02
הודעות: 9
מיקום: TEL AVIV
ההגדרה או ההבדל בין מלחין, מעבד ומפיק מוסיקלי
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 03:15   
אם מישהו/י אחת ולתמיד יכול לעשות לי סדר ודיוק בהגדרות אודה מאוד
רונן חרותי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 08:08   
ההגדרות שלהלן אינן לקוחות ממילון כלשהו, כך שניתן להתווכח עליהן, אבל אני מקווה שהן יבהירו את ההבדל בין השלושה:

מלחין = מחבר היצירה המוסיקלית, האדם שכתב את הלחן המהווה את הבסיס לה (מה שנקרא בשפת העם "המנגינה"). הלחנה נעשית בדרך כלל באמצעות תווים, אך יש מלחינים שאינם שולטים בשפת התיווי, והם מבצעים את פעולת ההלחנה באמצעות נגינת ו/או שירת צלילים ברצף מסויים.

מעבד = המוסיקאי האחראי על פיתוח היצירה המוסיקלית הבסיסית. פעולתו מתבטאת בדרך כלל בכתיבת הרמוניה ומקצב, קביעת המבנה הסופי של היצירה, כתיבת התפקידים המוסיקליים השונים שינוגנו בה וקביעת הכלים המוסיקליים שבאמצעותם ינוגנו תפקידים אלה. פעולתו מסתיימת בדרך כלל לפני שלב ההקלטה.

מפיק מוסיקלי = זהו התפקיד הפחות מוגדר בתהליך היצירה. כעקרון, אחריותו של המפיק המוסיקלי היא לתוצאה הסופית - סיגנון היצירה (styling), "הצבע שלה", הסאונד שלה, החיבור וההידוק בין מרכיביה השונים. ניתן להמשיל את פעולתו של המפיק המוסיקלי לזו של במאי קולנוע - הוא זה שאחראי להפוך את התסריט היבש (הלחן והעיבוד) ליצירה מוגמרת. לשם כך הוא עשוי להסתייע בנגנים, פרוגרמר, טכנאי הקלטות, מיקס ומסטרינג, אך לא תמיד: לעתים הוא מבצע חלק מתפקידים אלה (כולל העיבוד והתזמור הסופי) בעצמו.
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 08:28   
יחד עם זאת, לא ניתן שלא להזכיר כי בתחום המוזיקה הקלאסית לדורותיה המלחין הוא בעצם זה שרושם את כל התוים, בין אם הלחן שלו, ובין אם מדובר בעיבוד
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 11:17   
ציטוט:

יחד עם זאת, לא ניתן שלא להזכיר כי בתחום המוזיקה הקלאסית לדורותיה המלחין הוא בעצם זה שרושם את כל התוים, בין אם הלחן שלו, ובין אם מדובר בעיבוד

ממש לא בהכרח...
מלחינים רבים נעזרו בתלמידיהם כדי לתזמר (למשל גבריאל פורה), או שתלמידיהם נעזרו במוריהם כדי לתזמר (יש הטוענים שיצירות מסויימות המשוייכות לבאך הולחנו ע"י תלמידיו- למשל), או שעיבדו מנגינות עם מוכרות (בארטוק, בריו), או שתזמרו מחדש יצירות של אחרים.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 13:25   
ההערה האחרונה מאד נכונה (למרות שלא כל הדוגמאות מדויקות).
אפשר להוסיף לדוגמאות עוד כמא הערות:
1. מלחיים עתיקים באמת, שכלל לא תיזמרו משום שלא מקובל היה לתזמר.
היה רישום בסיסי לקונטינואו כלשהו (שלי מקלדת לדוגמא) ואוליעוד קב מלודי שהיה אמור להדגיש / להכפיל משהו ווקאלי. לדוגמא: מונטוורדי ובני דורו, ובכלל, זו היתה הגישה בבארוק המוקדם.
2. מלחינים שפשוט לא הותירו לנו תיזמור אלא רק רישום עקרוני, ותוזמרו אח"כ כ"ספקולציה".
3. יצירות מולחנות לעילא ולעילא שתוזמרו מאוחר יותר לתזמורת אחרת או יצירות לפסנתר שתוזמרו מאוחר יותר והפכו לקאנון (או ע"י אותו המלחין או ע"י מלחינים אחרים).
4. מלחינים שבהגדרה לא תיזמרו / מיעטו לתזמר, ויצירותיהם תוזמרו ע"י אחרים. כך לדוגמא המצב עם ג'ורג' גרשווין שלכל יצרה (אני מדבר על היצירות ה"קלאסיות" שלו, לא על השירים) שלו יש מתזמר (בד"כ פראד גרופה או פול וייטמן) ולעיתים אפילו כמה גרסאות מתוזמרות לתיזמורות שונות (הידועה שבהן היא הרפסודיה ב-בלו שתוזמרה בגרסה ל-jazz Band, ל-תזמורת קטנה, ולתזמות סימפונית).
  yula  
הצטרף: 29 ינו' 02
הודעות: 9
מיקום: TEL AVIV
רונן וכולם דבר ראשון תודה רבה
הודעה פורסם: שני 08 נוב',04 01:45   
עדיין יש משהו שקצת מעומעם לי, לדוגמא אני איני יודעת איזה בנאדם בדיוק אני צריכה, יש לי שיר שהוא מבחינתי חצי גמור, אני רוצה לשנות אותו טיפה, בנפח, בכלים, יש לו את המנגינה, אך הוא דורש ליטוש רב וגימור. איזה בנאדם בעצם אני מחפשת, מעבד או מפיק או את שניהם?
אני קצת מבולבלת בגלל שאת השיר הזה עשיתי לי כניסוי והקלטתי אותו בקיו בייס אבל מבחינתי הוא עוד הוקלט בצורה חובבנית לגמרי, ואני רוצה להקליט וסיים אותו שמבחינתי הוא יהיה שיר גמור.
nirels
הצטרף: 15 ספט' 01
הודעות: 22
הודעה פורסם: שני 08 נוב',04 02:33   
שלום! אני סאונדמן וכותב/מלחין שירים בעצמי- אשמח לעזור ו לחוות דעה אם אשמע את השיר כמובן!
nirels@hotmail.com
לא קלה היא לא קלה דרכינו"
רונן חרותי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: שני 08 נוב',04 07:22   
ציטוט:

יש לי שיר שהוא מבחינתי חצי גמור, אני רוצה לשנות אותו טיפה, בנפח, בכלים, יש לו את המנגינה, אך הוא דורש ליטוש רב וגימור. איזה בנאדם בעצם אני מחפשת, מעבד או מפיק או את שניהם?


מכיוון שאת מחפשת מישהו שייקח את השיר עד לגימור, את צריכה מפיק מוסיקלי. מפיקים מוסיקליים רבים הם קודם כל מוסיקאים, ויש ביכולתם לבצע את מה שהשיר שלך דורש.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
Re: רונן וכולם דבר ראשון תודה רבה
הודעה פורסם: שני 08 נוב',04 08:25   
yula :

יש לי שיר שהוא מבחינתי חצי גמור, אני רוצה לשנות אותו טיפה, בנפח, בכלים, יש לו את המנגינה, אך הוא דורש ליטוש רב וגימור.



What'd'ya mean 1/2 GAMUR? What exactly does "NEFACH" mean?

If the song has got a melody and lyrics it is COMPLETE.

What does "LITUSH and GIMUR" mean?

My 10 year old Mazda also needs LITUSH and GIMUR 2 turn in2 a McLaren F1.

U talk like a politician on a hectic campaign would.

Much like some projects I get 4 mixing: "The trax sound fine... we just need a bit of ur color on the mix" which turn out 2 b over compressed turds stacked up in rows.

It fits more in the "HELP!" category, but 4 some reason ppl find it hard 2 say: "Look, it's not working, we need U 2 make it work".

4 a song "2 work" it needs 2 project emotions, or better said 2 get the lis10er in2 an emotional state. The song's "story" is told by manipulating groove, harmony, counter parts, sound, timbre, and a zillion other elements.

A gifted performing artist is capable of making a song "work" just by performing the song, unaware of the way he / she is manipulating the elements.

If U can't get the song "2 work", or U can't pin-point a single element U're having problems with on the way 2 perfection - then U need 2 change more than "TIPA" - and U better give credit 2 the ppl who can do it 4 U.

If it's working, U have the "vision" how the song should sound @ the end, U have the skills 2 perform yet U lack the skill 2 get it down 2 "tape" - get a recording engineer.

If it's working, U have the "vision", & U want 2 change it "TIPA", get an advice from a "YOETZ OMANUTI" (yet another title) then perform it urself.

If it's working, U have the "vision" but U can't get the strings 2 play without masking the gtrs & vocals - Get an arranger.

But if (as it turns out in many cases) U have a song, and when U perform it sounds BAD, get all 3 + a producer, or a producer that can perform all the tasks above, or hire ppl who can.

The producer's job is 2 express the melody and lyrics as an "emotional projector" beacon. He identifies the focal point of the song, and creates "the mood" by manipulating all elements - performance, arrangement and sound - 2 tell "the story".

Since all elements r closely related, the producer may b an arranger, or a bass player, a recording engineer or just the guy next door.
But he should b able 2 perform the task.

In this day & age the producer in many cases performs as a "secondary artist". In other cases he may b a good "agent" who knows what ppl 2 hire 2 make the song shine.

Peace,

Zooot
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
הודעה פורסם: שני 08 נוב',04 23:19   
קוסמוגריל - נדמה לי שתלמידים עדיין משתייכים לקטגוריה של מלחין, לא?#smile

לגבי השואלת המקורית - יש מצב שרבים כאן בפורום, אולי אפילו אני, יכולים לסייע לך לקדם את הפיכת השיר למוצר מוגמר. כמובן - תלוי כמה רחוק את מתכוונת ללכת עם הגימור הזה (רמז - ככל שתרצי רמה יותר גבוהה תצטרכי אנשים יותר מנוסים וציוד יותר איכותי. ועוד לא הזכרנו אופציה של נגנים, וציוד להקליט אותם)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון