הצטרף: 13 נוב' 04
הודעות: 9
מיקום: הרצליה
פורסם: שבת 13 נוב',04 22:17
שלום.
אני רוצה מאוד להתחיל לילמוד לעומק יצירה והפקת מוזיקה
אלקטרונית.. ההתלבטות שלי היא האם לעשות זאת דרך
מורה פרטי,מדריך באולפן שלו וכו' או דרך קורס בבתי ספר
בארץ כמו Dj School - למוזיקה עכשווית...
אנא תיתייחסו לזה בעיקר להקשר המקצועי ..
מבחינה כספית אני מאמין שמורה יותר זול אבל
אם בדיג'יי סקול יש יותר מה להציע (אני לא מתכוון רק ליידע של תוכנות,
אלא גם להפיק דיסק שלך ושיווק שלך - מה שבבית ספר הזה יש..) אז עדיף
לי לשלם קצת יותר.
אני מקווה שתעזרו לי , עוד 3 חודשים אני משתחרר וכבר רוצה
להתחיל!
ביי
הצטרף: 08 מאי 03
הודעות: 25
מיקום: netherlands
פורסם: ראשון 14 נוב',04 01:57
יתרונות וחסרונות בשני הצדדים, ולכן זה תלוי בך ובאופן שבו הכי מתאים לך ללמוד בו.
מורה עשוי להקדיש לך תשומת לב שלא תקבל בבית ספר, אך בבית ספר תוכל לקבל ביקורות ממספר אנשים ולשתף פעולה עם עוד אנשים בעבודה שלך.
מורה עשוי ללמוד אותך דרכי עבודה שמיוחסות אליו ולהשקפת העולם שלו - והאינטראקציה שבבית ספר יכולה לחשוף אותך למגוון של טכניקות ודרכי עבודה שונות של תלמידים ומורים אחרים.
לפי דעתי, כדי לממש את מקסימום הפוטנציאל הטמון בלימוד פרטי אצל מורה, עדיף לעשות זאת כאשר יש התמקדות על נושא ספציפי. אם אתה רק מתחיל, ואתה רוצה להיכנס לתחום נרחב זה, עדיף לך ללמוד קודם בבית ספר. אחרי שתימצא את עצמך בכל העניין, ותתמקד במשהו או בתחום ספציפי בענף - תוכל לפנות למורה פרטי כדי להתפתח ולהתרחב בנושא הספציפי.
הכל תלוי במי הוא המורה... ומי הוא הבית-ספר.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
פורסם: שישי 10 דצמ',04 09:36
ההחלטה אם ללמוד אצל מורה פרטי או בבית ספר תלויה במידה רבה בשאלה לאן אתה רוצה להגיע בסופו של דבר, וכדאי לעשות הפרדה חדה בעניין זה בין רמת החובבן לבין רמת המקצוען.
אם כל מה שאתה רוצה זה הכשרה טכנית / מוסיקלית ממוקדת, שתאפשר לך ליצור מוסיקה ברמת התחביב, מורה פרטי טוב עשוי להספיק (בתנאי שכישוריו הם בשני המישורים הטכני והמוסיקלי כאחד).
לעומת זאת, אם השאיפה היא לפתח קריירה אמנותית - מקצועית כיוצר / מפיק מוסיקלי, היריעה היא רחבה הרבה יותר. אתה זקוק לשם כך ל:
1. ידע תאורטי נרחב ומעמיק בתחומי המוסיקה והסאונד;
2. מיומנות מעשית בנגינה, הלחנה, עיבוד, תזמור, פרוגרמינג, הקלטה, גימור והפקה כוללת בסביבת האולפן והבמה;
3. חממה יצירתית מאתגרת ומדרבנת, המספקת התנסות מבוקרת ומתודית, בתהליך ליווי אישי, וכן הזדמנויות לחבירה עם תלמידים אחרים, ומאפשרת לך לפתח ולממש את הפוטנציאל הטמון בך ולהגיע לבשלות אמנותית ומקצועית;
4. מסגרת מקצועית שתסייע לך, כמוסיקאי מתחיל, לצאת מאלמוניותך ולרקום את קשריך הראשוניים בענף;
5. יכולות תכנון, פרזנטציה וחשיפה עצמית, הנסמכות על הבנת המבנה של תעשיית המוסיקה והמודלים לפיתוח קריירה במסגרתה;
6. צבירת נסיון בפעילות מעשית מול גורמים בענף המוסיקה ולקוחות מקצועיים.
התהליך הזה הוא ארוך, ודורש התייחסות רצינית ורמות השקעה ומחוייבות אחרות לחלוטין, הן מצידך והן מצד מי שתומך, מכוון, מדריך ומלווה אותך במהלכו. מורה פרטי, טוב ככל שיהיה, אינו מסוגל למלא לבדו את כל הצרכים האמורים.
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
פורסם: שישי 10 דצמ',04 17:28
קונדרה ידידי
אני לא מדבר על תיאוריה. אני מדבר על שיטה ללמוד טכנית איך ליצור (ואני לא מדבר על היצירה עצמה. גם את זה אני מאמין שצריך ללמוד וגם זה אני אומר מנסיון אישי).
והיוצרים שהצליחו ללמוד את זה (את חלקם אני מכיר אישית ברמה זו או אחרת) עשו זו תוך ניצול מתנה מאלוהים : כשרון מולד לדבר הזה. וכמו שאתה יודע, את האנשים האלה אפשר לספור על כמה זוגות ידיים בודדות.
אני מודה שקיימת האפשרות של למידה לבד. אבל היא לא נגישה לרוב האנשים. ואפילו אלה שהיא נגישה להם (כולל יוצרים ידועים בתחום) - עדיין יש להם חורים בידע (ואחרי ששמעתי על שיטות עבודה ביזאריות של יוצר ברייקביט - הבנתי עד כמה העסק הזה הוא שוק פתוח ופרוע). מה שכן, הכשרון שלהם (של היוצרים שכבר בעשיה) בבניה טבעית של מקצבים לז'אנר שהם יוצרים בו - מאפשרים להם לחפות על החורים האלו (בתוספת - כמו שאמרתי - אנשי מאסטרינג שמחפים על מיקסים בוסריים/חסרי הבנה בסיסית).
אני חושב שעם מורה הסיכוי שלך "לטוס בקצב שלך" הוא קטן וקטן משמעותית מלמידה בב"ס. אבל שוב, כמו שקונדרה אמר, יש ב"ס קקי. ויש כאלה שלא.
את ההמלצה שלי על ב"ס אני לא רוצה לפרסם פה, חפש אם אתה רוצה. אבל ככלל, אני חושב שלימוד עם מורה פרטי זה סוג של הימור פרוע - אלא אם הוא מורה פרטי שמתפרנס משעורים פרטיים בלבד (ורובם ככולם הם לא כאלה) והוא טורח להבין ולהכין את התלמיד שלו לפרטי פרטים. אני מקווה שתמצא כזה. אני רוצה להאמין שיש כאלה. מנסיון אישי - זה לא ככה.