תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 15:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תשלום לנגנים או עבודה כלהקה ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
  TomEden  
הצטרף: 15 אוג' 03
הודעות: 12
מיקום: תל אביב
תשלום לנגנים או עבודה כלהקה ?
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 01:30   
שלום כולם.
הקמתי להקה שבה אני הזמר, הכותב והמלחין. #singer
כרגע אני עומד בפני הקלטות והוצאת סינגלים וכו' , וההתלבטות היא כזו :
האם לעבוד עם הנגנים כלהקה - חתימה על חוזה בינינו עם חלוקת אחוזים וכו'
או : האם לשלם להם כנגנים עבור חזרות, הקלטות והופעות... ? מה דעתכם ?
בעיקר בעיקר אני מנסה לברר :
מה שימכור ויצליח, והסיבה שנגנים נדבקים אלי, זה החומר המוסיקלי הייחודי שלי, ואשר ללא ספיק עתיד להצלחה רבה. ברור לכולם, כולל לנגנים שאיתי שאני אצליח, ושמי שידבק אלי יצליח בעיקבותי, ולכן בעיקר זו החלטה שלי באיזו שיטה לעבוד.
[B]ולשאלתי העיקרית : במידה ואני רוצה להיות הגון מאוד איתם, מה צריכה להיות חלוקת הרווח באחוזים ? למישהו יש ניסיון במקרה כזה ?
אני אתן דוגמא : למשל אביב גפן והטעויות - מה שמוכר זה החומר של אביב גפן, את הנגנים הוא יוכל להחליף בשנייה, הם ממש לא חשובים ולא ישפיעו על המכירות. לעומת זה הם לא יכולים להחליף אותו, כי בלעדיו הם לא שווים כלום. אני אשמח לקבל קצת דוגמאות אם מישהו מכיר ויודע. תודה רבה לכם.
matan__
הצטרף: 22 יול' 02
הודעות: 83
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 01:48   
אתה נשמע ממש החלטי בזה שתצליח אז אני מאחל לך הצלחה!!!
יש אולי איזה דמו שאתה יכול להעלות ולהשמיע?
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2972
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 08:07   
נגן סשן מהמניין עולה באיזור ה150$ ל3 שעות (סשן).
אם מדובר בלהקה תדבר עם החבר'ה ותחליטו באמת כמה מגיע לכל אחד עכשיו.
רוב הנגנים לא ממש חיים מתמלוגים (אני גם לא יודע עד כמה הם זכאים לתמלוגים), במידה ויש להם צורך בכסף והם לא עסוקים כל היום ואכן הדיסק מוכר "מיליונים" אז הבטחה להשאיר אותם בהופעה ששם הם יקבלו את הכסף תהיה ההחלטה החכמה ביותר.

במקומך הייתי משלם להם סכום הגון לראות עיניהם ומציין להם שבמידה ובאמת האלבום יצליח הם יהיו שותפים להופעות. במידה ולא הם קיבלו סכום ריאלי על ההקלטות. כך אתה יוצא הוגן עם כולם . גם ככה התמלוגים שתקבל הולכים להיות גרושים.
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 08:51   
אני חושב שזה אחד מהט'ראדים הכי מגעילים שראיתי.

אם יכולתי הייתי מצוטט אותך ושולח לנגנים שמנגנים איתך....ואז נראה איך: "בטוח שתצליח".

כל עוד לא הצלחת - "אתה לא שווה כלום בלעדיהם" (כמו שאמרת על הנגנים של אביב גפן).
בוא נראה אותך הולך להופיע עם פלייבק בבארבי.
או הופעה של "אני והפסנתר" לפני שמישהו בכלל מכיר אותך....

גם אם אתה יוצר עצמאי, שעושה הכל לבד - כל עוד השם שלך לא הולך לפניך -
אתה צריך את הנגנים הרבה יותר ממה שהם צריכים אותך
ואת זה אתה יכול לשמוע מהרבה יוצרים שנשארו לבד לאחר שהאגו שלהם פירק הרבה להקות והרבה סיכויים...

עם גישה כזאת למוזיקה - אני לא חושב, ולא רוצה שמישהו כמוך יצליח...
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 09:02   
ציטוט:
את הנגנים הוא יוכל להחליף בשנייה, הם ממש לא חשובים ולא ישפיעו על המכירות

אני לא מסכים עם ההצהרה הזו.

אתה מניח שהאמן תמיד יצליח למצוא נגנים טובים - דבר שלא נכון בהכרח, ואם הנגנים לא טובים המוזיקה לא תשמע באיכות קבילה והדיסק גם לא ימכור. כשאתה כבר מצליח זה לא קשה למצוא נגנים טובים, אבל אתה עדיין מדבר על מצב של הוצאה ראשונה, לפני שעלית על דרך ההצלחה (בהנחה שזה יקרה). אני לא עברתי את התהליך הזה כמובן אי פעם, אבל אני חושב שחתימת חוזה תקליטים לבדה זה לא הצלחה (זהו למעשה המצב שבו אתה יכול או ליפול לתהום או באמת להצליח) ואם אתה לא נזהר החברה יכולה לסדר לך תנאים גרועים בחוזה כולל מפיקים ונגנים ברמה בינונית כדי לחסוך לעצמם כסף בהפקה. לכן זה שיש לך נגנים שאתה יודע שהם עושים את העבודה כמו שצריך, מכיר אותם וכבר ביססת אימון איתם - עדיף לדעתי שתנסה לשמור עליהם איתך ותשלם להם באמת סכום שנראה להם הוגן.

מעבר לכך אתה מניח שהנגנים לא מעורבים ברמת העיבוד - עוד הנחה לא נכונה. אני משער שאין הרבה אמנים\מפיקים שיודעים להגדיר לכל נגן בדיוק על התו ועל הרגש מה לנגן לכל תפקיד בכל רגע (למיטב ידיעתי) מה גם שלדעתי הם ברוב המקרים לא אמורים לעשות את זה. יש יותר מדי כלים בהרכב כדי שהם יוכלו להכיר אותם ברמת העומק המספיקה כדי להגדיר לנגן בדיוק מה לעשות ולהשיג באמת את התוצאה האופטימלית. כתוצאה מכך לדעתי חלק גדול מאוד מהעיבוד נתון לנסיון המקצועי של הנגנים שמכירים את הכלי שלהם הכי טוב ויודעים איך לעשות את התפקידים בו בצורה המעניינת ביותר. מיותר לציין שעיבוד הוא גורם מכריע ביכולת מכירה של הדיסק (אופס, ציינתי את זה בכל זאת...) וממעורבות הנגנים בעיבוד יוצא שהם שוב משפיעים על מכירות הדיסק.

גורם נוסף הוא שסגנון וסאונד של להקה נקבע חלקית ע"י הנגנים. אף נגן לא ינגן בול כמו השני, ואם אתה רוצה לשמור על סגנון אחיד - מה שמגביר מכירות בדרך כלל - אתה צריך לשמור בין השאר על הרכב קבוע.

שוב פעם אני לא עברתי אף פעם תהליך כזה, אז זה הכל השערות... אבל הייתי בהרבה להקות שלקחתי אותם שירים שלי עם נגנים שונים וזה יצא כל פעם שונה לחלוטין. אז אם השיר נשמע שונה הוא גם יכול להימכר במידה שונה. עדיין מדובר בלהקה ולכן הנגנים הם לא פחות חשובים מהזמר, הכותב והמלחין. אתה יכול לקחת שיר שהוא נכתב, הולחן ושר אותו בן-אדם מסוים עם הרכבים שונים וזה יכול לצאת ממש רע וממש טוב גם כשהפוטנציאל של השיר הגולמי להצליח הוא גדול - כי מימוש ההצלחה תלוי בביצוע וביצוע תלוי בכל חברי הלהקה - לא רק הזמר, כותב ומלחין.

שיהיה בהצלחה!

בועז
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
יש לי יש לי יש לי
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 09:50   
סוף סוף חשבתי על מטפורה טובה...

למי שחושב שלאנשים לא אכפת מי מנגן בהרכב, זה אולי נכון בדרך כלל, אבל מי שמנגן בהרכב משפיע למי יהיה אכפת לשמוע את ההרכב...

תאר לך שאתה קונה המבורגר. נניח שהבשר הוא משובח אבל הלחמניה יבשה והעגבניה לא כל כך טרייה. אתה תטעם את ההמבורגר עם כל הרכיבים ביחד והוא לא יהיה טעים. יתכן שלא תבין כל כך הרבה בהמבורגרים כדי להבחין אם זה הבשר שלא בסדר או העגבניה והלחמניה, אבל אתה תרגיש שזה לא טעים ואתה לא תקנה את ההמבורגר שוב אפילו שלא אכפת לך באמת מאיזה יבול הביאו את העגבניה ובאיזה תנאים שמרו את הלחמניה. הגורמים האלו עדיין ישפיעו על הטעם של ההמבורגר. למה? כי אתה אוכל מוצר שהוא מכלול של מספר רכיבים שיוצרים מוצר בשם "המבורגר". מספיק שרכיב אחד - גם שולי למדי - יהיה לא טוב, וכל חווית ה"המבורגר" תהרס גם אם כל שאר הרכיבים מצויינים. אתה מוכר כאן מוצר שהוא מכלול והרכיבים אינם באים בנפרד - לכן גם תגובת הלקוח הממוצע תהיה למכלול ולא למרכיב מסוים של ההמבורגר.

להקה היא בדיוק כמו המבורגר. במקרה שלך הבשר הוא כביכול אתה, והלחמניות וירקות טריים זה הלהקה... גם אם ההשוואה הזו נכונה (יש מקרים שבהם זה הפוך לדעתי) אתה לא תצליח כי הלהקה שלך צריכה להישמע טוב - לא אתה כיחיד.

בועז
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 11:32   
הלהקה של אביב גפן הייתה תמיד חלק אורגני מהעשייה שלו. חלק מהצליל המובנה באלבומים האחרונים שלו הוא תוצאה בלעדית של עבודה עם דניאל סלומון בקלידים ועיבודים. בלי סלומון, זה היה נשמע אחרת לחלוטין. מעבר לזה, הבחירה בנגנים היא לא לפי - "כמה אני אשלם להם" אלא לפי הדינאמיקה והכימיה שבין האנשים.

ליניב בן נאחל - הרבה בהצלחה, ולהתראות במצעדים של גלגל"צ. את הכסף עדיף שתשמור כדי לשלם לנגנים בהופעות, זה המקום שבו נהוג להתחיל לשלם לנגנים שהם לא נגני אולפן מקצוענים.
זה כמובן בהנחה שמגיע קהל.
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 11:45   
ציטוט:
או הופעה של "אני והפסנתר" לפני שמישהו בכלל מכיר אותך....


אם אני לא טועה, טורי איימוס עשתה את זה והמשיכה גם לעשות את זה כשהתפרסמה בהצלחה מרובה עד הוצאת FROM THE CHOIRGIRL HOTEL אחרי שלושה אלבומים מצליחים קודמים... אבל אני משער שהיא תופעה יחסית נדירה. #smile

בועז
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
יום 1 אני אחפש אולי נגנים בשביל עצמי
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 13:54   
עד אז אני מהצד השני. בחיים עוד לא פגשתי מישהו שהצהיר שהוא הולך להצליח ובאמת הצליח. מה שכן, ההצהרה שלך באמת בוטה יותר מהרגיל. בד"כ כשמגיעים אליי אנשים שלא מתכוונים לשלם לי על העבודה של החזרות אני דוחה אותם בגלל שמנסיוני אני יודע שחבל על הזמן שלי - כסף אני לא אראה מזה.
tomski
Act Compatible
הצטרף: 21 דצמ' 02
הודעות: 470
מיקום: ירושלים
Re: תשלום לנגנים או עבודה כלהקה ?
הודעה פורסם: חמישי 13 נוב',03 14:25   
יניב בן :
אני אתן דוגמא : למשל אביב גפן והטעויות - מה שמוכר זה החומר של אביב גפן, את הנגנים הוא יוכל להחליף בשנייה, הם ממש לא חשובים ולא ישפיעו על המכירות. לעומת זה הם לא יכולים להחליף אותו, כי בלעדיו הם לא שווים כלום. אני אשמח לקבל קצת דוגמאות אם מישהו מכיר ויודע. תודה רבה לכם.


אני ממש לא מסכים איתך, בהרבה המקרים בארץ לדעתי נגני הסשן נותנים לקטעים את החלק הזוהר והניוצץ של היצירה (דוגמא אחת ממליון - שרית חדד ) אני נהנה מהפיל של סינגולדה ושל יוהודה קיסר יותר ממה שאני נהנה מהפיל שלשרית חדד.
או מה היו שווים רובים ושושנים בלי סלאש בחיאט

אני חושב סיבה שנגן שכיר יכול לדרוש כ"כ הרבה , כי זה אומנות, כולם שווים יותר במשהוא מסויים...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
עמוד 1 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון