תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 19:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מעגל הקווינטות.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 08 מרץ,04 23:49   
אבל (וזה אבל גדול):
1. סולם זה לא מודוס (גם אם הם בעלי אותם הצלילים בדיוק)
ושוב, אין לי כוח עכשיו להסביר את זה, אבל זה המצב.
- סולם הוא שורה המחזיקה היררכיה ופונקציונאליות צלילית (משיכה לעבר פינאליס מסויים שאינה תלוייה בחזרתיות).
- מודוס: קבוצת המנגינות (האזוריות/תרבותיות/פונקציונאליות וכ"ו) המנוגנות על קבוצת צלילים בעלת שיוך מלודי.
לנו (המערביים) קשה עד בלתי אפשרי להבין את העניין הזה. מבחינתנו, קוד מרווחי הוא קוד מרווחי וכאן נגמר הסיפור.
לאנשים שבאים מתרבויות מודאליות (ממש כמו שהעולם המערבי התקיים בו בנוחות ייחסית עד המאה ה-17 לערך) מאד פשוט להבין מהיא קבוצת צלילים משותפת.
(אליך עזרי)

2. הסולם המינורי אינו רק נגזרת של המאז'ור אלא אווירה צלילית העומדת בפני עצמה.
ברמה התיאורטית, הוא אכן שורת הצלילים המקבילה למז'ור (באנגלית מקובל לדייק ולומר Relative או Parallel וטל אכן עמד על עניין המקביליות / יחסיות) אבל כבר מימיו של באך וודאי שבעומק המאה ה-18, המינור מקבל יישות נפרדת ואיתה - ראה הערתי הקודמת, פונקציונאליות והיררכיה צלילית.

3. כל ההסבר התיאורטי אינו שלם בלי מילה על המינור ההרמוני והמלודי.

רות עבור
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון