תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 13:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  123  
Act Compatible
הצטרף: 21 מאי 01
הודעות: 303
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 05 יונ',01 17:12   
היי

מה ההבדל בין מיקסר אנלוגי לדיגטלי?
sushi
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 25
מיקום: Florida
הודעה פורסם: שלישי 05 יונ',01 20:30   
אתה שואל ברצינות? למה יש בעיה מאיפה להתחיל.
כמה קילו אינפורמציה אתה מצפה לקבל על שאלה כזו, או שרק מיצוי מתומצת של מיץ דיגיטלי.. :smile:
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 06 יונ',01 14:59   
Digital mixer: operates in the digital domain.
Analog mixer:operates in the analog domain.
Question quality=Answer quality
Zooot
Ab
Supporter
הצטרף: 18 מאי 01
הודעות: 84
מיקום: China
הודעה פורסם: רביעי 06 יונ',01 15:35   
עקרונית הם אמורים לבצע את אותן פעולות, דהיינוף מיזוג בין הערוצים השונים לפי הטעם, עיבוד צליל (כמו איקוולייזר, דינמיקה), אווירה (אפקטים) ומיקום (עימוד כל כלי במרחב השמיעה).
ההבדל:
במיקסר אנלוגי הצליל מגיע בצורה חשמלית/אלקטרונית ממקור אקוסטי (דרך מיקרופון) או אלקטרוני (גיטרה חשמלית, סינטי, נכנס לערוץ וממשיך להיות אות המורכב ממתח חשמלי משתנה בעוצמתו בהתאם לצורת הגל. הוא עובר את התהליכים הנ"ל עד הוא יוצא בצורהה של מתח חשמלי משתנה גם מיציאת המיקסר.
במיקסר דיגיטלי כל מקור צליל עובר המרה לתצורה דיגיטלית, שזה אומר הפיכת כל מתח חשמלי לייצוג מספרי (בינארי) שלו. מאותו רגע הצליל שרוי במתחם הדיגיטלי ואינו מושפע ממתחים והשראות ושאר רעשים. אך בצורהה זו גם העיבוד משתנה, ובמקום מעגל אלקטרוני המשתנה מתחים ומסנן תדרים, כל פעולת עיבוד נעשית מתימטית באמצעות מחשב.. עד היציאה.
דוגמא לפעולה אלוגית:
מיזוג גיטרה ופסנתר: המתחים של שניהם מצורפים למתח אחד שהוא הסיכום שלהם. התוצאה: מתח חשמלי.
כנ,ל בדיגיטל: המספר הדיגיטלי של שניהם מסתכם: A+B=C, תוצאה חשבונית. בפעולות מסובכות, כמו הענקת הידהוד, האלגוריתם המתימטי הרבה יותר מורכב, אך שוב, הכל עושה מעבד המחשב הפנימי, שמן הסתם לא מצוי במיקסר אנלוגי רגיל.

זה על קצה הלשון ומאוד מאוד בפשטות, על סמך השאלה.
אושו
אורח
הודעה פורסם: ראשון 10 יונ',01 06:28   
אם אתה שואל אותי, מיקסר דיגיטלי נשמע עצור, מכונס, אימפוטנט ומשאיר טעם של "פלסטיק מעובד" בפה. ואנאלוגי נשמע פתוח, חתיך, מלא און, מבריק וחי.

ה- 10 אגורות שלי.........

נ.ב. אחרי שאתה מתרגל למותרות האוטומציה, ושמירת ה'סצנות' במיקסר דיגיטלי, הסיכוי להיגמל ממנו הוא אפסי..

אור
  123  
Act Compatible
הצטרף: 21 מאי 01
הודעות: 303
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 11 יונ',01 12:25   
תודה !!!!!
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',01 15:28   
[quote]
בתאריך 2001-06-10 00:28, אושו כתב:
<<אם אתה שואל אותי, מיקסר דיגיטלי נשמע עצור, מכונס, אימפוטנט ומשאיר טעם של "פלסטיק מעובד" בפה. ואנאלוגי נשמע פתוח, חתיך, מלא און, מבריק וחי.<<

מעניין על איזה קונסולות אתה מדבר אושו, מדוע שלא תתן דוגמאות לקונסולות דיגיטליות שנשמעות רע וקונסולות אנלוגיות סקסיות. אני ממש משוכנע שסוני אוקספורד ויופוניקס 5 נשמעות כל כך רע שאפילו ברינגר 12 ערוצים אנלוגית נשמעת יותר טוב...
ההכללות הללו הן הדבר הכי מסוכן שקיים היום - לכל אחד יש דעה גם אם אין לו נסיון ממשי וכל כך קל לפזר את "הדעות" האלו. לטעמי, הרעיון של "אנלוג טוב"-"דיגיטל רע" הוא הרעיון המופרך ביותר שאפשר להעלות על הדעת. אני מסכים שיש יישום טוב של הטכנולוגיה ויישום רע של הטכנולוגיה והרבה יותר קל לדפוק את העסק בתחום הדיגיטלי (וכן, לא כל מה שייצרן מצהיר על הציוד שלו אכן מתקיים בפועל) אבל אחרי שהתנסיתי בכל כך הרבה קונסולות אנלוגיות רעות ובכמה קונסולות דיגיטליות מדהימות הבנתי שהכל תלוי ביכולת היישום של הייצרן ולא בחומר השיווקי שלו.

אני מניח שהקילומטרג' קובע

_________________
JS
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 13 יונ',01 08:31   
ציטוט:

בתאריך 2001-06-12 09:28, JS כתב:

לטעמי, הרעיון של "אנלוג טוב"-"דיגיטל רע" הוא הרעיון המופרך ביותר שאפשר להעלות על הדעת. אני מסכים שיש יישום טוב של הטכנולוגיה ויישום רע של הטכנולוגיה והרבה יותר קל לדפוק את העסק בתחום הדיגיטלי (וכן, לא כל מה שייצרן מצהיר על הציוד שלו אכן מתקיים בפועל) אבל אחרי שהתנסיתי בכל כך הרבה קונסולות אנלוגיות רעות ובכמה קונסולות דיגיטליות מדהימות הבנתי שהכל תלוי ביכולת היישום של הייצרן ולא בחומר השיווקי שלו.



_________________
JS


Very, VERY true.

And if I may, that’s what I meant by my previous answer on this here thread.
Asking for general and one-word answers like the 1 on this thread will often lead to MISLEADING conclusions and misconceptions.

JS, using his miraculous Hebrew typing wizardry, has cleared this point much better than I have.

Let’s all try and FOCUS our Q&A.
( … Right after I get sober …)

Peace,
Zooot.
אושו
אורח
הודעה פורסם: שבת 16 יונ',01 08:17   
או.קיי, כמה חברה פה התעצבנו, ואולי בצדק.
מה שלא אמרתי, בחוסר אחריות שלי, הוא שמיקסר הדיגיטלי שנשמע ככה הוא שלי. והוא של ימאהה. בכל מקרה, גם ה - O2R מצלצל לי יבש וסגור, לפחות באולפן שבו אני מקליט.

אז יואב, קודם כל נשמח כולנו לשמוע מהן אותן "קונסולות דיגיטליות מדהימות"
ואני חושב גם שקפצתי למסקנות מוקדמות, פזיזות ומוכללות אולי בגלל שבאולפנים המקצועיים באמת להקלטות אולפן תמיד תהיה פלטפורמה אנאלוגית וסרט הקלטה.
אם טעיתי, קבלו את התנצלותי על היוהרה.

אור
אושו
אורח
הודעה פורסם: שבת 16 יונ',01 08:28   
קבלו תיקון:

באולפנים המקצועיים שאני מכיר - ראיתי תמיד פלטפורמה אנאלוגית ולא דיגיטלית.

אין לי קילומטרז' כמו של יואב, אבל האוזן שלי חמושה בממירים קטלניים למוח. ושאני מסובב את הכפתור של ה - EQ במיקסר דיגיטלי מהסוג שאני מכיר - אני מקבל תחושה של "פלסטיק מעובד" ואילו במיקסרים אנאלוגיים דוגמת SOUNDCRAFT יש לי תחושה טבעית נהדרת של סאונד גזעי.

עד כאן הקילומטרז' הצנוע שלי...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון