תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 15:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאבים במוניטורים
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  nitzan  
הצטרף: 18 אוק' 01
הודעות: 4
הודעה פורסם: ראשון 11 נוב',01 21:22   
אני עובד עם מוניטורים NS-10 ולא מצליח להוציא סאונד בס וקיק שמן וטוב.
אני חושב שהבעיה דווקא במוניטורים.
שמעתי שהם חותכים את הסאונד החל מ 100HZ ומטה , יכול להיות שזה העניין ?

קראתי את הפורומים הקודמים בנושא , ורציתי לדעת אם באולפנים מקצועיים משתמשים ברמקול SUB נוסף , וכך או כך , מה הדרך הטובה ביותר לשמוע בסים וסאבים בצורה מדוייקת ואמינה.

ניצן

Saibuster
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 234
מיקום: London
הודעה פורסם: ראשון 11 נוב',01 22:11   
תשכח מלשבת בהונדה שלך עם סאב וטויטרים ולשמוע מוסיקה נטולת מיד ב120 db...

10ns הם מוניטורים - לפי דעתי - הכי טובים בטווח המחירים שלהם.

מה שאני ממליץ לך לעשות זה לקחת את הדיסק שלפי דעתך יש לו סאונד מצויין, להקשיב לבאס ולראות מה העוצמה שלו ב ns10. ככה תלמד להגיע לסאונד שאתה רוצה, פשוט תחקה את הסאונד שאתה רוצה להגיע אליו, ותלמד איך הוא אמור להשמע במוניטורים.בצורה הזאת אני למדתי לעשות מיקס ב eventים שלי שלא חוסכים בבאס :sad:

אני לא חושב שאתה אמור לשמוע במוניטורים מוסיקה, או לצפות ממוניטורים להשמע כמו הונדהסובארו (אני לא מפלה) מצויידת בסאב (בזוקה) ו10 טויטרים.

ושוב, יכול להיות שאני טועה.

#biggrin

_________________
"Adventure, excitment , the jedi craves not these things"
Tone
הצטרף: 14 אוג' 01
הודעות: 58
הודעה פורסם: ראשון 11 נוב',01 22:34   
ns10 עליהם השלום, אף פעם לא באו במטרה של להשמע כמוניטור טוב אלא כמו מערכת ממוצעת בבית.
במשך הזמן הטכנאים הסתגלו עליהם ואפילו לקחו אתם לכל מקום כמו שאמר לפני סאייבסטר שלמדו איך לשמוע איתם.
באולפן מוסיקה אין סאב אפילו מסוכן אם יהיה.
באולפן שעושים סראונד לסרטים חייב להיות סאב וופר כמו שמערכת סוראנד מחיבת.
אם חסר או שיש לך עודף בבסים אתה צריך למצוא מהר משהו שאליו תתיחס, דיסק לשמיעה באולפן (סידי מסחרי) לפני המיקס או הנסיון, ולקחת את המיקס שלך אחרי זה לכל מני מקומות כדי לשמוע, כמו שאמר קודמי.
היום כבר אפשר להשתמש במוניטור יותר טוב באולפן, כי בבית גם ההאיכות עלתה מזמן.
אפשר למצוא ns10 באולפנים מסחרים, הם שם כי הם צריכים להיות שם כמו הרבה כלים אחרים כלליים.
זה לא חיב להיות שם.
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שני 12 נוב',01 00:34   
ניצן לפני שאתה קונה או כותב פה הערה לגבי מוניטורים כלשהם תבדוק תמיד את עקומת התדרים של המוניטור..וחשוב לדעת שלפני כל קניה של רמקול או מוניטור תבדוק את העניין של עקומת התדרים אחרת אל תתפלא אם לפתע לא תשמע את ה"דיפ" סאב שאתה רוצה להוציא בתחומי תדרים שונים.
בהצלחה

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
sushi
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 25
מיקום: Florida
הודעה פורסם: שני 12 נוב',01 05:14   
האם חדרך קטן הוא?
אם כן הוא עשוי ליצור בעיות בבסים ובמיוחד בתדרים שאתה מדבר עליהם. הם נעלמים או מתחזקים בכל מיני צירי תדר.
תנסה את זה אם החדר חשוד: תוציא את הרמקולים לחדר גדול יותר או לסלון ותראה אם יש בסים יותר טובים מבחינתך. כבלים ארוכים מספיקים לנסיון לא צריך לקחת את כל האולפן, אבל אל תחבר למערכת אחרת!

_________________
[img]images/worm.gif[/img]
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 12 נוב',01 10:30   
Well, the NS-10s… (I was wondering when it was gonna come out again…)

NS-10s r discontinued, BTW.

The NS-10s were initially marketed as “bookshelf” speakers, meaning they’re supposed 2 b mounted on a shelf, near a wall.

Since an additional boundary will add LF energy, the speaker response was tailored 2 have less LF then usual (free standing).

In the 80’s a west coast engineer discovered that when mounted on a console’s meter bridge the speaker is a kind of a “midrange magnifying glass”, and the lack of LF and HF (he used 2 cover the tweeters with tissue paper) caused his mixes 2 sound full of LF & HF (negative 2 what he heard), and very accurate in the midrange.

Since he was VERY successful, the rest is history…

You really have 2 know these babies in order 2 make a reasonable mix.

Tips:

Don’t mix in soft level.
Compare 2 other speakers.
Check on headphones.
Watch and learn the cone movement.
Change cones when they become hard. (6 months in a pro studio, 3 in a duck!-the-speaker-is-diving-at-u 1)
Don’t expect the result U hear on other speakers. Learn how commercial mixes sound on the NS-10.
Drive them with a fast, powerful amp.
Keep them away from walls.
If ur mixes come out 2 dull, cover the tweeters w/ tissue paper. (Take care- those r different, darker-than-original tweeters now).
The listening angle has a gr8 effect on the speaker colour. Don’t change it.
Every now and then take a break. Ear fatigue happens quickly.
Every now and then step away from the speaker and listen from out of the sweet spot.
Don’t drink water after eating fruit.
Use the NS-10 “m” model – not the “studio” crap.
Tweeters r quick 2 burn out. Some fuse them. Smarter entities use a car light bulb.

NS-10s r IMHO rock-pop oriented. 4 dance I’d use other speakers.

If U hate them- good. Many share ur POV.
If U love them- good. Many share ur POV.

Peace,

Zooot.

Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',01 09:11   
1> למה לא לשתות מים אחרי שאוכלים פירות? :smile: תאמין לי ZOOOT, צריכים לעשות מההודעות שלך ספר טיפים קטן לכל טכנאי חובב.
#clap
2> תוספת קטנה שאולי לא הובנה: תבדוק בחדר את ה-Reference שלך- כלומר - איפה אתה שומע הכי טוב מבחינתך- אני לדוגמא שומע הכי טוב כשאני עומד בנקודה מסויימת, ומשם (כן בעמידה) אני עושה את המיקס הסופי.

בהצלחה.
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',01 09:44   
R.S.
נכון מאוד!
אבל זה מעייף אותי לראות אותך עומד כל הזמן.
שב כבר. :wink:
Gibon
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 78
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',01 20:35   
ניצן
גם עם תדחוף סאב בתוך הקופסה שחור לבן
הם לא יוציאו לך אותו. המוניטור הזה אכן מן סטנדרט אולפני אבל בטח לא לתחום הנמוכים אפילו לא מתקרב לנמוכים במיקרה יצא לי להשוות ולבדוק לפני שקניתי מוניטורים. ובדקתי את אותו הקטע על אלסיס ועל הימהה ופשוט הימהה לא העביאר ולו במיקצת את הסאבים והנמוכים שהגיעו מהמוניטור השני.

אבל זה לא הפתיע אותי כי ידוע כמעט לכולם
חוץ ממך ש-NS10 לא משמיעים באסים וסאבים
הם מעולים לתחום המיד והמיד היי ואל תכתוב איתם טראנס.

בפעם הבאה שאתה קונה מוניטור תעשה סקר קצת יותר מקיף (עם כל הכאב ראש שכרוך בכך) ואל תתפלא אם המרצדס שלך שקעה בחולות-ים.
פעם הבאה תקנה ג'יפ.

נ.ב
תלמד איך הסאב שבכל זאת אתה כותב והקיק
נשמעים.
נכון הם נשמעים רזים מאוד כאילו אתה שומע קטע
בטלפון ואח"כ תשמע את הקטע ברמקולים אחרים ותלמד לכוון נכון כך שהטוק טוק טוק ישמע בום בום בום. ותאמין לי אם תגיע לזה אתה תהיה מרוצה זה מה שניקרא ללמוד את המוניטור שלך.
ועוד דבר חשוב !!!
אל תעמיס באסים עליהם כי אח"כ כשתשמע ברמקולים אחרים כדאי מאוד שלא תעמוד ממולם כי המימברנה תדבק לך לאף :smile:

בהצלחה
shlomiabo
Act Compatible
הצטרף: 31 מאי 01
הודעות: 610
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 14 נוב',01 05:43   
לא יודע לגבי כל סוגי המוסיקה, אבל לתחום האלקטרוני ובמיוחד מוסיקה שמיועדת למועדונים, חובה לעבוד עם סאב... הרי זה כל העניין במוסיקה הזו ובלעדיו המיקס ישמע לך דק וחסר.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון