תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 21:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כמה עובדות על CD ROMים, צורבים וDVD
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19248
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 02 אפר',04 09:02   
ROEY2004
הצטרף: 18 מאי 04
הודעות: 2
תגובות בקשר לCD ובקשר לצורבי DVD
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,04 14:17   
ליפני התגובות שלי אבקש עם מישהו יוכל לישלוח לי בפרטי הסבר איך מצוטטים
כדי ליכתוב את התגובות בצורה יפה, אני מתכוון לציטוט במיסגרת שחורה.

לTOMER MASTER
ההבדלים בדיסקים באיכות של הצליל זה כמו שהסבירו לך למעלה
צריך שהדיסק יהיה איכותי כדי שיזדקק לפחות אנרגיה מהצורב
וצורב איכותי זה צורב שנותן אנרגיה מדוייקת...
כמו כן אני ממליץ על צורבים של TEAC

בקשר לצורב DVD
מישהו המליץ למעלה על טושיבה בטענה שהם הרבה יותר זולים מPIONNER
ובכן זה נכון שהם יותר זולים אבל רוב המדיות בשוק לא ניתמכות על ידי הצורב
של טושיבה...
אני ממליץ על צורב די וי די או של TEAC או של NEC X8 בכפול 4 הם זבלים
בהצלחה
  radomsk  
הצטרף: 04 מאי 02
הודעות: 338
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,04 19:22   
אומנם המלצתי אז על הTOSHIBA, אך זה היה תקף לאז...
בכל-אופן הוא צורב מצוין - ואשמח לשמוע איזה מדיות בדיוק הוא לא זיהה?
אתה מדבר מניסיון או זה מה ששמעת?

המחירים ירדו ולכן היום אני ממליץ בחום על ה: PIONEER A07.
לפי-דעתי זה או זה או PLEXTOR (אך PLEXTOR עולה הון).

עם הPIONEER גם ניתן לצרוב עד X8, הוא גם תומך בDVD+R ובDVD-R וגם ניתן לפרוץ את הFIRMWARE שלו ולצרוב DUAL LAYER.

סהר
ROEY2004
הצטרף: 18 מאי 04
הודעות: 2
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,04 22:48   
ציטוט:
אומנם המלצתי אז על הTOSHIBA, אך זה היה תקף לאז...
בכל-אופן הוא צורב מצוין - ואשמח לשמוע איזה מדיות בדיוק הוא לא זיהה?
אתה מדבר מניסיון או זה מה ששמעת?

ובכן אני כרגע יש לי את הTOSHIBA X4 הוא צורב לי על X1 כי הוא לא מזהה
את המדיות, מבדיקה של העיניין מסתבר שהוא תומך רק במדיות היקרות כמו
TDK וכאלה, אצל השכן שלי יש TEAC והוא חיית טרף!!!!
בצורבי CD ניסיתי ומכרתי עשרות צורבים של TEAC כולם היו חיות
ועוד לא התקלקל לי אחד!!!
לעומת זאת ניסיתי פלקסטור ותוך חודש הייתי צריך להחליף ואחרי שבועיים שהחליפו לי
הוא עדיין לא הכי משהו, הוא מרעיש, הוא לא הכי חלק, בקיצור אני מאוכזב!!! יכול ליהיות
שזה ביגלל שקניתי את זה אצל פנדה, שידועים לשימצה, נידפקתי מהם קשות ואיומות
הם אחרי הכל עוד חייבים לי 4500 שקל והם לא מכחישים, אלא מתחמקים!!!
בקיצור אני נעול על TEAC ואגב הPIONNER A07 לא נישמע יותר טוב מהTEAC
rami
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 704
הודעה פורסם: רביעי 19 מאי,04 22:58   
סהר יש לך נסיון בצריבת DUAL LAYER?
יש לי את הPIONEER AO7!
והייתי שמח מאוד אם תלמד אותי לצרוב DUAL LAYER.

שאלה חשובה:
האם צריך מדיה מיוחדת לצריבת DUAL LAYER, או שכל מדית DVD ריקה מתאימה למלאכה?

המידע מאוד חשוב לי ,שכן אני עוסק בעריכת וידאו כולל DV ע"ג DVD עם תפריטים וכו', כך ש-פי 2 מידע על אותו הDVD בהחלט יעלה את הכמות (זמן הצפיה) ואת האיכות.

תודה מראש
מצפה מאוד לתשובתך ,ואם אפשר הסבר מפורט כיצד עושים זאת- פריצת הFIRWARE ושאר ירקות...
  radomsk  
הצטרף: 04 מאי 02
הודעות: 338
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 20 מאי,04 19:24   
רמי, תצטרך להמתין בנתיים עם זה... זה ייקח עוד זמן!

אבל ברמת העיקרון לצורב יש את היכולת צריבה של 2 שכבות.

כמובן שמדובר במדיות מיוחדות!

סהר
rami
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 704
הודעה פורסם: שישי 21 מאי,04 00:01   
סהר ,אתה סגור על זה מאה אחוז?
כי ממה שחיטטתי בנברי הרשת, זה היה הAO6 שהוצג בתערוכת CEB שצרב
שתי שכבות, ובתחילה אמרו שזה רק שינוי הFIRMWARE ולאחר מכן הסבירו
מהחברה שגם החומרה שונתה.

מהיכן שאבת את המידע לגבי הA07 ? האם המידע מהימן? יש לך איזה לינק כדי
לשמח אותי?

תודה מראש ,רמי.
exsoundman
הצטרף: 16 פבר' 03
הודעות: 2
מיקום: ת"א
תשובה צנועה לטוןמאסטר
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 03:01   
ראשית אני מקווה שתגובתי תשורשר נכונה ,פעם ראשונה שאני עונה בפורום הזה.

שנית שמי עודד ,בן 32 ובעברי (95/98) הייתי טכנאי זוטר באולפני רולי/עננה וכיום לבנטיני אם אנני טועה. בין השאר אני משוגע סטריאו "high end" וזאת בגלל פאנטיות לגבי איכות האזנה למוזיקה שאני אוהב (ג'אז בעיקר אם כי לא רק) הקשר לנושא יתברר בעוד מספר שורות.

אחי ואנוכי חקרנו בשנתיים האחרונות לא מעט את נושא "צורבים/מדיות" וזאת בגלל שרצינו לעשות העתקים/גיבויים לתקליטורים רבים שברשותינו.חלקם מיוחדים -הדפסות זהב ,הדפסות יפניות (ה"רולס רוייס" של הדפסות התקליטורים כיום) ומהדורות רימאסטרינג שהפכו פופואריות בקהילת משוגעי הסטריאו בשנתיים שלוש האחרונות כלומר חוזרים שוב למאסטרים האנלוגיים ומעבירים אותם לדיגיטאל מחדש עם ציוד וטכנולוגיה של שנות ה 2000 לעומת ציוד וטכנולוגיה של שנות ה 80 עת העבירו לראשונה את המקור מאנאלוג(תקליט מבחינת הצרכן) לדיגיטאל (קומפאקט דיסק מבחינת הצרכן).

מצאנו שבדיגטאל כמו באנאלוג אין מכשיר אחד דומה לשני (צורבים) וגם במדיות ישנם הבדלים רבים.

על מנת לא לסבך את הדברים לא אכנס למונחים טכניים ותיאוריות אלא אשתדל לפשט דברים.

לכל צורב יש את החומרה הייחודית לו בהתאם לפטנטים וטכנולוגיות של היצרנים ובהתאם למיתוג של כל חברה (למשל פיאט-מרצדס). נוסף על החומרה ישנם גם אלמנטים של תוכנת מכשיר (פיירמוור) ותוכנת ממשק למחשב (דרייברים).
בכל הנוגע לצריבת דאטה (כל מה שלא פורמט קומפאקט דיסק מוזיקה) ישנם צורבים רבים וטובים בשוק ובשנה האחרונה צנחו המחירים משמעותית. אבל כאשר רוצים לצרוב תקליטורי שמע הסיפור משתנה...
צרבנו מספר אלבומים מיוחדים שבירשותינו -ג'אז ומוזיקה קלאסית כמובן על צורבים מחברות שונות ומצאנו שרוב החברות בשוק נחותות משמעותית מיצרנים המתמחים בצורבים לאודיו כמו YAMAHA / TEAC ומה שלדעתינו הפרטית היהלום שבכתר PLEXTOR.
* הערה כל הצורבים הם צורבים למחשבי פי סי. לא נוסו צורבי אולפן stand alone כמו של סוני,טאסקם,מאראנץ.

על אותה מדיה - "יצרן +וסדרה" התוצאות בין הצורבים שניסינו מהממות בהבדלים. איכות הסאונד -נקיון,היענות תדר,מוזיקליות,חום,עומק סטריאופוני וכיוצא בזה שונים לחלוטין בין הצורבים הפשוטים והזולים לבין צורבים של חברות המתמחות בצורבים לאודיו שהוזכרו לעיל.

כשבחנו מדיות מצאנו נחיתות עצומה למדיות רגילות שמיועדות לדאטה במקור לעומת מדיות שמיועדות לאודיו כמו למשל קוואנטג'י, מיצוי גולד/סילבר וטאיו יודן.
בכל האלמנטים הפלצניים שחשובים לחובבי HIGH END שכמותינו כמו נקיון ,חום-או אנאלוגיות בשפת העם,מוזיקליות- תחושת "וואלה זה ממש כמו בהופעה חיה",עומק סטריאופוני ,פרטים וכיוצא בזה המדיות "המיוחדות" (והיקרות...) עלו באופן מוחלט על המדיות הפשוטות.

את מבחני ההשואה עשינו בצורה עיוורת , כלומר מתנדב נוסף החליף בין המדיות הצרובות בלי להגיד לנו מתי הוא שם מה ומערכת הסטריאו שהשתמשנו בה למבחנים הייתה בעלות של מטוס קרב משוכלל וכללה טרנספורט (מכלול קרן לייזר קוראת והעברה הלאה של מידע דיגיטאלי), ממיר חיצוני מדיגיטאל לאנאלוג ,פרה מגבר סטריאו ,מגבר סטריאו ורמקולים פסיכוטיים במשקל 80 ק"ג לכל צד :-).
פעם אחר פעם הצבענו לטובת מה שהתברר לאחר מכן כמדיות איכותיות שנצרבו בצורבים "יוקרתיים".
חזרנו על הבדיקות על מערכות איכותיות נוספות בסביבות אקוסטיות שונות (חדר הדגמה בחנות לסטריאו מיוחד של חבר,חדרים ביתיים שעברו טיפול אקוסטי וחדרים ביתיים רגילים ללא טיפול אקוסטי והמסקנות חזרו על עצמן- צורבים שמיועדים לאודיו ומדיות לאודיו פשוט נשמעים טוב יותר בתוצאה הסופית.
חברת צורבים אחת שניסינו שלושה דגמים שלה הביאה לדעתינו האישית והפרטית לתוצאות הטובות ביותר PLEXTOR . צרבנו על צורבי IDE פנימיים מדור X16 ומדור X24 ועל צורב הדגל שלהם בכל מה שקשור לאודיו מהדור הנוכחי "חיצוני X52 - USB " האחרון הביא באופן לא מפתיע לתוצאות הנעימות ביותר לאוזן (בצירוף חוות דעת טכניות מנומקות ומדוקדקות באתרים של משוגעים לצריבות אשר נתנו תימוכים "מדעיים/הנדסיים" למסקנות האישיות והסובייקטיביות שלנו).

חשוב לציין שמעולם לא הגענו לאיכות רמת המקור של ההדפסות המסחריות ,במיוחד בהדפסות המיוחדות והקרובות לליבנו שניסינו. בצורבים הטובים ובמדיות האיכותיות לאודיו הגענו לרמות נעימות למדי עד נעימות מאוד לשמיעה.

לפני שמישהו יצעק "למה אתה לא נכנס לפירוט טכני" אז הנה פסקה בעניין.
נושא הדיגיטאל אודיו בכל מה שקשור לפורמט הקומפקט דיסק הינו סבוך ומצריך למידה מעמיקה. בתגובה בפורום לא אוכל להכנס לכך ובצינעה גם אוסיף -קטונתי. ישנם מספר אתרים של גאונים ומשוגעים לדבר שדנים בכך, אצרף בסוף ההודעה הזאת קישורים- ראו הוזהרתם זה וואחד כאב ראש.
כל מה שאוכל להגיד בעניין מבלי להביך את עצמי הוא זה:

ראשי הפרקים הטכניים שחשובים בנושאי צורבים הם-

1. איכות המנגנון המיכני של הצורב- מנוע,ייצוב אספקת הזרם,בולמי זעזועים מיכניים המפחתים רעידות במנגנון (דמיינו שמקום קרן הלייזר יש צלף ושבמקום מדיה יש מטרה מרוחקת עכשיו תנו לצלף מכה קלה ברגע הירי ותקבלו החטאה צורבת (תרתי משמע) אם תבודדו את הצלף ממכות תקבלו צליפות ממוצעות טובות יותר), בקרת סיבובי מנוע, בקרה על עוצמת הלייזר,איכות האופטיקה של מכלול הלייזר,יכולת של המכשיר לשנות עוצמת לייזר בהתאם לסוג ואיכות שכבת ההקלטה על המדיה לצריבה (פירוט קל בנושא זה בהמשך).

2. איכות רכיבי האלקטרוניקה המטפלים בזרימת המידע הדיגטיאלי -הן ברמת השבבים והן ברמת הנגדים /קבלים המוכרת מתחום האנאלוג.

3. שיטות וגישות בתיכנון מסלול המידע - תוכנת חומרה, יכולת שידרוג תוכנת החומרה והורדת עידכונים מאתר היצרן- מחויבות היצרן לשפר ולתקן טעויות למוצרים לאורך זמן.

4.דרייברים ותוכנות צריבה.תוכנת צריבה לצורך העניין זה כמו למשל -נרו,סי די קריאטור וכו'.
לכל חברת תוכנה יש את המתטמטיקאים והמהנדסים שלו שעוסקים למחייתם בתיאוריה כה סבוכה שמעט מאוד בעלי מקצוע בעולם מסוגלים לרדת לעומקה.עיבוד צליל דגיטאלי הוא שילוב של יכולות מתימטיות והנדסיות לצד אומנות נטו.
לפלקסטור למשל יש תוכנת צריבה משלהם המסוגלת למשל לטפל היטב בתיקון שגיאות הנובעות ממקור הצריבה (דיסק שרוט/מלוכלך). למשל הצלחנו לצרוב העתק שמושמע ללא קטיעות של מקור שבשל שריטה לא ניתן לשמיעה חלקה במכשיר קומפאקט ביתי.
מומחה על גרמני שעובד עבור חברת הסטריאו MBL (הקומפאקט דיסק הכי זול שלהם ממש במחיר של "לחטוף" 20,000 ש"ח :-) שטרח לענות לאחי על שאלות בעניין טוען שתוכנת פיוריו (אותו בית תוכנה של נרו) היא הטובה ביותר לצורך שיכפול תקליטורים והאיש מהנדס עם תעודות והוכחות הנדסיות שאחי הגאון המתימטי (אני המשורר של המשפחה) בקושי הבין את עיקרן, אני התייאשתי אחרי המייל הראשון ממנו. אני בכל אופן "מסתפק" בתוכנת הבית של פלקסטור אירופה שמגיעה באריזה לכל מי שרכש צורב של פלקסטור באירופה /מזה"ת- בקרוב גם הלקוחות האמריקאים והיפנים של פלקסטור יקבלו אפשרות להצטייד בתוכנה הזאת. למה ההפרדה בין חטיבות פלקסטור בעולם- תשאלו אותם ! התוכנה נקראת PLEXTOOLS.

5. סוג קו המידע של הצורב. בעבר נחשבו צורבי סקאזי לצורבים הטובים לאודיו בשל התכונות של סקאזי כקו העברת נתונים. כיום כבר מדברים פחות על סקאזי לצורבי פי סי וה USB תופס מקום של כבוד לצד ה IDE ששופר טכנולוגית בשנים האחרונות.

6.מנגנוני תיקון שגיאות קריאה - זהירות "חור שחור" תיאורטי, להסביר פה בפורום איך עובדת בקרת ותיקון השגיאות בקומפאקט דיסק זה כמו בערך ללמד יסודות של מכניקת קוואנטים על רגל אחת.המעט הזעיר שאומר בנושא - בפורמט דיגטאל אודיו ביתי ישנה חשיבות רבה לקריאת המידע מהתקליטור ולדרך שבה החומרה/תוכנה מטפלת בשגיאה בקריאה.

7. מהירות הצריבה - בשנות התישעים נהגו לצרוב מדיות אודיו במהירות של עד כפול 4 כיום ניתן כבר לצרוב אודיו איכותי (כלומר פורמט קומפאט דיסק) גם כפול 12 הן בשל התקדמות הצורבים והן בגלל שיפורים וחידושים בתחום המדיות. באתרים המתמחים בנושא תמצאו לעיתים פירוט רב על איכויות שונות של צריבות במהירויות שונות לגבי מדיות שונות (מבינים איזה כאב ראש זה להכנס לתחום באופן מעמיק ?)


ראשי הפרקים החשובים לנושאי המדיות הם:

1. סוג שכבת ההקלטה, ישנן כמה טכנולוגיות כימיות לייצור שכבת ההקלטה שאנו ההדיוטות מכירים אותם בעיקר בזכות הצבעים השונים המשתקפים מהמדיה -ירוק,כחלחל ,זהב,כסף,שחור וכו.

2.סוג שיכבת החזרת האור- בתהליך הקריאה הלייזר מוחזר מהמדיה וכמו שיש מראות וזכוכיות באיכות שקיפות שונה כך יש הבדלים באיכות שקיפות ההחזרה ממדיות שונות. כמובן שאיכות ההחזרה הטובה ביותר נמצאת במדיות היקרות המיועדות לאודיו.

3. בקרת איכות במפעל -בגלל זה במאמרים של מומחים לעיתים קרובות מציינים יצרן, מודל/מותג וסדרת ייצור.

4. תנאי שימור המדייה -חום, לחות,מניעת שריטות וכו'.

5. התנהגות כל מדיה ומדיה במהירויות שונות של צריבה.

* הערה - להבדיל משפע המותגים בתחום המדיות מספר המפעלים המייצרים תכל'ס מדיות לצריבה בעולם קטן.לעיתים רבות אותו מפעל ייצר לכמה וכמה "מותגים" למשל סדרה מסויימת של verbatim תיוצר על ידי יצרן א וסדרה אחרת שנמכרת באריזה אחרת ובמחיר שונה על ידי יצרן ב'. לכל מותג דרישות איכות ובהתאם שיקולי עלות מוצר שונה.מפעלים מוכרים הם למשל CDC בכרמיאל (כחול לבן !) ,תאגיד מצובישי,CMC בטאיוון,mame (לשעבר mitsui המוכר לרוב חברי הפורום) והמפעל שנחשב בקרב מומחים למפעל שמוציא באופן שוטף ממוצע את המדיות האיכותיות ביותר DATA+AUDIO הוא tayio yuden היפני.
ישנם אתרי חובבים/משוגעים לדבר שמנהלים מעקב שוטף אחר מותגי מדיות שונים ומאתרים את המפעל שמייצר אותם,מבצעים במדיות ניסויי מעבדה מורכבים ומציגים את התוצאות לציבור המעוניין למיטב את צריבותיו. באתרים הללו תמצאו לעיתים קרובות מאמרים מעמיקים ומסובכים להבנה (לפחות בעיני) שיכולים להאיר את עיני המתעניין ברזי תורת איכות המדיות.


לסיכום ,

מניסיוני האישי ישנם הבדלים משמעותיים בין צורבים שונים ובין מדיות שונות.
אני ממליץ בחום לכל מי שהנושא מעניין אותו לבצע בעצמו ניסויים שונים על מדיות וצורבים ולבצע מבחני האזנה רצוי עם שותפים ובתנאי אי ידיעת איזה מדיה מוכנסת בכל פעם למכשיר הקומפאקט דיסק.אני ממליץ לבצע מבחנים על אלבומים אקוסטיים (לא מוזיקה אלקטרונית).
אלבומים שאני אוהב לבצע עליהם מבחנים לצורבים/מדיות וקלים להשגה בארץ הם:

1. אריק קלפטון אנפלאגד (ההדפסה הישראלית מעולה וללא רגשי נחיתות מול הדפסות מחו"ל) בצד הטכני צוות אולפני סוני ניו יורק הוציא יצירת מופת. אנקדוטה מעניינת היא שמייד בסיום ההופעה אריק קלפטון יצא בהרגשה שההופעה לא מספיק טובה להפקת תקליטור ממנה. הוא כמובן שינה את דעתו אחרי ששמע את המאסטר באולפני סוני( ואחרי מיליוני העותקים שנמכרו).

2.צ'ארלי היידן (נגן קונטרה באס מחונן) שם האלבום "ג'יטאן" (זהירות יצירת ג'אז מינימליסטית לא קלה לשמיעה אבל חסרת רחמים בכל מה שנוגע לאיכות לצורך מבחני האזנה, כל שבריר נגיעה שלו על המיתרים נישמעת בקלות -לטוב ולרע. הקלטה אקוסטית מופלאה -סחטיין על טכנאי ההקלטה.

3.דיאנה קרול (זמרת ופסנתרנית ג'אז מדהימה ומקורות יודעי דבר טוענים שהיא מאוד אוהבת את ישראל) זוכת גראמי בשנת 2000 . שם האלבום when i look in your eyes
דיאנה קרול עובדת תמיד עם המפיק האגדי טומי לי פומה ועם טכנאי הסאונד אל שמיט. אל שמיט הוא בעל אוסף מקרופוני הנוימן הגדול בעולם.הוא טכנאי ההקלטות והמיקסים בתחום הג'אז מספר אחד לטעמי. ממליץ להתמקד בשירה שלה בזמן ההאזנה.

4. ביל אוואנס - "הופעה חיה בפסטיבל הג'אז במונטרי". ביל אוואנס על הפסנתר,אדי גומז על הבאס וג'אק דה ג'אנט בתופים. הקלטת מופת של הופעת מופת משנת 68 על ידי צוות טכני של תחנת רדיו רומנדה -שוויץ.ממליץ בחום על מהדורת רימאסטרינג 20 ביט משנת 97 (אריזת קרטון נפתחת בצבע תכלת) -טכנאי עריכה ,רימקיס ורימאסטרינג בוב שווארץ.

למי שלא מסוגל לשמוע ג'אז ואקוסטי:

5. פרל ג'ם TEN - תקשיבו טוב טוב לסאונד מצילות, לדעתי מעולם לא הוקלטו מצילות טוב יותר באלבום רוק.שעות על גבי שעות ניסיתי בתקופת האולפנים שלי להתקרב לסאונד מצילות כזה. פעם אחת הצלחתי :-) מתופף תותח ,מפיק מוזיקאלי שנתן לי חופש התערבות בהפקה המון מכשירים בטור ובעיקר מזל של מתחילים...

6. מטאליקה -השחור - מה יש להרחיב ? אה כן בוב רוק ירום הודו, האגדה מספרת שבנוסף על קונסולת SSL הכי מתקדמת באותה תקופה שהאולפן קנה בוב רוק הביא 48 (!!!!!!!!) מגדלים של פרה מייקים, שעמדו מעל איקיואים פארמטריים שעמדו מעל קומפרסורים /לימטרים חיצוניים -ככה שיהיה חוץ מהסאונד האופייני של SSL אם יתחשק לו ,אה כן והוא גם ניסגר עם הלהקה לחצי שנה באולפן אבל זה כבר לשירשור אחר :-)


עכשיו אחרי שאולי הבחנתם בעצמיכם בהבדלים בסאונד ואתם מתחלים להאמין לי וכבר לא קוראים לי משוגע פלצן או פאנאט נטול חיי מין :-) הגיע הזמן לתאוריות ולהסברים טכניים:\

האתר הראשון שכדאי לנסות להבין 10 אחוז ממה שכתוב בו הוא:
http://www.cdrfaq.org/
אחרי זה לכו ל:
http://www.cdrinfo.com/
תחרשו את האתר -יש שם מאמרים,מבחני צורבים,פירוט תהליכי המבחן,קישורים ומה לא.

מעבר לזה כמעט לכל יצרן צורבים יש מאמרי הסבר ברמות קלות עד מתקדמות ושווה לחקור קצת.


מקווה שלא טחנתי לכם את השכל יותר מדי ואם יש למישהו הערות ותיקונים לדברים שלי אז בשמחה- אמרתי לכם אני המשורר במשפחה מתימטיקה ואלקטרוניקה תמיד היו אצלי בגדר "אימלא מה זה כל החארטה המדעי הזה".
אם מישהו מכם חושב שכל מה שכתבתי זה שטויות ,גם בסדר מבחינתי רק אני מזמין אותו למבחני האזנה ביחד ,אולי נשכנע את המפקפקים.
כל מה שנכתב לעיל הוא בגדר דעתי הפרטית כטכנאי סאונד זוטר לשעבר וכחובב האזנה איכותית של מוזיקה.ומבוסס על אוזני היקרות ועל המעט שהצלחתי ללמוד מהאינטרנט בשנים האחרונות.


ועוד טיפ אישי לחלוטין לקינוח -מדיות של טאיו יודן הנחשבות לטובות בתחום (כולל המלצוה מפורשת של אותו גאון גרמני שטרח לענות לשני אינדיאנים מזרח תיכוניים, הוא למשל משתמש רק בטאיו יודן ויהי מה, אם לשפוט לפי המכשירים שהוא מתכנן הבחור יודע טוב מאוד מה הוא עושה). מדיות טאיו יודן אינן נמכרות בארץ בצורה סדירה תחת השם הישיר של היצרן אבל, במקרה לגמרי גיליתי שבאופיס דיפו מוכרים מדיות של verbatim שמיוצרות על ידי ... טאיו יודן בכבודם ובעצמם. המדיות נקראות
verbatim-pastel שימו לב למותג אחר של אותו יצרן שמונח על אותו מדף או על מדף על יד תחת השם DATALIFE ומיוצר על ידי מפעל אחר להבדיל. אני בכל אופן קניתי 200 מדיות ממותג ה pastel אין ביקורת אחת בעולם שלא משבחת את המדיות שטאיו יודן מייצרים.

שלכם בברכה

עודד
_________________
ג'אז היא היא המוזיקה היחידה שבה ניתן לנגן אותו תו לילה אחר לילה ובכל פעם באופן שונה - אורנט קולמן
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון