תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 15:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
מיקרופון זעיר פנימי לטאבלה - יש הצעות?
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 01:32   
כידוע לחלק מכם אני נגן טאבלה.

עלה לי מחדש רעיון ישן להרכיב טאבלה שמכילה מקרופון...
לא ניתן להשתמש בפיק אפ חיצוני מאחר ובזמן נגינה כל שטח העור נמצא בשימוש של כף היד.

הרעיון הוא לשתול מקרופון בתוך התופים, כשמחבר XLR יוצמד לקדח בגוף התוף, לחיבור קל.

הטאבלה היא סט של שני תופים

הראשון מעץ בעל פיץ' מובהק וגבוה ומכיל עושר של OVERTONES. המכות על התוף מתחלקות לשני סוגים עיקריים :
1. פתוחות או פתוחות למחצה שמפיקות ססטיין ארוך מאד יחסית למה שאנחנו מצפים מתוף.
2. סגורות בעלות מתקף ודעיכה מהירים.
השני מתכתי ומפיק בסים (בעיקר סביב ה 160HRZ) בעלי דעיכה ארוכה, אבל גם מנגנים עליו מכות סגורות שמפיקות צלילים גבוהים ומהירים.

כל אחד מהתופים מהווה חלל סגור!

השאלה היא באיזה מקרופונים להשתמש ואיך ואיפה להצמיד אותם בתוך התוף...

הרכבה של עור היא לא עניין של מה בכך, לכן עדיף להרכיב באופן כזה שלא תצריך פתיחה נוספת של התוף כלל.

תודה על רעיונות
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 12:18   
כיוון שהעסק עשוי להיות בעייתי, אני שואל למה אתה צריך שהמיקרופון יהיה בפנים?
הלא הכלי הזה נשמע ומוקרן חיצונית.
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 12:23   
ReuvenM :
כיוון שהעסק עשוי להיות בעייתי, אני שואל למה אתה צריך שהמיקרופון יהיה בפנים?
הלא הכלי הזה נשמע ומוקרן חיצונית.


ישנן סיטואציות של הופעה לא קלות להצבת מיקרופונים חיצוניים, כמו מסיבות טבע או מועדונים.
בכדי להמנע מהצורך במיקרופונים מפדבקים וכו' אני מעוניין להגביר פנימית.

מעבר לכך זה יכול להיות מאד אלגנטי בלי כל הסטנדים המכוערים האלה מול הפרצוף.

טאלוין סהינג משתמש בסט כזה, ניפגשתי איתו לפני מספר שנים כשהיה בארץ וניסיתי לדובב אותו לגבי זה, אבל הוא היה דיסקרטי...
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
קובי
Act Compatible
הצטרף: 26 פבר' 04
הודעות: 432
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 14:11   
http://www.audio-technica.com/prodpro/profiles/PRO7a.html - קרא את זה...
אני חושב שזה מאד יתאים.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 14:23   
(נאלצתי למחוק לך את האבטאר כי לא הצלחתי להיכנס לשרשרת בגלל שהוא נתקע... הלינק קיים שם עדיין)

לגבי התכולה ההרמונית שאתה מציין, זה דורש קונדנסר, ורצוי כיווני בסיטואציה שלך.
להכניס אותו בתוך הכלי ידרוש אטימה מוחלטת שלו לאחר מכן (אחרת הפידבקים יצווחו), תצטרך לבודד אותו מהגוף (אולי באמצעות מתלה גומי), ותצטרך להתפלל שהוא לא ייכנס לעיוות (רוב הסיכויים שזה יקרה), לא יפריע לחלל ולא יפיק הרמוניות בחבטות לחצי הקול עליו, אלא אם תחליט לשים דינמי (פחות בעייתי אך תלוי עד כמה תהיה מוכן להתפשר בהרמוניות).
יש לי תחושה שהסאונד ישתנה אם תקלוט אותו מהמקום שפחות מצפים לסאונד ממנו (מבפנים, וראה מקרה קרן-יער, גיטרה אקוסטית וכלי הקשה לרוב), והשאלה אם השינוי (או ההבדל ממה ששומעים בקליטת הקרנה של הכלי) משנה לך במשהו.
קליאן פטאק, לדוגמא, משתמש בסט אפ שהומלץ ע"י סטיב אלביני למקרה דומה, וזה עם מיקרופון קונדנסר חיצוני-כיווני.
אני מאמין שעם (AKG)C 419 L (צאוור גמיש) החזות פחות בעייתית ויש התאמה לסאונד המתבקש. (ה-L בדגם מציין מחבר XLR זעיר, לשימוש תואם לשלך, אך קיים גם ברגיל).
ראה גם את ה-C 418 L וה-C 416 L באותו הקשר או בנסיון להחדירם פנימה...
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: ראשון 19 דצמ',04 23:39   
מניסיוני האישי, לא ניתן לשתול מיק בתוך תוף, הסיבה היא אקוסטית. כאשר המיקרופון
נימצא בחלל סגור הוא מהר מאד גם בעוצמות נמוכות נכנס לתהודה עצמית וגורם לפידבק.
(ניסית את זה לפני שנים רבות בדרבוקה)
בדומה לאפקט הקונכיה המוצמדת לאוזן ומגבירה את רעשי הסביבה בצורה מכנית (שומעים את
הים)
ה AKG שהוצג ע"י ראובן הוא מיקרופון מצויין ,(יש לי כזה) למרות שבמקור הוא נועד לכלי נשיפה
(סקסופון, חצוצרה) אבל כשהשתמשתי בו לתופים (סנר, טמטם, וכו') קיבלתי תוצעות מאד איכותיות וביצועים ונאמנות למקור הרבה יותר טובים משור 57 למשל.
יש גם חיקויים מהמזרח למיקרופון הזה והיות שמדובר במקרופון אלקטרט, גם החיקוי נשמע מעולה.
מומלץ
אופציה נוספת, זה לקחת פיקאפ של גיטרה (פיזו) ולהדביק אותו עם סרט הדבקה דו צדדים
לעור של התוף, ההבדל הוא בזה שהפיקאפ הוא לא מיקרופון אלא רגש נטול ממברנה)
כך שיתכן שלא יווצר אפקט הקונכיה.
הרעיון לא ניבדק על ידי אך אשמח לשמוע תגובות.
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 10:22   
להצמיד פיק אפ (או כל חפץ אחר) לעור של הטאבלה יהיה אסון לסאונד שלה.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא



כמו שאפשר לראות בתמונה, מונח על העור פאץ' שמורכב מתערובת חומרים ומעניק את היכולת לנגן צליל הרמוני (בדומה להרמוניה של מיתר). היקף הפאץ' הוא נקודת ההרמוניה של היריעה.
כל שינוי במבנה העור או ביחסיות המשקלים עליו יהרוג את היכולת הזאת!

(כשהפאץ' הזה מתחיל להתיבש ולזמזם אפשר לפעמים לתקן זימזום ע"י נקודה זעירה של דבק מהיר בנקודת הזימזום, כמות גדולה מידיי - אפילו טיפה מיותרת - של דבק מהיר גורמת למוות של העור. עד כדי כך זה עניין רגיש).

ניתן לקרוא על זה עוד כאן

מה לגבי דינמיים זעירים?
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון