תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 15:00
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פריאמפ לתופים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה
  sha har  
הצטרף: 31 מאי 03
הודעות: 14
פריאמפ לתופים
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 11:45   
היי
אני רוצה להקליט תופים בבית ולא יודע אם עדיף מיקסר או פריאמפים ואיזה פריאמפים.
אשמח לקבל עזרה
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 12:19   
בשביל להקליט תופים אתה בטח תצתרך מספר לקטן של פרה אמפים
וטובים כאלה יעלו לך די הרבה כסף
אני הייתי הולך על מיקסר טוב מקי 1404vlz-pro מיקסר עם 6 פרה אמפים ממש טובים
וגם יש לך מיקסר שזה כלי בסיסי שבכל מקרה תצתרך

בהצלחה
  sha har  
הצטרף: 31 מאי 03
הודעות: 14
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 12:36   
כרגע יש לי מיקסר של Behringer. השאלה היא שאולי כדאי כבר להשקיע בפריאמפים נחמדים במחיר הגיוני. אני גם לא יודע אם בשביל תופים כדאי מנורות או טרנזיסטורים.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 15:34   
אני הייתי ממליץ לך על זוג אחד של Neve 1073 ל-OH, ערוץ אחד של API לBD וכל השאר מנורות - לא חשוב איזה. בעצם, אולי כדאי לך לקחת מנורות דווקא ל-BD כי זה יעשה אותו חם. כמובן שאם אתה לא משתמש ב-SM7 ל-HH, הייתי ממליץ לך להשתמש במילניה HV-3. כל זה כמובן ישתנה אם החדר שלך גדול מ10 מ"ר - במקרה כזה: אל תיגע במנורות. אם אתה מבולבל, או אם התשובה נראית לך מפוקפקת, אתה צודק! אי אפשר לענות לשאלתך בלי לקבל נתונים נוספים - גודל החדר והדרך שבה הוא מטופל, סגנון המוסיקה, סוגי המיקרופונים, התקציב, המטרות, מידת הניסיון שלך ועוד ועוד. הייתי ממליץ לך לחפש בפורום דיונים קודמים על פראמפים והקלטת תופים כדי לקבל מושג. בגדול, אם אתה לא בטוח איזה סוג של פראמפ יתאים לך, הייתי מתחיל קודם עם ציוד סטנדטי, פשוט, מיקרופונים שמתאימים לתפקידם ובעיקר הרבה ניסוי וטעייה. אחרי שתדע, בודאות, שהפראמפים שבמיקסר שלך הם שמונעים ממך להוציא סאונד טוב, ותדע בדיוק מה השינוי המבוקש, יש הרבה נשמות טובות שישמחו למכור לך מה שרק תרצה.
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 15:42   
sha har :
כרגע יש לי מיקסר של Behringer. השאלה היא שאולי כדאי כבר להשקיע בפריאמפים נחמדים במחיר הגיוני. אני גם לא יודע אם בשביל תופים כדאי מנורות או טרנזיסטורים.


אז תענה לי על זה :
1. יש לך אינסרטים למיקסר ? כי אחרת לא תוכל להקליט כל פרה בנפרד
2. אתה מרוצה מהאיכות שלו ? אם תתן דגם זה יהיה גם יותר טוב

אם אחת מהתשובות שלך היא לא, אז פשוט תמכור אותו ותלך על מקי
באמת למקי החדשים יש פרה אמפים באיכות ממש גבוהה
יש לך כבר ניסיון בהקלטת תופים ? אם לא אז פשוט תתחיל עם מה שיש לך ותראה איפה
אתה נופל בין הכסאות
Tascam
הצטרף: 23 מרץ 04
הודעות: 8
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 18:16   
UV :
הייתי מתחיל קודם עם ציוד סטנדטי, פשוט, מיקרופונים שמתאימים לתפקידם ובעיקר הרבה ניסוי וטעייה. אחרי שתדע, בודאות, שהפראמפים שבמיקסר שלך הם שמונעים ממך להוציא סאונד טוב, ותדע בדיוק מה השינוי המבוקש, יש הרבה נשמות טובות שישמחו למכור לך מה שרק תרצה.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 18:35   
ציטוט:
במחיר הגיוני


ציטוט:
Neve 1073 ל-OH, ערוץ אחד של API לBD


#cry
  sha har  
הצטרף: 31 מאי 03
הודעות: 14
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 21:47   
תודה על העזרה
אני אעשה חקר מחירים על ה"מאקי" ועל פריאמפים בנפרד בסדר גודל הזה.
neve ו api בינתיים קצת גדולים עלי.
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שני 29 מרץ,04 23:26   
sha har :
תודה על העזרה
אני אעשה חקר מחירים על ה"מאקי" ועל פריאמפים בנפרד בסדר גודל הזה.
neve ו api בינתיים קצת גדולים עלי.


תקרא שוב מה שUV רשם לך למעלה.
_________________
Sartre knows it
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 30 מרץ,04 14:48   
למי שלא הבין, האמירות על API ומנורות לא נאמרו ברצינות. התכוונתי להצביע על סימפטום שהתפתח בזמן האחרון ולדעתי מפריע להרבה אנשים להתחיל את דרכם בתחום.
כשאני למדתי סאונד האינטרנט היה בחיתוליו (יחסית להיום, בכל אופן) וה-ADAT התחיל את ימיו הגדולים. האנשים שהדריכו אותי היו מקצוענים שחתומים על כמה אלבומים שהצליחו מסחרית ואמנותית בארץ. מעולם, בשום מצב, לא ייחסו את רמת התוצאות שהשגנו לרמת הציוד. מעולם לא נאמר לנו: "הבייס-דראם נשמע אנמי בגלל הפראמפ של הקונסולה". כן הדגימו לנו הבדל בין פראמפים שונים וכן, היה הבדל ביניהם, אבל תמיד הודגשה דרך העבודה הנכונה, הבחירה הנכונה של המיקרופון ומיקום המיקרופון בהתאם לכלי, לסגנון, ול"חזון" שצריך להיות לכל אחד "באוזני רוחו".
מאז עשיתי כל מיני דברים, ולצערי לא הגעתי למצב שבו אני יכול לבחור בין שלל פראמפים נוצצים ומיקרופונים יוקרתיים. חלק מזה מתוך בחירה מודעת - גם אם אני יכול (כלומר, יש לי כסף) "לעלות רמה" מבחינת הציוד, אני יודע שהתוצאה הסופית לא תמיד תושפע מכך במידה שתצדיק את ההשקעה. זה חשבון שכל אחד צריך לעשות לעצמו, על בסיס ידע אמיתי שיש לו, שמגובה בניסיון מעשי עם הציוד - צריך באמת לשמוע את ההבדלים כדי לדעת אם זה מה שאתה מחפש. הסתמכות על נסיונם של אחרים יכולה לעזור, אבל רק באופן מוגבל.
האמירה שהצגתי כאן, "הדרך שבה מפעילים את הציוד חשובה מהציוד עצמו", היא אמירה ידועה ואפילו שחוקה. מדי פעם היא עולה לדיון ויש דעות לכאן ולכאן. מה שלא נאמר לעתים קרובות הוא שבשנים האחרונות השתנה מאוד התחום של הקלטת מוסיקה בעולם וגם בארץ. בעצם, אני חוטא כאן באי-דיוק - משמעותו של השינוי הזה היא זו שלא מדובר עליה מספיק. היכולת של מספר עצום של מוסיקאים ברמות שונות להקליט את עצמם ואת חבריהם באולפנים ביתיים שונים ומשונים היא דבר חדש, לפחות מבחינת ההיקף. יחד איתה עבר השוק שינוי שיווקי - בעוד שפעם היו חנויות או משווקים שעבדו באופן אישי מול האולפנים, היום כל אחד יכול לקנות את הקונדנסר הסיני האחרון ב30 דולר + 5 דולר משלוח דרך האינטרנט. בעל אולפן לפני עשר שנים שהיה קונה מיקרופון ב2000 דולר ומתאכזב ממנו היה יכול להחזיר אותו לסוכן כמעט ללא הפסד, או לפחות לקבל דוגמה להתרשמות לפני הקנייה, מתוך ידיעה שהקשר העסקי הוא ארוך טווח והסכומים המשולמים הם בכל מקרה גדולים. המוסיקאי-מקליט המצוי בשוק של היום לא תמיד נהנה מאותה פריבילגיה, וגם אם כן, אין לו את היכולת לשפוט באמת את איכותו של הציוד מכיון שהנסיון שלו מוגבל - איך תדע מה בדיוק גורם לBD להישמע רע כאשר יש לך רק שלושה מיקרופונים שאף אחד מהם לא מתאים בדיוק ליישום, החדר שלך לא מטופל, וזו הפעם הראשונה שאתה מקליט תופים? האם הפראמפ החדש שקנית ב200 דולר הוא אכן מה שהוא מתיימר להיות? האם באמת אתה מבחין בהבדל בינו לבין ה-Behringer או שאתה משכנע את עצמך כדי שלא תרגיש שיצאת פראייר? לכן הפך השיווק של ציוד הקלטה לשיווק המכוון לצרכנים, ולא לשיווק המכוון לאנשי מקצוע. היצרנים והמשווקים סומכים על נסיונם המוגבל של חלק גדל והולך מהמשתמשים ומנצלים זאת כדי "לדחוף" מוצרים זולים בעטיפה של "טוב כמו" המוצר המפורסם של החברה הבריטית הנכחדת הזו או החברה הגרמנית המפורסמת האחרת. הדבר החמור באמת בעיני מתבטא בשאלות כמו "האם הסיבה שהגיטרה בס במיקסים שלי לא יושבת נכון היא בגלל שלא השתמשתי ב-Dither של Apogee"? או האינפלציה העצומה ב"שאלות הפראמפים" למיניהן. מעניין יהיה לבדוק בכמה עלו המכירות של הפראמפים לסוגיהם בשנים האחרונות ולבדוק את הסיבות לכך. יש סיבות טכניות כמו המעבר למיקס בתוך המחשב, אבל אני בטוח שחלק גדול מהסיבה קשור בשיווק. האם רמת האיכות של המוסיקה המוקלטת היום באמת טובה מזו של פעם? אם כבר מדברים על Mackie, כמה מהאנשים שממליצים בחום על הפראמפים שבמיקסרים שלהם באמת השוו אותם לאלה של Spirit, Allen&Heath, Behringer ודומיהם? באיזה תנאים נערכה ההשוואה? מה שתמיד מצחיק אותי הוא לקרוא את הדעות השליליות של משתמשים אמריקאיים על Mackie לעומת Spirit ו-Allen&Heath. אני מניח שגם שם הדעה איננה תמיד מבוססת.
בקיצור, לדעתי האישית, המרוויחים הגדולים מהמעבר ל"שוק צרכנים" חסר נסיון אמיתי הם היצרנים והמשווקים. המפסידים, לצערי, הם אלה שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום וטועים לחשוב שציוד זה או אחר הוא מה שיציל את ההקלטות הבתוליות שלהם. יכול להיות שאני טועה בקשר לשואל המקורי (ואני יודע שסטיתי מהנושא), אבל לדעתי, שנה של עבודה בתור עוזר טכנאי באולפן טוב תעלה את רמת הקלטת התופים שלו יותר מכל פראמפ. זאת מבלי להיכנס כרגע לשאלות טכניות של כמה ערוצים, יציאות ישירות מהמיקסר וכו'.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון